Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Nabíjanie štart - stop batérie.


AnotherOne

Recommended Posts

Nezkoušel.

Nabíjení by nemělo být potřebné, altíkstartér, nebo jak se to nyní nazývá, dá určitě desítky ampérů. Pokud máš problémy, dokonce i v létě, tak zkontrolovat nabíjení, případně vyměnit baterku.

Při každém startu se z baterky odčerpá nějaká ampérhodina, a altíkstartér to během několika sekud doplní, nabíjí desítky ampérů. Samozřejmě, musí mít v pořádku regulaci. O počtu ampérhodin, je tady vlákno https://www.peugeot-club.com/topic/108474-presny-popis-principu-alternatoru/

Pokud vím, tak nyní to udělali tak, že altíkstartér je jeden prvek a točí se neustále s motorem. Pokud je to jinak, opravte mě.

 

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pravdupovediac neviem či mám problém. Auto má necelý rok, štartuje normálne. Ale štart stop mi fungoval asi mesiac. Jazdím krátke trasy tak som si myslel, že je SS neaktívny pretože je nabitie batérie pod limitom. Ale bol som teraz na dlhšej trase 150km a stále nič. Preto chcem skúsiť nabiť aby som do garančky vedel na čom som.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám stopstart také, ale po nastartování ho ihned vypínám. Baterku jsem při nabíjení odpojil jen jednou- ano, je to v návodu- a pak mě ss asi 3 dny nešel a svítilo ještě něco, pak se to samo ztratilo. Na nabíjení 70Ah AGM baterie používám obyč nabíječku s trafem z nějakého obchodního řetězce. Baterka bere tak 4A a nabíjím klidně několikrát za měsíc. Ono je na to navázáno spousta dalších věcí, takže když poklesne napětí baterie pod určitou mez, autu se to nelíbí a ozve se protivným pískánim- to není moje zkušenost, pouze vědomosti posbírané po forech. Taky vzhledem k teplotě, protože když klesne teplota elektrolitu pod nulu, už není moc schopen ukládat náboj, takže při mínus 10 se to stejně začne dobíjet až po ohřátí motorového prostoru a baterie, což jsou desítky km. A když jezdíš krátké trasy, preventivně tomu neublížíš.

Nesouhlasím s tím, že by altík dobíjel desítky A . Právě kvůli tomu má tu regulaci, aby nepřebíjel.

A SS system je řešen reversibilním alternátorem.

Upraveno uživatelem Relaxcz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozporoval jsem větu. Takže z mojí strany chybná interpretace, společně s trochou nepochopení souvislostí.

Ano, nabíjím několikrát za měsíc- tedy v zimě. Nejvíc jsem připojoval nabíječku 4x, tedy co týden. V létě tak jednou až 2x do měsíce. Díky za potlesk....

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud je to nabíječka elektronická, která si baterku sama otestuje a po nabíjení přejde do udržovacího modu, tak se asi nic neděje,přesto bych baterku nenabíjel--od toho je tam alternátor

alternátor má výkon třeba 120 A proto, aby mohl dobíjet baterku a ještě stačil na provozní síť auta, nabíjí baterii i desítkama Ampér hned po startu, kdy se baterie vybije nejvíce, obvykle po pár minutách sníží nabíjecí proud, protože baterie se dostatečně nabila...,ale např. v zimě, kdy nejen start motoru potrápí baterii více než v létě, trvá dobití baterie podstatně delší dobu--tam má nabíječka smysl, zvášť, když se jezdí jenom krátké trasy a baterie vlastně nemá čas se alternátorem dobít :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Potlesk byl znamením úžasu.

Předpokládám, že v podpise máš auto, o kterém píšeš, tedy Berlingo B9 2015 1.6 BlueHDI 88kW.

Dvouleté auto by nemělo potřebovat nabíječku, leda že je něco v nepořádku.

Mám na starosti asi 25 aut, většinou Peugeoty, různého stáří a žádný nepotřebuje nabíječku. Když nenastartuje, tak je starý nebo vadný akumulátor, případně závada na altíku (svítí kontrolka). Závadu nechám odstranit a jede se dál.

Zvláště systém S/S si hlídá stav baterky a její dobíjení a sebemenší nepravost hlásí kontrolkou. Takže žasnu, proč nabíjíš nabíječkou, když je u tebe vše v pořádku.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...