Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Nefunkcni spojka


longstarr

Recommended Posts

Ahoj,

 

Odesla mi spojka nna P406 3,0 24V. Pri jizde jsem seslapnul spojku a zustala na podlaze, pak uz neslo radit. Jelikoz jsme mel stejny problem u stare 406ky, tak jsem se pustil do vymeny spojkoveho valce. vsechno slo v pohode, odvzdusneni ok (klasicky postup seslapnout pedal, povolit, zatahnout, atd...) Ale spojka nefungovala ani po odvzdusneni. pedal sice chodil, ale skoro u podlahy mela velky odpor. pak po vetsim seslapnuti dokonce praskla ta gumicka uvnitr valce a kapalina vytekla.

Tlak ve valc evidentne je.

Setkal se s tim pls nekdo?

Ma tam u pedalu byt jeste jeden hlavni valec. mohlo by to byt v nem?

Pak me jeste nepadlo, jestli nemuze byt v haji lamela nebo pritlacak. jestli se to vysypalo a nekde se to sprajclo, tak ten valec se nema kam rozepnout...

Neda se nejak zjistit, jestli je pritlacak a lamela ok, abych to nnemusel rozebirat?

Navic ma pegina nalitano kolem 200k km, takze bych rekl, ze spojka vydrzi vice:myslim alespon na P405 vydrzela 350k km

 

Díky moc za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dival jsem se na nejake fotky a uz to asi chapu. narozdil od spojky na 405, kde na pritlacak lozisko tlacilo, tady to taha ven?

pokud opravdu pouze vyskocilo lozisko, da se to nejak dostat zpatky nebo musim sundat prevodovku?

Jde mi o to, ze pokud to bude litat jak rikas, jak to opravit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

Tak jsme to o vikendu vykuchali a zlomila se jedna packa na lozisku. Lozisko bylo sprajcnute v pritlacaku a lamela se totalne rozpadla.

Jelikoz na netu se prodava na 3.0 V6 poze cela sada, nemam moc na vyber.

Priznam se, ze cena mi trochu vyrazila dech a proto se vas chci zeptat. Je tam original Valeo a ja nasel na netu tri moznosti:

Sachs za 6 tisic.

https://www.motora.cz/autodily?ArtNr=3000+858+002&DlNr=32&KModNr=1901&KTypNr=7873&Node_Parent_ID=100050&Node_ID=100051&GenArtNr=479

LUK za 7 tisic

https://www.motora.cz/autodily?ArtNr=624+3114+00&DlNr=6&KModNr=1901&KTypNr=7873&Node_Parent_ID=100050&Node_ID=100051&GenArtNr=479

Nebo Valeo za 8 tisic

https://www.motora.cz/autodily?ArtNr=821093&DlNr=21&KModNr=1901&KTypNr=7873&Node_Parent_ID=100050&Node_ID=100051&GenArtNr=479

 

Sachs na internetu celkem chvali, ale uz na 405ce jsem koupil spojku valeo miisto origo LUK a nesel skoro zmacknout pedal :), tak jsem musel kupovt znovu LUK.

Rad bych koupil sachs a usetril nejaky ten peniz...

Muzete prosim poradit?

 

Díky moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak spojka uz je doma :) 

 

Rozbalil jsem doma krabicku SACHS a vsechno potisteno Valeo:D Nevyrábí náhodou sachs jen kartonove obaly? :mad:

Takze jsem usetril 2 tisice za uplne to same. Díky za radu

Mel bych jeste otazecky, nez to zacnu kompletovat

  1. Jelikoz se mi lamela vysypala na hlavu :bojim nevim jak tam byla. Patri tim vysim koncem smerem k setrvaku nebo k prevodovce?
  2. Lozisko je ven z pritlacaku, takze postup by mel byt prvni zacvaknout lozisko do pritlacaku a pak nasadit prevodovku? pak nevim jak lozisko dostat na vidlicku, takze bych rekl prvnni nasadit na vidlicku, nahodit prevodovku a pak nacvaknout z venku pres to tahlo?
  3. toto je hodne blby dotaz, ale radeji se zeptam :aut Hridel z prevodovky byla uplne sucha, ale jak mi bylo receno u 405, kde spojka tlaci, poradne namazat tu hridel, p ktere chodi lozisko, vazelinou. Hadam, ze se nic nezmenilo a mazivo za ty roky je pouze vyschle???

Nebo jestli mate nekdo odkaz na navod, tak bych to ocenil.

 

Díky moc chlapi :) ušetřili jste mi balík za servis a budu mít dobrý pocit, že vím, co jsem tam dal a že o je v pořádku

spojka.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak, jak je lamela na fotce, tak prijde na motor, cili vyssi cast s pruzinami smerem k prevodovce

ten plechovy kryt hridele, po kterem chodi lozisko, namazat, ale s rozumem, zas ne moc.

k montazi budes potrebovat jeste centrovaci trn, nekdy byva soucasti sady, nekdy je potreba si ho pujcit (napr. v autokelly pujcovali myslim)

Jinak postup je takto:

Namontovat mechanismus a vystředit lamelu pomocí trnu.
Utáhnout šrouby pritlacneho talire momentem 2 daN.m .
Nanést trochu tuku MOLYKOTE BR2 PLUS na :
  • Vodicí trubku vypínacího ložiska
  • 2 opěrné plochy vidlice
Nasadit vypínací ložisko na trubku vodítka.
Připojit převodovku k motoru.
Zaklapnout vypínací ložisko :
  • Zasunout přípravek [ 2 ] do podélného otvoru vidlice spojky
  • Pootočit přípravkem [2 ] o 90 °
  • Zaklapnout vypínací ložisko zatažením pomocí držadla
  • Ověřit zaklapnutí zatlačením na přípravek (vypínací ložisko se nesmí posunout dozadu)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no ofiko postup ale pripravky mat asi nebudes 

tak pred namontovanim prevodovky priviaz vrch vidlicky nejakym tenkym ale pevnym provazkem a druhy koniec provazku vytiahni z prevodovky cez otvor spojkoveho valecka von aspon 40 cm  a do otvoru strc napr spongiu (hubku aby pri manipulacii s prevodovkou ti vidlicka  s loziskom nelietali hore dole po hriadeli prevodovky 

po namontovani prevodovky vezmes nejaky klacek nannamotas ten provazek a trhnes s tym tak stredne silne smerom von s prevodovky malo by ti zaskocic lozisko do pritlacaka 

budes pocut jak to tam zaskoci  ,provazek odstrihnes ,a dlhym srobovakom alebo klackom zatlacis na vidlicku spojky smerom dnu ,musi drzat pevne na mieste 

bude atam aj tak cca 1cm vola to je ok 

 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, to dava smysl.

Uz jsem to delal u 405 a centrovaci trn jsem si vyrobil z trubky, do kere jsem narazil orech z gola sady.

Bud udelam na brusce novy z kulatiny, nebo ten stary oblepim izolepou aby byl sirsi.

Jeste uvidim.

Posledni dotaz. Ten zamek na lozisku, jak je tam pojistny krouzek asi nemazat, aby to pak nevyskocilo...?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a ten rozperny kruzok na lozisku a kruzok na pritlacaku zlahka namaz lachsie ti to zaskoci 

kruzok nevyskoci  lebo po zaskoceni sa roztiahne  a funguje ako zarazka

ked ho nenamazes pri trhnuti sa moze zpriecit a poskodit 

moze nemusi ale nac to riskovat 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hojte, Tak hlasim, ze vsechno dopadlo dobre :) Sice trochu drbacka s nahozenim prevodovky, ale jinak supr. Spojka zabira krasne uprostred, takze mi pripada lepsi nez ta origo.

Díky moc jeste jednou za rady a tipy.

Jen k tomu skubnuti a klacku... prvni provazek prasknul, tak jsem tam musel dat ty provazy alespon 4 aby to udrzelo a misto klacku pouzit zeleznou tycku. Ale potom jsem trhul nekolikrat silne a rychle za sebou + jsem musel byt zapreny nohou za prevodovku :o a pak zaskocilo :)  Alespon vim, ze to tam bude opravdu drzet...

Jeste jednou diky moc a opravam zdar :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...