Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

Blbý je, že ti pak takhle "vylepšit" auto může i někdo jinej...Autu připojenýmu online se budu vyhýbat co nejdýl... Možná právě proto, že jsem z branže...

Radovanek: Jinak s komerčními cenami nabíjení to přestává být zajímavé. Zajímavé je nabíjet doma v nízkém tarifu. Jakmile se to rozšíří, "volné" přípojky prakticky zmizí. při ceně 7kč/kWh je konkurenceschopný, hybrid, cng a limitně se blíží diesel, u kterých nemusíš řešit třeba to, že potřebuješ změnit jízdní režim. Zajímavé je to jen proto, že neplatíš výpalné ve formě spotřební daně. Jakmile bychom ji vypustili, nemají elektromobily ekonomicky co nabídnout - jediné je přesunutí ekologické zátěže mimo město - do výroby a distribuce elektřiny. To je sice pozitivní, ale stejně k ničemu. Ekologická veřejná doprava je daleko správnější cesta. Jenže elektrifikace veřejné dopravy - především autobusů - je velice nákladná - jak samotná zařízení tak infrastruktura.

Upraveno uživatelem Pacho69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nebál bych se cizího vylepšování. Už dnes jsou auta prošpikovaná elektronikou, vše se řeší adresami, programuje. Holt stejná daň za pokrok, jako internet. Ovšem dá se odpojit a jezdit se stávající verzí offline, ovšem pak polovina interaktivních prvků nejede.

Komerční ceny nabíjení neřeším, to je otázka konkurence a ta roste. Máme ČEZ, PRE, Evmapa. Polyfazer, snaží se EON....... . Je to jen otázka času a pokud by zde hrozila monopolizace nebo kartelové dohody, tak máme ÚHOS a tam to jako APEL nebo ASEp podáme k řešení. Nabíjení doma v nízkém tarifu, z FVE, v obchodních centrech zdarma atp. bude standard. "Volné" přípojky opravdu nezmizí. Jakmile bude zájem na čisté individuální dopravě, budou je dávat k dispozici i obce. Ostatně už to dělají. Navíc zde roky existuje Drehstormnet Europe, uzavřená skupina lidí, nabízející si vzájemně zdarma nonstop přístupné třífázové zásuvky. Nabídneš ji taky, člen klubu ji ověří, pak se staneš členem taky a máš přístup k aktualizované mapě. Ti lidé volí elektroauta stavěná na nezávislou filozofii (tedy s velkou silnou palubní nabíječkou). Už roky jezdí po EU zdarma, respektive za peníze, za které někdo u nich doma nebo na firmě z jejich zásuvky. Protože elektřinu si dokážu vyrábět lokálně čistě zdarma a spotřebovávat taky, nemám problém se o ni podělit. A to tak, abych na tom netratil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi to je spíš pro zasmání ale v minulích dnech jsem v práci zaslechl dobrou pohádku. To že DPP provozuje jeden bus který je 100% baterkový asi znalejší vědí ale umí se dobíjet jen v klidu a teď se začíná s druhou fází pokusu a to dobíjením za jízdy. Na Prosecké ulici se staví zkušební troleje a bus by měl jet připnutý k těmto trolejím celou cestu co pojede do kopce to je zákonitě největší spotřeba.  No někde na ten projekt vyhrabali jakousi dotaci ale podmínkou je zahájení zkušebního provozu do XX a v tom je ten hák protože sice se staví troleje ale zatím nemají ten bus který by to uměl. A tak hlavy pomazané prý vymysleli že si ve škodovce v plzni půjčí trolejbus a s ním zahájí onen zkušební provoz. Bude to prý parkovat u nás na garáži a ráno a večer když to bude vyjíždět nebo zatahovat tak to budou k těm trolejím tahat na tyči za tatrou, akorát asi trochu podcenili legislativu neboť trolejbus není motorové vozidlo nýbrž drážní vozidlo a na jeho řízení je potřeba jiných dokladů než na autobus a nevím jestli někdo má toto oprávnění platné z řidičů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych se bál cizího vylepšování, v konečném důsledku jde o můj život. Pokud ti někdo něco "vylepší" za jízdy... Ani náhodou. Navíc, co je komu do toho, kam jedu...

No ne každý může dát přípojku zdarma, 2/3 lidí bydlí v bytech těžko budou moci cokoliv nabízet. Pokud bychom měli jen polovinu stávajícího parku elektrickou, už by to nabízení nabíjení zdarma nebylo tak horké... (Obec: hele, proč bychom měli frantovi přispívat na elektroauta, když my nikam nejezdíme. Proč by měl jezdit za obecní elektriku, ať si to zaplatí nebo zapojí doma.... - ono když tam každej den sosne 40kW, dá to za měsíc 3-4tis... )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, Radovanek napsal:

 

. Protože elektřinu si dokážu vyrábět lokálně čistě zdarma a spotřebovávat taky, nemám problém se o ni podělit. A to tak, abych na tom netratil.

Prosím upřesnit. To klidně můžeš provozovat ostrovní provoz 24/7 ? Pak beru, že to máš "zdarma". Kolik by tebe stála kwh?

Skupina lidí, co dáva 3fáz zásuvky zdarma? Jak to řeší ti, kteří to nabízí na lukrativním místě, kde se nabíjí počád oproti tomu, co má na nabíječce auto za týden.

Nabíjení zdarma v obchodních centrech. To může fungovat do doby, dokud účty a náklady nepřeváží pozitiva. Zadarmo to nikdo dělat nebude.

Konkurence - ta je i u PHM a jak to tam funguje můžeme vidět. Nevěřím, že si stát v budoucnu po rozšíření elektomobilů nebude chtít vylepšit příjmy zdaněním EE. 

Jaká je vůbec návratnost nabíjecího stojanu včetně vybudování infrastruktury pro připojení.

Souhlas s Pacho69: Proč by měly obce dávat volné přípojky pro nabíjení. To by rovnou ti co jezdí na kole a pěšky mohli požadovat od obcí občerstvení  a svačinu zdarma - to by mělo asi větší ekologický efekt včetně motivace :D.

Za postřehy s provozem Iona dávám palec nahoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zatím nemohu provozovat ostrovní provoz 24/7, páč nemám baterky, respektive mám 32 kWh v obou autech, ale ani za 1 rok se nám nepodařilo je přesvědčit, aby pustila něco ven. U Nissanu Leaf ano, Tesly to umí v Teslím ekosystému s PowerWallem a FVE Solarcity, čínský BYD6 sám od sebe, dokonce umí dělat pojízdnou elektrocentrálu.  Příští rok by se mi měla zaplatit investice do FVE, takže pak bude 1 kWh za 0,50 Kč, což je cena, za kterou ji dokážu na trhu prodat.

Jak to řeší ti, kteří to nabízí na lukrativním místě, to netuším, ale funguje to. Už roky.

Nabíjení zdarma v obchodních centrech funguje po celé EU naprosto běžně, docela brutální je to ve Francii a Španělsku. Ze zkušeností našich, co tam jezdí. Obchody to mají v ceně zboží. Stejně jako parkování zdarma, dokonce podzemní garáže, zdarma posuvné chodníky, eskalátory, výtahy, zapůjčení nákupních košíků a vozíků........ Protože normální by bylo za parkování platit, v podzemí daleko více, posuvný chodník ani eskalátor či výtah nejsou zadarmo a provoz taky ne, košíky a vozíky netřeba, máme si nosit tašky..........

Konkurence u PHM je, jenže cena je stlačená tak nízko, že je nákupka, spotřební daň, dph ze součtu spotřebky a nákupky a k tomu si pumpa dá teprve marži. Jenomže už bez í je litr obvykle za 25,-. Že paraziti všech stran budou hledat co dále zdanit je jisté. Vychovali jsme si třídu budižkničemu a darmošlapů a tolika stupňové řízení v jen 10 milionovém státě, že každé větší město v EU i ve světě nevěřícně kroutí hlavou.  Protože mají obyvatel 15 i více milionů. Ale za to si můžeme sami.

Návratnost nabíjecího stojanu včetně vybudování infrastruktury pro připojení tvrdí ČEZ, že neexistuje. Že by musel mít alespoň 100.000 odběrů. Jenže ono je to zase o konkurenci a o tom, že prostě stavět něco na zelené louce je blbost. Tak jak u nás je většina benzínek u dálnic prostě u nich, přestože by stačilo jako v Německu kilometr cesty a benzínka by byla na kraji obce. Tím se její provoz šíleně zlevňuje. Divili by jste se, jaký problém je dostat fyzicky lidi na nonstop provoz na Rohlenku a o 9 křížích ani nemluvě. A tímto způsobem to staví ČEZ. Když mu nabízíme aby logicky využil své objekty, trafačky, elektrárny, administrativní budovy, tak kouká jak zjara. Přitom i v těch kancl barácích mají 22 kW zásuvky, takže zbudovat pomalejší rychlonabíječky by šlo obratem. Investice +-150 tisíc Kč. Silné nabíječky má cenu dávat tam, kde je výroba vedle, už s tím trochu začali, ale vážně jen trochu. Třeba u elektráren na severozápadě Čech. Ovšem oni vlastně nechtějí. Dotaci na rychlonabíječky mají schválenu od 2/2016, rozsáhle se jí chlubili 11/2016, pak 4/2017 na různých konferencích, je 9/2017 a nestojí z těch několika desítek ani jedna. Páč termín je 12/2018, tak mají asi dost času.

Proč by měly obce dávat volné přípojky pro nabíjení? Aby lidi přestali mít strach z dojezdu a hledání zásuvek. A vyměnili spalovací popelnice za čisté elektromobily, elektroskútry a elektrokola. A měli zdravější obyvatele a čistější klidnější prostředí. Máme 6.000 obcí. Obyčejná zásuvka 230V 16A a zeleně nastříkané místo vyjde na směšných 2 tisíce Kč. Jakákoliv řízená zásuvka s online monitoringem a spouštěním telefonem okolo 10 tisíc. Takže směšný celorepublikový náklad 60 milionů (zhruba 6 MHD autobusů) a je vystaráno. Pří řízené zásuvce to lze i zpoplatnit. Málokdo si uvědomuje, že vybudování čerpací stanice není jen tak a obce k tomu také přispívají. Minimálně změnami územních plánů, plánováním dopravní sítě, regulačními plány a dalšími věcmi. O nárocích na zábor půdy, ekologických rizicích, havarijních plánech (třeba to nepovolí, pokud v okolí není v určitém dojezdu hasičská stanice), každodenní zátěži z jejich provozu pro obce a jejich občany nemluvě. Nikdo to nechce mít pod barákem a pod nosem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

457 tisíc s DPH. Přesně z hlavy to na kWh neřeknu, ale dělá +-4.200  kWh ročně, takže od 9/2009 do 9/2017 je to 8 let a 33.600 kWh.

Já nepřesvědčuji. Jdu jen příkladem a vyhodnotil jsem si, že to pro moje potřeby stačí. Tak jsem se ve 2012 rozhodl sehnat elektromobil a ve 4/2014 ho koupil. A po zkušenostech i druhý v 5/2016. Mezitím bylo ještě 2013 elektrokolo. Až se Ti to bude líbit a vyhovovat, třeba Tvoje další auto bude plugin hybrid (PHEV, tedy hybrid,, co má větší baterku a dá se kromě brzdění nabíjet i ze zásuvky, obvykle s dojezdem čistě na elektřinu kolem 40-80 km) nebo čistý elektromobil. Pežot nabízí kromě Iona i Partnera, ovšem silně zaostává a de facto zprznil - zejména ve srovnání s konkurencí - oba. V hybridech si Pežot nijak oslnivě nevede a PHEV má prý nabídnout ve 2019. Tedy pokud nemyslí hybridem skládací elektrickou koloběžku a kolo v kufru auta http://www.peugeot.cz/modelova-rada/vyber-vozu/nova-3008/technologie.html . Do toho už dělají déle http://cycles.peugeot.fr/

Navíc se snažím udělat elektrický ekosystém, jak se tomu teď módně říká. Tj. vyrábět si sám elektřinu i teplou vodu. Elektřinu používat pro dům, zahradu, čerpání vody (mám jen studnu, ne obecní vodovod), dopravu (kolo, auta), přebytky na ohřev vody (akumulace). Vodu na mytí a topení (na mytí od 6/2010 mám, na topení by měla být akumulační nádrž k nové FVE západ východ s hybridním měničem a topná voda ze stávajícího plynového kondenzačního turbokotle  s ekvitermním čidlem by se vracečkou ohřívala v té akumulační nádrži, kotel by ji jen poslal do radiátorů oběhovým čerpadlem, neohříval). Takže ano, je to vlastě i koníček i životní styl.  Alespoň tak to hodnotilo okolí http://obnovitelnedesetileti.cz/obnovitelna-energie-pro-rodiny-ostravska-zelena-domacnost-20

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se má elektromobilita rozšířit, tak musí být konkurenceschopná. Dnes je to jen díky absenci brutálního zdanění. Při vyšším rozšíření se stane komerční a nikdo to zadarmo dělat nebude. Jinak já u supermarketu nikde parkovné neplatím, tedy platím v ceně potravin. Takže následné zdražení zboží a potravin nám budou obchody ospravedlňovat budováním infrastruktury pro elektromobily? Hm, dokonalý důvod. Další důvod být ve velké míře soběstačný či raději nakupovat od farmářů, než podporovat tohle. Elektrokolo považuji za přínos pro lidi s handicapem, zdravý člověk má na kole šlapat. Na provozu na elektřinu nic ekologického nevidím, z aktuálního pohledu je ekologická zátěž při výrobě elektroauta vyšší, než u spalováku. Nevím, kolik let provozu úroveň zátěže vyrovná (tedy, pokud se bavíme o 15% podílu OZE). 

Hybrid nebo plug-in hybrid smysl dává, lze ho plnohodnotně využívat. Mě by se líbila i technologie čistě elektrického pohonu s tím, že spalovací motor by energii pouze vyráběl (což by umožnilo provozovat spalovací motor v režimu nejlepšího poměru výkon/zplodiny).Co ovšem sleduji, je problém se zástavbou a hmotností, komerčně je to zřejmě nezajímavé.

Radovanek: Tedy reálně ti tvoje FVE nepokryje ani potřebu tvých aut, pokud bys měl dvě 40kWh auta, je to tak 50x nabít do plna, musel bys s tím vydržet jezdit týden. Když napočítáš aktuální cenu za kWh, jsi na 13kč/kWh, za dalších 15 let budeš na ceně vyrobené kWh na cca 5Kč. Reálně je pro tebe lepší vyrobenou energii prodat a jezdit "tankovat" kamkoliv jinam ;). Celkem chápu, že topíš plynem :aut. Celé mi to přijde zvrácené, ale je to "in" a cpou to do nás horem dolem. Stejně, jako migraci, kterou jsme si zavinili sami, svými zásahy do přírodních regulací. Za daleko přínosnější považuji potravinovou soběstačnost, než uměle nafukovanou elektromobilitu (ono jde totiž jen o jedinou věc - vyrobit ještě více plechovek na silnice (tedy hlavně PRODAT), nechápu, proč v tom kdokoliv hledá něco "ekologického".).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono to asi nebude složité uhodnout. Pokud přestaneš lidem kolem sebe otravovat život hlukem, vibracemi a jedovatými zplodinami, těžko budeš asi příkladem špatným. Jinak lze absolvovat garážový test - zavřeme se, já se svým elektrickým a ty se svým benzínovým autem do garáže, nastartujeme, pobudeme, a kdo vyjde živý, vyhrál. Zatím nikdo na testování (kupodivu) nepřistoupil. Byli tací, co chtěli abych si do garáže zavedl komín blízké elektrárny, ovšem ten si musíš zavést i Ty. Benzín se vyrábí jen díky elektřině.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 hodinami, Pacho69 napsal:

Já bych se bál cizího vylepšování, v konečném důsledku jde o můj život. Pokud ti někdo něco "vylepší" za jízdy... Ani náhodou. Navíc, co je komu do toho, kam jedu...

No ne každý může dát přípojku zdarma, 2/3 lidí bydlí v bytech těžko budou moci cokoliv nabízet. Pokud bychom měli jen polovinu stávajícího parku elektrickou, už by to nabízení nabíjení zdarma nebylo tak horké... (Obec: hele, proč bychom měli frantovi přispívat na elektroauta, když my nikam nejezdíme. Proč by měl jezdit za obecní elektriku, ať si to zaplatí nebo zapojí doma.... - ono když tam každej den sosne 40kW, dá to za měsíc 3-4tis... )

Víš Pacho, je to taková legrace, ale svět je již dlouho propojený. Od zrození internetu je to dokonalé. Ale pokud jsi zájmová osoba, tak od 60.let minulého století Tě satelit dokáže zaměřit a ještě si zkontrolovat, co právě čteš na lavičce v parku. Dnes to doplnily mobily, kamery s rozpoznáváním tváří a megadata. V novějších autech máme čudlík SOS i asistence, navíc SOS se aktivuje samo a přivolává pomoc při aktivaci airbagů. Takže si nedělám iluze, že někdo šikovný ví dnes a denně, kde právě jedu. A může obousměrně ovlivnit, jestli auto pojede.

A proč by měl každý dávat elektřinu zdarma, když to technicky nedává? Polovinu parku elektrickou mít budeme, počítám tak do 20 let. To už si elektřinu většina lidí bude vyrábět sama. Už dnes si lze dobíjet mobil a notebook ohebným FV panýlkem na tašce nebo bundě. A jde to kupředu.

Elektromobilita je konkurenceschopná, pokud se bavíme v obchodních termínech. A není to díky absenci brutálního zdanění. Benzín bude pořád stát zhruba 15 Kč litr a více, to je nákupka. Elektřina bude stát 5,- Kč za 1 kWh a méně (noční 2,50, tepelné čerpadlo 1,30, vlastní FVE bez dotací na střeše dnes 1,- Kč atp.).

U supermarketu parkovné platíš v ceně potravin, ale hypermarkety s podzemním parkovištěm už chtějí po 2-3 hodinách většinou v pracovní dny normálně platbu od hodiny. Důvod být ve velké míře soběstačný či raději nakupovat od farmářů je v životní filozofii, nezávislosti a svobodě, ne v drahotě. 

Elektrokolo je běžný dopravní prostředek, pokud zdravý člověk na kole šlape, tak aby se dopravil někam smysluplnou rychlostí 20 a více km/hod., tak se taky potí. A já jezdím do práce v košili, kravatě, někdy i v saku. Ne v upnutých nasrávačkách po práci odpoledne pro radost a zábavu na drahém biku. Stejně tak objíždím město. Na normálním kole v našem kopcovitém terénu nejen hned smrdím, ale rychlost mi padá pod 10 km/hod.. V rovinatých oblastech prosím, ale jinde elektrokolo.

Tvrdit "z aktuálního pohledu je ekologická zátěž při výrobě elektroauta vyšší, než u spalováku" je brutální a nikým nepodložené opakované klišé. Je to právě naopak. Např. spalovací motor má stovky součástek, elektromotor desítky. A to je jen začátek. 15% OZE trochu nechápu, asi myslíš že elektřina v rámci energetického mixu je jen z 15% z OZE. A jak myslíš, že se vyrábí benzín? Ten neprýští ze studánky. Na 1L spotřebuješ 1,3 kWh elektřiny ze stejného energetického mixu. Já už na něj rovnou ujedu 10 km.

Technologii, kdy spalovací motor jen vyrábí elektřinu a pohon dělá elektromotor můžeš vidět třeba u staršího modelu Oplu Ampera. Ale je to hodně nepříjemné. Jezdil jsem v tom a s tím. Máš sice vlastnosti elektromotoru k jízdě, ale auto se třepe, dělá kravál a smrdí. Sice v optimálních otáčkách, ale co z toho.

Reálně mi moje FVE pokrývá spotřebu domácnosti, k tomu byla v roce 2009 navržena a instalována. Ostatně nic většího, než 5 kWp, stát tehdy na střechy rodinných domků v systému Zeleného bonusu ani ze zákona nepovolil. Mně, vzhledem k tehdejší spotřebě domu, kterou jsem musel zpětně dokládat, aby měl co nejmenší přetoky do veřejné sítě a nedestabilizoval ji, povolil jen 4 kWp. Díky rozměru střechy a tehdejší výrobní síle panelů se mi povedlo instalovat jen 3,6 kWp. Cenu u této elektrárny musíš odvozovat ze Zeleného bonusu, kdy za každou čistě vyrobenou kWh získáváš od státu ze zákona platbu, která má právě pokrýt původní investici a splatit ji. Takže opravdu se bavíme o ceně 0,50 Kč/1 kWh, za níž nespotřebovanou elektřinu dokáži prodat. Já opravdu rád tankuji jinde, ale jen tam, kde je to zcela zdarma. Nikdo mi zatím padesátník nenabídnul. Topím plynem proto, že roční spotřeba domu s 2 bytovými jednotkami půdorysu cca 20x10 metrů není přes úspornost (bráno měřítky roku 1999) nijak malá. Zhruba 18 MWh ročně. Pokud za přínosnější považuješ potravinovou soběstačnost (což ovšem funguje v malém pro 1 rodinu až od rozlohy 1 ha kombinací plodin a hospodaření), tak já také a ještě ji doplňuji o energetickou a dopravní soběstačnost. Protože mít dost svých potravin, závislých na ropě z Blízkého východu nebo od Putina, není potravinová soběstačnost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já myslím, že to je pánové už úlet.

Jinak já bych s tím, co je uvnitř toho akumulátoru v garáži zůstat taky nechtěl. On v tom bohužel není tak moc rozdíl. Rozdíl je jen v tom, že se ekologická zátěž přenese jinam. A provozní zátěž není tou jedinou zátěží. Stejně, jako nás teď trápí "exhalace", do budoucna nás bude trápit to, co udělat s nefunkčními akumulátory a solárními panely, nehledě na to, že dnes se platí "recyklační výpalné", stejně momentálně nevíme, co s tím a nakolik to vše bude recyklovatelné.

Technologie se vyvíjejí. Od zrození internetu? Těžko (ten se narodil dávno přede mnou). Spíš od okamžiku, kdy se začal komerčně využívat. Dnes svůj ksicht vystavuje každej a ledaskde, nic přínosného na tom není. Z internetu se stal jeden velkej komerční paskvil, hodnota informací na něm je tristní a dělám vše pro to, aby stop po mne na něm zůstalo co nejméně (zas jde o prachy, data, zvyklosti -> jak mi vnutit něco co nechci a nepotřebuji).

Porovnání ekologické zátěže jistě není takový problém, velký rozdíl mezi elektroautem a konvenčním autem nebude. Upozorňuji, že nechci nikomu nadržovat, je mi to fakt jedno, pokud elektroauto rozumně uspokojí moje požadavky, budu jezdit elektroautem, ale žádný ekologický přínos v tom nevidím. A elektro auto rozhodně není nijak výrazně jednodušší, než spalovací, podobně je to s náklady. Z mého pohledu člověka, který se o věci přiměřeně stará, aby jim dal šanci slušně mi sloužit, vidím náklady srovnatelně. To, že automobilky chtějí elektromobily vyrábět ale hlavně prodávat není pro to, že chtěly chránit životní prostředí. De*ilní evropská legislativa jim z toho dělá možnost odmáznout si "emisní výpalné" EU. Tedy to je důvod natlouct nám do hlavy, že nutně všichni potřebujem elektromobily. Čím víc jich prodají, tím míň "výpalného" zaplatí za spalováky. Ekologicky se nezmění nic.

Chm, máš zajímavá čísla - kWh za padíka bez dotací? při ceně půl milionu za elektrárnu na baráku bys jich musel vyrobit za životnost elektrárny milion... při výrobě 5000kWh ročně jsme na 200letech životnosti...

Tedy nechtěl být tak extrémní. Nejsem obhájce spalovacích motorů. Vidím a je mi jasné, kam se ubírá jejich vývoj (doprasit co se dá, ve jménu ekologie). Stejně tak mi vadí to, že se nám zas někdo snaží pod pláštíkem ekologie vnutit, že všechno ostatní je špatné. Reálně je velmi těžké odhadnout, co škodí víc. Já říkám že je to nadprodukce lenost a chamtivost. A rčení "lenost - hybná síla pokroku" už je dnes hodně pokřivené rčení.

Upraveno uživatelem Pacho69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozdíl je v tom, že obsah akumulátoru je napevno bezpečně uzavřen v bezúdržbové baterii, zatímco u paliva a olejů tomu tak zdaleka není. Po nastartování elektromotor neprodukuje ani nespotřebovává nic. Spalovací motor už při nastartování spotřebovává okamžitě kyslík a palivo plus produkuje z cca 60-70% odpadní teplo a spaliny, obsahující jedovaté a karcinogenní látky. Nemluvě o zátěži hlukové a vibracích. To je obsah garážového testu.

Nefunkční akumulátor dnešního typu fakticky neexistuje. Vysloužilé (s kapacitou kolem 80% a nižší) NiMH používá Toyota ze svých hybridů jako bateriové stacionární kontejnery pro zálohování elektřiny z FVE amerických národních parků. Renault a Nissan pro změnu LiFePol ze svých elektromobilů jako úložiště a vyrovnávací prvek pro své rychlonabíječky a též pro FVE. Nové, a postupem času snad i vysloužilé, Tesla pro ekosystém FVE - baterie - elektromobil. Ovšem kdy k tomu u vysloužilých Tesla dojde, to je ve hvězdách. Poslední měření po 3 letech provozu Tesly u taxislužby ve Finsku ukázala toto - 400 000 km a kapacita baterie je 93 % http://www.teslafan.cz/clanky/400-000-najetych-km-v-tesla-model-s-kapacita-baterie-je-93 . Při poklesu 2,33% ročně se na 80% dostane baterka po skoro 9 letech, takže v roce 2023 uvidíme. Nicméně stále je ta baterka konstrukčně jen běžná baterka z počítačů a jejich recyklaci krásně umíme http://www.hybrid.cz/podivejte-se-co-se-skryva-uvnitr-tesla-baterii Video kromě jiného názorně předvádí, jak snadno se dají články recyklovat.

Co se jednoduchosti výroby spalovacího auta vůči elektromobilu týče, mohu nabídnout jednoduché srovnání. Udělej si doma funkční model spalovacího auta včetně motoru. A zkus udělat totéž jako elektromobil. Ten RC elektromodel určitě dáš, o spalovacím motoru s písty, vstřiky, výfukovou soustavou, převodovkou atd. pochybuji. Už je to asi jasnější, ne?

Na eko výpalné mám též nelichotivý názor, nicméně hluk, vibrace a vdechované horké spaliny mají poměrně jasný dopad na zdraví lidí. Tohle elektromobil řeší.

FVE popíšu ještě jednou - stát se v roce 2006 rozhodl, že podpoří čistou výrobu elektřiny. Navrhl zákonem mj. lidem, aby sami zainvestovali ze svých peněz na svých střechách FVE. Za každou vyrobenou kWh jim bude 20 let přispívat, čímž jim splatí pořizovací cenu. Navíc si mohou jimi vyrobenou elektřinu zdarma spotřebovat nebo ji prodat na volném trhu. Takže jediný můj náklad jsou hypotetické peníze zisků do doby návratnosti 457 tisíc, kdybych je investoval v roce 2009 jinam. Po splacení investice takto po kousíčcích mi zůstává prakticky bezúdržbová FVE, vyrábějící elektřinu, kterou buď spotřebuji nebo prodám na volném trhu 1 kWh za 50 haléřů. Víc zatím nikdo nenabídnul. prozatím se ji snažím maximálně spotřebovávat, protože denní tarif mám 5 a noční 2,50 Kč / 1 kWh. Takže šetřím 2-4,50 Kč. Dnešní návratnost FVE je zcela jinde, kolega pořídil skoro 3x větší FVE než já za prakticky polovinu mé ceny. Brutálně zlevnily a současně o něco stoupl výkon. Plus je možná akumulace, takže využiješ 70-100% vyrobené elektřiny.

Ber to tak, že to, co píšu, je jen obyčejná osvěta. Ale opřená o praktické letité zkušenosti s využíváním a znalostmi pokroku v těchto technologiích. Taky bych nevěřil, když kolega frajeřil s kufrem od Eurotelu, že budu nosit mobil na ruce v hodinkách. Nebo že ta výpočetní sálová kraksna, rozlezlá v 1 patře budovy v mnoha šatníkových skříních, bude časem výkonem odpovídat dětskému tabletu pro mateřskou školu na digitální hry. Příští týden mne čeká srážka se zástupci automotive a samospráv, budu jim přednášet elektromobilitu a autonomní systémy řízení vozidel. Tak jsem zvědav, s čím vším nevěřící Tomáši, jedoucí tak pěkně roky v klídku ve spalovacích technologiích, přijdou. Dvacet na jednoho, to bude masakr :bacha

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Radovanek napsal:

Ono to asi nebude složité uhodnout. Pokud přestaneš lidem kolem sebe otravovat život hlukem, vibracemi a jedovatými zplodinami, těžko budeš asi příkladem špatným. Jinak lze absolvovat garážový test - zavřeme se, já se svým elektrickým a ty se svým benzínovým autem do garáže, nastartujeme, pobudeme, a kdo vyjde živý, vyhrál. Zatím nikdo na testování (kupodivu) nepřistoupil. Byli tací, co chtěli abych si do garáže zavedl komín blízké elektrárny, ovšem ten si musíš zavést i Ty. Benzín se vyrábí jen díky elektřině.

Díky za hezký návrh, já bych si dovolil navrhnout něco méně smrtelného a asi tak stejně férového - sejdeme se na libovolném místě a vyrazíme libovolným směrem. Komu dojde šťáva později, vyhrál. Co ty na to ? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radovanek: Ono je to vše velmi čerstvé a tiskové zprávy jsou marketing. To že někde napíšou, že to umíme recyklovat neznamená, že to opravdu umíme. To je lživá realita dnešní doby. Každý by si měl udělat vlastní názor. Já jednoduše nevěřím, protože výrobci lžou jen proto, aby mohli vyrábět víc a prodávat víc a produkovat více dividend. Před 50ti lety nám taky tvrdili, že než bude hromada jaderného odpadu, budeme ho umět levně recyklovat, kde je pravda? To se klidně může stát i tady.

Funkční model spalovacího motoru není naprosto žádný problém, bude to stejně komplikované, jako elektromotor. Popravdě, vstřiky bych neřešil, ty rozhodně potřeba nejsou - rozhodně u modlářských motorů nic takového není ;). u výfuku musím vyřešit jen to, aby se o něj nespálil. Takže motor je stejný problém, jako navrhnout a postavit elektromotor, aby měl alespoň trochu rozdílnou účinnost. Většina lidí by nedala ani jedno. Pokud "postavit" nebereš zapojit hotovej motor do modelu.

Vidíš, když slyším krásnej, dobře naladěnej osmi nebo dvanáctiválec, najednou neříkám hluk ale zvuk, rozhodně to nesmrdí a krásně to vrní. Osobní sympatie k typům motorů... Jsem vystudovaný elektrotechnik, ale že bych si šel pohladit elektromotor. Ta doba asi nenastane a žádnej nadšenec to asi dělat nebude. Je to neosobní, navíc z takovýho motoru nikdo nic víc "nevyladí". Je to prostě socka (myšleno ektromobilita), neosobní, jen "z bodu A do bodu B". A hromada omalovánek na LCD/OLED displeji to nezmění. Ani zvuk z repráku.

Též mám s vývojem technologií letité zkušenosti, možná v jiné části "elektroprůmyslu". Technologií přibývá a těch dobrých je velmi poskrovnu. Spíš přibývá amatérsky navrhnutých paskvilů, zabalených v líbivém kabátku s nehoráznou cenovku a masívní kampaní, případně množství produktů zadarmo, co umí "všechno", dokud nenarazíš na problém... Doba je divná, lidi chtějí vše zadarmo a hned, ale sami co nejvíc vydělat, nejraději na žvanění o ničem, kde není žádná zodpovědnost. Šikovnost upadá, řemeslem se neuživíš, tak´ty práce dělá "lůza" z východu tak, aby to nedalo moc práce, protože tu nikdo nechce zaplatit. Výsledky jsou vidět na každém kroku.

Osvěta je fajn, bohužel nejvíc by ji potřebovali ti, co si ty technologie kupují podle blábolu v reklamním letáku. A pak se hrozně diví, že nefungují tak, jak se dočetli a stejně jim to nepřijde divné. Např. víc než polovina automatických adaptivních světlometů je naprosto nemožná - pomalu, špatně reagujících, s nedostatečnou schopností detekovat a rozeznávat, na našich vozovkách ani nemluvě. Přesto se dobře prodávají a jejich uživatelé mají pocit, že he to zázrak. Taky by potřebovali osvětu - ale dostalo se jim pouze reklamního sdělení. To je ten progres? Ptám se, jestli je tohle správně?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, StibTo napsal:

Díky za hezký návrh, já bych si dovolil navrhnout něco méně smrtelného a asi tak stejně férového - sejdeme se na libovolném místě a vyrazíme libovolným směrem. Komu dojde šťáva později, vyhrál. Co ty na to ? 

A co se tím dokáže? S výjimkou toho, že dokážeš zamořit na jedno nabrání paliva delší úsek a doslova dovezeš sračky, kamkoliv se hneš. - To neber osobně, to je pohled militantních elektromobilistů ;) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pacho69: Tak se ještě jednou podívej na to, z čeho je ta baterka Tesly. Tohle už fakt umíme. kdo by si pomyslel, že nějakej miliardář Janeček bude odtěžovat haldu, aby z ní vydobyl 6-10 Lithia. Kdo by si pomyslel, že na Ostravsku budou mizet haldy, aby z nich bylo cca 10% uhlí a zbytek kamenivo do staveb. Ale recyklujeme vlastně pořád. Nejstarší domy obvykle stojí z kamenů z hradů v okolí. Někde lidi rozebrali zříceniny až na základy.

Fakt si postavíš spalovací motor? Válce, písty, ojnici, celé to utěsnit, mazat........ Když elektromotor je jen navinutý drát a magnety? Rotor a stator. Jak myslíš, no.

Dokonalost přece nepotřebuje ladit. Je jednoduchá a 100%. Na spalovacím musíš ladit všechno. A pak se to ještě rozšteluje a jdeš do toho znovu.

Řemeslo chybí, páč je drahé. To jsme zabili pásovou výrobou - okřídlené Sekal to, jak Baťa cvičky - a socíkem, co zakazoval podnikání. Takže nám vymřeli.

Osvětu beru jen od těch, co to používají. Občas i uděláme srandu, a jdeme si koupit něco, o čem víme více než prodejce. Pak zadáváme relevantní otázky, a nedozvíme se zhola nic, kromě linky helplinku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   1 registrovaný uživatel

×
×
  • Vytvořit...