Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Kolísanie voľnobehu pri zapnutej klimatizácií


Mino85

Recommended Posts

Zdravim,

Začali mi kolísať otáčky od 700 do 1200. Upodozrieval som krokovy motorček,no robí to len pri zapnutej klíme. Pri vypnutej drzi otáčky na 800. Zdá sa mi sa to najviac prejavuje po obede keď sú najväčšie horucavy,ráno problém s tým nie je. Môže by problém v kompresore? Klíma inak chladí dobre ale nebola už nejaký ten čas dopĺňana.. Ďakujem za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vítej v klubu, potýkám se s tím každé léto už 4 roky a nic. Budu rád, když dáš vědět, jestli se něco povedlo. Když jsou velká horka a klimu dám na automatiku, tak než se to vychladí a fučí to jako blázen, tak při vyřazení to jde až k extrému, kdy je tendence chcípnout, někdy i úspěšně. Proto raději ze začátku volím manuální nastavení klimy na nízkou teplotu a nízké otáčky ventilátoru, to se mi zdá v pohodě, že to není taková zátěž.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mino85:

jestliže ten motor má servomotorek pro pohybování škrtící klapkou, bude problém buď v zatuhlém, špinavém zanešeném převodu, nebo v zašmírované klapce, nebo domečku klapky v poloze blízké volnoběhu. Je normální, že si benzínový motor nepatrně přidá plyn po připojení kompresoru klimatizace, není normální, že otáčky kolísají. Přidání plynu se musí regulovat volně bez zbytečného drhnutí, pak to skoro nepocítíš. V podstatě to u tebe zlobí, protože servomotorek začne otvírat klapku, pokud musí překonat odpor v mechanice klapky a nedochází ke změně otáček, otvírá a otvírá a najednou to škubne, klapka se otevře moc a otáčky jdou nahoru, pak servomotorek zase reaguje obráceně a začne přivírat. Zase to přes mechanické odpory skočí moc a otáčky poklesnou víc, než je zdrávo. A pořád do kola, takže vidíš, jak se otáčky houpou.

P.S. všechno zpět, neber do úvahy. Píšeš v posledním příspěvku, že se zvednou, ale už nekolísají, protože se nepřipojil kompresor klimatizace.

Upraveno uživatelem Mirekdoda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 7. 8. 2017 at 18:16, Mirekdoda napsal:

Mino85:

jestliže ten motor má servomotorek pro pohybování škrtící klapkou, bude problém buď v zatuhlém, špinavém zanešeném převodu, nebo v zašmírované klapce, nebo domečku klapky v poloze blízké volnoběhu. Je normální, že si benzínový motor nepatrně přidá plyn po připojení kompresoru klimatizace, není normální, že otáčky kolísají. Přidání plynu se musí regulovat volně bez zbytečného drhnutí, pak to skoro nepocítíš. V podstatě to u tebe zlobí, protože servomotorek začne otvírat klapku, pokud musí překonat odpor v mechanice klapky a nedochází ke změně otáček, otvírá a otvírá a najednou to škubne, klapka se otevře moc a otáčky jdou nahoru, pak servomotorek zase reaguje obráceně a začne přivírat. Zase to přes mechanické odpory skočí moc a otáčky poklesnou víc, než je zdrávo. A pořád do kola, takže vidíš, jak se otáčky houpou.

P.S. všechno zpět, neber do úvahy. Píšeš v posledním příspěvku, že se zvednou, ale už nekolísají, protože se nepřipojil kompresor klimatizace.

Pokud si to dobře pamatuju, má 1.8 mechanickou škrticí klapku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klapku som čistil, motorček som menil ale nepomohlo to. Ako som spomínal robilo to len pri zapnutej klime a po zohriati motora. Robilo to asi mesiac pokial mi klima neprestala isť. Kompresor sa nezopne...po zapnutí AC sa otačky rozkolišu ale kedžde kompresor nejde tak sa za pár sekund ustália. Neviem či to má stým súvislosť...Budem musieť nájsť nejakého schopného autoelektrikára. No tá klíma ma štve ked nejde už...radšej nech to kolíše a chladí ako nič...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Mám možná podobný problém. Když jedu bez klimy tak za jizdy vyřadím a volnoběh se houpe, jakmile zastavím, tak klesne a drží normálně. Když jedu s klimou tak vyřadím, houpe se a houpe se i když zastavím. Nepříjemné to je při brždění motorem. To potom auto škube celé. Pokud vím tak volnoběh za jízdy je lehce zvýšený oproti stojícímu autu a já si myslím, že to právě dělá tehdy když je požadavek na vyšší volnoběh (jedoucí auto, nebo klima). Pokud někoho něco napadá, budu rád za každou radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...