Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Cukání motoru


pavelu

Recommended Posts

Ahoj, mám takový zajímavý problém s 807. Za deště při záběru motoru motor cukne a jakoby pulzuje. Dnes při delší jízdě jsem zjistil souvislost. Motor cuká pokud sepnou stěrače. Nechal jsem motor na volnoběh a při sepnutí stěračů přidává otáčky. Diagnostika nic neukázala. Motor je 2.0 HDi 79kw. Nemá někdo nějaký nápad?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Motor mi nedávno začal vynechávat, cukat, byl neklidný až jsem nakonec zůstal na křižovatce. První co mě napadlo, nalít do nádrže hodně VIFu, dotankovat efectou z benziny, vyměnit palivový filtr. Podařilo se po delším točení nastartovat. Chod motoru se začal zlepšovat a cca po 300km jezdí jako obvykle. Standardně jsem tankoval u marketech tesco, globus, albert apod. Teď už jezdím jenom pro efektu. Sice je trochu dražší, ale cca o půl až litr klesla spotřeba. A motor pěkně vrní. Mimo jiné ty aditiva v efektě navařila ta samá společnost, co vyrábí VIF. Kurnik, je to strašně důležitý, co do těch aut tankujeme. Dlabal jsem na to a vypeklo mě to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stejná zkušenost známý před týdnem s Touranem na dovolené  do Itálie,natankoval plnou v u nás,(říkal kde ale nepamatuji se)a auto mu po příjezdu tam a dalším startu nechtělo jet,prý to vypadalo jako špatný vstřik.Zkusil risknout cestu zpět,natankoval  v IT a auto prý se po pár kilometrech srovnalo,doteď jezdí bez problému.Je to zvláštní,ale podávám jak jsem slyšel.Asi některá nafta má s naftou do motoru společný jen název na stojanu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já od koupi 807 2,0 HDi 100kw 210 tis.km už cca 20 tis.km tankuju jen "lepší" naftu (Verva, V-Power, Maxxmotion). Přesto čím dál častěji sleduji takové jakoby vynechávání tahu motoru při mírném zrychlování, nebo při udržování rychlosti a při zahřátém motoru. Asi něco podobného jako píše "Matyb66" . Dokonce jsem teď dotankoval cca 50l maxxmotion v Rakousku, ale řekl bych, že to na věci nic nezměnilo. Olej to nežere, turbo zdá se táhne dobře, jen jsem si všiml že při jízdě když sešlápnu plyn nadoraz, tak to nachvilku zakouří (šedo černý kouř).   Vstřiky?? turbo??....?   Jsem objednaný do Peugeot servisu, ale tam jsem byl na kontrole před dovolenou (2tis.km) a na diagnostice nic nebylo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, 

 

také mě začalo trápit cukání. Zkusím popsat a pokud můžete, tak prosím poraďte:  Mám stejné auto jako kolega "patreze 485" (807 rv2009; 2,0 HDi 100kw 201 tis.km) ... dosud vše OK. Běžně tankuji u Shell klasickou naftu (ne ten super premium). Občas vezmu i u Tank-ONO. Tentokrát jsem výjimečně zajel do Albert pumpy a vzal jejich naftu. Od té doby pozoruji, že pokud mám vozidlo v tahu, tak se mezi 1500 a 2000 otáčkami začne cukat. Pokud přelezu 2000, tak cukání přestane. Na volnoběh funguje naprosto OK, pokud jsou otáčky v jakékoli úrovni a vozidlo není v tahu, tak rovněž OK. 

Dostal jsem tip, vyčistit přidáním aditiva VIF a dotankovat novou nádrž lepší naftou. Má šanci tohle pomoci v odstranění nepříjemného chování? 

Máte někdo jakýkoli tip jak to poznat, protože jsem pochopil, že na diagnostice se tento tip závady nedá rozpoznat ...

Ještě dodám, že turbo bylo repasováno minulý rok a spojku jsem nechal udělat před dvěma měsíci komplet novou. Chtěl bych si myslet že to má souvislost s Albertem, ale jak to nejlépe potvrdit či vyvrátit? Blíží se dovolená a nechci s tím jet 2000km.

díky za cokoli

 

 

Upraveno uživatelem PAT12
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

viz výše v diskusi, palivo určitě vliv má

pokud máš po cestě Tank-Ono, nevidím důvod brát jinde - jsou nejlevnější, takže ať konkurence vidí, že nás nemá odrbávat[*], a kvality se fakt nebojím, protože jsou jiným trnem v oku, tak tam furt maj nějaký kontroly

osobně tam beru léta, a problémy kvůli palivu jsem neměl, je ale pravda, že do toho sám leju aditivum ... nedávno zavedli prémiovou naftu, tak jsem začal brát tu, že se kvůli pár halířům nebudu u pumpy patlat s mícháním, ale mám z toho dosti rozporuplné pocity, přijde mi, že na každou nádrž jede auto jinak

na netu je na ně pomluv spousta, ovšem reálně, osobně, vim o jednom člověku, co si na benzín od nich stěžoval, ale a) beru ho s rezervou, cit pro auta má asi takovej, jako že mu to na silnici plavalo jak pstruh v horský bystřině, ale nepřišlo mu nic divný, na geometrii jsem ho poslal já, a pak si jeho manželka pochvalovala, jak se jí zlepšil pocit z jízdy a ovládání auta, b) jeden případ nedělá statistiku, průšvihy najdeme i u Shellu, Benziny, OMV ...

jinak k řešení, aditivum bych přidal, ale naopak místo dotankování bych se to snažil vyjet do prázdna (pokud ten motor nejde fakt hodně špatně), potom nalít čistič vstřiků, a pak teprv dobrat lepší naftu ... ostatně čas od času to prolít čističem neuškodí bez ohledu na to, co se do toho tankuje

[*] pardon, že se rozkecávám, ale nemůžu si pomoct nezanadávat si - nás neprofesionální řidiče budou oblbovat kecama, jak na litru nemaj žádnej zisk, že to všechno sežerou daně a náklady na provoz pumpy atd., a přitom na tý samý pumpě se stejnejma nákladama může člověk s tankovací kartou brát o několik korun levnějš ... ta samá firma na severu Brna o tři koruny dražší než v Jihlavě, přitom do Jihlavy vozí ze skladu za Brnem, tedy minimálně náklady na dopravu má v Jihlavě vyšší, platy jsou co vím stejný ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na doporučení jsem zakoupil aditivum VIF a nalil ho ještě do té stejné nádrže s palivem od ČS Albert. Po ujetí asi 30 km to cukání přestalo a už už jsem si myslel že mám vyhráno. Nicméně po dalších asi 20 km opět lehce začalo. 

Preventivně to zavezu zítra do origo servisu Peugeot, ať tam udělají diagnostiku a podívají se jestli to skutečně nemůže dělat do věčných lovišť odcházející EGR ventil. 

Ráno moudřejší večera.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové já nevím, zdá se mi že souvislosti se nějak nedají vysledovat. Mě to cukání někdy dělá cca mezi 2 - 2,5tis. otáček při tahu motoru (jak jsem už psal). Do servisu jsem zatím nejel, protože po dotankováni V-power nafty to přestalo (jezdím teď kratší vzdálenosti 10-30km). Tak jsem si řekl, že to otestuju a snad poprvé jsem do skoro prázdné nádrže natankoval 20l běžné nafty u shell. Bylo horko, motor zahřátý, a po ujetí cca 5 km to začalo pocukávat. Tak jsem si pomyslel.. bude to asi tou naftou. Jenže dnes ráno 30km zase v pohodě a navíc mi to občas dělává i při soustavném tankování prémiové nafty. Tak si říkám...nemůže to mít třeba nějakou souvislost se zanášením a samočištěním FAP filtru?? Podobný problém jsem sledoval u firemního superba 2,0TDi r.v.2010 (možná v o něco menší míře a při udržování rychlosti - takovém"lechtání" plynu). Tam se kvůli kolísajícím otáčkám motoru při volnoběhu ve 150tis. měnila vačka, repasovaly vstřiky a pokud si dobře pamatuji (jezdí s tím víc lidí a už je to nějaký pátek) po nějaké době to začalo zase. Nedávno při 250tis. se měnilo turbo a zdá se to lepší, ale PAT12 píše, že turbo repasoval a stejně to cuká :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím. Cukání motoru, které tady popisujete, jsem řešil taktéž u své 807 s motorem RHR. Auto mi cukalo při mírném zrychlování mezi cca1800 - 2000 ot., také občas  i při vyšších otáčkách. Podle rad, které jsem se dočetl tady na fóru (dodatečně děkuji), jsem se napřed rozhodl vyměnit EGR přesto, že se ani na diagnostice netvářil, že by špatně chodil. Vymontoval jsem ho (trochu trápení), nebyl ani zakarbonovaný, mechanicky se mi jevil absolutně v pořádku.  Někde na fóru jsem se  dočetl, že ikdyž se někdy egr tváří, že je v cajku, může bejt trochu vyběhanej na drahách  a nebo blbnout jeho el. ovládání (myslím, že můj případ). Dal jsem za necelé 3.000 nový DELPHI a načetl ho diagnostikou. S novým egrem to přestalo cukat při té mírné akceleraci a nižsích otáčkách. Taky mám pocit, že auto lépe reaguje na sešlápnutí plynu při rozjíždění, dřív jsem musel jakoby víc sešlápnout plyn a reagoval i jako opožděně. Jasně, má oprava byl trochu risk za 3000, ale jak to vypadá tak vyšel.

O občasném cukání ve vyšších otáčkách jsem se tady na fótu dočetl, že to dělává, když probíhá regenerace DPF a můžou to způsobovat zřeba netěsnosti na podtlakových hadičkách na okruhu Elmagu a klapky sání. Taky mi to začalo nedávno dělat, našel jsem na Elmagu  napůl sesunutou jednu hadičku a podle mě nětěsnila, tak jsem jí nasunul zpět na Elmag a zasvorkoval. Vyucáváním vzduchu z podtlakových hadiček jsem nikde jinde netěsnost neobjevil.  Teď čekám na další regeneraci, jestli bude motor cukat.    

Tady jsou některé odkazy, kde se to řešilo

cukání motoru 1800-2100 ot/min - Peugeot 407 - Peugeot Club Amis de Lion

Škubaní motoru při regeneraci fap - Peugeot 407 - Peugeot Club Amis de Lion

Regeneracia filtru pevnych castic - Stránka 4 - FAP - Peugeot Club Amis de Lion

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

4k? - hustý ... já jsem pro srandu zkusil vzít od číňana, a jezdím s ní v pohodě - kdysi jsem s tím cosi řešil, svojí jsem si zničil při čištění, tak jsem koupil z druhý ruky (zdravím @Semir103 ;-)), a když mi teď něco měřili v servisu, tak zkoušeli obě, a obě ok, přitom ta čína vevnitř vypadá jinak (možná funguje dobře, protože není tak složitá :-)), tak mám jednu rezervní

výměnu zvládne méně zdatnej člověk, kterej to dělá poprvý - tedy jako jsem byl já - za 15, max 20 minut na parkovišti ... bacha na těsnění, prostříknout konektor Kontaktolem, klasika jako vždy když se do něčeho hrabe

konkrétně https://www.aliexpress.com/item/Free-Shipping-Mass-Air-Flow-Sensor-5WK9628-1920-AG-1920AG-9632215820-8ET-009-142-321-8ET009142321/1959699402.html - podražili, já to měl za $21.99, teď jsou i levnější nabídky ($18.99)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...