Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Engine fault se objevil a zase zmizel


maraaa

Recommended Posts

Ahoj,

minulou neděli jsem jel krátce po městě, zaparkoval, po cca 2 hodinách nastartoval a vyhodilo mi to na displeji mezi budíky "Engine fault", rozsvítila se oranžová kontrolka motoru a kontrolka SERVICE. Auto jelo zcela normálně, dojel jsem domů - s tím, že to v pondělí budu řešit.

Ráno jsem nastartoval, auto hlásí úplně stejný problém, dojel jsem ale do práce zcela bez potíží. Auto je v záruce, tak jsem se objednal do servisu.

Odpoledne po práci nastartuju a nic, žádná hláška, vše ok. Volám do servisu a tam mě řekli, že když není problém, tak na záruku nemůžou nic řešit. Ale že to můžou diagnostikovat za peníze, že je to tak 50/50, že tam v paměti ta chyba ještě bude. Na to jsem se vyprd.

Od té doby jsem ujel cca 1000km a vše ok.

Motorizace viz podpis, mám automat.

Setkali jste se s něčím takovým? Přemýšlím, jestli to nějak řešit nebo to nechat být?

Díky!

Upraveno uživatelem maraaa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takto mi akto vyhodilo chybu v zime, ked mi primrzla nafta a po pridaní plynu evidentne čerpadlo nestihalo vytvoriť potrebný tlak paliva, vypisalo chybu. Po 3 štartoch, pokial bolo všetko OK hláška sama zhasla, ani som to nediagnostikoval, príčina mi bola viacmenej známa, urobilo mi to asi 2 alebo 3x keď boli teploty pod -17

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 8 měsíců později...

Dobrý den, můžu se zeptat jak s dieselovym motorem v těchto teplotách po minus 10? 

Včera se mi totiž stalo, že jsme byli s rodinou na Vysočině, auto stalo 24hod venku přes noc na těch mrazech. Pak jsme se chystali s rodinou domu. Už při nastartování jsem cítil že je to zatuhle. Motor ale chytnu a tak jsem vyrazil. Po cca 7km my na display vyskočila červená hláška Engine fault a ať zastavím. Vzadu auta mi sedí manželka a 4M dítě. Tak jsem měl trochu strach abychom někde nezkejsli. Vypl jsem motor a zase nastartoval a rozsvítil se oranžová kontrola motoru a přes check mi to hlídali že mám vyhledat servis/opravu. Dojeli jsme domu, cca 87km a když jsem zastavil, tak po 15min jsem zkusil motor znovu nastartoval při check se chyba už neobjevila ale oranžová kontrolka motoru furt svítila. 

Poradíte mi? Neco co u takové motorizace diesel 1,6 ehdi udělat? Třeba před jízdou nechat cca několik minut rozehrát, mít plnou nádrž nafty aby nezmrzla, já měl teď tak cca 20%.

Diky

Upraveno uživatelem Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud to bylo přechodné, tak ti ta žlutá kontrolka motoru zhasne po několika nastartováních sama.

Bez diagnostiky to nebudeš vědět nikdy.

Může to být i špatnou naftou... Zásada je tankovat vždy do plné, pokud nejedu někam, kde můžu uvíznout..., tankuju ,až s hláškou nízká hladina. Aditivum taky nemusí být k zahození - dávám zlehka VIF a pokud to jde a na pumpě ji mají, tankuju arktickou naftu.

Servis - filtry - naftový a olej máš kolik km?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TJde o to, že příští týden jedeme s rodinou na Šumavu a nerad bych tam s malou skejsnul. 

Jinak cerpam vždy do plné nádrže a už tak přes rok dávám vždy VIF buď zimní nebo letni. Poslední výměnu oleje a všech filtru jsem měl před 8M...ale teď když to počítám jsem ujel už 14tis. Letos mi to v tom spěchu uteklo, ale jinak olej měním u aut  po 10ti., dělám si sám a náklady nejsou tak velký. Auto má teď cca 140tis.najeto...kupovano před rokem od Peugeot jako 5let starý auto. 

Zkusím aspoň teď odkontrolovat hladinu oleje, ale jak jsou teď ty mrazy tak nevím, bude to ztuhlé. Možná nastartovat a nechat zahrát a pak po 30min či hodině odkontrolovat ručně. Kontrolka hladiny mi nikdy nehlásila málo oleje. 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co mě včera překvapilo, byla teplota  chladící kapaliny... Po 7km jsem tam měl 82C...po tom co se stala ta chyba a já motor zastavil a nahodil znovu, tak teplota klesla pod 50C a pak zase narostla na 82C... Jel jsem pomalu, ale tohle mě překvapilo. Teplota oleje byla furt stejna cca 90c

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

VIF dáváš to je dobře, ještě to chce opravdu hlavně když je takhle mít v nádrži co nejvíc nafty. To když auto někde stojí přes noc na mrazu a půjdeš ho 10- 15 min. před odjezdem nastartovat a necháš ho nadechnout tím si myslím nic nezkazíš. Asi pro jistotu než bys vyrazil na tu Šumavu nechat přečíst diagnostikou možná by stálo zato pokud máš možnost vrazit baterku na nabíječku no a doplnit výbavu o pořádný startovací kabely ty se můžou hodit celoročně, hlavně natankovat dobrou naftu a pokud výš že tam auto bude stát celý týden tak dotankovat na místě do plné. Ale myslím si že byl možná trochu přituhlý palivový filtr nebo tak něco a proto to mohlo vyhodit ty hlášky ale bez diagnostiky to nejde zjistit je to spíš takové odhadování ze zkušeností z provozu.

Upraveno uživatelem Vena garážmistr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nad kabely jsem taky přemýšlel, že je koupím... Nevím proč je nemám. A rovnou si k tomu vytisknu nějaký ten postup. Vím, že to má svou posloupnost. 

Natankovat dobrou naftu, no člověk když se snaží najít kde mají dobrou naftu... Tak to je co od zkušenosti zkušenosti... Někdo doporučí ono/albert kde se točí objemy a nemají starou naftu. Někdo zase říká shell nebo Benzina s vervou, ale tam zase přijedou dvě auta za den. Zkusím dneska tu Vervu u nás, tam snad někdo jezdí a dám plnou. 

Na tu diagnostiku nevím jestli stihnu před tou Šumavou...skoda že není nějaká mobilní a nebo rovnou auto neukazuje číslo chyby 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

U mňa pri tých mrazoch to malo podobný priebeh. Mám pocit, že nafta primrzla vo filtri alebo v potrubí. Tiež mi to po pár štartoch zmizlo, keď som neskôr robil diagnostiku, tak žiadna závada tam nebola ani v histórii čo sa motora týka, tak neviem. Nebolo by od veci na zimu mať nejaký kryt na prednú masku, ale pokiaľ viem tak na 508 nič také neexistuje. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Od te doby, cca 14 dní, co jsem to tu řešil, tak hustak šlape jak hodinky. Načerpal jsem vervu na benzine, jednou v Praze a pak na Šumavě (někdo říkal že na horách ci v těchto oblastech mají naftu kvalitnější) a přidal jsem trochu více VIF. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na masku se dá kryt koupit, nebo v nouzi stačí kus kartonu nebo tak není to na krásu ale užitek. Ale je píše výše TomasARN pokud je horší nafta tak tomu nepomůže ani svěcená voda. Jinak co já má zkušenost tak kolikrát je průchozí filtr ale nafta tuhne pod podlahou většina aut má pod podlahou na zpátečce chladič nafty aby se do nádrže nevracela horká a v tom mi to už vícekrát zatuhlo na Berlingu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...