Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Vysoké vs nízké otáčky benzínového motoru


dagustino

Recommended Posts

Chci jen trochu spekulovat, tak se hned nerozčilujte že není možný něco jen tak vysvětlit :D

Už se to tu určitě několikrát řešilo, ovšem nikde jsem nenašel výsledek či konkrétní názor co je pro motor a pohonné ústrojí z hlediska opotřebení a celkové výdrže nejlepší. Pročetl jsem několik článků a v podstatě, každý článek vyvrací to co se psalo v předchozím.  Aby jsem předešel dalším dotazům budeme se bavit například o jízdou zahřátém benzínovém atmosférickém motoru s objemem mezi 1.6 - 2 l s hmotovým setrvačníkem který točí dejme tomu do 6000 ot/min(popřípadě vymyslete lepší příklad) .. 

pro zahřátí motoru si osobně myslím že je nejlepší řadit kolem 2 500 ot, ovšem když je zahřátý motor v jakých otáčkách je ideální řadit 3000 ot /min? a v jakých otáčkách je nejlepší jet pokuď jedu na rovině a nepotřebuji nějak prudce akcelerovat, toť otázka :D  Jelikož jsem četl že i samotná jízda v nízkých otáčkách ničí dvouhmotu apod.. Ale když si vemu jízdu ve vysokých otáčkách tak je zas nadměrně zatěžováno klikové ústrojí, který by mělo být na tuto zátěž ovšem konstruováváno . A ještě otázka co je lepší pro převodové ústrojí.. 

 

Upraveno uživatelem dagustino
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem mimo objem ale s 2.2 benzinem jswm jezdil za studena max do 2.500 otacek a za tepla jsem radil tak abych nesel pod 2000 otacek. Tudiz idealne nekde kolem 3500 otacek. Kdyz jsem jel svizne tak jsem sel na 4500 a kdyz jsem fakt spechal tak 5500. Druha vec.... Radit s dvouhmotou pod 1600 je blbost a odrovnas ji. Auto ma najeto pres 300tkm s puvodni prevodovkou a spojku jsem menil jen proste preventivne. Dulezite je menit olej po 10tkm a motor benzinak vydrzi. Asi to moc resis ale jdyz jsem nespechal tak nejnizsi otacky pri klidne jizde byly lehce pod 2000 otacek. Snad ti to k necemu bude. Ted jezdim s dvouhmotou v nafte a taky pod 1600 otacek nejdu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano. Kdyz se s autem jezdi jak s hnojem, a radi se v prilis nizkych otackaxh tak dostava coud vice soucastek. Je to stejne jako kdyz bys porad jezdil v cervenem. Ja ted jezdim s naftou a jezdim s ni jako s benzinem. Dokonce mam i stejnou spotrebu jak s benzinakem :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám 1.6i ale s obyč spojkou a do zahřátí jezdím klidnější tempo. Po zahřátí si točím motor kam se mi zlíbí, nejvíce ale tahám otáčky v rozmezí 3500 - 4500 ot/min. Občas sednu i do novějšího auta s naftou 2.0TDI Superb 2gen. a motor držím v rozmezí 3000 - 4000 ot/min. Jezdím vesměs stejně se vším.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podle mě jsou ty otáčky pro diesel moc, neříkám vytočit ho při předjíždění atd., ale takto obvykle točit diesel nee :bojim, jezdím zpravidla do 3000 ot.

jezdit s dieselem jako s benzínem rozhodně nee :myslim, oba motory mají jinde položený max. toč. moment

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavá diskuse. 

Jenom mne utvrzuje v tom ze jezdím blbě a nemohu se zbavit zlozvyku z nafty. Tocim ten svůj 1.6 benzin málo. Je pravda ze ho občas protocim do 4.000 ale když brblam po rovince tak jezdím tak 2.000 otáček .

Přijde mi zbytečné točit na 4 cca 3.000 když můžu na 5 těch 2.000.

Jasně ze pro predjeti a jiné akce tocim víc ale po rovince jen brblam těch 2.000.

Upraveno uživatelem Klemoň
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na klidnou jízdu úplně 2.000 stačí. Ale nemůže od toho člověk cekat nějaký zátah, kor bez turba. Já se obvykle držím mezi 2.500-3.500, mimo jen málokdy. Do zahřátí motoru max. 3.000 a nikdy pod 1.500.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

StibTo  Vzhledem k tomu ze já fofrklacek používám rád tak když potrebuji vyrazit tak šup o kvalt níž a uz to sviští. A protože jsem stará škola z V3S tak klidně zvládnu pomoci i meziplynem :papa

Jo a pro zajímavost : ta moje 1.6 VTI ma otáčky max 4.200. Víc elektronické omezení nedovolí :roll. Přijde vám to na benzín normální ?

Upraveno uživatelem Klemoň
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S naftou a benzinem se nedá jezdit stejně. Jak psal ozzy, ten točivý moment má nafta níže. Pokud si pamatuji dobře křivku, za 3500 ot. moje HDičko ten krouták skoro nemá. Při normální jízdě řadím do 2500 ot. Když se pospíchá, pak do 3000 ot. Více to už nedává moc smysl - alespoň u mě. Na dálnici na nejvyšší kvalt, ale jiné zbytí není. :D I když se pospíchá, pořád se vejdu do 5,5 l/100. :mad:

U benzinu záleží, kde má vrchol točivého momentu. 106 GTI má vrchol na 5200 ot a výkon 6600 ot. :D To neznamená, že se musí točit přes 6000, motoru nevadí pád otáček na 2000, ale v levé části otáčkoměru se nic neděje. Benzín má větší použitelné otáčky, ale pod 2000 ot. bych netočil, jen krátkodobě po přeřazení při studeném motoru. Proto se mi i benzíny líbí - větší spektrum použitelných otáček s vrcholem na konci. :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Charlie 1. :papa To znamená že těch 4.200 je ale o 300 méně než píšeš. Je to asi kvůli omezení max.rychlosti u mne to více než 170 km/h nedá :)

Ještě někomu točí benzín jen 4.200 otáček? :bojim

Upraveno uživatelem Klemoň
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Klemoň napsal:

 

Jo a pro zajímavost : ta moje 1.6 VTI ma otáčky max 4.200. Víc elektronické omezení nedovolí :roll.

No to je nějak málo, ne ? Pochopil bych omezovač na 6.000 u benzínu, ale 4.200 ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš to rozbitý, možná zakarbonovaný nebo něco jinýho

Motor 1.6 VTI 120 k (Variable Valve Lift and Timing injection Proměnný zdvih sacích ventilů a časování vstřikování), poprvé zabudovaný do modelu 207, je atmosférický motor se systémem nepřímého vstřikování, který dosahuje maximálního výkonu 88 kW (120 k) při 6 000 ot/min a vyvíjí maximální točivý moment 160 Nm při 4 250 ot/min.

To musí točit do omezovače 6500ot jako každý jiný 16V motor

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No bezvadný.  Tak to jsem chtěl přesně slyšet. 

Tak mne napadá jak jsem mohl projít v dubnu přes emise ?

Ještě mne napadá jestli to nedělá plynový pedál? 

Upraveno uživatelem Klemoň
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže právě čerstvě vyzkoušeno. :o

Na neutrál se dá motor vytočit cca na 6.500 otáček = takže takto OK .   :super

ALE . . .  Jízda se zařazeným 2. rychlostním stupněm maximálně 5.200 otáček a pak stop - dál to nejde.  :myslim   Rychlost cca 70 km/hod,, ale jen opravdu cca , na to jsem se nesoustředil.

Můžu zkusit jindy na dálnici na 4. rychlost. Ale i tak můžete mi tento stav nějak vysvětlit ??? :bojim

To přeci není normální . . . :bacha

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Emise uděláš, protože benzín se drží na středních otáčkách. Ne jako nafta do omezovače. 

RH sem dal, že výkon vrcholí na 6000 ot. Omezovač bude o kus dál, takže asi na těch 6500 ot. To by mělo jít na jakýkoliv rychlostní stupeň (na ten nejvyšší asi už ne :D ). 

Já bych zajel na diagnostiku, zda tam nemáš nějakou chybu. Tohle na mě působí, jako bys byl v nouzovém režimu. :myslim 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...