ludviktom Odesláno 10. červen 2017 Sdílet Odesláno 10. červen 2017 Zdravím Peugeoťáci Chtěl bych Vás poprosit o radu. Mám 206 SW z roku 2003, najeto cca 130 tis. km. Před nějakými 5 tisíci jsem nechával dělat repas zadní nápravy, protože auto už mělo zadní kola dost do A a se zátěží začínalo divně plavat. Po repasi bylo všechno OK a auto se zase chovalo na silnici normálně, jak jsem byl zvyklý. Po nějakém čase se začaly ozývat divné kovové rány od zadní nápravy. Auto se chová pořád normálně, nepociťuju, že by bylo něco špatně, ale ty rány mě opravdu štvou. Nejvíce je to slyšet, když zatáčím v malé rychlosti - při zatáčení doleva se ozve rána od pravého zadního kola a při zatáčení doprava se ozývá rána od levého zadního kola. Tipoval jsem to na špatné silentbloky ramen, ale ty jsou dle mechanika ok. Máte někdo tušení, co by mohlo být špatně? Děkuju předem za jakýkoliv názor či radu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hrasek Odesláno 18. červenec 2017 Sdílet Odesláno 18. červenec 2017 Zjistil jsi čím to bylo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dave_k Odesláno 18. červenec 2017 Sdílet Odesláno 18. červenec 2017 U nás měla na svědomí bouchání od zadní nápravy špatně uchycená rezerva. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PAJA106 Odesláno 19. červenec 2017 Sdílet Odesláno 19. červenec 2017 (upraveno) Dle p. Hejdy (repase náprav v Litoměřicích), který mi 206 repasoval a dnes jsem mu se stejným problémem volal, má tohle bouchání na svědomí povolený šroub na stabilizátoru. V lepším případě stačí 13 klíčem dotáhnout, v horším případě může být šroub ztracen, nebo bez hlavy. Pak výměna, nebo je prý i možné pro jistotu udělat ještě jeden šroub vedle. Zítra to jdu vyzkoušet. EDIT: Tak dnes jsem byl u p. Hejdy. Mezitím jsem zjistil, že páka držící stabilizátor je v oku pro šroub prasknutá, takže vyvařit a vybrousit, ale rány neustaly. Nakonec se ukázalo, že na vině je silentblok mezi nápravnicí a karosérií, nebyl praklý, jen byl komínek pro šroub už omačkán, takže vznikala vůle, kterou nešlo utažením vymezit. Pomohlo vypodložení a do budoucna případně výměna. Upraveno 8. srpen 2017 uživatelem PAJA106 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ludviktom Odesláno 4. září 2017 Autor Sdílet Odesláno 4. září 2017 Dneska bylo auto na rampě, na kterou se jezdí při STK a rány vychází nejspíše z té silné trubky někde z levé strany. Může být něco s tou vnitřní tyčí - viz obrázek? Asi budu muset zajet třeba do Příbrami, kde se zabývají zadníma nápravama, jestli mi poradí...už fakt nevím co s tím :-( pepču ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PAJA106 Odesláno 4. září 2017 Sdílet Odesláno 4. září 2017 Pokud je to jakoby zevnitř, mohla by to být vůle páky stabilizátoru (pol. č.7) na pravé straně auta. Poznal bys to tak, že po demontáži by měla ta páka ožvýkané hrany osazení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ludviktom Odesláno 4. září 2017 Autor Sdílet Odesláno 4. září 2017 děkuju, zítra na to zkusím kouknout. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ludviktom Odesláno 5. září 2017 Autor Sdílet Odesláno 5. září 2017 Tak mám dotaz - položka č. 7 na obrázku je dotažená šroubem pol. č. 70 a matkou pol. č. 11. Co přesně prosím dělá ta matice? Protože šrouby č. 70 byly z obou stran dotažené, ale 11 ka na levé straně auta byla trochu povolená a po dotažení o cca půl otáčky už auto žádné rány nevydává! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 6. září 2017 Sdílet Odesláno 6. září 2017 11ka přitahuje 7ku k té tyči, kterou máš červeně zakroužkovanou (stabilizátor).... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Havlicek.Lukas Odesláno 6. září 2017 Sdílet Odesláno 6. září 2017 11 je jen kryta ne ? aspon u me napravy to bylo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PAJA106 Odesláno 6. září 2017 Sdílet Odesláno 6. září 2017 Ano, 11 je pouze a jen plastová krytka. Stabilizátor je na pravé straně do páky "zalisovaný", na levé straně pouze nasazený do drážkování. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ludviktom Odesláno 18. září 2017 Autor Sdílet Odesláno 18. září 2017 (upraveno) U mé nápravy je to opravdu tak, že 11 přitahuje 7. Skrz 7čku kouká závitová tyč a 11ka je matka s docela velkým osazením. Až budu u auta, tak nahraju foto. Po dotažení jsou rány pryč a minulý týden jsem na dovolené najel cca 3500 km a vše naprosto OK. Děkuji za všechny nápady Upraveno 6. listopad 2017 uživatelem ludviktom Doplněné foto Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Vaca81 Odesláno 8. říjen 2017 Sdílet Odesláno 8. říjen 2017 Zdravím, tak toto dilema jsem řešil taky a řešili jsme to stále asi ve dvou servisech. Na technické vše v pořádku zadní náprava bez vůlí tak jsem byl bezradný. Nakonec to byla opravdu banalita,kamarád mechanik chytil za pomocné rameno jen na SW šikmé , a to bouchání bylo na světě. Jsou tam kulové čepy které byly uplně suché a rezavé. Stačilo vymontovat pořádně vyčistit a namazat. Od té doby je klid ,jinak to byly rány úplně děsné. Tak snad tato zkušenost pomůže vám všem kdo měl nebo má podobný problém. Čus Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Tompok76 Odesláno 3. červenec 2022 Sdílet Odesláno 3. červenec 2022 Díky za všechny informace, zítra to zdvihnu a kouknu, co s tím vymyslím... Tom Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.