Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů


Honza3008

Recommended Posts

před 10 hodinami, Honza3008 napsal:

@Veverka Asi jsem se blbě vycedil :cool: Když je mobil připojený přes USB k systému auta a má zaplá mobilní data, může tato mobilní data sdílet jako palubní wifi bod vytvořený systémem auta :D a tudíž ostatní cestovatelé mohou wifinovat dle libosti :D

To by měl ale každý lepší mobil umět s i bez auta... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@radim.1008 - jistě, dle tarifu a stavu peněženky majitele mobilu :aut

@Veverka - jasně, že to každý lepší mobil umí i bez auta. Já si osobně myslím, že tady je to myšleno spíš tak, že v těch "západnějších" zemích a pro PSA zajímavějších trzích to sdílí data pomocí wifi v autě přes integrovanou simku, která je součástí auta (sos volání a služby Peugeot connection včetně TomTom Traffic apod), což u nás bohužel není a nelze ani do auta nakonfigurovat :myslim a tak to tam nechali jako "bonus" :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Automatické přepínání dálkových světel:

na běžných okreskách funguje bezvadně, nikdy se mi zatím nestalo, že bych oslnil protijedoucí nebo přede mnou jedoucí auto, kdežto na dálnici (konkrétně vyzkoušeno na D10) se dálková světla nevypínala včas (myšleno tak, že protijedoucí auta včas senzor nerozpoznal) a po několika problikáváních od protijedoucích řidičů jsem automatiku vypnul.

Jinak Full Led svítí perfektně a o neskutečně líp i ve srovnání se xenony, které jsem měl na předchozím autě.

 

Senzor deště / automatické stírání:

Tohle je můj první Peugeot a tudíž srovnávám s tím co jsem měl předtím (Oktávka, Renault Koleos).

Trochu jiný systém ovládání stěračů - u Oktávky/Koleose byly buď stěrače vypnuté nebo na "automatiku" nebo klasické stírání, atd. Tady jsou vypnuté stěrače vždy a automatika se zapíná jedním pohybem dolů a tím samým pohybem se i vypíná, po vypnutí motoru a novém nastartování je vypnuta. Podle mého subjektivního názoru je to lepší - nestane se, že stěrače dřou suché sklo, Dešťový senzor chytá dobře a včas (oproti předchozím), takže se mi nestává, že mám sklo pod vodou a stěrače nic. Mám pocit (návod jsem nezkoumal), že je automatické přepínání světel z denního svícení na běžné svícení krom čidla venkovní úrovně světla nějak spjato i s dešťákem, neb se mi zdá, že při dešti se světla rozsvítí "dřív" než bez deště - ale to může být můj subjektivní pocit.

 

Parkovací senzory (přední i zadní) mi přijdou dost citlivé a blázní i kvůli pár stéblům trávy, ale zase je to lepší než kdyby byly ticho a člověk ničil auto - jen si musím na ně zvyknout :D

 

Někdo tady psal, že mu nevyhovovaly (neseděly) origo gumové koberečky a proto kupoval jiné. Já mám origo a nepřijde mi, že by někde neseděly. Ale uvidíme po první zimě jak to bude vypadat pod nimi.

 

Výhled z auta mi připadá výborný (až na relativně malé okno pátých dveří), vnější zrcátka rozumně velká a je v nich poměrně slušně vidět co se děje vzadu. Couvací a přední kamery jsou dobrý pomocník při parkování a vyparkovávání, ale jen na ně bych se stejně nespoléhal :D 

 

Co se týká hlučnosti, zejména při jízdě na dálnici, je auto velmi (hlavně ve srovnání s Koleosem) tiché a i když stojím na světlech (a nemám na budíkách nastavený otáčkoměr) tak nepoznám, jestli motor běží na volnoběh nebo ho systém start/stop vypnul (teda poznám, ale jen podle kontrolky start/stop na palubce)

Omlouvám se předem, že to sem sypu bez ladu a skladu, ale píšu jak mi to přijde na mysl.

Až si zase na něco vzpomenu, hodím to sem :cool: 

 

Upraveno uživatelem Honza3008
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Senzor světel:
Na dálnici to nebere, protože auta proti jsou dost daleko mimo osu jízdy.
Jakmile sepnou stěrače na nepřerušované stírání, automatika sepne potkávací světla - předpoklad silnějšího deště a tudíž snížené viditelnosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 48 minutami, MJSytic napsal:


Jakmile sepnou stěrače na nepřerušované stírání, automatika sepne potkávací světla - předpoklad silnějšího deště a tudíž snížené viditelnosti.

U své 5008 jsem vypozoroval, že jakmile zapnu stěrače (i na senzor), tak se rozsvítí světla. Nemusí nepřerušovaně stírat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak možná je to už od nějaké frekvence stírání. Ale co jsem zatím na všech Peugeotech, co mi prošly pod rukama, zkoumal, tak se světla určitě nezapnuly hned při slabém dešti a občasném "auto" stírání. Vždy to bylo až ve fázi, kdy už pršelo víc :myslim  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 hodinami, Veverka napsal:

To by měl ale každý lepší mobil umět s i bez auta... ;)

To ano, ale musí to někdo zapnout. Standardně to má asi každý vyplé, aby mohl se mohl mobil sám připojovat k wifinám.

Zde si to představuji podobně jaka hands-free. Přijdu do auta, mobil se mi automaticky připojí k systému a nic neřeším, V autě mám aktivní hands-free a palubní wi-fi s internetem.

@Honza3008 je to tak? Pokud ano, tak to skutečně má smysl i u nás bez možnosti palubní SIM

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@RichVa No já připojuju mobil k HF přes Bluetooth. Aby mohl systém auta využívat mobilní data telefonu a aktivovat přes ně palubní wifi, tak musí být mobil připojen kabelem (pokud jsem správně vyčetl z manuálu) - jednou jsem to zkusil a povedlo se napoprvé a palubní wifi jela. Jenže do doby než zprovozní TomTom Traffic pro mne osobně nemá smysl připojovat mobil kabelem a sdílet data.

Ale jak píší @Veverka a @Péťa  a jak říká klasik - "otázku papouška už můžeme uzavřít" :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Aktualizace software navigace a firmware jsou běžně ke stažení po registraci na "my Peugeot-fr". Já mám toto auto od dubna 2017 a už jsem dvakrát aktualizoval navigaci a dvakrát firmware (naposledy včera). Aktuální verze jsou pro navigaci 5.0.1 a pro firmware 21.05.90.42. Zdravím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každá aktualizace trvá cca 30 minut, provádí se zásadně u stojícího vozidla, používám 16 GB Kingston stick, běžně formátovaný.

1. nastartovat, vypnout systém Start & Stop (nutné)

2. zasunout USB stick s nahranou aktualizací pro navigaci do portu (nejprve se objeví na displeji hláška - něco v tom smyslu, že soubory nejsou kompatibilní pro přehrání, toho nevšímat a nechat volný průběh, po chvíli se rozběhne aktualizace a provede tě celým procesem)

3. po zhruba 30 minutách je aktualizace hotová a objeví se výzva k vyjmutí flešky

Stejným způsobem se aktualizuje firmware. Zpočátku jsem s tím měl problém, aktualizaci to odmítalo, pak jsem na Peugeot.com objevil radu, že je nutno před zahájením aktualizace připojit auto na wifi. Mám tedy auto připojeno přes mobil a hotspot. Od té doby to běží hladce a aktualizace z flešky se načte bez problémů (stejně jako výše, se ale napřed objeví na chvíli oznámení o kompatibilitě, po chvíli se věc dá do pohybu).

Aktualizace stahuji ze stránek my Peugeot-fr, je nutná registrace včetně zadání VIN kódu. V menu je to pak pod MON VÉHICULE - MISE Á JOUR PEUGEOT CONNECT NAV. Stránky jsou bohužel jenom ve francouzštině, já tedy umím z této řeči pouze merde a merci, ale dá se to i tak zvládnout. Soubory jsou komprimované, stažení každého mně trvá něco kolem půl hodiny. U té aktualizace firmware se stahuje zvlášť ještě licence

Je dobře si soubory někam uložit, protože po stažení a provedení aktualizace již nejsou na stránkách my Peugeot k dispozici a nelze se k nim vrátit.

Komprimované soubory rozbaluji přímo na flešku. Zatím jsem aktualizoval každé zvlášť, nezkoušel jsem převést na flešku najednou aktualizaci pro navigaci a firmware.

Přeji hodně zdaru.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

preco zasadne pri stojacom vozidle ? Je tam nejaky rozdiel oproti 508 ? Na nej robim aktualizacie za jazdy a ziadny problem nie je. proste to spustim a idem, cize cas aktualizacie vyuzijem na presun. za jazdy to odomna nic nepyta, tak sa mozem venovat soferovaniu a nemam zbytocnu spotrebu, kedze auto nestoji na mieste

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozřejmě nikdo nikomu nebrání aktualizovat software za jízdy, nebo zvolit si jiný postup, jaký mu vyhovuje. Já jsem vycházel ze zkušeností majitelů nové 3008 na zahraničních fórech od podzimu 2016, kde se doporučuje tento postup. Vzhledem k tomu, že ve více případech se tyto informace osvědčily, nemám důvod k pochybnostem. Proto také píši jenom o tom, co se mně v praxi také osvědčilo a co mám vyzkoušené. Ostatně půl hodiny běhu na prázdno asi taky nikoho nezruinuje. Jinak v průběhu aktualizace firmware se systém restartuje a také občas vyžaduje potvrzení dalších kroků, tak nemáte docela pravdu, že nic "nepožaduje". S 508 nemám zkušenosti, jenom s 405, 406, 407, 3008-2011 a nyní s novou 3008.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

508 si nic nepyta preto som sa iba pytal, ci je tam nejaky rozdiel. Ano, 30 minut nikoho nezruinuje. Aj cele mapy su nahrate za cca 30 minut? Ak ano je to super. V 508 mi mapy robilo asi 3 hodiny, ked som chcel vsetko, preto za jazdy. Ale kedze je tema 3008, uz to tu nebudem spamovat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...