Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Citroen C 8 2.0 RFN 100 kW, na LPG


James.and

Recommended Posts

Ahoj, mám výše uvedené auto a po nastartování studeného motoru mě to začalo střílet do výfuku. Diag Scanmaster (Lexii zatím nemám) mě hodil tuto hlášku: p1336 crank / cam sensor range / performance, což by vypadalo na snímač klikového hřídele. Zvláštní ale je, že po druhém nastartování je vše OK. Ještě mě napadlo, jestli to není plynem, teď v teple to startuje na LPG. Abych zbytečně neměnil. Ještě kde se ten snímač kliky nachází. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím , co ukazuje Scanmaster , ale závada P1336 se vztahuje k vynechávání spalování , takže bych se spíš zaměřil na přívod paliva ,vzduchu , svíčky a zapalovací cívku . Nejdřív by asi stálo za to , přečíst to pořádnou diagnostikou , abys zbytečně neměnil díly , kterým nic není ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Snímač vačky je na konci výfukové vačky u spojky. Po odstranění krytu motoru vpravo vzadu vedle EGR ventilu. Snímač kliky je na  horní straně obalu převodovky téměř svisle pod  snímačem vačky.

Naprosto souhlasím s jarokare, levné obd diagnostiky jednak hlásí v chybových kódech nesmysly a určitě je nezobrazí všechny. Navíc pokud by byl opravdu vadný snímač na klice tak nenastartuješ vůbec.

To střílení ti udělalo pouze jednou nebo dělá pravidelně? Pokud pravidelně tak neprve doporučuju zjistit vliv LPG, tj. startovat jen na benzín. Pokud jen jednou, počkal bych až začne dělat častěji. Klidně to mohl být dočasně přilepený (otevřený) vstřik LPG. U sekvenčních systémů LPG určitě startovat na benzín jak za tepla tak za studena a to už řekl velkybanan. Tak by mělo být LPG nastavené.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...
  • O 2 týdny později...

Na jednom z aut v rodině (2.2 benzin) začla odcházet spojka,ale k tomu se přidaly podivné hlášky diagnostiky ohledně polohy vačky,kliky a lambda sond.Protože byla objednána u známého výměna spojky,rozhodlo se, že tyto problémy vyřešíme až pak.Při výměně se zjistilo že piliny z odcházejícího spojkového ložiska obalily snímač polohy kliky,vypadal jako jěžek.Po vyčištění už jezdí bez problémů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 8. 3. 2019 at 14:49, vlkklx napsal:

Na jednom z aut v rodině (2.2 benzin) začla odcházet spojka,ale k tomu se přidaly podivné hlášky diagnostiky ohledně polohy vačky,kliky a lambda sond.Protože byla objednána u známého výměna spojky,rozhodlo se, že tyto problémy vyřešíme až pak.Při výměně se zjistilo že piliny z odcházejícího spojkového ložiska obalily snímač polohy kliky,vypadal jako jěžek.Po vyčištění už jezdí bez problémů.

Tak to je teda taky něco... v kolik tisíckm odešla spojka?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolem 200,ovšem nevím jestli už jednou nebyla měněná předchozím majitelem.Spíš ne,podle toho jak šla blbě dolů nápravnice.Jinak za piliny na snímači jsem byl docela rád,krásný přístup k němu, a závada se tím vlastně vyřešila sama při výměně spojky.Spojka prostě někdy odchází,při koupi auta se to s tím bralo že je na odchodu.A za cenu kolem 3500Kč + práce to není žádná velká rána.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 měsíců později...

Tak že u mě snad vyřešeno. Auto stálo 1,5 roku u prvního mechanika, který pořád hledal chybu v ŘJ, nakonec to (naštěstí) vzdal. Začali jsme tedy znovu, načetli chyby 0201...2...3, omrkli snímač otáček, který byl v našem případě čistý. Auto si vzal místní autoelektrikář, s tím, že to prostě jezdit musí, prošel zoxidovaná ukostření a vyměnil zapalovací lištu. No a auto jezdí, startuje, neškube. Tak a teď uvidíme, jak dlouho nám to vydrží :D 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Zdar, řeším podobnou záhadu. Motor 2,0 RFN Lancia Phedra . Nastartuji, ujedu asi kilometr, auto začne škubat, střílet, motor chce vyskočit z auta,  bliká kontrolka motoru, na displeji svítí: Chyba systému na sniž. škodlivin. Doskáču domů, projedu to PP2000 a ta napíše:  Motor   1. Trvalá závada- přerušované zapalování v jednom nebo více válcích ,  2. Trvalá závada- chyba čidla spojky.  Vymažu, vyrazím a to samé.  Tak jsem vyměnil svíčky, přes diag. zkontroloval vstřiky, zapal. cívky, EGR, no všechno co jde v testech PP2000 udělat a vše: žádná chyba , ok atd.  Nastartuju, vyrazím a jedu, asi 5 km a ... , tak domů a dokola. Když už potřebuju jet dál, tak mi to sem tam i zdechne, vypnu zapal., zapnu, nastartuju a zas ujedu pár km (normálně táhne, jede jak četr) a pak  znovu. A dnes, dojedu domů, opět to kolečko s giag., pak nastartuju a motor přede jak má. Nechám ho běžet a po asi pěti minutách na volnoběh ...😡, motor by vyletěl z auta, ale motor. kontrolka nesvítí a ani hláška na displeji, vypnu,  vezmu diag. a  BSI i motor: absence závad.    CO ZKUSIT TEĎ !???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď jsem to byl zkusit ještě přes  Lexii a ta mi napsala:  1. přechodná závada- koherence čidla (nenapsala jakýho), 2. přechodná závada- škrtící klapka dolní mez, 3. přechodná závada- škrtící klapka horní mez

Osciloscop? Servis? podruhy v životě? 😯🤨😠 na stary kolena? 😀

Jo a je to jen benzín

Upraveno uživatelem radekbambus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky už jsem něco podobného řešil,občas to vypadalo že motor z auta uteče,jindy pohoda.Nakonec to byly špatné kontakty na kostru,zřejmě to občas kontakt mělo občas ne.Bylo to na 2.2i.Těch kostřicích bodů je tam víc.Také byly povolené šrouby co drží řj. motoru a pod nimi zoxidované,možná i to byla chyba,i když má řj zvlášť kostřicí kabel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...