Jump to content
kadlik1

hlava valcu z 1.0 na 1.1

Recommended Posts

Dovolím se přihodit dotaz. Potřebuji repasnout hlavu na motoru HDZ 1.1 44 kW. Vyroben 9/96. A protože auto potřebuju denně sehnal jsem zalozni hlavu, kterou chci nechat repasnout a pak prehodit. Ted dotaz k zamennosti.  Na hlavě co jsem koupil jsem vyřazeno číslo 9610923010, na hlavě co je v autě je vyřazeno 9619406110 . Hlava co jsem sehnal je jen hlava s ventilátorem, bez vacky a všeho ostatního. Půjde Vacka přehodit? Jsou hlavy záměnné nebo mam shánět další?

Díky za rady

Edited by erv
Doplnění udaju

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 12 hodinami, erv napsal:

Hlava co jsem sehnal je jen hlava s ventilátorem

Jak to vypadá :myslim

Vačka a vše ostatní by mělo jít přehodit ALE.... Na tomto typu motoru to ověřené nemám, ale na motorech řady XU nešla dát hlava z 1,6 na 1,9.... Resp. fyzicky pasovala, ale ten motor nechtěl moc jezdit.... Obráceně bez problémů.... Je tam jiný průměr sacích ventilů a asi i kanálů v hlavě.... U motorů TU jsou určitě různé průměry kanálů, ventily ověřené nemám.... Takže teoreticky obecně: z menšího objemu na větší raději ne.... Jinak se mi tady válí 954, 1124 i 1360....

Share this post


Link to post
Share on other sites

kUA TY AUTOMATICKÉ OPRAVY NA na mobilu. Ta záložní hlava je jen s ventilama bez vačky apod ... Nicméně by asi bylo lepší sehnat hlavu nastrojenou, že? Jinak obě hlavy by měli být na 1.1 , jen jsem vytáhl starší téma abych nezakládal zbytečně nové

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta klaviatura (překlady + vahadla) půjdou přehodit s prstem v nose, tam není co řešit.... Akorát bych určitě vyměnil guferka ventilů, to není zas tolik práce....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bylo by lepší sehnat celou hlavu i s vačkou, která je už zaběhlá ve "svých" ložiskách v hlavě. Kdyby se jednalo o nějaký nedostupný motor, ale válí se toho všude tuny. Když někdo bude rozumnej, tak ti to nechá celý za cenu šrotu nebo za nějakou rozumnou cenu, maximálně do litru. Sehnal bych hlavu přesně na ten typ motoru (kód motoru), jaký máš. Vyhneš se tím případným problémům. Ideálně, někde ze šroťáku, kde si to můžeš sundat z motoru a nechají ti to za cenu šrotu/kg . Kouknul bych hlavně na vačku, jestli to není vydřené a pak udělat jenom gufera a zalapovat sedla pastou, vyčistit, vůle. Pokud bude vačka dobrá a nebude to "potkan", tak by měl být zbytek dobrej.

Edited by inoxing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jestli to budu dělat, nechám hlavu rovnou srovnat a otlakovat + vyměnit všechny těsnění, když už to bude rozdělané ... Tak teda budu shánět ještě jednu hlavu ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě si dovolim jednu otázečku. Co a jak byste opravovali:

 

Auto normálně jezdí, normálně topí, normálně chladí. Před vánoci mi najednou ubyla voda v chladiči, v expanzce nebylo téměř nic. Dolil jsem a od té doby se hladiny drží pořád stejně. Na víčku od oleje je trochu šlemu,  nicméně to trochu přičítám současnému počasí. V expanzce je trochu mastnoty, ale to tam je už od koupě (já mám najeto cca 22 000 km). Olej se ztrácí, né úplně málo, ale auto je tak trochu olejnička a nechávám flíčky na zemi.

Teď co s tim? Jen těsnění pod hlavou? Nebo repasovat hlavu? Problém je, že nemůžu bejt bez auta a hlavu na HDZ s číslem co mám v autě se mi nedaří sehnat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pres vikend to muzes stihnout dat do kupy. Pravdepodobne tesneni pod hlavou, pokud to nikdo neuvaril tak, ze se ohla hlava. To ale lehce zmeris sparovyma merkama a suplerou-  mereni roviny. Koupis gufera na ventily, lapovaci pastu na sedla, novy rozvody, olej, filtry, mozna gufero vacky a nemuze te nic prekvapit. Na 16V me stacili 2dny pri lehkym tempu. Na hlave neni (co ja vim) vyrazen typ motoru, takze ti staci sehnat hlavu stejneho typu (1.1) a toho je vsude dosti. Pripadne me opravte zasvecenejsi do problematiky motoru tu1.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 32 minutami, inoxing napsal:

 To ale lehce zmeris sparovyma merkama a suplerou-  mereni roviny.

Mno, klasická šupléra je na tyhle účely poměrně krátká....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto za myho vlastnictví (cca 22 000 km) nikdy nevylezlo do cerveneho ani pred cervene, jak rikam topi a chladi to naprosto normalne. Spis se mi do toho moc nechce z toho důvodu, že mi chybějí zkušenosti, těsnění pod hlavou jsem měnil jen kdysi dávno ve 120tce. A pak se stejně měnil motor, bo byla hlava křivá jak banán.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud jsi zvládnul 120, tak bys měl zvládnout i toto.... Navíc jsou jen rozvody a ty guferka ventilů.... Rozhodnutí je stejně na tobě....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu což, mám tu jednu hlavu navíc, takže si na ní nanečisto zkusím demontáž výměnu gufírek a zalapování ventilů a pak se uvidí. A propos - jakýho výrobce těsnění doporučujete? Mám vyhlídnutou komplet sadu těsnění na celej motor Ajusa. Má smysl to dávat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pamatuju doby, kdy Ajusa byla sázka do lotynky.... Ale to už je fakt hodně dávno.... Osobně jsem špatnou zkušenost neměl, ale někteří kolegové dost nadávali, dokonce včera na to přišla řeč na brigádě nad přestrojovaným motorem z Hyundaie….

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kucí ještě dvě rychlé otázky - ořech pro hlavové šrouby je Torx E12?

Chladící kapalina - je možné po proplachu motoru použít modrou (G11 tušim - lil jsem jí do Favorita). Mám jí doma hojnou zásobu. tak zda je vhodné ji použít. Teď je tam rlžová G12, budu dělat čištění chladicího okruhu čističem.

 

Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...