Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 206 2001 1.6 16v spojka


demolista

Recommended Posts

Ahoj lidi potřeboval bych radu a nejedná se jen o spojku. U auta když je auta dlouho v klidu cca 7 hodin, nastartuji a jedu tak se špatně řadí jde to přes zuby a pedál držím až na zemi a při pokusu zařazení zpátečky se mi to někdy nepovede na první pokus ( musím spojku povolit a znovu sešlápnout) a pokuď se mi to povede tak se mi někdy i zadaří zařadit přes zuby i přes to že spojka je na podlaze, jak se auto zahřeje tak je to trochu lepší ale furt se špatně řadí na rozdíl od jiného auta. Myslíte že to bude spojkou ? Ať jí nekupuji zbytečně nebo jestli je problém někde jinde. A mám ještě další problém když volantem otočím do strany maximálně a rozjíždím se tak slyším křupání od kol, na rovince když jedu a vjedu na hrbolek tak vše citím a při vyšší rychlosti mi trochu drncá volant i řadicí páka. Tlumiče už musím vyměnit jsou K.O ale proč by to křupalo při zatočení ? Budou to čepy ? Díky všem za rady.

Upraveno uživatelem demolista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto bude asi potřebovat kontrolu od zkušeného mechoše, který se na to podívá :myslim  Ohledně řazení bych nejdříve zkontroloval hladinu a stav oleje v převodovce. Pokud je ho tam málo, tak bych ho dolil na správnou úroveň a vyzkoušel řazení. Pokud by to pomohlo, tak bych náplň vypustil a dal tam nový olej. Pokud by to nepomohlo, zaměřil bych se na spojku a na táhla řazení - zda jsou mechanicky OK a nejsou nějak poškozené :myslim 

Pokud jsou KO tlumiče, bude KO i uložení tlumičů ("chrupání" při točení volantem) - vyměnit komplet. Kontrola vůlí na nápravě je standardní proces. Pokud budou vůle, je potřeba vyměnit komplet ramena, případně tyčky stabilizátoru. Na 206 se to repasovat nedá. (alespoň tedy běžným způsobem). Jinak "hrčení" pří jízdě v plném rejdu dělají většinou homokinetické klouby na poloosách :myslim 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak zjistím hladinu? Jedině co o tom vím tak kde se olej vypouští ale kde zkontroluji hladinu a přidám olej to už nevím. Zapomněl jsem dodat že řadicí páka má vůli dá se sní v klidu hýbat doleva a doprava bez žádné síly.

Vyměním tlumiče a uložení a uvidím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podle toho co píšeš, dal bych to vyzkoušet a stanovit diagnozu mechanikovi, ono když nerozumíš elektronice, taky si televizi neopravuješ sám :myslim

u auta 2001bude třeba toho vyměnit asi více, počítej spojku, tlumiče, poloosy, horní uložení, olej v převodech, seřídit řazení, nějaké čepy atd., prostě podle toho, jak se k tomu majitel choval...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem na své 206-ce podobný problém. Křupání od kol při maximálním rejtu byly nějaké čepy, už si bohužel nepamatuji jaké. Cena cca 1800 Kč za jeden. Každopádně zkušený mechanik to pozná hned. Je to běžná závada z opotřebení nejen u peugeotu. Co se týče řazení, tak nech zkontrolovat táhla a hladinu oleje, jak ti radili výše. Mně jde hůře řadit jednička a to pouze za jízdy, takže to zatím neřeším, ale určitě potom napiš, jak to s tou převodovkou dopadlo, ať vím, na co se mám připravit.

Upraveno uživatelem Sroty
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevíte kde ten olej můžu zkontrolovat sám ? Vozím auto do servisu jen s vážným problémem jinak filtry oleje a atd si vše měním sám akorát nevím jak je to u té převodovky. Byl jsem pracovně vytížen že nebyl čas na auto a včera jak jsem jel tak z ničeho nic když jsem zařadil 1ku tak  tam byla 3ka a když 2ku tak 4ka. Upadlo táhlo řazení bylo už vyjeté takže dnes jdu pro nové.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkus se mrknout tady na fóru případně to vyhledej na internetu. Na převodovce je zespodu výpušťák a z boku dolévací/kontrolní otvor. K němu se dostaneš od levého předního kola (před řidičem) - budeš asi muset sundat podběh. Když ten kontrolní šroub vyšroubuješ a auto dáš do roviny, měl by olej pomalu vytékat ven. Pokud nevytéká, tak je potřeba olej dolít ...

Třeba tady je postup výměny - na posledním obrázku je vidět ten kontrolní otvor ;) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tuším, že se tam lije klasika BV 75W80. Nejsem teď u PC, abych to ověřil :( Rozhodně doporučuji tam dát tenhle Total a nevymýšlet vymyšlené ;) 

4hran je na klice od interiérových dveří :aut  Povolit by to mělo jít i klasicky ořechem ;) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...