Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Regenerace DPF


patejrik

Recommended Posts

Ja teda nevim co vsichni resite s nejakou regeneraci a pripadne LED kou na indikaci. Auto s FAP mam tretim rokem a nepocituju ze by nekdy cukalo nebo ze by mel nekdy nizsi vykon ci co. Dle servisu a dia ma fap zivotnost pri tomhle stylu jezdeni do 280 tkm. Mam 230. Jezdim vsechno. Bud sou lidi moc citlivy a zheckany nebo uz me nenapada proc se ten FAP tolik resi. A kor ted kdyz uz se da sehnat konkretne na HDi do 10 k.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

prvních pár tisíc KM jsem regeneraci taky nepoznal, ale postupně člověk na to příjde, že se motor chová trochu jinak (i když nemám kontrolku), ale pokud si někdo přece jen kontrolku přeje, tak proč nee?

je tu plno návodů na úplné hovadiny, tato kontrolka nějaký smysl má :myslim

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja tiez na aute jazdim cez tyzden iba po meste a snazim sa minimalne raz za 3 tyzdne niekde vypadnut na dlhsiu trasu...s autom som najazdil zatial 10 000 a tiez som si nejak extra nevsimol regeneraciu este...mozno ked vybehnem na dialnicu z PO na PP tak je spotreba vyssia ale tazko to posudit, lebo tam je kopcovity usek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, jarda20 napsal:

mě to funguje ........

Mas ledku na zrcatku u 508 ? a funguje ? diky za potvrzeni. Kdybys naspal i jaky typ te ledky tak bych se nezlobil :)

mam kratke trasy. na diag mi pise ze se vypaluje co  280km coz je hodne malo kdzy jsem bel predtim co  800km . takze pro me to smysl ma.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cim vic veci ktery sou na aute namontovany uz treba jen tato kontrolka tak to proste ubira tve pozornosti a hlavne starosti. Auta ji doted nemeli a presto tu byl kazdy druhy den dotaz na regeneraci a vypalovani. A ted kdyz si nekdo da didoku a vsimne si ze mu to dlouhou dobu nesvitilo tak se zacne zase strachovat.... Mozna to ma smysl ale kdyby to bylo tak uzitecny jak tu bylo zmineno tak to maj auta od vyroby. Cim min veci ubirajici pozornost tim lip. Jezdim do ty doby nez mi to hodi chybu pak servis a vyreseni problemu a jezdim dal.... Nic jinyho. A taky asi nemam cas anichut pozorovat jestli je regenerace ci ne proste kdyz neni auto si to udela jindy. Kazdych 14 dni jezdim cca 120 km po dalnici takze myslim ze ok

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, Dejved napsal:

Mas ledku na zrcatku u 508 ? a funguje ? diky za potvrzeni. Kdybys naspal i jaky typ te ledky tak bych se nezlobil :)

mam kratke trasy. na diag mi pise ze se vypaluje co  280km coz je hodne malo kdzy jsem bel predtim co  800km . takze pro me to smysl ma.

 

 

ledku mám umístěnou ve stropním osvětlení, koupil jsem modrou blikající plus odpor do serie (hodnotu si už nepamatuji (asi 470 ohm) nutno vyzkoušet), u mě regenerace probíhá cca co 800 km a trvá cca 10 min ....... negativní názory nebudu komentovat, je to zbytečné ....... :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, jarda20 napsal:

ledku mám umístěnou ve stropním osvětlení, koupil jsem modrou blikající plus odpor do serie (hodnotu si už nepamatuji (asi 470 ohm) nutno vyzkoušet), u mě regenerace probíhá cca co 800 km a trvá cca 10 min ....... negativní názory nebudu komentovat, je to zbytečné ....... :D

Ako ledka, nič proti. Ale modrá blikajúca? Veď to je ako päsť na oko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 56 minutami, patejrik napsal:

@Dejved na ten odpor si dej pozor. Viděl jsem nějakého francouze, který instaloval také ledku do 508 a do zrcátka mu šlo 14,3V.

 

Jo tak ta ledka vydrzi potomkratsi dobu ze. Kdy do ni pujde vice.

 

tohle by mohlo byt ok ni ? https://www.fonetip.cz/signalka-s-duoled-12-v-cervena-zelena-p8362?hparam=h

Upraveno uživatelem Dejved
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

14,3 v je napětí v síti při nastartovaném motoru, tu ledku jsem zkoušel přes regulovaný zdroj a potom dal odpor ....... blikající LED mě vyhovuje, lépe na sebe upozorní, kupoval jsem v GME (velký výběr a ceny nízké), pokud budeš dávat do zpětného zrcátka, tak bych řešil také odolnost proti vodě ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odpor ľahko vypočítame, potrebujeme poznať napätie sústavy, uvažoval by som 14V, ďalej úbytok napätia na led-ke (dá sa ľahko nájsť na nete podľa farby, oranžová cca 2V, spomínaná modrá 2,5-3,7V) takže od napätia sústavy odrátame úbytok napätia LEDky: 14-3, tak nám zostalo 11V, tie musíme zregulovať na požadovaný prúd. Ak by sme chceli cca 10mA (vysokosvietivé LED majú väčší odber), to je 0,01A. 11/0.01 = 1100 Ohm, takže by som dal odpor 1,2kOhm, pre prúd 20mA by som dal potom 560 Ohm a tak :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak. Je lepší brát v potaz vyšší napětí. 14V není v autě úplně nemožná hodnota a je lepší dát radši větší odpor a LED bude svítit méně než dát akorát anebo menší a pak nebude svítit dlouho anebo vůbec :) Jinak co se týče té voděodolnosti, budeš muset nějak improvizovat. Doporučoval bych LED + nějakou objímku (viděl jsem na videu plastovou) a na kontakty a spoje navléct teplem smršťovací bužírku. 

@jarda20 vím, že 14,3V je při zapnutém motoru. Přeci o to jde. Regenerace se provádí při zapnutém motoru a pokud by počítal jenom s 12V, nebude mu ta LEDka svítit dlouho :) 

Upraveno uživatelem patejrik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...