Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Sharpers - 406 break 2.2i


sharpers

Recommended Posts

před 1 hodinou, StibTo napsal:

Pořád stejně, i kdyby byl za 39,90 jako před pár lety. Cena PHM je proměnná, se kterou se musí počítat. A rozptyl +-20% mi fakt sandál nerozhodí.

Ono při nájezdu 15 tis.km ročně by jsi si za tu roční úsporu v LPG mohl koupit sandály za cca 20 000,- :P

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych pochopil, že někdo nechce dát LPG do veterána nebo auta, které má sběratelskou hodnotu, ale v autě pro denní ježdění to tedy podle mě smysl má. Samozřejmě to má i své mínusy (kufr/rezerva, revize, parkoviště). Proto u Ferrari to nemá smysl ani podle mě, ale do aut, kterých je plno, to je něco jiného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U tohohle to chápu a smysl mi to dává, investice skoro až rozumná řekl bych :) Co nepochopím - když to někdo narve do coupe (406 nebo 407) 3.0 V6.. To mi přijde docela nesmysl :myslim Do sportovního auta prostě plyn nepatří - toť můj názor.. Ale osobně bych si plyn nikdy nedal - jde pouze o můj pocit.. patří to do sporáku a ne do auta :D Benzín nebo Nafta, ale jinak proti tomu nic nemám, každýho věc co si do auta namontuje :) 

Jinak auto je to moc pěkný, ta barva a výbava.. jednoznačně paráda :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Driver napsal:

Ono při nájezdu 15 tis.km ročně by jsi si za tu roční úsporu v LPG mohl koupit sandály za cca 20 000,- :P

A můžeš zveřejnit, jak jsi k takové částce prosímtebe došel ? Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se budeme bavit o situaci kdy v bych teď auto přestavěl na LPG a za přesně 12 měsíců si "vyúčtoval" zda se to vyplatilo (při těch 15tkm nájezdu) bude to vypadat zhruba takto :

12 měsíců = 15000km = při spotřebě 9L/100 a ceně benzínu 30kč/L = 40000Kč za benzín bez přestavby

12 měsíců = 15000km = při spotřebě 9L/100 a ceně LPG 15kč/L = 20000Kč za LPG plus cena přestavby třeba 20.000 (viděl jsem spíš za 25-30, Praha) = 40000Kč LPG + přestavba

KDE JE TĚCH 20.000 NA SANDÁLY ???

Edit: neuvazil jsem pri vypoctu jednu vec, bo ji nevim proste - a to sice zda dane auto na LPG bude zrat stejne jako na benzin. Prosim nekamenovat.

Upraveno uživatelem StibTo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na LPG bude pravděpodobně žrát tak o litr víc. Přestavba vyjde spíš na těch víc, aby to za něco stálo. A pak je taky nezanedbatelné to, že s tím pak člověk jezdí víc, když to přeci tak málo stojí, takže ve finále ta "návratnost" je zase v pr... Takže za rok by se to nevrátilo ani ve snu, za dva možná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem na to přišel? Vypočítal nebo si to můžeš hodit třeba tady do připravené kalkulačky: http://www.neptun-harfa.cz/Kalkulator-navratnosti/3171.html

Uvedu to na konkrétním případě, moje auto. Přestavba stála 25 tis., spotřeba na LPG je cca o litr vyšší jak uvádí oddie, u mě převážná jízda po městě to dělá 10 litrů. Ceny v tabulce. Úsporu si samozřejmě můžeš počítat až poté, co se ti splatí přestavba. Ta doba je v kalkulačce samozřejmě plus mínus měsíc, protože ceny se během roku mění. Jinak právě, že čím víc najedeš tak tím rychleji to máš zpátky.

 

 

lpg.JPG

Upraveno uživatelem Driver
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, Rikic339 napsal:

U tohohle to chápu a smysl mi to dává, investice skoro až rozumná řekl bych :) Co nepochopím - když to někdo narve do coupe (406 nebo 407) 3.0 V6.. To mi přijde docela nesmysl :myslim Do sportovního auta prostě plyn nepatří - toť můj názor.. Ale osobně bych si plyn nikdy nedal - jde pouze o můj pocit.. patří to do sporáku a ne do auta :D 

jo a nafta do sportáku patří?možná pro rádoby sportáky....:D,že to necpou do Ferrari,Lamba ,Porsche když to tak frčí....asi kvůli vykonu,že...:D:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Driver napsal:

Jak jsem na to přišel? Vypočítal nebo si to můžeš hodit třeba tady do připravené kalkulačky: http://www.neptun-harfa.cz/Kalkulator-navratnosti/3171.html

Uvedu to na konkrétním případě, moje auto. Přestavba stála 25 tis., spotřeba na LPG je cca o litr vyšší jak uvádí oddie, u mě převážná jízda po městě to dělá 10 litrů. Ceny v tabulce. Úsporu si samozřejmě můžeš počítat až poté, co se ti splatí přestavba. Ta doba je v kalkulačce samozřejmě plus mínus měsíc, protože ceny se během roku mění. Jinak právě, že čím víc najedeš tak tím rychleji to máš zpátky.

Hehe jo jo takže poté co se Ti (v ideálním případě) do roka "splatí přestavba" to ještě rok, rok a půl bude trvat, než se LPG skutečně začne vyplácet .. fakt dík. No ale když to za to někomu stojí jezdit na plyn proč ne ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne chapes to špatně po cca 20000km/se  LPG zaplatí jezdí s li to za rok tak je za rok investice zpátky a druhy rok už usetris 20000Kc za 10let/cca 200000Kc oproti benzinu to už je půlka nového auta to je asi důvod proč chtějí lidi jezdit na LPG.CHÁPU ze pro někoho 20000Kc/úspora za rok nejsou penize ...to pak potom jo....

Nejlíp to vystihuje asi Scratch nic ve zlým.... 406 2.2 a 3.0 benzin ted Mondeo  a nafta jasný přišla rodina a coupe a sedan je nepraktický,ale taky už to asi nechtěl živit tak to šlo z domu....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro větší objektivitu debaty o tom, jak rychle se investice předělání auta na plyn vrátí, musím napsat,  že výše zmíněná kalkulačka stejně jako jiné ze  stránek firem předělávající auta na plyn, jsou velmi optimistické a zanedbávají rovněž spotřebu benzínu při startu a zahřívání auta. To se projeví hlavně při ježdění na kratší trasy např po městě a v zimě ještě vic. Navíc auto, které má systém sekvenčního vstřikování LPG, ma uz z principu pri správném nastavení spotřebu vyšší o 18-20% oproti benzínu.  U vstřikování kapalného LPG je to asi 16%. Ale to už není přestavba za 20-25tis. 

Ale tím nechci LPG hanit, sám ho mám a jsem nadmíru spokojen. Jen mi nedalo nenapsat, že vše není tak růžové, jako uvádějí kalkulačky firem na prestavbu aut na LPG. 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, vůbec jsem neměl zmiňoval LPG protože tu bude 20 stránek jenom o LPG :D  Tento kombík je auto pro každodení dojíždění. Model 406 protože mám k němu citový vztah a je to nejhezší auto co kdy bylo. Kombík protože plánuju do budoucna stavbu domu, tak kdybych mezitím auto nevyměnil tak se bude hodit více než sedan. A motor 2.2i protože jsem chtěl silnější motor než 1.8 protože když jsem měl 1.8 a vezl 4 lidi z práce tak ten výkon prostě trochu chyběl. Navíc se občas rád projedu rychleji, tak prostě proto. A proč přestavět na LPG ? Protože výkon zůstane cca stejný, kufr se nezmenší protože bomba bude v rezervě a dojezdové kolo vozit nemusím ( Budu mít ve sklepě dojezdové kolo a do kufru ho hodím při delších trasách, tady kolem baráku bych jej nevozil ) , a budu jezdit o polovinu levněji. Parkuji venku, jediné podzemko do kterého jsem jezdil je v Shopping Parku v Ostravě ale tam je takový zlom při sjíždění, že bych tímhle sníženým autem stejně nevjel takže neřeším nemožnost vjet s LPG. Čili mám najedou několik výhod a žádné mínus :) Nevidím důvod proč do toho nejít.

 

A ano, i já sem zastánce že na sportovní auto plyn nebo nafta nepatří, kdybych koupil coupe s V6 tak tam lpg nervu, toť jen můj názor .

 

Nicméně LPG budu řešit až po odstranění hlášky AF, trochu mě zarazila zmíňka že to Ludweek řešil už 4 roky, nicméně stále si myslím, že to nebude neřešitelné, když někdo ví, co hledat a tak :) Zase tolik možností není, Ludweek hafo opravil něbo prověřil a moc toho už nezbývá takže držte palce aby se to podařilo :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Autíčko mám už dva a půl měsíce , najeto necelých 3tis km a zatím spokojenost :) Kam přijedu všichni hlasitě chválí jak exteriér tak interiér :) 

 

Dva víkendy nazpět jsem dokončil instalaci lepšího audia v autě. O zvuk se nyní stará autorádio Kenwood, přední komponentní repro Gladen, a vzadu subwoofer Gladen s bassreflex ozvučnicí napojený přes zesilovač Mac audio. Všechno napojeno přes nové kabely, vše vedeno originál průchodkama, žadné prasácké zásahy, původní kabeláž zachována takže jsem maximálně spokojen :)  Při tom byli přední dveře, páté dveře a plechy v kufru vytlumeny antivibračním materiálem, za repro dána akustická pěna.  Někdy časem bude výměna rádia za lepší a při tom vyberu typ který jde propojit i na ovládání pod volantem.

 

Minulý víkend komplet rozebráno tažné zařízení které bylo naraženo napevno a nešlo s ním hnout. Po hodině přemlouvání a promazávání povolilo, nyní už krásně pracuje jako normální tažné se sundávací hlavicí tak jak má :)  Když už jsem ležel pod autem tak jsem provizorně zalepil dírku v zadním tlumiči výfuku a připsal si do poznámek, že je potřeba koupit nový zadní díl výfuku. Při jednom bude zřejmě vyměněn i prostřední díl protože tlumič vypadá nějak divně, takže se rovnou prostě udělá výfuk od předku dozadu :)

 

Zatím ( ťuk ťuk ) se neobjevila žádná závada o které by mi Ludweek neřekl, takže jsem se prozatím nedostal do fáze proklínání bývalého majitele :D:D

IMG_20170716_203651.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...