Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Štart stop sa neaktivuje - zlá batéria?


AnotherOne

Recommended Posts

Všetky podmienky podľa manuálu sú splnené (nabitie batérie, vypnutá klíma, žiadne zapnuté el. spotrebiče...) napriek tomu nejde. Auto má necelý rok a čo si spomínam tak to fungovalo cca mesiac dva odnova. Potom prestalo pripisoval som to slabšej batérii. Minule som batériu nabil ale nepomohlo. Inak žiadny problém s autom nie je. Nesvietia kontrolky, štartuje normálne, zelená kontrolka Eco bliká ale SS nič. Nemá niekto tip čo by to mohlo byť? O mesiac mám garančku tak keď to dovtedy neporiešim spýtam sa v servise, ale viem ako to dopadne...

Upraveno uživatelem AnotherOne
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Tak mi to nedalo a vediac, že funkciu SS ovplyvňuje aj stav akumulátora, som sa dal do merania. Výsledky mi hlava neberie. Akumulátor v aute po asi 5h státia napätie medzi svorkami 12,17V čiže batéria v zlom stave. Pri naštartovanom aute napätie na svorkách cez 15V!!! Zrejme je niekde nejaký problém. Neviem či SS batérie potrebujú iné nabíjacie napätie, ale 15V sa mi vidí veľa. V poslednej dobe som jazdil dlhšie trate, takže batéria by mala byť pekne nabitá. Žiadne problémy so štartovaním nemám (teda okrem toho, že SS nejde). Auto a teda aj batéria má 1rok. Kde je teda problém? Prebíja mi batériu a tá odišla? Alebo je také nabíjacie napätie pri takto slabej batérii ok?

Upraveno uživatelem AnotherOne
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

My mame relativne novu C4, 1.6 BlueHDi, 120k. A ked som do toho sadol v 36 stupnovej horucave, ECO tlacidlo automaticky svietilo ako S&S deaktivovane a na displeji bola hlaska- Eco rezim deaktivovany - nevhodna teplota. Ked vonku ochladilo, funguje to ako predtym. Normalne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mám ďalší poznatok. Štart stop batérie sú dvojakého typu EFB a AGM. EFB je vylepšená klasická batéria, AGM je iná technológia výroby. EFB sa nabíja rovnako ako klasická batéria napätím okolo 14,5V. AGM sa nabíja napätím 15,2V. Moje auto má pri behu na kontaktoch napätie 15,17V to by poukazovalo na to, že mám v aute AGM batériu. Podľa servisboxu mám ale batériu s kódom 98 117 222 80 čo je Varta Blue Dynamic EFB. Takže tu niečo nehrá a prebíja mi to batériu. To by vysvetľovalo ten zlý stav. Žeby to francúzi prekombinovali?

Upraveno uživatelem AnotherOne
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Nikto neprispieva tak aspoň pridám najnovší poznatok, snáď niekomu pomôže. Včera som urobil 1000km jazdu väčšinu po diaľnici. Po asi 600km SS začal fungovať, pritom po 500km ešte nefungoval. Čítal som tu tému o funkcii alternátora a rýchlosti nabíjania batérie. Ale že by trvalo 6h jazdy po diaľnici, kým sa batéria nabije? Pritom som s ňou nemal sebamenší problém. Iný dôvod, že SS začal zrazu fungovať, ako stav nabitia batérie tu asi nebude. A pritom som ju asi pre mesiacom nabíjal a SS nefungoval. Takže neviem...

Upraveno uživatelem AnotherOne
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

@AnotherOne jestli ti to pomůže , tak teď jsem řešil něco podobnýho , zákazník si stěžoval , že mu po roce stop-start vůbec nefunguje . Auto žádný chyby nevypisovalo , na nic si nestěžovalo , jenom nabití baterie nedosáhlo potřebné hodnoty pro funkci s-s . Nakonec pomohla jedna jednoduchá věc - odpojit baterii po uspání auta na dvě hodiny a po opětovným připojení nechat auto v klidu (s ničím nehýbat , ani neotvírat dveře) přes noc . Jednotka si znovu načetla hodnoty aku a docela jsem koukal , jak se změnil stav nabití . Od té doby na daném autě s-s funguje bez problémů . Zkus to a uvidíš , jestli ti to pomůže nebo ne ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím o ničem , jenom si musíš nastavit datum a čas ;)

Jenom je tam ta podmínka , že auto musí být v klidu , aby se načetly jednotky , když zapneš klíček moc brzo , tak to může blbnout a taky nemusíš nastartovat ...

Upraveno uživatelem jarokare
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...

K odpájaniu batérie som sa nedostal, ale dospel som k názoru, že to je pravdepodobne normálne. Keď urobím niekoľko dlhších trás po sebe (jedna nestačí) na určitý čas to začne fungovať. Pripadá mi to, že to funguje podobne ako economy režim. Bez ohľadu na stav batérie to počíta krátke trasy resp. studené štarty, na základe toho sa automaticky skracuje čas do economy režimu a vypína sa SS.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...

Našel jsem tohle vlákno, protože mám podobný problém. Na jednu stranu chápu, že je Start&Stop pro leckoho otravný a že vlastně mohu být rád, ale na stranu druhou mě štve, že něco má fungovat, ale nefunguje. Při zastavení, vyřazení na neutrál a sundání nohy ze spojky asi 4x zabliká zelená kontrolka ECO, ale motor se nevypne. Teď v dubnu nejsou ani zimy, ani vedra, takže není důvod proč by systém neměl fungovat. Auto mám asi měsíc a pouze jednou za tu dobu systém zafungovat, tj. u závor se vypnul motor a poté se sám opět nastartoval. Máte nějaké nové poznatky, čím by to mohlo být?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nie je to drama, je tam zopar podmienok kedy sa to aktivuje. 

Teplota okolia, teplota motora, spotrebice, vyradena rychlost, noha na brzde, stav baterie.... Tiez sa divim ako mi to ide raz ano raz nie, ale mam automat, zastanem na krizovatke, noha na brzde, zablika Eco, zhasne, pustim nohu nastartuje sa. O 200 m na krizovatke uz nezhasne. Ale neriesim to vobec, vela ludi to hned vypina, aby to neotravovalo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj názor tady asi nepadne na úrodnou půdu, ale já jsem za stop-start rád. Bydlím v Budějovicích, tzv. městě semaforů (prej je tu největší hustota semaforů v ČR) a nerozumím, proč by všechny ta v kolonách stojící auta měla neustále smrdět. Stačí, když popojíždějí. Jako řidiče mě taky nijak neobtěžuje. Když dojíždím do křižovatky a vidím, že se budu během několika vteřin rozjíždět, tak prostě nesundám nohu ze spojky a auto tu chvilku vrčí. Když dojedu na červenou, tak vypne motor a šetří tak mně peníze za benzín a chodcům okolo zase plíce.

Rozumím, že je tady obava, že se neustálým startováním motor opotřebí. Pracoval jsem ve vývoji turbodmychadel a podle mě je ta obava neopodstatněná. Pokud je motor dobře navrženej, tak to auto tak jako tak přežije. Navíc volnoběh je pro motor ten nejmíň vhodný režim - velké pulzace tlaků od pístů, nízký tlak oleje, k výkonu motoru vysoká spotřeba energie (světla, větráky), chlazení špatné...

A pak nepochopím, proč někteří lidé při stání nevypínají motor vůbec. Bydlím v zástavbě rodinných domků, chodím po večerech běhat a v zimě kroutím kolečka v rámci sousedství. A už se mně stalo, že běžím tou klidnou ulicí, která "nikam nevede", takže provoz minimální - a u jednoho baráku kadlá Oktávka, o 30m dál stojí pár borců u čadící Laguny a za dalších 50m stojí u nastartované 206 kluk s holkou. Ulicí se line ten nádherný kyselý "commonrailový" smrad a kadla kadla se v tom tichu nese na 100m daleko. Oběhnu 2km kolečko, běžím ulicí znova - a pořád 3x kadla kadla a "provoněno". A běžím potřetí - a furt 3x kadla kadla. Pochopil bych, kdyby seděli vevnitř a tím motorem se zahřívali, ale oni stojí venku v tom smradu a kecají.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak sa napoji auto na diagnostiku, tak okrem napatia baterie ukazuje aj percento nabitia pomocneho kondenzatora. Pokial nie je nabity na urcitu hodnotu, tak aj pri dostatocnom napati na baterii sa SS system nezaktivuje. Mne napriklad SS system po dlhej jazde po dialnici este funguje 3-4 dni v meste pocas kratkej jazdy. Potom pri zastaveni uz len blika zelena kontrolka, co znamena, ze SS je OK, ale neboli splnene vsetky podmienky na jeho aktivaciu.

K nabijaniu: auta od PSA so SS systemom pouzivaju dynamicke nabijanie akumulatora t.j. ak auto ide bez zatazenia motora (mensie emisie ... jazda dole kopcom), tak sa zvysi vystupne napatie na alternatore cca na 15,2V a naopak pri vacsom zatazeni (pod plynom ... stupanie do kopca) sa zmensi na cca 14,8V tzn. mensie zatazenie motora a tym padom mensie emisie. Dokonca Skoda pouziva taky system, ze pri plnom plyne sa uplne vypne nabijanie baterie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...
V 6. 9. 2017 at 7:36, jarokare napsal:

@AnotherOne jestli ti to pomůže , tak teď jsem řešil něco podobnýho , zákazník si stěžoval , že mu po roce stop-start vůbec nefunguje . Auto žádný chyby nevypisovalo , na nic si nestěžovalo , jenom nabití baterie nedosáhlo potřebné hodnoty pro funkci s-s . Nakonec pomohla jedna jednoduchá věc - odpojit baterii po uspání auta na dvě hodiny a po opětovným připojení nechat auto v klidu (s ničím nehýbat , ani neotvírat dveře) přes noc . Jednotka si znovu načetla hodnoty aku a docela jsem koukal , jak se změnil stav nabití . Od té doby na daném autě s-s funguje bez problémů . Zkus to a uvidíš , jestli ti to pomůže nebo ne ...

Dobrá rada taky mi SS nefungovalo a tahle rada opravdu pomohla jarokare díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...