Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

407 1,6 HDI - černý kouř


twoolf

Recommended Posts

Ahoj lidi. Pár týdnů vlastním 407 s motorem 9HZ. Koupena za půl darma s padlým motorem a šotkem v elektrice. Takže NEW motor, vyřešená elektrika...

Auto normálně jede, startuje, spotřeba dle tankování 5,3 litru normální ježdění. FAP v autě ( kontrolováno i vizuelně ), regenerace každých cca 550km, při regeneraci žádné neslušné chování... olej ani voda se neztrácí

jenže

při přidání plynu, nejvíc v nižších otáčkách kouří černě a to hodně. Kolem 3000 ot/min. navíc jakoby zaváhá a pak teprve jede dál. V diagnostice nic ani za jízdy, vstřiky jsou OK, turbo taky. Motor a vstřiky jsou z Fordu ( podle kódů i servisu jsou stejné ). Váha vzduchu je Peugeot. Filtry jsou všechny nové, včetně oleje ( ten nebere ).

 

někdo nějaký nápad?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fap bude deravy, kdyz tam jinak je a ja bych zkontroloval EGR, i kdyz nic neukazuje, ze by tam byla chyba. Pokud netesni, tak dle meho nazoru on zpusobi zvysenou kourivost pri pridani a zavahani rovnez umi zajistit, pokud prepousti spaliny, kdyz tam nemaji jit. Pisu to proto, ze ja to tak mel, teda krome toho koure, ale FAP mi to zasiralo slusne a zavahani bylo zpusobeno tim. Dle diagnostiky bylo vse ok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

fap tam fyzicky je, díra v něm není, vizuálně kontrolováno, dle diag regeneruje po cca 500km. Původní motor odešel na zasviněné sítko sacího koše olejového čerpadla, nemazal a padl na klice. 

Špatný chip mě napadl taky, ale než budu řešit přehrání jednotky, chci eliminovat vše ostatní. Úvahy o EGRu jsou myslím na místě, případně chybná funkce klapek v sání, což by možná vysvětlilo to zaváhání kolem 3000ot.

Chyba fapu nemůže podle mě udělat toto... vím jak vypadá odstraněný FAP na motoru který je jinak OK a kouřivost v tom případě byla tak na 10% aktuálního stavu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, ja ho mam taky na pohled cely - uvnitr, ale proste pres nej jde trochu bordel. Sice za sebou nenechavam cerny kour, ale mam cernou koncovku vyfuku od dob, kdy se mi na tom aute EGR pos*al. Pak vymena a koncovku jsem nikdy necistil, ale kdyz uz ty saze jednou prosly, musi v nem byt dira. Regeneruju taky co 500km+-.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

tak jsem s tím zkusil chvilku pojezdit. Kouřivost maličko klesla, ale pořád je to jak chipnuté TDI. EGR zkontrolován a OK, turbo a jeho regulace taky OK.Asi zkusím vyhodit vstřiky a vzít je na stolici. Přepadová zkouška sice OK, ale jeden nikdy neví. Čím dál víc se přikláním k mizerně udělanému chipu. To auto jede jako z praku, ale rozchází se mi spotřeba PP a reálu skoro o litr...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když to černě kouří  a nejede, tak je tam moc paliva, budem  brát že Fap je  OK.  Moc paliva znamená málo vzduchu , tedy děravá hadice , děravý mezichladič ,nebo  turbo málo dává , ev špatná regulace ,

nevím zda má 1.6 klapky v sání , ale  to co popisuješ by pasovalo, takže nastavit tak aby byly stále otevřené a vyzkoušet, jako poslední  vstřiky  a ŘJ  .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...

Dlouho jsem se sem nedostal a vlastne ani na auto. Dnes jsem se v tom porypal a zjistil nasledujici :

* Vysokotlake trubky sani ok

* turbo dle diag dava tlaky jake ma a ve vsech rezimech odpovida namereny tlak pozadovanemu

* preventivne dolita aditiva a vynucena regenerace, plus vynulovani stavu aditiv

*egr rozebrany vycisteny, nic zleho na nem videt neni

* fap i kat jsou ok, nijak poskozene
Presto, obvlaste v nizkych otackach a v tahu ( typicky provoz po meste ) to z vyfuku valy husty cerny kour a mezi 2500-3000 otackami to zakucka, jakoby dve vterinky zavaha, nez zase zabere.

Kdyz to prozenu,nebo vynutim regeneraci, pak je vse chvilicku,par km, vyrazne lepsi,ale po opetovnem nastartovani jsem zpatky.

Na vstriky a vse kolem nafty to nevidim. Auto chyta na otoceni bez ohledu na teploty, spotreba 6,5 litru, palubak

Klapky v sani jsou elektricke, s tim se moc laborovat neda.

Predchozi motor padl na klice, protoze se zasvinil saci kos bordelem a jezdilo se vesele dal i se svitici kontrolkou...

Asi zkusim dat novy egr, protoze me nic jineho nenapada...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...