Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

P206 - chlazení a ztráty výkonu


Sroty

Recommended Posts

Ahoj všem, obracím se na tento klub s nadějí, že mi někdo poradí nebo se minimálně podělí o své zkušenosti. Koupil jsem si ojetý Peugeot 206 1.4i 55 kw. Jezdím s ním cca půl roku. Ihned po koupi jsem nechal vyměnit pumpu, rozvody, klíňák, filtry, svíčky, těsnění pod hlavou (včetně zarovnání hlavy), brzdy a termostat. Následoval repas alternátoru (nefunkční diody) a nějaká ta výměna uhnilých kabelů a relé.

A teď co mě trápí - jelikož neznám nikoho se stejným autem, obracím se na vás.

1) Jak je to s účinností chlazení? Motor se mi při stání na volnoběhu (nebo popojíždění v koloně) dost zahřívá, teplota stoupá, kolem 100 stupňů zapne sahara. Je to normální projev nebo mám hledat chybu v samotném chladiči? (pro srovnání - předchozí auta Fabia 1.2 a Focus 1.8 mi tohle nedělala). Kapaliny mám dostatek, cirkulace se zdá být v pořádku, velký okruh normálně otevírá.

2) Mám neklidné volnoběžné otáčky. Od opravy alternátoru se to zlepšilo, ale stále mi to lítá cca o 150 otáček. Motor je lehce neklidný, trochu vibruje. Většinou se tak děje za studena, po ohřátí vibrace vymizí, volnoběh však (například při dojíždění na semafor s vyřazenou rychlostí) stále lítá. Dignostika bez chyby. Nechal jsem čistit škrtící klapku, ale nepomohlo. Na jízdu to nemá vliv, jen je to otravné.

3) S těmi otáčkami by mohl souviset občasný propad výkonu. Vypozoroval jsem (ale není to ve 100% případů) silnou závislot auta na počasí. Prší nebo je vlhký vzduch - auto táhne, motor je klidnější a tišší. Teplo, suší vzduch - auto buď táhne, ale motor je hlučný, nebo táhne znatelněji méně (+ hlučný motor). Občas mám pocit, jako bych měl pod kapotou starý diesel (co se hluku týče) a výkon jak 1.1. Diagnostika nic neukazuje.

Nedávno se rozstvítila chyba lambda sondy (bohužel jsem si nepoznamenal které) - auto vůbec nejelo a žralo jako prokopnuté. Po dojetí a znovu usednutí za volant následující den vše ok - od té doby nic. Lambdy jsem vizuálně nekontroloval ani neproměřoval. Ale chyba od té doby nevyskočila.

Vím, že zejména body 3 může být 100+1 problém (váha vzduchu, EGR ventil, krokový motorek, díra ve výfuku, zmíněné lambdy, dírá v sání apod.) - dá se na diagnostuice proměřit jedtlivé elek. komponenty motoru, i když auto nehlásí chybu? Abych věděl po čem jít.

Děkuji za váš čas a vaše rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se týče teploty , tak je to v normě , jestli nemáš klimu , tak ventilátor spíná při 97 st. , což by odpovídalo - jestli nepřeleze 100 st. , tak je to v poho . Houpání otáček má hodně různých příčin , ale u tvýho motoru můžeš vyloučit váhu a EGR - ty tam nejsou . Může to dělat přisávání vzduchu , špatnej ventil nebo nádobka na odstranění benz. par , snímač tlaku sání , krok. motorek ...   Možná bude lepší , když se domluvíš s některým členem z Prahy , aby ti to projel diagnostikou a zkontroloval live data

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se mimo výše zmíněné problémy zařadily špatné starty. Jak teplé, tak studené. Za tepla startér točí motorem cca 3 vteřiny, který pak dusivě naskočí. No a dnes i za studena. Naskočí hned, ale chcípne. Několikrát po sobě. Pomůže prošlápnutí plynu. Baterka má v klidu kolem 12,6 V, když zapnu světla jako zátěž klesne na 12,3 - 12,2 V. Po nastartování auto jelo v klidu, žádné problémy s výkonem nebo spotřebou. Dost často se stává, že při startování divně zachrčí startér. Je to stejný zvuk, jako když podržíte klíček v poloze startování o něco déle než je třeba. Mně se však tento zvuk ozývá už během zážehu válců. Diagnostika by měla proběhnout v posledním červencovém týdnu. Snad to do té doby nezdechne úplně. Ty špatné starty začínají být častější. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Ahoj, mám tu nějaké info pro ty, co budou řešit podobné projevy. Na diagnostice se ukázaly téměř trojnásobné hodnoty oproti normálu na napětí škrtící klapky, jak při volnoběhu, tak za jízdy. Podle počítače by se hodnota měla pohybovat mezi 320 - 345 mV. Já měl na volnoběhu 900 mV a při rychlé akceleraci téměř 2500 mV. V podezření je tedy snímač škrtící klapky. Dále se ukázaly podivné hodnoty MAP senzoru, neboli snímače tlaku nasávaného vzduchu - podle počítače by hodnoty měly být mezi 295 - 495 mb, já měl přes 900 mb. Další věcí je zřejmě vadný senzor teploty nasávaného vzduchu, který v deštivém počasí s venkovní teplotou kolem 20 °C ukazoval 56 °C. Zkusím výše zmíněné komponenty vyměnit a opět zajedu na diagnostiku a napíšu, jak jsem dopadl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...