Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

před 4 hodinami, Charlie 607 napsal:

3,5t tažný maj povětšinou offroady, teréní pick-upy až ty nové, navara donedávna měla jen 3t. Pak z dodávek Iveco Daily.

Je to celkem bída. A naleštěná SUV už na tažném taky moc nemají, až se člověk někdy divý. Přitom některé verze Sharana mohli mít na tažném 2.5t a to je poměrně malé auto.

     
 

Dnešní Sharan a jeho klony mají podle motorizace do 1600 kg bržděných,  moje 807 tj. 2 Hdi 100 kw má 1850 kg bržděných a 750 kg nebržděných. A i třeba octávky jedničková 1,9 tdi měla okolo 1800 kg bržděných a poslední octávky nemají ani 1500 kg bržděných . A třeba taková audi Q7 pokud není objednaná z výroby z tažným tak se u ní ani nevyplatí TZ dodělávat protože ty auta bez TZ z výroby mají vše dimenzované jen na sólo provoz. A rozdíl je mezi továrním " tahačem a netahačem " je hlavně ve výkonu brzdové soustavy ve výkonu chlazení atd.  Ve Světě motorů o tom byla zmínka a tam ocenili montáž TZ na auto které nebylo přichystané tahat na cca 100 000 Kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslim ze aj Cng aj Lpg je stále časť ropy, čiže nejaký posun nenastal, akurát je lacnejší. Čo sa týka tých lodí, cena lode je rádovo v desiatkach miliónov €, a zarobia desiatky milionov €, čiže či má alebo nemá elektromotory je pre nich nepodstatné. Len prieplav cez Panamu stojí veľkú loď takmer 1/2 milióna €, a možno ešte viac, čiže u nich nejaká elektrika nehrá rolu.

Ale by sme to len neskatulkovali, nateraz sú to zbytocne vyhodene peniaze, ktoré sa dajú užiť inac a pre 70% obyvateľstva to tak aj ostane. Beriem to ako drahy koníček, do ktorého človek nalieva prachy , má z toho dobrý pocit , ale ide stále do mínusu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnešní Sharan a jeho klony mají podle motorizace do 1600 kg bržděných,  moje 807 tj. 2 Hdi 100 kw má 1850 kg bržděných a 750 kg nebržděných. A i třeba octávky jedničková 1,9 tdi měla okolo 1800 kg bržděných a poslední octávky nemají ani 1500 kg bržděných . A třeba taková audi Q7 pokud není objednaná z výroby z tažným tak se u ní ani nevyplatí TZ dodělávat protože ty auta bez TZ z výroby mají vše dimenzované jen na sólo provoz. A rozdíl je mezi továrním " tahačem a netahačem " je hlavně ve výkonu brzdové soustavy ve výkonu chlazení atd.  Ve Světě motorů o tom byla zmínka a tam ocenili montáž TZ na auto které nebylo přichystané tahat na cca 100 000 Kč.
Jj, jde to stále dolu a auta mohou tahat stále míň a míň. Ale u teréních pick-upů to navyšují nové už mají skoro všechny 3.5t Jenže co s teréňákem když to člověk na silnici nevyužije.

Když jsem byl na předváděčce Tesly, tak jsem si říkal, že Xko by nebylo špatnej tahač a mělo by snad mít 2.5t na tažném.

     

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ale kam s tím dojedeš když z toho uděláš tahač a cukneš za to fakt ty 2,5t to aby si pod ten vlek namotal kilometrovou prodlužku. Protože pokud by jsi měl zapřažený ve Tvém případě přepravník se škunerem tak se asi dost těžko budeš dostávat k nabíječce tak snadno jako se sólo vozem a už vidím ty manévry při cestě napříč Evropou to každých cca 500 km rozpřahat a po nabití zase zapřahat.   Ono je to logické to snižování váhy přívěsu. Dříve měli výše citované vozy motory s obsahem + - 2 litry a ten motoru dokázal brzdit a hlavně v tom brždění měl trochu výdrž a sílu. Dnes jsou v těch autech obsahy + - 1,6 litru a takový motůrek sice trošinku umí přibrzdit ale nemá v tom tu výdrž a ani sílu takže většinu musíš ubrzdit brzdama a ty taky nemají ten výkon. Protože všichni mají plnou hubu ekologie a tak se snižuje váha aut protože ty různý maxima exhalací se přepočítávají na obsah motoru a váhu vozu.  A protože maximální váha přívěsu souvisí s maximální váhou tahače tak tím je to daný.   Mercedesy v Německu se kvůli tomu prodávají s nádrží na 40 L protože pak má menší pohotovostní hmotnost než když by měl 80 L v nádrži. Ono u jednoho auta je to směšný rozdíl ale když to fabrika přepočítává na všechna vyrobená auta tak se dostává do úplně jiné sféry toho jak můžou být auta " škodlivá " .

Upraveno uživatelem Vena garážmistr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radovanek, TomasARN: Ono to nestojí za hádku, Radovanek je nadšenec, tak ať si to užívá. Jeho přístup je v pohodě, prostě jen ukazuje, jak se dá elektroauto použít, každej si přebere, jestli to je nebo není jeho potřeba. Daleko horší mi přijdou vejžblepty úchylů z Bruselu nebo předvolební plácání politických "lídrů" o tom, jak co nejdřív něco (spalovací motory) zakážou. To by jim šlo. Přičemž nenabízí žádnou adekvátní náhradu nebo alternativu. Pokud dojde k postupnému vývoji, a elektřina se osvědčí, tak klidně. Aktuálně to je jen okrajová alternativa. Aby byla konkurenceschopná musí nejprve vyřešit buď možnost ukládání adekvátního množství energie rychle - například aku s možností dobití do 95% za 3-5minut nebo v aktuálních možnostech nabíjení kapacitu alespoň na 8-10h reálného provozu. Samozřejmostí je rozumná cena, tedy že ti alternativa po 10ti letech reálného provozu zaplatí. To už je adekvátní, tedy v případě, že existuje alespoň minimální infrastruktura, pokrývající potřebu. Aktuálně to tak není jsou to jen vlhké sny úředníků a politiků, odtržených od reality. Taky asi všichni váhají, jak vlastně infrastrukturu uchopit, jak ji budovat. Vidí, že aktuálně je to roztříštěné a do budoucna není ani jedna technologie vhodná. Chápou potřebu vysokokapacitních nabíjecích přípojek, ale v tomto okamžiku nevědí kam. Budou je potřebovat lidi doma, protože budou nabíjet aku dlouho velkým objemem energie? Nebo objem bude malý, ale bude to fungovat podobně jako "čerpačky" (3 minuty a 95% aku nabito, dojezd 400km). Tedy vlastně chápu váhání dodavatelů energie, oni nevědí a vybudovat něco, co se do budoucna nepoužije je ztráta. A dnes prostě nevědí. Co si budeme povídat - všechno (včetně celé infrastruktury Tesel) je to prostě jen zkušební. Je to takovej Balaton v Pacifiku, který zatím vlastně neví, kterým směrem se bude rozvíjet.

A taky chápu, že tahání přívěsů elektroautem zatím skoro nikdo neřeší, mají totiž k řešení daleko závažnější problémy. Stejně, jako to neřešil p. Benz na začátku minulýho století.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vena: Ona je asi snaha uzpůsobit auta nejmasovějšímu používání a kdo chce tahat přívěs, musí si připlatit. Je vlastně nelogické mít z auta takový švýcarský nůž se 60 želízky, když 49 těch želízek použiješ jednou za 10 let a 10 jednou ročně. Stejně je zajímavé sledovat některé přeměny, třeba když se Partner z plechové jednoduché dodávky pro řemeslníky změnil postupně i v Partner TeePee, vysoce elegantní a vybavený osobák. O verzi 4x4 nemluvě. Tady se zase veliká auta mění ve své parodie a SUV pomalu neprojede polní cestu, o nějakém nákladu nebo dokonce přívěsu plném kmenů stromů nemluvě. Zvláštní. Jinak ta pidi nádrž pro 2tunový Mercedes je fakt už úchylka. Co se Tesly X a nabíjení s podvalem týče, problém s tím borec měl, když nebyl Supercharger alespoň ze 2/3 volný, viz už zmíněné http://www.hybrid.cz/pribeh-funguje-tesla-model-x-jako-odtahova-sluzba-prekvapive-dobre

Pacho69: Elektromobilita se mí líbí čím dál tím víc. To je pravda. Vývoj postupuje docela mílovými kroky na to, že fakticky upotřebitelné auto se prodává od 2012. Poskakovadel po městě je slušný výběr, přibývají dodávky, lehké náklaďáky, autobusy. Rychlost nabíjení je čím dál tím menší potíž, protože se a) zvětšují baterie, čímž odpadá nutnost nabíjet v průběhu dne nebo cestou pro většinu uživatelů, b) stoupá výkon nabíječek a tím i rychlost nabíjení. K dnešním 50 kW pro běžná auta a 125 kW pro Tesly se aktuálně začínají montovat 300 kW pro všechna auta. Já bych tam teda s Ionem asi nejezdil, páč by mi to auto nafouklo za pár minut. Dělám si legraci, Ion obvykle vzhledem ke kapacitě baterie 16 kWh rychle omezí výkon i 50 kW rychlonabíječky na 42-45 a se zaplněním baterky dále klesá až k 9 kW a skončí na 3., když chci nabíjet posledních 20% baterky. Energetiky vědí, že elektřinu si musí všichni koupit od nich, tak dlouho elektromobilitu ignorovaly a pak si chytře počkaly na dotace. V milionech eur je má na vybudování páteřních sítí jak EON http://www.kdenabijet.cz/#o-projektu, tak ČEZ http://www.elektromobilita.cz/cs/o-nas/novinky/5745.html. Zatím prý vyřizují papíry. Od února 2016 :bacha a nic nestaví, termín mají do 12/2018, jinak vracení dotace a 100% pokuta navrch. Technologie jsou na evropské úrovni sjednoceny, standard je Mennekes (do 22 kW výkonu, de facto náš červený pětikolík) a rychlonabíjení ComboCCS (od 22 kW výkonu výše). Toleruje se - a při podpoře vyžaduje - i japonský standard rychlonabíjení CHAdeMO, vzhledem k velkému rozšíření vozů s těmito zásuvkami. A sdružení CHAdeMO jede jak chlap a neustále buduje https://www.chademo.com/about-us/fast-charger-maps/european-map/ . Vypadá to sice jako divně málo z té mapy, ale to jsou jen přímé od nich nakoupené a s jejich vědomím budované rychlonabíječky. Vícesystémové a od soukromých majitelů tam nejsou vidět, k tomu je lepší https://www.evmapa.cz/ . Doma nikdo rychlou nabíječku potřebovat nebude, ale pokud ji chce, už dnes si ji může pořídit a jednoduše píchnout plug&play do zásuvky červený pětikolík výkon 11 nebo 22 kW. Na větší si musí platit vyšší rezervovaný příkon a jistič. Firmám ovšem, pokud chtějí rychle auto točit, se to vyplatí. Zvláště pak, když podpora pořízení neveřejné rychlonabíječky k podnikání je 80% nákladů s udržitelností 5 let. S rozvojem samovýroby elektřiny na domech (slunce, vítr, voda) se bude elektromobilita přirozeně prosazovat. Proč mám platit ropu šejkovi, plyn rusovi, když elektřinu si vyrobím a uložím sám a kromě provozu domu/firmy na ni mohu i jezdit, že?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak jako početl jsem si ten článek o Tesle odtahové. Když bych to napsal kulantně tak cesta pro to auto a zpět by se dala urazit na jedno dotankování nebo i bez tankování na pumpě když bych si vzal sebou tak jak to běžně dělám když jedu na nějakou takovouhle " misi "  dvacku v bandasce a to do auta zvrhnul při nakládce.  A hlavně by mi celá akce zabrala méně času nejen tím že coural od nabíječky k nabíječce ale i tím že bych nemusel před startem přemýšlet nad itinerářem prostě zapřáhnu do kufru naházím potřebné věci což je otázka 20 minut natluču místo nakládky do navigace a můžu startovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radovanek: Stále opomíjíš, že 60-70% obyvatelstav si elektřinu prostě nevyrobí, neboť bydlí v bytě či objektu, kde tu možnost mít nebudou, i přes všechny ty pokřivené dotace. V aktuální konfiguraci jim nezbyde, než postávat v lepším případě desítky minut, v horším hodiny někde po nabíječkách, cíleně se mantat po nákupních centrech a pod... Oproti 5minut na pumpě za měsíc - vyřešit to může jen zákaz, což napadne kdejakýho vymatlu, takže je nejlépe začít vyhrožovat už dnes (to totiž není osvěta, nesnaží se přesvědčit mě alternativou a nabídkou možností, jen mi začne vyhrožovat, že zakáže to, co mám). Tenhle směr a způsob je naprosto úchylný, nicméně naprosto koresponduje s tím, jak Evropa a hlavě EU funguje - všichni držte hubu, jen my jediní (Brusel) víme, co je pro vás nejlepší. A protože úplně stejným způsobem se teď hovoří o elektromobilitě, hrubě se mi to nelíbí.

V konečným důsledku to dopadne jak s máslem: poku*víme všechno přiblblými dotacemi a výsledek - máslo za 70. Aby to tam nedopadlo i s elektomobilitou - poku*víme trh elektrické energie eletromobilníma dotacema a "zregulujeme" to cenou. Takže kdo si elektřinu(máslo) nevyrábí sám (90% obyvatel), ty zase odřeme...

A víš že 90% lidí je úplně jedno, komu platí ropu nebo plyn? Bude to stejný jako s elektrikou. Kam myslíš, že ty peníze půjdou? Jediný co oni uvidí bude halda drátů skrz tuhle republiky, doprasená krajina, na polích solární panely nebo řepka... Jinak jsi tu básnil o internetu, jak se krásně rozvinul... V reklamní stoku, kde 95% zobrazeného obsahu jsou splašky... Co myslíš, že nás čeká u elektroaut... Nebo třeba u adaptivních technologií řízení? Prostě je potřeba, abys při čučení na reklamu někoho omylem nezabil...

Vena: to u Tesly taky, ona si tě odnaviguje od nabíječky k nabíječce sama (a tam už začíná marketing, aneb, podstrčíme tam uživateli kam chcem aby jel, bude rád a ještě ho "skásnem"). Kam to směruje? Źe bude něco zadarmo? Nenechte se vysmát. Celý elektroauto bude o hromadě softu, takže, když po něm budeš něco chtít, buď zaplatíš výpalný, nebo tě všude budou obtěžovat reklamní panely...

Upraveno uživatelem Pacho69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale vyrobí. Všechny baráky mají střechu. Dneska už nemusíme řešit ani památkové zóny, solární tašky jsou od těch klasických prakticky k nerozeznání https://www.tesla.com/en_EU/solarroof . A dělají je i naše firmy. Vyrobí si ji i paneláky, klasický čtyřhran má vždy pás zdi shora dolů volný, někdy i dva, tam dá FV panely. Máme to v Ostravě na jednom městském objektu jižní stěně, funguje to. Také zábradlí balkonů může nahradit zavěšený FV panel. Střechy paneláků lze osadit jak FVE, máme v v Ostravě-Porubě na střeše paneláku Zdeňka Štěpánka 1787/1, tak malými větrnými elektrárnami, máme v v Ostravě-Porubě na střeše baráku Opavská 6230/29a, hned 2 kusy. Takže současně jde na přilehlá parkoviště vyvést zásuvky a auta mohou krásně sloužit i obousměrně jako úložiště a baterie v jednom. Tak samo lze osadit parkoviště u obchodních center, třeba úplně primitivním německým systémem - mívají to tam v dědinách - vhodíš 10 Kč a zásuvka se na hodinu zapne. Těch příkladů ze světa i z domova je hrozně mnoho. Všechno jde, když se chce. Lidem je obvykjle jedno komu co platí, dokud to nezdraží nebo někdo nevypne kohoutek. A není tomu tak dávno, co díky Ukrajině měli problém Slováci, Maďaři a další směrem dolů na jih. Prostě energetická nezávislost a bezpečnost za to stojí. 

Vena: jak píše Pacho, zadáš Tesle cíl, ona vybere aktuálně nejlepší trasu podle dostupných dopravních informací o provozu, doporučí nabíjení a místa zastávek, rozjíždíš se a pouštíš autopilota........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale na to proste nie sú peniaze. A dotácie sú na malý počet. Ak zratas koľko je obytných domov, koľko áut, a koľko parkovisk a zratas, si 200% v mínuse a o vyrobe elektriky sa baviť ďalej nemusí 99% obyvateľstva. Proste to je nereálne. Infraštruktúra a parkoviská nie sú na to pripravené a dlho nebudú. 

Rátali sme teraz dotáciu na FV na dom, investícia 5000€, do 60% uspora na elektrike. Čiže keď odložím 5000€ na elektriku, 10 rokov mám pokoj, a nie s investíciou, ktorá sa po 10 rokoch nevráti. A stále musím platiť elektriku, lebo niečo to aj tak potrebuje. Keby sa niečo stalo, a elektricka sieť by sa vypla, koľko by si vydržal v dome s elektrinou čo si vyrobiť? 2 dni? Aj to len cez deň? Môj názor, že ešte je to veľmi ďaleko.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radovanek: Teda větrnou elektrárnu bych fakt chtěl mít na střeše. Lituju toho, kdo pod ní musí bydlet.

Dům se dnes dá postavit soběstačně i úsporně. To znamená, že pokud budeš mít tepelné čerpadlo a baterky, v podstatě nepotřebuješ být připojený. Se solárem 10000kWh ročně s velkou rezervou. To, že to je bezúdržbové je ale Radovánkovo zbožné přání, obzvláště s AKU, je tam spousta čidel a stále to musíš kontrolovat, a nedělám si ani iluze, že by to bylo bezporuchové. Nedejbože, když přijde nějaká přírodní pohroma. Kroupy, smrště, voda a podobné záležitosti. Takže pokud to otočím na ty "blbý" paliva typu nafta, benzín, plyn tak zrovna ty jde celkem nekomplikovaně ukládat na několik měsíců i let při naprosto směšných nákladech oproti elektřině. A námitky typu, že u elektřiny to není potřeba jsou dost nerelevantní. Když ti zdraží elektřinu, je to v podstatě stejné.

Energetická nezávislost jednotlivých domácností je utopie. Navíc to absolutně ní v zájmu žádného státu - pokud energii nebudeš plánovat a řešit centrálně, to smrdí průserem. Globální výpadky třeba postižených oblastí... Vše bys musel mít 100% zálohované dostatkem jiných zdrojů - kdo je bude udržovat, když budou nevyužité a nebudou vydělávat? Ne fakt, nedovedu si to představit.

Ad Tesla: to puštění autopilota bych vynechal, nikdy nevíš, co "přehlídne". Ne každej chce být Joshua Brown ;).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano Tesla mě odvede od jedné nabíječky ke druhé ale pokud pojedu konvencnim autem tak mě chytrá navigace taky nepustí do kolony a jedu si svobodně kudy chci nemusím se ohlížet na nabíječky.      Hele ty bys všude cpal solární panely a co myslíš, že na to říkají ostatní. A z druhé strany možná že to znáš ale taktně ó tom mlčíš nebo se to k tobě ještě nedoneslo ale co mám známé kluky u HZS tak ty mají z těchto technologií docela vítr protože pořád se vymýšlí nové a nové varianty ale nikdo už se neobtěžuje ty nové parametry konzultovat s HZS. A tam nemají technologii kterou by se to dalo úspěšně hasit. A hlavně ani se nikdo z provozovatelů neobtěžuje pozvat HZS na nějakou exkurzi kde by se s tím ty chlapy seznámili.  A znám osobně kluka který dojel na oheň RD a když zjistil že tam je na střeše elektrárna tak k tomu chlapy ani nepustil dokud nepřijeli rozvodaci a neřekli že tam proud není a stejně říkal že měl ó svoje lidi strach.

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mmartinkovic: Jak nejsou peníze? Co to je za nesmysl? Vždyť nahoře máš jasně napsáno, jak už dnes FVE bez dotací dokáže vyrábět 1 kWh za 1 Kč. Na nákup toho samého za 5,- Kč peníze jsou? To mi prostě hlava nebere. A jak dlouho vydržím? No tak dlouho, jak velkou budu mít baterku. Proč si myslíš, že lidi osadili ten panelák FVE a tepelným čerpadlem? proč mají díky zasklení balkónů pavlačí Trombeho stěnu? No protože přemýšleli, investovali a dnes sklízejí plody. 

A proč řešíš kolik je obytných domů? Jsi svobodný občan, tak se můžeš buď postarat o svůj zadek nebo zůstat připojený a závislý. Každý svého štěstí strůjcem. V dědině se mi každý smál, když jsem v roce 2008 psal do místního plátku o FVE, včetně radních a starosty. Dnes mají všichni zmínění na střeše FVE i solární ohřev, co jsem pořídil v roce 2010 a také o tom napsal. 

Co to je za nesmysl s parkovišti? Patří k baráku? Když patří, tak tam prostě přivedeš rozvod a hotovo. Jste místní, rozdáte si klíčky k plechovým skříňkám se zásuvkou a nic neřešíte. Nebo si vyhradíte místa, a dáte klíčky jen vždy k 1 z nich. A poměrový elektroměr. Úplně normální letité řešení z Morava kempu, kde byl minulý víkend sraz našeho klubu. Nebo tam dáte zmíněnou pokladničku á la Německo. Toto je úprava na doslova jedno odpoledne. Malý bagřík, ukládáš kabel v chráničce, dáváš nahoru výstrahu a současně zasypáváš. Mně budeš povídat, že nejde něco, co jsem si udělal za odpoledne na pozemku.

Lidé vždycky velmi dobře vědí, proč to nejde. Dokud se nenajde někdo, kdo neví, že to nejde a udělá to.........................

Pacho69: Nemám to, neznám to, ale odsoudím to. Není to hloupý přístup? Mají tam 2, každou na střeše v 1 rohu. Znám i člověka, co to tam montoval a řešil problém legislativy - větrnou můžeš postavit bez papírů max. 6 metrů vysokou. Rozuměno od terénu. A jak vysokou ji můžeš postavit na střeše 6ti patrového domu? Nakonec se mu k tomu vyjádřili tak, že se není potřeba vyjadřovat.  

Dům není problém dnes postavit v pasivu i aktivu, nepotřebuje být připojený. Je to bezúdržbové, mám to 8 let a ještě jsem na to nemusel sáhnout. Baterky LiFepol jsou na tom stejně, když je k tomu doplním. Čidla jsou od toho, aby reagovala nebo poslala hlášku, že je něco špatně. Přírodní pohroma je snad plus soběstačnosti, nebo ne? Kolem je tma a zima, Ty svítíš a funguješ. Rozední se každé ráno. I ten vítr se rozfouká. Ale co budeš dělat, když dojde kanystr s palivem? Půjdeš rabovat benzínku bez proudu a snažit se ho nějak z podzemí zásobníků dostat nahoru a nevhodit vše do povětří? Jakou to má spojitost se zdražením elektřiny, když jsem soběstačný? Myslíš, že mne nějak už pár let zajímá, kolik stojí benzín či nafta a kde jsou levnější? Nezajímá. A o tom to je.

Že je energetická nezávislost nezájmem politiků a úředníků přece víme. Tupá závislá masa je ovladatelná a ždímatelná. O jakém centrálním ovládání a plánování energie to mluvíš? U soběstačné domácnosti? Jaké globální výpadky postižených oblastí dopadají na soběstačnou domácnost? Proč bych musel mít vše 100% zálohováno? Moje rozhodnutí, moje zodpovědnost. Svoboda není zadarmo. 

P.S. Tesla - Joshua Brown si neměl za jízdy pouštět filmy v první generaci autopilota. Tenhle Teslafan se tak stal betatesterem :aut

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vena: Dnes se spalovacím vozem díky jeho dojezdu a brutálně husté síti čerpacích stanic nemusíš na nic ohlížet. Paní Benzová jezdila od lékárny k lékárně. Jen tam měli čistý benzín k dezinfekci a ona ho lila do auta, no spíše kočáru bez koní. 

Já nikomu soláry necpu, jen tvrdím, že jsou extrémně výhodné a ve spoení s bateriemi nejenže stabilizují síť, ale dělají domácnosti soběstačnými a umožňují čistou mobilitu.

Stát ovládá a platí HZS. Já si to platím ze svých daní. Takže pokud se objeví nová technologie, je odpovědností státu na ni vycvičit záchranné složky. A ne jako dneska, když se HZS v médiích chlubí, že jim škodofka darovala CNG koktáfku, aby na ni mohli cvičit zásah. Protože už je seká jak Baťa cvičky. A tupí novináři ještě škodofku pochválí, místo aby zepsuli ministra vnitra, že záchranné složky nemají na čem cvičit a vystavuje tak obyvatele nebezpečí, že nebudou umět zasáhnout a nechají posádku CNG vozidla uhořet. Což je přesně případ FVE, kdy samozřejmě panel vyrábí za světla stále. Takže prvotně chlapci HZS vyhodí jistič na patě domu, čímž dojde v měniči FVE k odpojení panelů a do systému již neteče proud. To je totiž princip zapojení FVE a měli by to znát. Pokud se nejedná o ostrovní FVE, tak bez frekvence ve veřejné síti FVE nefunguje. Všechny tyhle věci jsou tam samolepkami na rozvaděčích i patě domu a vedle měniče visí provozní řád s pokyny. Můžeš si to u mne doma prohlédnout. No a pokud už by chtěli být setsakra opatrní, tak kouknou do mezery mezi střechu a FV panely a izolovanými nůžkami střihnout ten nejtlustší kabel, mizející ve střeše, to je svod k měniči. To by taky měli vědět. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ty si myslíš,ze keby milión domácnosti a stotisíc bytoviek chceli dotaciu na FVE koľko by dostali??? Rádovo v tisíckach korún. Neverím že dotácia na kúpu je neobmedzená počtom, možno 5000 domácnosti na rok a dosť. Aspoň v SR. A v bytovkach nie je ani dostatok parkovacích miest, myslim ze všade, lebo pri starých bytových komplexoch sa s takou automobilovou nerátalo, a pri nových 1 byť - 1 miesto, ale keď máš 2 a viac aut, na úkor čoho vybudujes elektro parkovacie miesto? Proste tam nie sme. Pár lastovičiek nie je leto. Aj LPG trvalo 20 rokov, kým je dostatočne hustá sieť CS, parkovanie v podzemných park domoch zakázaná, EK každý rok, životnosť nadrze cca 10 rokov. Proste ešte to chce čas.

A ani s Ionom nie si sebestačný, nakoľko by si na trase cesty nabíjal na externých nabíjackach, ktoré sú niekde pripojene, pokiaľ sa vyberieš mimo dom. Ako vravím držím palce aby sa to rozmohlo, ale prvých 10 rokov si v strate značne, a tie peniaze sa ti nevrátia. V dnešnej dobe , myslim ze nikdy za dobu životnosti zariadenia. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 15. 9. 2017 at 17:23, mmartinkovic napsal:

A ty si myslíš,ze keby milión domácnosti a stotisíc bytoviek chceli dotaciu na FVE koľko by dostali??? Rádovo v tisíckach korún. Neverím že dotácia na kúpu je neobmedzená počtom, možno 5000 domácnosti na rok a dosť. Aspoň v SR. A v bytovkach nie je ani dostatok parkovacích miest, myslim ze všade, lebo pri starých bytových komplexoch sa s takou automobilovou nerátalo, a pri nových 1 byť - 1 miesto, ale keď máš 2 a viac aut, na úkor čoho vybudujes elektro parkovacie miesto? Proste tam nie sme. Pár lastovičiek nie je leto. Aj LPG trvalo 20 rokov, kým je dostatočne hustá sieť CS, parkovanie v podzemných park domoch zakázaná, EK každý rok, životnosť nadrze cca 10 rokov. Proste ešte to chce čas.

A ani s Ionom nie si sebestačný, nakoľko by si na trase cesty nabíjal na externých nabíjackach, ktoré sú niekde pripojene, pokiaľ sa vyberieš mimo dom. Ako vravím držím palce aby sa to rozmohlo, ale prvých 10 rokov si v strate značne, a tie peniaze sa ti nevrátia. V dnešnej dobe , myslim ze nikdy za dobu životnosti zariadenia. 

A proč by si brali dotaci, když dnes už můžeš stavět bez dotace? Vždyť jsem Ti to vyčíslil. Ano, návratnost není 2 roky, jak uvažují někteří dnešní rádoby kapitalisti, ale v tomhle se učím od šlechty. Investuje se s dlouhodobým výhledem. Na rozdíl od nich (lesy, pole, louky, vodní díla atd.) já jenom v letech, horizont mám 10, abych se toho dožil. Oni jedou i ve stromech, takže 80 let, než to pokácí. 

Nedostatek parkovacích míst je práce politiků a úředníků. A naší třetí cesty. Prostě nevybuduješ rodinný dům, aniž budeš mít 2 parkovací místa a Tvé návštěvy budou stát na Tvém pozemku. Nevybuduješ bytový dům, aniž bude mít 1 byt 2 místa, nejlépe v podzemí, aby bylo pro rodiny s 2 vozy i návštěvy. Neopravíš nebo nedostavíš byt do staré zástavby činžáků, aniž nevyřešíš parkování stávajících i nových obyvatel. A na stání před domem na veřejné silnici ať zapomenou. To je silnice, ne parkoviště. Samozřejmě taková regulace doplněna fungující MHD jezdící v taktech a obsluhující město tak, aby jsi to auto mít vůbec nemusel. O prostoru pro pěší a kola nemluvě. Že něco děláme roky systémově blbě není problém elektromobility. 

Nemohu být s Ionem soběstačný na dlouhé cestě. Má malou baterii 16 kWh a je to městské auto. Tam s nájezdem do 150 km denně soběstačný jsem. Přes léto vyrábím +-24 kWh denně, s novou elektrárnou s akumulací by to mělo být 48. Se spalovákem ovšem nejsi soběstačný nikdy a vůbec. Protože benzín, naftu ani plyny (pominuli zemědělce s bioplynkou) si prostě sám nevyrobíš. 

A ještě si budeme muset vyjasnit pojmy. Já vím, že se to nikde normálně neučí a jen málo lidí zná ekonomiku. Nebudu to komplikovat daněmi, ty jsou postavené na hlavu. Jednoduše kupecky. Je příjem (to co dostaneš za své zboží/služby od zákazníka), je náklad (co tě stálo zboží/službu mít a prodat). Rozdíl mezi příjmy a náklady je zisk, je-li kladné číslo, ztráta, je-li záporné číslo. V prvním případě jsi vydělal (a stát ti to radostně zdaní), v druhém prodělal (a stát tě radostně zdaní minimální daní, zvanou u nás kulantně povinné minimálně pojištění podnikatele zdravotní a sociální). Pokud si kupuješ FVE, stojí tě nějaké peníze. V tomto případě ji nebudeš prodávat, takže nemáš příjmy. Těm penězům se říká investice a očekáváš, že práce té elektrárny ti investici postupně nejen vrátí, ale dá peněz více, tedy investici pokryje a dále budeš realizovat zisk. Můžou s tím být ještě nějako náklady (umyješ panely, stojí to práci, vodu a saponát, nebo se ti pokazí měnič, koupíš nový a necháš řemeslníka namontovat), které navyšují původní investici a tím prodlužují její návratnost. V případě investice jsi ve ztrátě jedině tehdy, pokud jsi měl záměr ji mít třeba 10 let s tím, že za 6 let se zaplatí a 4 bude vydělávat. A ono ejhle, bouchla sopka Etna, nad Evropu je trvale zamračeno v létě i zimě, sluneční svit 30%, 10 let uběhlo a FVE vyrábí stále jen 30% předpokládané výroby. Takže jsi ze své investice dostal zpět jen 30% a bráno k termínu 10 let máš ztrátu. Pokud jsem ti vypočítal cenu elektřiny vyrobené bez dotace a byla brutálně nižší, než nakupovaná, pak tento rozdíl je ziskem, který ti pokrývá investici a vrací ti investované peníze. Jelikož životnost elektrárny je garantovaná dlouhodobým zkoumání na 20 a více let (20 let garantují výrobci panelů, že jejich schopnost výroby neklesne pod 80%), přičemž se za tu dobu snad má měnit jen měnič (a to jen někde, někde ho mají stále), tak nejenže v prvních 10 letech už budu mít investici zpátky, ale zbytek doby životnosti budu už jen vydělávat. Investice se vrátila, žádné další náklady nemám, proud mám zdarma ze své střechy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, pán je nadšenec. Ale nemohu to neposlat. Jeho dnešní zpověď: "Vzpomínám na první zápůjčku citroenu c-zero který Me nadchnul svým bezplatným provozem a od te doby Me začala zajímat elektromobilita. Psal se rok 2012. Poté jsem byl rozhodnut a zakoupil jsem Pezota iOna se slevou 35% , se kterým jsem najel zhruba 80 tis km. Pak následoval VW e-up, který me cestování posunul o krok dále , mam ho do dneska se zhruba opět 80 tis km. Další posun byl diky vašemu clanku testu Kia Soul EV na hybrid.cz. Nasledny Vas tipu v podobě predvadecky soulu za pul milionu byl jeste více zajímavější z hlediska Dojezdu a komfortu v zimě. Za  rok a pul jsem s nim najel 60 tis km. No a dnes se mi podařilo dostat se do dalšího Levelu čisté elektromobility a je to paráda. Prodej soulu byla takova náhoda. Dostal jsem nabidku Od kamaráda , kterou neslo odmítnout a v podstatě jsem Kiu vyměnil s doplatkem za teslu model s stejný ročník.. Mam respekt Vůči každému nadšenci elektromobility."

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 54 minutami, Radovanek napsal:

nadchnul svým bezplatným provozem

To je, dejme tomu, nyní.... až bude (a že to bude) situace (poměr) elektřina/spalovák ku prospěchu elektřiny, tak to zas bude jinak....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...