Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Stratí výkon


Thomashko

Recommended Posts

Ahojte,

už dlhšiu dobu mám problém, že na na 4,5 alebo 6 prevodovom stupni pri zošliapnutí plynu na podlahu auto stratí ťah a výkon a zrýchľuje veľmi pomaly, ako slabý hladký diesel na všetkých prevodových rýchlostiach. Kontrolka sa nerozsvieti žiadna. Po vypnutí motora a naštartovaní je znova všetko OK, auto ťahá normálne, pokiaľ znova nedám plný plyn na posledných prevodových stupňoch. Potom znova stratí ťah a výkon. Nemal niekto niečo podobné, nestretol sa s tým niekto z vás?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Ahoj,

mám téměř stejný problém. Snažím se tu na foru o tom něco najít ale nedaří se mi. Na mém autě se to dějě malinko odlišně ale jinak stejně. Při jízdě po dálnici, ustálená rychlost (110 a víc) po odjetí 15 až 70 kilometrů spadne výkon jako by jel bez turba (turbo, hadice, hadičky a kdejaké čidla či jiné komponenty nové), stoupne spotřeba, při sešlápnutí plynu i dymivost a netáhne. Po zastavení, vypnutí motoru a opětovném nastartování zase jízda normální do ujetí výše zmíněných kilometrů se vše opakuje. Dal jsem auto před  měsícem do autorizovaného servisu Peugeot. Diagnostikovali závady na systémech turba, podtlaku atd. Vyměnili turbo (nové), snad všechny hadice co jsou v motorovém prostoru a další komponenty v tomto systému (klapky, čidla, nerozumím tomu, ani mi to přesně nezdělili protože po výměně turba je to řešeno jako reklamace a já to již neplatím), nicméně závada pořád přetrvává a nevědí přijít na to co tomu může být. Kdybych neinvestoval do toho turba a příslušenství k němu, cca. 700 €, tak auto odvezu na likvidaci a kašlu na to. (typ vozidla - 407  SW 2.0 HDI 100kW, r.v. 2005, motor RHR)

Kdyby se zde snad našel někdo kdo by znal příčinu, velmi by pomohl. Předem děkuji za případné rady.

Upraveno uživatelem Kluge
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja bych si tipnul, ze ti to auto zacne regenerovat FAP (stoupne spotreba po zahrati motoru). Po vypnuti motoru a opetovne nastartovani regeneraci prerusi a spusti se pristi mozny moment. Behem te regenerace, pokud tam mas nejakou zavadu, to muze delat pak to co popisujes. 

 

Behem regenerace se musi zavrit EGR, prehodit proud vzduchu at nejde pres intercooler atd. Pokud se to opravdu deje behem regenerace, pak se nektera z tech veci nenastacivi dobre.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za postřeh. Technici z peugeotu s tím jezdili vždy po nějakém zásahu/ výměně po dálnici s napíchlou diag. a přesto si nevědí rady. Tvrdí, že to z toho nevyčtou. Vidí jen následek jak to spadne do útlumu ale prej nevidí identifikaci proč. Mají prej jenom globální informaci, která se týká vzduchového systému. Aspoň tak mi to zdělili, já tomu absolutně nerozumím a netuším které součástky dávaji zpětnou vazby řídíci jednotce a co všechno tam je a jak to funguje. Já jsem tak zvládl vyměnit startér a tím moje schopnosti a možnosti končí. :)  pozn.: EGR ventil má najeto asi 35 000 km, žeby už byl death ?

pozn.: omlouvám se adminstrátorovi fora, zmáčkl jsem špatné tlačítko které zobrazí předešlý příspěvek

Upraveno uživatelem Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, to asi ne. Spise bych zkouknut tu klapku, ktera ma za ukol vest vzduch mimo intercooler. Sam ten motor nemam, ale co jsem vycetl, ovlada se pneumaticky. Takze neni zpetna vazba o tom, kudy to prave jde. Kdyz se ta klapka neprehodi, zmeni to smes vzduchu. Mohl by to byt tvuj problem.

- takze el.-magnetciky ventil, ktery ji ovlada, nebo vedeni podtlaku od toho ventilu ke klapce. Pokud to nefuguje spravne, bude se ti to pri regeneraci sr*t. Asi bys nebyl prvni ani posledni, komu se ten ventil podelal a nebo jsi mel netsne to vedeni. Jsou to plastove trubicky a hadicky a nekdo to muze prasknout nebo se prodrit. Pak se muze stat, ze jedna klaka se zavre a druha se neotevre a motor ti pak jede skoro bez vzduhu. Tj. moc to nepojede a bude to hulit, protoze ta nafta nebude mit v cem horet.

Ale porad nevis/nevime, zda to ti to dela behem regenerace. Ale hele, to ti ani nebyli schopni rict, jestli kdyz to "nejede" , tak jestli ti zrovna ta regenerace neprobiha ?

 

Klapka samotna vypada nejak takhle, kdyby jsi ji chtel v aute najit. https://granex.cz/front/product/default/750042 Ale v ni problem nebude, spise v jejim ovladani a to je jinde.

Upraveno uživatelem HonzaC2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud si dobře pamatuji tak s regenerací prý ten problém nesouvisí, o to se zajímali hned v počátcích hledání chyby. Dle čeho ale usoudili nesouvis nevím, jestli dle diagnostiky nebo něco jiného. Pokud jde o ty vzduchové hadičky (myslím že podtlakové), informovali mne, že je všechny vyměnili. Jestli tomu věřit nebo ne, nevím. Ale dělali to v rámci reklamace která ještě běží. V pátek mi dali auto prej už to nedělá. Technik projel auto po dálnici s napichlou diagnostikou rychlostí do 150 km/h  na úseku cca. 60 km mu to už neiniciovalo závadu.  Tak prý ať to zkouším a když se to bude opakovat ať příjdu s autem zpět do servisu. Tak jsem si hned v duchu říkal, že pořád jim není jasné co to bylo. Já jsem včera vyjel s autem na dálnici a po 70 km to opět spadlo po vypnutí motoru a nastartování to zase jelo normálně ješte 30 km domů.

Dělám si poznámky co jsem se tu dočetl na foru, co jsi radil Ty a zeptám se jich jestli se na ty věci dívali.

Upraveno uživatelem Kluge
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"Mají prej jenom globální informaci, která se týká vzduchového systému." - hele, jestli je to ta klapka a zavre se cesta pres intercooler a neotevre se bypass mimo nej, tak nastane problem se vzduchem. A ta klapka se switchuje prave pri regeneraci. Hadicky vymenit mohli, ale co ten ventil na druhe strane tech hadicek? Ten funguje?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výraz globální jsem použil já (asi nevhodně) oni řekli něco v tom smyslu, že mají pouze info které je vede k tomu vzduchovému systému. Jinak o té klapce mi říkal přítel zrovna včera. Měl stejný problém na motoru VW diesel TDI. Přesně co píšeš Ty říkal i on. Jedno se zavřelo a druhé se neotevřelo a motor mu nejel přesně jako na tom mém. Po výměně mu závada zmizela. Když tak nad tím přemýšlím a nedejbože je závada tady v tomto tak co potom o těch motorech vědí technici vyškoleni v PSA a pracující v autorizovaném servisu? Ale nechci dělat unáhlené závěry. Uvidí se, když se to snad podaří jednou opravit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také mne toto téma zajímá.

Auto se chová velmi podobně.Dia ukazuje přechodnou chybu P2562 -  signál kopírování polohy turba.Zajímavé je,že závada se projeví pouze na " jaře a na podzim" -když je chladno a vlhko :(:).

Teď v létě vůbec.Už mi někdo radil ať auto prodám jako "letní kus":D:D.

V autorizáku mi řekli,že to dělá vadný "Snímač kopírování polohy turba" - asi toto :

http://www.azturbo.cz/cz-detail-964361-snimac-polohy-ventilu-peugeot-407-2-0hdi-100kw-rv-04-snimac.html

Zatím jsem se k výměně nedostal,myslím pokud by byl snímač vadný,tak mi to dělá pořád a ne jen,když je venku hnusně :D:papa

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapci mám podobný problém ako vy.

 Diagnostika ukázala takéto niečo . viď. foto. Na pal. PC vyskakuje hláška chyba systému znižovania škodlivín. Auto ťahá normálne. Hláška chyba systému... zmizne

po každom 3 naštartovaní.(resetne sa ) Objaví sa vždy keď idem na neutráli a motor ide na voľnobeh. V priebehu týždňa 22. - 26. 8. 2017 auto veziem do servisu a turbo pojde asi dole. Napíšem ako som dopadol. :papa

20937738_10207639245699115_606013159_n.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...
V 19. 8. 2017 at 21:06, HonzaC2 napsal:

KAzdopadne dej vedet, jak se to u tebe vyvyji, urcite to zajima nejen mne, ale i lidi, co potka jednou stejny problem.

Tak nakonec to bylo nějaké čidlo / snímač který chvíli fungoval a chvíli ne. (píši-cituji pouze to co mi řekli v autorizovaném servisu, dělal na tom nějaký jejich specialista co nepracuje na ůkol ale specializuje se na hledání takovýchto závad) Auto zatím jede velmi dobře a po cca. 200 dálničních km se závada zatím neprojevila. Těch snímačů / čidel tam je v této části systému prý více a  nejdou z nich do řidící jednotky žádné chybové hlášky, takže se dají hledat jen jedno po druhém. Bohužel nemohu říci které to přesně bylo protože mi to nezdělili ani na mou přímou otázku. A papír na to taky nemám, že bych si to přečetl, protože to byla reklamace původní zakázky a já jsem již nic neplatil. Pokud jde o škr. klapku, váhu vzduchu atd. to kontrolovali hned v počátcích. Můj nekonkrétní opis odstranění závady zřejmě moc nepomůže, bohužel nevyznám se v této problematice a více mi jaksi nezdělili. Po dobu reklamační opravy mi zapůjčili náhradní vozidlo Peugeot  3008 2.0 hdi s velmi slušnou výbavou, mělo pouze 500 km najeto a stálo cca. 31 000 €. Tak jsem si chvíli užíval s rodinou pěkné svezení v novém autě.

Velice děkuji všem kteří se snažili poradit a pod.

Díky. 

Upraveno uživatelem Kluge
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...