Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

Až přijde doba kdy tu bude spousta elektromobilů a naše prehistorický sítě to neudrží, spadnou, shoří, či co ještě, nastane blackout a pak @KoudaK vytahne 309, nalije do ní palivo uchované v sudu od piva, natočí ji klikou a všecky nás odveze :aut

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 27 minutami, Radek Hurvajz napsal:

Minimaxa myslel cenu za auto, né nakupní tašku :)

Tak sorry jako, ale za 250 tisíc nové jsou jen nákupní tašky nebo lowcost typu Dacie. Ale ojetý Nissan Leaf velikosti golfu či Octavie, pokud by se dělala v 5dvéřovém provedení, ne jen lifback a combi, by za 350 mít mohl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 minutami, Radek Hurvajz napsal:

Až přijde doba kdy tu bude spousta elektromobilů a naše prehistorický sítě to neudrží, spadnou, shoří, či co ještě, nastane blackout a pak @KoudaK vytahne 309, nalije do ní palivo uchované v sudu od piva, natočí ji klikou a všecky nás odveze :aut

Proč by to měly zásobovat naše sítě? Když tedy pominu pomalé nabíjení, které je v řádu odběru běžné domácnosti a nic nehoří. Já dávám do kupy FVE, baterky a řídící prvek, tedy výroba a spotřeba v místě výroby, kam s autem dojíždím večer. Kolega už to pár let má, navíc má i Teslu a s baterkou Tesla PowerWall auto dokáže komunikovat a chovat se vůči FVE jako další baterka. takže přebytky ukládat a při nedostatku nebrat elektřinu ze sítě, ale prvotně ji pustit do domu z PowerWallu a druhotně pomoci i z baterie auta. Protože PW je škálvatelný myslím po 7 kWh, kdežto auto má v sobě 60-100 kWh podle  toho, co si majitel Tesly poručil a zaplatil. Kolegu blackout nezajímá. On nemá jak mu nastat. Ani mě nebude za chvíli zajímat. Jen se mi z Iona nepovedlo udělat dárce elektřiny, umím do něj jen uložit. S Nissanem Leaf to nejen na VŠB umí a dělají, ale řídící SW Mitsubishi iMiev je prostě jiný oříšek. A Mitsubishi se k jeho poskytnutí v tomto směru nemá. Takže s koudakem na srazu veteránů ano, ale jinak jen jako kuriozita.

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je určitá skupina (většinou mužů), kteří se musí vrtat v něčem, co se hejbe, smrdí, vibruje a vydává zvuky.... patří k tomu ruce a montérky od šmíru.... tak to prostě je.... a tato skupina se za chvíli nebude mít v čem vrtat.... ať žijou veteráni!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, Radovanek napsal:

Blíží se tomu Tesly se 100 kWh bateriemi. Ty ovšem nepotřebují nabíjecí stanice co 3 km. Superchargery Tesla, supernabíječky kapacity 135 kW (oproti rychlonabíječkám pro běžné elektromobily s 50 kW), staví Tesla zhruba co 100-150 km. A Tesláci je mají předplaceny (zhruba 2 tis. USD) v ceně auta a doživotně zdarma. Ve městech bohatě stačí k dispozici běžné zásuvky 230V 16A, dávají za hodinu 3,6 kWh, tedy mě stačí stát 4,5 hodiny a jsme z nuly do plna (16 kWh baterie Peugeot Ion). V práci jsem 8 hodin, v obchodě hodinku, v kině 2-3, vždy bych mohl nabíjet a obvykle to tak dělám. Maximálně pak dát veřejně k dispozici červené pětikolíky. Nemusí to být zdarma, za 2 tisíce lze pořídit spínání mobilem a placení v síti evmapa.cz. Ty červené pětikolíky má u nás každý barák, minimálně 400V 16A (dává 11 kW výkon a nabije za hodinu auto, které si to umí vzít, 11 kWh), některé i 400V 32A (dává 22 kW výkon a nabije za hodinu auto, které si to umí vzít, 22 kWh). Elektromobil se dobíjí především v době stání pomalým proudem  s výkonem 2-3 kW = garáž, parkoviště, v práci, v obchodě, v kině,  na sportovišti, prostě všude tam, kde zaparkuje. 

No a pak budou na všech možných parkovištích sloupky se zásuvkama u většiny parkovacích míst v různém stadiu  rozpadu protože známe české řidiče a řidičky jak umějí parkovat a aby bylo možné nabíjení tak budou všude roztahané prodlužováky a po parkovištích nepůjde ani chodit aniž by o to člověk nezakopával. Jedině dobře že už ve sběrnách za kovy nevyplácí hotovost protože až by doba nastala tak by hnědočeši začali ty prodlužováky přemisťovat a pod nejbližší mosty a tam je  vypalovat a to pak bude smrádeček lepší než z konvenčních  vozidel.

 Jo a červený pětikolík čoveče tady u nás stavějí řadovky a tam sice mají 400V ale nikde nemají vytažené zásuvky ono taky proč že vždyť vše se dnes dělá v provedení 230 V od vrtačky přes sekačku až po míchačku.

Upraveno uživatelem Vena garážmistr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radovanek se nás tu rozhodl udolat argumenty. Načtený a vykoumaný to máš pěkně, tím obsesivním citem pro detail (a vše na desetiny až setiny) mi připomínáš jednoho člena ... Skoro se chce napsat - ty se asi nudíš, co ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pověry je nutno vyvracet. Počínaje děti nenosí čáp a konče elektromobil nikam nedojede. Znáš to, pokrok nezastavíš......

Nudím se jen příležitostně, jinak většinou nestíhám a radostně odkládám na později. Dneska už vím, že je to nemoc, jmenuje se prokrastinace, ale VZP ji ještě pořád neproplácí. Tak musím občas něco udělat, místo prokrastinovat na nemocenské. Ale zase to hezky tříbí priority a pak se jedu na 3 dny bavit na Pežotí sraz, ať tu leží k udělání co chce, počká to. Bůh taky nestvořil svět za jeden den, trvalo mu to 6 a sedmý odpočíval ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Vena garážmistr napsal:

No a pak budou na všech možných parkovištích sloupky se zásuvkama u většiny parkovacích míst v různém stadiu  rozpadu protože známe české řidiče a řidičky jak umějí parkovat a aby bylo možné nabíjení tak budou všude roztahané prodlužováky a po parkovištích nepůjde ani chodit aniž by o to člověk nezakopával. Jedině dobře že už ve sběrnách za kovy nevyplácí hotovost protože až by doba nastala tak by hnědočeši začali ty prodlužováky přemisťovat a pod nejbližší mosty a tam je  vypalovat a to pak bude smrádeček lepší než z konvenčních  vozidel.

 Jo a červený pětikolík čoveče tady u nás stavějí řadovky a tam sice mají 400V ale nikde nemají vytažené zásuvky ono taky proč že vždyť vše se dnes dělá v provedení 230 V od vrtačky přes sekačku až po míchačku.

Naučí se to, jako se to naučili Norové, Finové a Švédi, kteří je tam mají už roky, aby svoje spalováky ráno vyhřáli v motorovém prostoru a mohli je vůbec nastartovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 minutami, Radovanek napsal:

Tak pověry je nutno vyvracet. Počínaje děti nenosí čáp a konče elektromobil nikam nedojede. Znáš to, pokrok nezastavíš......

Nudím se jen příležitostně, jinak většinou nestíhám a radostně odkládám na později. Dneska už vím, že je to nemoc, jmenuje se prokrastinace, ale VZP ji ještě pořád neproplácí. Tak musím občas něco udělat, místo prokrastinovat na nemocenské. Ale zase to hezky tříbí priority a pak se jedu na 3 dny bavit na Pežotí sraz, ať tu leží k udělání co chce, počká to. Bůh taky nestvořil svět za jeden den, trvalo mu to 6 a sedmý odpočíval ;)

Prosím tě tohle sem netahej. Fórum je apolitické a taky bez náboženských bludů. Zůstaňme u tématu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, barenst napsal:

pockejte az na eletrinu pro auta zavedou stejnou dan  jako pro  ropu ( a je jedno jestli primo nebo v silnicni dani)  to bude  najednou  skok 

ja osobne jsem pro el v autech  a kdo zacne ted bude mit naskok   hlavne ted jezdi skoro zadarmo .

Zdanit se nás snaží kdekdo stále, to je bohužel produkt bolševického přerozdělovacího myšlení, evropské to specialitky, byť nákaza se šíří světem. Problematicky se vysvětluje lidem, že přerozdělováním bohatství nevzniká, naopak podporuje zahálku. Spotřební daň na ropné produkty je odůvodněna právě zájmem státu na co jejím nejmenším spotřebovávání, páč je ve svých důsledcích škodlivá. Podobná je i na elektřinu, ale daleko nižší. Prozatím  ze spotřebky z PHM stát sanuje i stavbu a údržbu silnic, ale nejen ji, to by musely být dlážděny zlatem. Takže se nebojme, oni bolševici napříč stranami zase něco vymyslí. Podle oblíbeného vtipu: "Koho budeš letos volit? - Komunisty, jako obvykle. - No to vím, ale v které straně?" :bacha

Je fakt, že díky nabíjení na pracovišti v paušálu a pak všude možně zdarma jezdím opravdu zadarmo. Mám jen ostatní náklady s provozem související a i ty daleko nižší (pneu, povinné ručení, garančky....). Právě jsem dojel z domu do práce po včerejším výletu do hor a auto s 3 km dojezdu a podle ukazatele s prázdnou baterkou bez jediné kWh dal v 9,30 hod nabíjet. Ve 14:00 bude do plna a zdarma.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 minutami, krtek 2 napsal:

co sa stane s tou baterkou ked s tym autom naburam ?

a otvori sa do atmosfery?

Nic. Zůstane v podvozku mezi koly. Je to taková placatá konzerva jak od rybiček ve speciálním pevném obalu. Jednotlivé články jsou pak od sebe dále odděleny. Tady je vidět řez podvozkem Tesly Model S tzv. uspořádání skateboard - plochá baterka v podlaze mezi koly, na koncích nápravy s nebo bez elektromotoru (verze zadokolka dvoukolka nebo čtyřkolka, což je řešeno 2 motory, každáý na 1 nápravě) https://vtm.zive.cz/bleskovky/vedci-ve-spolupraci-steslou-prodlouzili-vydrz-li-ion-baterii-na-20-let-cilem-je-dostat-se-na-nekolik-desetileti/sc-871-a-187693/default.aspx Do atmosféry se otevřela snad jen jednou, když to sebevrah napálil v Tesle 155 do stromu. To pak měli hasiči radost a než by to hasili, nechali auto zcela shořet. http://www.autoforum.cz/zajimavosti/tesla-model-s-tezce-havarovala-baterie-vypadly-a-zacaly-horet-auta-se-bali-i-hasici

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... píše někdo, kdo si díky přerozdělování koupil auto a postavil elektrárnu. Asi bys psal jinak, kdybys prosazoval auta v době pan Benze...

Aktuální elektromo(de)bilita je byrokraty a vyžírky podporovaný trvale neudržitelný okrajový způsob mobility. V Evropě teď začne brutální masírka, neboť se do tohoto byznysu vložil masér největší (VW), tahající za nitky byrokratických aparátů leckde. I když po té, jak dokázal změnit náhled na naftová auta, jestli to není nakonec pozitivní zpráva, třeba se mu něco podobného podaří i na poli elekromo(de)bility... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 19 minutami, Pacho69 napsal:

Na ja, naposledy jsem si užíval tu krásnou krajinku při cestě z Mikulova do Vídně. Takovejch houbiček s vrtulema, pan doktor by se "kochal", Van Gogh by si nejspíš nalil absinta a přišil ucho...

No jó, pokrok, já zapomněl...

Taky z toho nejsem nijak odvázaný, ovšem je to přímý důsledek rakouské politické zaslepenosti. kdyby to alespoň mělo ekonomický smysl. Ale nemá. Oni si sami odstavili už prakticky dostavěnou jaderku. Prostě je z ní muzeum. Teď s nedostatkem vody a nefungujícími alpskými vodními elektrárnami tahají jaderný proud od nás, aby si vůbec mohli svítit. Nějaký šikula tam dokonce prodával speciální filtr do domácí zásuvky, který jadernou elektřinu odfiltruje. A blbci to kupovali ve velkém, než ho policie chytila a soud nechal sedět za podvod na spotřebiteli. Takže v údolí Dunaje nainvestovali Rakušáci do čistých větrných, ovšem jak je vidno, blbě. Většina z nich se obvykle netočí. Oni jaksi později teprve zjistili, že i vítr má určitou energii, kterou když předá rotoru elektrárny, tak zeslábne. No a ty další v pořadí nebo okolo pak už nemá co roztočit. Ovšem politické zadání znělo jasně - muž s koženou brašnou nesmí projet. Tak tam mají mezi Bratislavou a Vídní lesy větrníků a navíc bez jakékoliv akumulace :bojim Alespoň se z toho můžeme poučit a neopakovat jejich chyby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...