Jump to content
milous11

Když je pod 0 špatně startuje 2.0 hdi

Recommended Posts

Ahoj,vím že se to tu řešilo několikrát,ale nic z toho neodpovídá pro mě. Mám Fiat Ulysse 2.0 Hdi 80 kw  a když je cca od 0 až -5 tak to točí chvíly ale většinou chytne napoprvé,ale jak je víc jak -5 tak třeba na 3x í víc a jak je -15 tak nic. Když je nad nulou a nebo i pod nulou a nestojí se dlouho po jízdě (do cca 4h),tak chytá na otočení.Letos jsem dělal komplet repas vstřiků,výměněné žhavící svíčky,čidlo teploty,vysokotlaké čerpadlo v pořádku,palivový filtr v pořádku a už nevím co.Byl jsem rozhodnutý že ho prodám,ale našel jsem tento klub tak snad mi někdo poradí.Je mi ho líto prodat mám ho 9 let teď najeto 230t,loni jsem vyměnil komplet brzdy,spojku se setrvákem za 2 roky v autě 60tis.Prosím o radu a nebo kdo by byl ochotný se na to podívat jsem z Vysočiny.Díky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tohle musíš řešit s pomocí diagnostiky :myslim, zkouknout uložené závady, zkontrolovat všechna data související s motorem, asi tlaky nafty--nízkotlaký a vysokotlaký okruh, zda jsou v normě atd.,atd.,je toho prostě moc, co má vliv na startování motoru...

byla by opravdu blbost se toho zbavovat, když jsi do něj tolik investoval a jinak je auto OK :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Právě že co mi dělali diagnostiku tak tam nic nebylo,co by s tím mohlo souviset,ale ve Fiatu na nic nepřišli v Peugeotu mi řekli že je to Fiat a že by vyměnili čerpadlo,kdyby to nebylo že vymění něco jiného atd. Nejlepší by asi bylo najít někoho kdo se v tom opravdu vyzná a zjistí co a jak,ale nikoho takové neznám:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možná trochu hloupá odpověď a problém to přímo neřeší, ale nemáš náhodou nezávislé topení, které by se dalo předělat tak, aby jsi v mrazech nemusel startovat studený motor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Každá rada dobrá taky jsem to tady četl,nemám nezávislé topení,jen mám ten bufík nebo přihřívač nebo co to je,ale nezávislé topení,které by se dalo časovat nebo nezávisle zapnout nemám,ale chtěl bych vědět důvod proč to nejde a nikdo na to nemůže přijít.Tak kdyby někdo o někom věděl,kdo by se na to kouknul,byl bych strašně rád.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musíš bezpodmínečně najít fachmana s diagnostikou. Ale týpka kterej ví jak se používá a jak se pracuje s daty které diagnostika z auta nasbírá a věř že takových moc není a ve značkových servisech je jich ještě méně. Podle mého skoro laického když si srovnám co vše už jsi vyměnil tak bude chyba někde v čidlech sledujících teplotu.  Už jsem to řešil ve spolupráci s jedním člověkem na nějaké škodovce. Čidla které dávají ŘJ údaje o venkovní teplotě a  teplotě motoru a tím při startu řídí nastavení všech relevantních systémů kecali o cca + 20°C  takže když bylo na nule tak si auto myslelo že je 20°C.  A tím nastavilo jinou dobu žhavení a další věci a starty kolem nuly nebo " vlažného "motoru se dali " vyřešit dvojím zapnutím klíče" čímž auto dvakrát zahájilo žhavení a pak to chytlo ale když bylo kolem -10°C tak ani ťuk.  Zkusil bych to konzultovat se Strakim007 má toho sice hodně ale tady je to uznávaný expert na diagnostiku a ví se že dokázal rozchodit auta které se po značkových servisech bezvýsledně toulala měsíce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je ono. Kdyby se Ti to nepodařilo do zimy vyřešit, tak jednoduchou úpravou v ceně do 20Kč (přerušením jednoho drátu pod autem a zavedením jeho konců do kabiny + přepínač) lze zapínat nezávislé topení z kabiny i při vypnutém motoru. Třeba já zmrzlý motor už vůbec nestartuji (vždy před startem na 5-15min zatopím) a žhavící svíčky jsem musel měnit jenom kvůli STK, aby jim to na emisích neházelo chybu.

Nejsem expert na diagnostiku, ale myslím si, že tu by bylo nejlepší na auto napojit právě v mrazu, když auto nestartuje (projeví se chyba).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasně že by to bylo nejjednodušší zapojit dia v mraze když to chybuje. Ale řekl bych že řešit problém je jednodušší teď v dobrém počasí a v klidu ne vve stresu že zítra potřebuju auto a má mrznout a já nemusím nastartovat. Samozřejmě že překopat příhřev na předehřev by bylo také řešení a možná že k němu dojde ale zkusil bych tu diagnostiku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

milous11:

měl jsem podobný problém, který jsem začal pozorovat koncem minulého podzimu. Myslel jsem, že zimu "nějak" přečkám a na jaře to pořeším. Ale ouha, obtížné startování mě v zimě donutilo repasovat startér. Měl jsem ojeté (krátké) uhlíky a měděné lamely komutátoru byly hodně opotřebované (vydřené). A to jsem měl najeto "jen" 130000km. To auto mám od nova, motor je Peugeot 2,0 HDi, 80kW 16ti ventil (RHW) montovaný do poslední varianty Suzuki Grand Vitara XL7. Nepozoroval jsem, jak postupně klesá výkon startéru, jednoduše ta změna je velice pomalá. Byly nízké startovací otáčky. A později to bylo poznat i sluchem, že se motor jen tak převaluje a to už bylo tak špatné, že mě to donutilo udělat ten repas. Nízké startovací otáčky způsobují pomalý nárůst tlaku nafty a dokud tlak nedosáhne požadovanou hodnotu, ŘJ nedovolí otevírat vstřikovače. Teplý motor i v mrazu nastartoval bez problémů, ale promrzlý, nočním mrazem zatuhlý motor, to byl velký problém. Po repasu startéru ten motor startoval jak za mlada a možná ještě lépe.

Ve tvém případě bych ještě mohl mít podezření na unavený akumulátor. Já používám 95Ah, přestože předepsáno mám 72Ah.

Edited by Mirekdoda

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 3 hodinami, Vena garážmistr napsal:

Musíš bezpodmínečně najít fachmana s diagnostikou. Ale týpka kterej ví jak se používá a jak se pracuje s daty které diagnostika z auta nasbírá a věř že takových moc není a ve značkových servisech je jich ještě méně. Podle mého skoro laického když si srovnám co vše už jsi vyměnil tak bude chyba někde v čidlech sledujících teplotu.  Už jsem to řešil ve spolupráci s jedním člověkem na nějaké škodovce. Čidla které dávají ŘJ údaje o venkovní teplotě a  teplotě motoru a tím při startu řídí nastavení všech relevantních systémů kecali o cca + 20°C  takže když bylo na nule tak si auto myslelo že je 20°C.  A tím nastavilo jinou dobu žhavení a další věci a starty kolem nuly nebo " vlažného "motoru se dali " vyřešit dvojím zapnutím klíče" čímž auto dvakrát zahájilo žhavení a pak to chytlo ale když bylo kolem -10°C tak ani ťuk.  Zkusil bych to konzultovat se Strakim007 má toho sice hodně ale tady je to uznávaný expert na diagnostiku a ví se že dokázal rozchodit auta které se po značkových servisech bezvýsledně toulala měsíce.

1x čidlo jsem měnil na 100% protože ukazovalo o 5° jinak jen si nejsem jistý,které to bylo ale myslím že teplota motoru a to druhé nevím a jak píšeš ten příhřev by předělat šel,ale chci zjistit kde je ten problém. O tom Strakim007 jsem četl že je to tady expert,ale je to ode mě přes celou republiku,kdyby někdo věděl o někom blíž byl bych rád,ale možná ho zkusím.Díky.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 2 hodinami, Mirekdoda napsal:

milous11:

měl jsem podobný problém, který jsem začal pozorovat koncem minulého podzimu. Myslel jsem, že zimu "nějak" přečkám a na jaře to pořeším. Ale ouha, obtížné startování mě v zimě donutilo repasovat startér. Měl jsem ojeté (krátké) uhlíky a měděné lamely komutátoru byly hodně opotřebované (vydřené). A to jsem měl najeto "jen" 130000km. To auto mám od nova, motor je Peugeot 2,0 HDi, 80kW 16ti ventil (RHW) montovaný do poslední varianty Suzuki Grand Vitara XL7. Nepozoroval jsem, jak postupně klesá výkon startéru, jednoduše ta změna je velice pomalá. Byly nízké startovací otáčky. A později to bylo poznat i sluchem, že se motor jen tak převaluje a to už bylo tak špatné, že mě to donutilo udělat ten repas. Nízké startovací otáčky způsobují pomalý nárůst tlaku nafty a dokud tlak nedosáhne požadovanou hodnotu, ŘJ nedovolí otevírat vstřikovače. Teplý motor i v mrazu nastartoval bez problémů, ale promrzlý, nočním mrazem zatuhlý motor, to byl velký problém. Po repasu startéru ten motor startoval jak za mlada a možná ještě lépe.

Ve tvém případě bych ještě mohl mít podezření na unavený akumulátor. Já používám 95Ah, přestože předepsáno mám 72Ah.

Baterkou to určitě není mám tam 2 roky Vartu 80 Ah a ani když byla nová tak to nestartovalo, ale ten startér jsem taky od někoho slyšel, teď otázka na kolik vyjde repase aby to nebyly jen další peníze a nepomohlo to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

milouš:

repas jsem si dělal sám. Čelo s držáky uhlíků a čtyřmi uhlíky jsem sehnal asi za 250 (to už nevím přesně), Rotor motoru startéru asi za 570 korun. Nevím, jaký startér máš na autě, ale u mého je to Mitsubishi, z hlavy nevím číslo. Nejproblematičtější bylo kvalitní bodové svařování měď na měď. Nedoporučuje se pájení cínem s ohledem na ampéry při startování.

Obecně se cena repasovaného startéru pohybovala pod 50 procent ceny nového a to ještě záleželo v jak velkém rozsahu repase proběhla. Při výměnném způsobu, když za repasovaný necháš svůj, výrazně se slevní.

Nějaká live data z diagnostiky by mohla napovědět, jestli je moje doporučení ohledně startéru relevantní. Zkusit nechat změřit dosažený tlak nafty při spouštění,  startovací otáčky a dobu, než dosáhne požadovaný tlak. Vycházím-li z tebou uvedených skutečností z tvého prvního příspěvku, čerpadlo funguje, ale když má motor malé startovací otáčky, trvá déle, než tlak nafty dosáhne požadovanou hodnotu.

Edited by Mirekdoda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Že to máš přes celou republiku neřeš pokud neseženeš jiného fachmana tak si uděláš výlet. V Chomutově je zoopark tak si to můžeš spojit s výletem. Myslím že když si to se Strakim předjednáš aby se mohl nachystat tak by to nemusel být problém. Já to k němu mám přes 100 km a byl jsem u něj dělat rozvody.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to je jasný problém by to by nebyl, když něco člověk potřebuje tak musí něco obětovat, asi se mu zkusím ozvat.

Edited by Péťa
Necituj předchozí příspěvek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám také stejný problém. Startérem ani baterkou to není, dával jsem obojí nové. A stav se zhoršoval a krom mrazů to přestávalo startovat i při plusovejch teplotách. Byl jsem u Strakiho a výsledek nízký tlak nafty na vysokotlaku (čirou náhodou to začalo blbě startovat když auto bylo u něj). Takže nejspíš DRV. DRV mi vyměnil za jiný a zatím, ťuk, ťuk, staruje.

Tímto veřejně Strakimu dík :-)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám sice C8, ale jinak stejné. Taky jsem měl problémy se starty pod nulou.
Nejdříve zjištěno, že někdo vyměnil startér, za nějaký menší, slabší s permanentními magnety. Starter vyměněn z jiného auta a trochu zlepšení. Loni v zimě však opět problémy. Delší starty, ale nakonec nastartovalo.  

Až nakonec pokus o start a pak už nic. Jen točil a nikdy nenastartoval. Diagnostika - vše v pořádku. Po marných pokusech nastoupila logika a selský rozum. Jeden startuje a druhý zacpe rukou výfuk. A hle, místo tlaku je ve výfuku podtlak. Druhý pokus - rukou zacpat sání a místo podtlaku je mírný přetlak.
Tohle už není pro "takovéto domácí", takže odtáhnuto k servisákovi.

Po čase definoval problém v horní části motoru, ale nemohl se dostat k vačkám z důvodu totálně zarezlých vstřikovačů. Vzhledem k možným nákladům na krizové vytažení a nejistotě co se stalo dohodnuta kompletní výměna motoru. Koupen jiný, vyměněn a opět jiný problém. Něco klepe. Pokusy o demontáž vstřiků. jeden nešel. Použito krizové vytažení.  V horní části vše v pořádku, ve válcích nic není. Nalezeny problémy na klikovce. Vytažení motoru a složení jednoho ze dvou. V původním motoru rozlámaná asi polovina koníků (zdvihátka). Zřejmě přeskočený řetěz mezi vačkami. 

Aktuálně startuje v pohodě, ale venku je zatím od +10°C.

Nechci strašit a taky čekám až budou mrazy.

Už jsem si z ali nechal poslat dálkový ovládač s časovačem ( 433MHZ DC 12V 2Ch Multifunction Wireless Controller Timer Delay Relay RF Switch & EV1527 ASK OOK Remote control) a dodělám spínání příhřevu. Stálo to 14USD. Existují verze bez časovače za 6USD, ale mám strach, že si někdo bude hrát s ovládačem a vymlátím baterku. Takto mám v plánu, že na dálku zapnu a bude třeba 30 minut hřát. Pokud vyjedu, tak v pohodě pak samo přepne na automatiku a bude dohřívat podle sebe. Pokud zapomenu vyjet, tak po 30 minutách se příhřev sám vypne. Nebo budu moci jej vypnout na dálku, když si to rozmyslím. Originál je lepší v tom, že má dosah až 1km a má zpětnou informaci o provozním stavu, ale stojí o mnoho více.

Držím palce v nalezení problému a jeho úspěšné opravě.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ok2vuv: Nejsem si jist, jestli Ti bude fungovat přepnutí z ručního zapnutí topení na automatické přihřívání, protože u mne pokud mám zapnuto topení a nastartuji, tak už automatika nefunguje dokud motor nevypnu (asi řídící jednotka zjistí, že topení na její pokyny nereaguje a tak ho přestane ovládat).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvidíme. Dnes jsem sehnal druhé Webasto, tak jej trochu očistím a vyměním, provedu diagnostiku jestli je vše v pořádku a počkám na číňana. Pokud je to tak musím vymyslet drobný tuning. Dálkou zapnu s budu topit po určený čas. Pak se samo vypne. Pokud přijdu k autu dříve, tak po otočení klíčku automaticky shodím napětí pro číňana a Webasto bude zapojeno jako by nic. Pokud mu jednotka řekne, ať topí, tak bude topit podle požadavku.
To je teorie. Uvidíme jak bude čas na praktické pokusy...

Edited by Péťa
Necituj předchozí příspěvek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud jsem to správně pochopil, tak před nastartováním (po otočení klíčku) by se topení vyplo a po nastartování hned zaplo. Nevím jaké tam jsou intervaly pro vypnutí a zapnutí, ale já bych to zbytečně takto rychle za sebou nevypínal a nezapínal. Úplně by ti mělo stačit, že pokud nastartuješ, tak se podrží ruční zapnutí Webasta dokud nevypneš motor, protože podle mne to na automatiku funguje stejně - pokud je zima, tak se to po startu zapne po celou dobu jízdy a příhřev se sám vypíná pokud je teplota vody vyšší než tuším 70C, po ochlazení vody se příhřev zase zapne. Čerpadýlko uvniř webasta jede pořád.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×