Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

Pre bežného smrteľníka to nevidím reálne najbližších 10 rokov. Bodaj by som sa mýlil.

Väčšina ľudí či v Cr, alebo Sr býva v meste, kde je asi bez šance nabíjať auto doma, resp na parkovisku pred barakom, čiže nič čo by v extra počte bolo využiteľné. A ľudia z dediny idú do čisto praktickych veci, auto, čo odvezie, či ľudí, alebo náklad, prives a tak. a teda dake extra nákupy elektromobilov nehrozia. keby aj sa preslo na elektromobily, to čo by si si nepreviezom, zavolas niekto s dodávkou, a teda spaľovaci motor, a platíš "navyše". Takže kým nebudú náklady na nákup aspoň polovičné alebo o niečo vyššie ako bežné auta dnes, masový rozmach nehrozí.

Upraveno uživatelem mmartinkovic
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, oddie napsal:

U Leafa bys 2,5 tuny viděl čeho? Povolené hmotnosti přívěsu? Tak to ani ve snu, to nemá ani 807, natož takováhle pidiskořápka. Bude rád, když bude mít polovinu, dost možná ani to ne.

Nemám s přívěsy žádnou pořádnou zkušenost, naposledy jsem před +-25 lety vezl podval do Švýcar kámošovi, co přišel o papíry a zpět jsme mu vezli nové auto, co si tam dva týdny předtím koupil :D. Pak jsem BX 1.9 D tahal vlek s veslařskýma loděma po Rakousku, Švýcarsku a Německu a na hmotnosti jsme nehráli. Co bylo potřeba se naložilo, když Ti darují loď za bratru 200 litrů, tak neříkáš - děkuji nechci. Pravda, jednou mi to vyjelo z koule a projelo zadním sklem. Kolega pak vezl opravený vlek z Břeclavi do Ostravya najednou kouká, vlek ho předjíždí vlevo po chodníku :o. Leaf nebo 807 by to nedaly ani s bržděným, ty 2,5 tuny?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, TomasARN napsal:

Aha, cize ked zaratas cenu auta. Cize na dlhsie trasy si odporucil Tesla X. Pozrel som inzerciu, kde je cena za rocne auto od 133 000 Eur. Ked tak rad ratas, tak skus spocitat taku Teslu, najazd dajme tomu 250 000km za 10 rokov a Napriklad novy Peugeot 508 napriklad za 35 000, spotrebe 7 litrov a porovnat cenu na kilometer, verim, ze to bude zaujimave cislo. Ale nerataj ze si elektriku vyrabas, lebo ak aj to by si ratal, tak k tesle treba priratat este veternu elektraren

To nemá cenu porovnávat, protože se bavíš o šíři nabídky spalovacích aut vyráběných nepřetržitě od cca roku 1913 a elektromobilů od roku 2012. Jsou jen 2 elektriky s homologovaným tažným. A ten Leaf má baterku 30 kWh, takže bez vlekudá 130 km/h tak zhruba Ostrava-Vyškov, se štěstím Brno. Proto zbylo jen Xko.

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, mmartinkovic napsal:

Pre bežného smrteľníka to nevidím reálne najbližších 10 rokov. Bodaj by som sa mýlil.

Väčšina ľudí či v Cr, alebo Sr býva v meste, kde je asi bez šance nabíjať auto doma, resp na parkovisku pred barakom, čiže nič čo by v extra počte bolo využiteľné. A ľudia z dediny idú do čisto praktickych veci, auto, čo odvezie, či ľudí, alebo náklad, prives a tak. a teda dake extra nákupy elektromobilov nehrozia. keby aj sa preslo na elektromobily, to čo by si si nepreviezom, zavolas niekto s dodávkou, a teda spaľovaci motor, a platíš "navyše". Takže kým nebudú náklady na nákup aspoň polovičné alebo o niečo vyššie ako bežné auta dnes, masový rozmach nehrozí.

Reálný odhad. Průměrné stáří auta v ČR je 15 let, takže to vidím ještě na déle. A musí vzniknout ohromné množství ojetin, protože zcela nových aut 3/4 kupují firmy, jen 1/4 občané. Ostatní velké nákupy jsou ojetiny. A ty jsou zatím jen Iony/Zera a nejstarší Leafy ročník 2011. Pokud nepočítám prototypové ojetiny pro znalce řemesla s NiCd a NiMH baterkama, nebo dokonce olovem v akumulátoru z let 1995-2002, co si lidi občas tahají ze Švýcarska či Francie od tamních důchodců.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejde o to, co ma tazne, ja som narazal na cenu prevadzky auta, ktore je vhodne na dlhsie cesty. Cize ak nezoberieme X, ale Teslu S, ktora je lacnejsia a podla teba je prave Tesla vhodna na dlhsie cesty, tak stale nie je navratnost pre majitela elektroauta. Tesla S 2015 cena okolo 95 az 100 000 Eur, jazdeny Peugeot 508 rocnik 2015 alebo podobne je cca 15 - 20 000 Eur, cize po 10 rokoch a cca 250 000km je majitel Tesly stale v minuse. Este vela vody pretecie, kym elektrika nahradi spalovaci motor. A ked to zoberieme v globale, ako lode, kamiony, pracovne stroje atd, tak si myslim, ze moje nenarodene dieta bude v dochodku a aj tak sa toho nedocka

Upraveno uživatelem TomasARN
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 minutami, oddie napsal:

807 má na kouli max nějaké 2t nebo ještě míň, 1,7-1,9t. Stará 806 má max 1300kg. Berlingo/Partner podobně - a to jsou všechno pořád větší auta než Leaf. Ten je cca jako 307? Tak jestli bude mít na kouli 1200kg, bude to tak max.

Tak to jsem vůbec netušil. To mi pověz, čím ten člověk teda tahá 3,5 tuny? To musí mít nějaký náklaďák nebo co. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 minutou, TomasARN napsal:

Nejde o to, co ma tazne, ja som narazal na cenu prevadzky auta, ktore je vhodne na dlhsie cesty. Cize ak nezoberieme X, ale Teslu S, ktora je lacnejsia a podla teba je prave Tesla vhodna na dlhsie cesty, tak stale nie je navratnost pre majitela elektroauta. Tesla S 2015 cena okolo 95 az 100 000 Eur, jazdeny Peugeot 508 rocnik 2015 alebo podobne je cca 15 - 20 000 Eur, cize po 10 rokoch a cca 250 000km je majitel Tesly stale v minuse. Este vela vody pretecie, kym elektrika nahradi spalovaci motor

Nerad bych se dotkl majitelů 508, ale porovnávat ho s Teslou Model S, to je jako Ionu říkat Audina osmička :) No a když zmiňuješ tu loď, tak tady je jedna z Brna, schválně se mrkněte na lodní deník a galerii http://sunriver.eu/cz/ Jde to.

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak si zober Skodu Superb, Audi A6, A8..... Tesla je dobra, ale ani jeho technologia nie je relevantna nahrada nakladov na prevadzku.

Male alektro auta su dnes iba pre nadsencov a Tesla pre ludi, ktorych vobec netrapia financie, pre nikoho ineho tie auta nie su

Upraveno uživatelem TomasARN
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě teď, TomasARN napsal:

Tak si zober Skodu Superb, Audi A6, A8..... Tesla je dobra, ale ani jeho technologia nie je relevantna nahrada nakladov na prevadzku

To bych si radši vzal Super el https://www.vutbr.cz/veda-a-vyzkum/novinky-vav-f20227/elektromobil-vut-super-el-ii-d106618?aid_redir=1 . Ten má v dnešní verzi už stejný dojezd, jako Tesla. Jen škodofka to okázale ignoruje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty seš hodně netrpělivej. Dočkej času, jak husa klasu, říkala babička. Nekoupíš, dali ho dohromady kluci na VUT a je jen jeden. Byť homologovaný. Dárek od škodofky, ty peníze jsou za přestavbu.

Co je to vlastně běžná veřejnost? Co jsou to lidé, co nemají problém s penězi? Já znám jen lidi, co něco chtějí, zamakají, a pořídí si to, co chtějí. A pak ty, co říkají, proč si to nemohou pořídit, i když to prý moc chtějí. Pepito chtěl udělat sraz, šel do toho, dal to a sraz byl skvělý. A o tom to je. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

3,5t tažný maj povětšinou offroady, teréní pick-upy až ty nové, navara donedávna měla jen 3t. Pak z dodávek Iveco Daily.

Je to celkem bída. A naleštěná SUV už na tažném taky moc nemají, až se člověk někdy divý. Přitom některé verze Sharana mohli mít na tažném 2.5t a to je poměrně malé auto.

     

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 minutami, TomasARN napsal:

Aha, cize zamakam a kupim Teslu alebo nieco podobne za 100000+ Euro ?:D  Lebo to je to potrebne, co ludom chyba ku stastiu. Co je bezny ludia ? To myslis vazne, ze je potrebne to vysvetlovat ? 

No když ji chceš, tak budeš muset. Když ne, ušetříš. Já fakt nerad lidi škatulkuji pojmem běžný člověk. Protože on třeba maká od 6 do 14 v nějaké hodně časté pozici ve fabrice a z pohledu okolí dělá jednoduchou manuální práci, ale pak jde a věnuje se do večera cizím děckám na florbale nebo ve skautu a víkendy s nimi tráví na turnajích nebo v přírodě. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja bezneho cloveka myslim osobu/osoby, ktore pracuju napriklad 8 az 12 hodin denne, aby uzivili seba a rodinu, zabezpecili si prijatelne ubytovanie, vychovali deti, ktorym zabezpecia domov a vzdelanie. Cize väcsinove obyvatelstvo, ktore sa vykasle na neprakticky elektromobil. Ty to vidis tak, ze nema emisie, ale prehliadas fakt, ze minusov je daleko viac a elektromobil nenahradi spalovacie auta najblizsich 20 - 30 rokov a viac. Kedy podla teba lektro nahradi kamionovu dopravu, lodnu dopravu, pracovne stroje atd... ?

Cize stale si budem stat za svojim, ze je to iba pre par nadsencov

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak stát si můžeš, ale pokrok nezastavíš. A bude to asi rychlejší. Nic si z toho nedělej. Phillips dělal s vládou ČR poměrně nedávno nátlak na jednu kadeřnici v Hranicích na Moravě, aby káča prodala poslední pozemek pro průmyslovou zónu. Stavil se za ní i ministr vnitra. Jen mimochodem, určitě měl cestu kolem. Pak zónu postavili, rozjeli výrobu CRT monitorů a do roka krachli. Protože už při stavbě se rozjížděly ploché monitory, které je převálcovaly. Nokia si taky myslela, že má vrchol mobilní telefonie. Kodak si myslel, že dál se fotografování neposune a ignoroval digitální foto. Takových věcí je za posledních 20 let strašně moc. Pamatuji ještě masivní nástup nafťáků do osobních aut. taky si všichni klepali na čela. A dnes jsou všude. CNG před 10 lety nikdo nevěřil, dělaly ho pokoutně přestavbově de facto 2 firmy. Dnes ti ho nutí přímo výrobce benzíňáků a nafťáků sériově z linky, infrastruktura plniček roste jak houby po dešti. Ano, tohle je třeba příklad evoluční změny, ale disrupce, jako monitory a chytré mobily, tady jsou čím dál více. Kdo znal před 10 lety Elona Muska? Kdo věřil na ekosystém FVE+domácí baterie+luxusní elektromobil, fungující i jako baterie pro dům?  A to nezmiňuji pevnou telefonní linku. Prostě jsem v tom hodnocení hóóódně opatrný. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedufaj v tak rychly nastup, budes sklamany :). Iniciativ je vela, otazne je, ci je za tym ekologia alebo zisk, vlastne nie je to otazne, je to zisk. Je pekne chranit prostredie, ale v sucasnosti to nie je elektro a dlho nebude a este dlhsie to nebude v nakladnej doprave, lodnej a leteckej.

To je uz asi vsetko co som chcel k tomu povedat. Asi väcsina ludi co ti tu pisali ma rovnaky nazor ako ja, cize ja mam rovnaky ako oni :).

Fandim ti, ze si tak zanieteny pre tuto vec, bohuzial prinos nema a dlho mat nebude, chce to este dlhy vyvoj, ktory musi prist, ale skoro to nebude

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prozatím je v pozadí u velkých spalovacích dinosaurů jen snaha vyhovět legislativě a udělat se hezkým. Compliance car se tomu říká, prostě aby jsi vyrobil 9 spalovacích popelnic, musíš udělat i jednu elektrickou. Výpočty jsou složité, de facto se počítají jakési gramy CO2 spalováků vůči nulovým elektrik. Proto je tolik povyku kolem podvodů dýzlgejt. Nejde ani tak o lidi, Američany koncerny odškodní a Evropani budou držet hubu, jako obvykle. Průšvih je, že jsou poměrně velké pokuty za neplnění zmíněného poměru a tím, že spalováky měly ošvindlované emise, tak automobilka měla dodat elektrik daleko více. O to se dnes nahoře hraje, byť to uniká i novinářům, natožpak neinformované veřejnosti. 

Letectví má čím dál tím těžší postavení, jak na hluk tak na emise, momentálně se snaží vložit elektrické motory alespoň do kol letadel, aby pojížděla po ploše tiše a bez jedů. Velké lodě ještě nikdo neřeší, ale z přístavů je tahají malé, aby tolik nečoudily. Ovšem řeší se plovoucí hotely, je snaha je nepouštět do městských přístavů. Říční lodě se řeší, protože ty vjíždějí do center měst běžně a projíždějí jimi. Že minimálně pendlující lodní doprava může být elektrická, to dokazují desítky let lodě MHD na přehradě Bystrc v Brně http://www.dpmb.cz/cs/lodni-doprava-historie . Nákladní doprava je zatím na úrovni elektrických dodávek a malých náklaďáků do měst, viz třeba Deutche post https://auto.idnes.cz/streetscooter-elektricka-dodavka-prvni-dojmy-f4k-/automoto.aspx?c=A170711_100716_automoto_vok , velké se chystají. I tady se snaží nasadit minimálně CNG, ostatně jako i na železnici http://www.cngvitall.cz/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...