Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Boban - P106 1.1 1996


erv

Recommended Posts

Tak vám představuji svůj nový povoz. Je to Peugeot 106 1.1, vyrobeno 12/96. Koupeno jako relativně čerství dovoz z D od známého ze vsi, kterej to koupil pani na ježdění do práce. Pani po 300 km řekla, že to nemá klimu a šestikvalt a že s tím jezdit nebude. No a tak jsem to koupil já.

Bylo to za 24000 a platil jsem 3000 ekodaň. Proběhla poměrně dlouhá zkušební jízda, auto jsem prolejzal snad hodinu a zdálo se velmi solidní. proto jsme si nakonec plácli. Bohužel jsem pár věcí přehlídnul, u některých vůbec netušim jak je to možné. Třeba zlomená páčka otevírání zadních dveří za řidičem. Auto má najeto asi poctivých 100 000 km, mám k tomu faktury i původní TP z něměcka i když je to tam trochu zamotané - stopa je jasná někdy do konce roku 2007, kdy první majitel zemřel, auto prošlo dědickým řízením a potom to auto měla nějaká paní, která ale není uvedena v TP, našel jsem jen jakousi plnou moc od vdovy po majiteli a doklady od technických a od placeného ručení.

Auto každopádně na těch 100 000 km vypadá, interiér je opravdu pěknej, zadní náprava v pořádku, vůle v podvozku víceméně nejsou, provozní kapaliny jsou bez úniků. Auto se zdá nebylo  bouráno nějak víc, protože jsem nenašel stopy vaření nebo vytahování, ťukance těžko říct, zdá se mi že oba přední blatníky byly měněné, ale těžko říct. Auto brzdí snad nejlíp ze všech aut co jsem měl  možnost řídit.

Ze záporů nutno zmínit rozsáhlou korozi podběhu před spolujezdcem, při prohlídce jsem našel jeden puchýř u držáku motoru, což jsem bral jako OK, ale po oddělání ŘJ jsem zjistil, celý kraj podběhu je shnitý na prach a někdo to zaplácal nějakým černým tmelem a stříknul stříbrnou barvou.Takže podběh se bude vařit. Nic dalšího šroubovákový test neukázal, nicméně  místa obou držáků blatníku/nárazníku jsou na opravu - na straně u spolujezdce je díra, u řidiče je to silně okyslé, až bude čas to pořádně očistit, tak uvidíme jak budu opravovat. Další zápor je kolísající volnoběh za studena a tendence chcípnout, ale budu dělat rozvody (dělány v 68 000 km v roce 2008) a měnit svíčky, kter jsou snad ještě původní, tak potom uvidíme. Dalším drobným záporem je koroze zadní částí výfuku - tlumič je načatej a je díra v připojovacím nátrubku tlumiče. Opravnou sadu už mám, novej tlumič Eberspracher taky. No a taky zablokované origo rádio, dostal jsem k němu dva kódy, ale oba nefunkční. Karoserie má pár parkovištních šrámů a na dveřích řidiče se na dvou místech loupe bezbarvý lak. 

Co se  týče výbava tak: Servo, ABS, manuální střešní okno, elektrická přední okna a jinak asi klasika

Plány? Spravit chyby, jezdit. Zatím mám po jedné nádrži spotřebju 6,4 litru

No a včil něco fotek, ať jenom neplkám.

20170805_163310.jpg

20170805_163343.jpg

20170805_163414.jpg

20170805_163429.jpg

20170805_163457.jpg

20170805_163738.jpg

20170805_163952.jpg

20170805_164043.jpg

20170818_185906.jpg

20170818_185912.jpg

20170818_185920.jpg

20170818_185936.jpg

20170818_185950.jpg

20170818_190059.jpg

20170818_190112.jpg

20170818_190132.jpg

20170818_190143.jpg

 

20170818_191338.jpg

 

20170818_193128.jpg

Upraveno uživatelem erv
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslíš tru díru u plastového podběhu? To vim, ti je potřeba vyvařit. To je díra, o které mi řekl prodejce a o které vim od začátku ...

Jinak dneska odpoledne proběhlo seřízení ventilů, výměna měrky oleje (u staré praskla ta čepička, za kterou se měrka tahá ven), proběhla výměna svíček a povolení plynového lanka. Volnoběh se při zkušební jízdě zdál v pořádku, ale uvidíme, až najedu víc km

Upraveno uživatelem erv
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No předpokládám že jsi to pořídil s tím že to nebude hlavní auto v rodině ale spíš jako takové to přibližovadlo do kterého se může skočit v montérkách a které se může nechat stát třeba dva dny mimo barák a nebude o něj takový strach jako o jiné auto. V tom případě to asi úplně špatný kauf nebyl a s stav auťáku si myslím odpovídá věku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To auto jsem koupil jako prdítko pro sebe na ježdění do práce (Ráno 25 km tam, odpoledne 25 km zpět) a popojížďky po vsi. No, stav jsem popravdě doufal v lepsi, ale zas co jsem objizdel jina auta, tak tot je nadprumerne a za tu cenu asi adekvatni.

 

 

Upraveno uživatelem erv
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Tak jsem o víkendu vyměnil tlumič výfuku (Eberspracher), Koupil jsem si taky trumpetku na opravu středový trubka a ona je ta potvora malá a nešla by stáhnou dodávanou sponou k novýmu tlumiči. Ještě že jsem si to vyzkoušel nasucho než jsem to uříznul. A našel jsem další řádění brouka korozníka, takže po víkendu mám dírku v kufru ...  Na jedné straně uhnily držáky plastovýho podběhu a je to až do kufru. Takže prozatímně zalepeno a přes zimu do toho musim šáhnout svářečkou. Kua radost z toho nemám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 měsíce později...
  • O 11 měsíců později...

Tak se událo pár servisních zásahů. Takže nové:

Těsnění pod hlavou, gufera ventilů, těsnění pod vanou, pod sáním + pod výfukem, zalapované ventily, rozvody + vodní pumpa (SKF), drážkovanej řemen altíku, svíčky NGK V-Line + zapalovací kabely. Novej olej + filtry, nová nemrzka G11. Na podvozku vepředu Strongflexy na rameni - oba SB ramene + uchycení stabíku k rameni. Ještě mám připravené repasované třmeny, kotouče Brambo Max + destičky Brembo, ale nepovedlo se mi povolit hadici od trubičky - halt budu každej den šplíchat penetračním olejem a snad to povolí. Jinak budu muset vymenit aj trubičky a to se mi nechce. Ještě to chce opravit výfuk - přední trubky s katem někdo svařil dohromady a střední díl od katu k tlumiči je jako ementál - nemá smysl to vařit, musim koupit novou trubku.

Upraveno uživatelem erv
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Taková malá bilance - auto mám skoro dva roky, zatím najeto 25000 km s průměrnou spotřebou 6,5 litru cca a nákladama na servis (včetně nových pneu a 2 sad alu kol) cca 25 000 Kč. Takže mi vychází 1 km ma 3,3 kč, včetně přihlášení, ekodaně a povinného ručení. To není marný

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...