dagustino Odesláno 29. květen 2017 Sdílet Odesláno 29. květen 2017 (upraveno) Chci jen trochu spekulovat, tak se hned nerozčilujte že není možný něco jen tak vysvětlit Už se to tu určitě několikrát řešilo, ovšem nikde jsem nenašel výsledek či konkrétní názor co je pro motor a pohonné ústrojí z hlediska opotřebení a celkové výdrže nejlepší. Pročetl jsem několik článků a v podstatě, každý článek vyvrací to co se psalo v předchozím. Aby jsem předešel dalším dotazům budeme se bavit například o jízdou zahřátém benzínovém atmosférickém motoru s objemem mezi 1.6 - 2 l s hmotovým setrvačníkem který točí dejme tomu do 6000 ot/min(popřípadě vymyslete lepší příklad) .. pro zahřátí motoru si osobně myslím že je nejlepší řadit kolem 2 500 ot, ovšem když je zahřátý motor v jakých otáčkách je ideální řadit 3000 ot /min? a v jakých otáčkách je nejlepší jet pokuď jedu na rovině a nepotřebuji nějak prudce akcelerovat, toť otázka Jelikož jsem četl že i samotná jízda v nízkých otáčkách ničí dvouhmotu apod.. Ale když si vemu jízdu ve vysokých otáčkách tak je zas nadměrně zatěžováno klikové ústrojí, který by mělo být na tuto zátěž ovšem konstruováváno . A ještě otázka co je lepší pro převodové ústrojí.. Upraveno 29. květen 2017 uživatelem dagustino Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Scratch Odesláno 1. červen 2017 Sdílet Odesláno 1. červen 2017 Jsem mimo objem ale s 2.2 benzinem jswm jezdil za studena max do 2.500 otacek a za tepla jsem radil tak abych nesel pod 2000 otacek. Tudiz idealne nekde kolem 3500 otacek. Kdyz jsem jel svizne tak jsem sel na 4500 a kdyz jsem fakt spechal tak 5500. Druha vec.... Radit s dvouhmotou pod 1600 je blbost a odrovnas ji. Auto ma najeto pres 300tkm s puvodni prevodovkou a spojku jsem menil jen proste preventivne. Dulezite je menit olej po 10tkm a motor benzinak vydrzi. Asi to moc resis ale jdyz jsem nespechal tak nejnizsi otacky pri klidne jizde byly lehce pod 2000 otacek. Snad ti to k necemu bude. Ted jezdim s dvouhmotou v nafte a taky pod 1600 otacek nejdu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dagustino Odesláno 1. červen 2017 Autor Sdílet Odesláno 1. červen 2017 Dík za odpověď, tudíž se schodem že vytáčení pro motoru je lepší než podtáčení.. Jak z hlediska zachování výkonu motoru, tak z hlediska životnosti ostatních částí, s ohledem i na katalyzátor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Scratch Odesláno 2. červen 2017 Sdílet Odesláno 2. červen 2017 Ano. Kdyz se s autem jezdi jak s hnojem, a radi se v prilis nizkych otackaxh tak dostava coud vice soucastek. Je to stejne jako kdyz bys porad jezdil v cervenem. Ja ted jezdim s naftou a jezdim s ni jako s benzinem. Dokonce mam i stejnou spotrebu jak s benzinakem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tony Stark Odesláno 2. červen 2017 Sdílet Odesláno 2. červen 2017 Mám 1.6i ale s obyč spojkou a do zahřátí jezdím klidnější tempo. Po zahřátí si točím motor kam se mi zlíbí, nejvíce ale tahám otáčky v rozmezí 3500 - 4500 ot/min. Občas sednu i do novějšího auta s naftou 2.0TDI Superb 2gen. a motor držím v rozmezí 3000 - 4000 ot/min. Jezdím vesměs stejně se vším. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 2. červen 2017 Sdílet Odesláno 2. červen 2017 podle mě jsou ty otáčky pro diesel moc, neříkám vytočit ho při předjíždění atd., ale takto obvykle točit diesel nee , jezdím zpravidla do 3000 ot. jezdit s dieselem jako s benzínem rozhodně nee , oba motory mají jinde položený max. toč. moment Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Klemoň Odesláno 2. červen 2017 Sdílet Odesláno 2. červen 2017 (upraveno) Zajímavá diskuse. Jenom mne utvrzuje v tom ze jezdím blbě a nemohu se zbavit zlozvyku z nafty. Tocim ten svůj 1.6 benzin málo. Je pravda ze ho občas protocim do 4.000 ale když brblam po rovince tak jezdím tak 2.000 otáček . Přijde mi zbytečné točit na 4 cca 3.000 když můžu na 5 těch 2.000. Jasně ze pro predjeti a jiné akce tocim víc ale po rovince jen brblam těch 2.000. Upraveno 2. červen 2017 uživatelem Klemoň Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest StibTo Odesláno 2. červen 2017 Sdílet Odesláno 2. červen 2017 Na klidnou jízdu úplně 2.000 stačí. Ale nemůže od toho člověk cekat nějaký zátah, kor bez turba. Já se obvykle držím mezi 2.500-3.500, mimo jen málokdy. Do zahřátí motoru max. 3.000 a nikdy pod 1.500. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Klemoň Odesláno 2. červen 2017 Sdílet Odesláno 2. červen 2017 (upraveno) StibTo Vzhledem k tomu ze já fofrklacek používám rád tak když potrebuji vyrazit tak šup o kvalt níž a uz to sviští. A protože jsem stará škola z V3S tak klidně zvládnu pomoci i meziplynem Jo a pro zajímavost : ta moje 1.6 VTI ma otáčky max 4.200. Víc elektronické omezení nedovolí . Přijde vám to na benzín normální ? Upraveno 2. červen 2017 uživatelem Klemoň Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
parizov Odesláno 2. červen 2017 Sdílet Odesláno 2. červen 2017 Já se snažím se studeným do 2500, s teplým cca 3000 - 4000 (ne pod 1500), při předjíždění nebo řazení i k 5000, opravdu výjimečně mě podrží omezovač. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie 1 Odesláno 2. červen 2017 Sdílet Odesláno 2. červen 2017 1.6vti jen 4500ot já u 406 1.8 mužů hit do 6500. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanF1 Odesláno 2. červen 2017 Sdílet Odesláno 2. červen 2017 S naftou a benzinem se nedá jezdit stejně. Jak psal ozzy, ten točivý moment má nafta níže. Pokud si pamatuji dobře křivku, za 3500 ot. moje HDičko ten krouták skoro nemá. Při normální jízdě řadím do 2500 ot. Když se pospíchá, pak do 3000 ot. Více to už nedává moc smysl - alespoň u mě. Na dálnici na nejvyšší kvalt, ale jiné zbytí není. I když se pospíchá, pořád se vejdu do 5,5 l/100. U benzinu záleží, kde má vrchol točivého momentu. 106 GTI má vrchol na 5200 ot a výkon 6600 ot. To neznamená, že se musí točit přes 6000, motoru nevadí pád otáček na 2000, ale v levé části otáčkoměru se nic neděje. Benzín má větší použitelné otáčky, ale pod 2000 ot. bych netočil, jen krátkodobě po přeřazení při studeném motoru. Proto se mi i benzíny líbí - větší spektrum použitelných otáček s vrcholem na konci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Klemoň Odesláno 2. červen 2017 Sdílet Odesláno 2. červen 2017 (upraveno) Charlie 1. To znamená že těch 4.200 je ale o 300 méně než píšeš. Je to asi kvůli omezení max.rychlosti u mne to více než 170 km/h nedá Ještě někomu točí benzín jen 4.200 otáček? Upraveno 2. červen 2017 uživatelem Klemoň Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tony Stark Odesláno 2. červen 2017 Sdílet Odesláno 2. červen 2017 Tak ta nafta není moje, je to z firmy tchána služebák, takže mě to až tak netíží a stejně to je líné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest StibTo Odesláno 2. červen 2017 Sdílet Odesláno 2. červen 2017 před 3 hodinami, Klemoň napsal: Jo a pro zajímavost : ta moje 1.6 VTI ma otáčky max 4.200. Víc elektronické omezení nedovolí . No to je nějak málo, ne ? Pochopil bych omezovač na 6.000 u benzínu, ale 4.200 ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Klemoň Odesláno 2. červen 2017 Sdílet Odesláno 2. červen 2017 No proto se na to ptám. Přijde mi to dost divné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 2. červen 2017 Sdílet Odesláno 2. červen 2017 Máš to rozbitý, možná zakarbonovaný nebo něco jinýho Motor 1.6 VTI 120 k (Variable Valve Lift and Timing injection Proměnný zdvih sacích ventilů a časování vstřikování), poprvé zabudovaný do modelu 207, je atmosférický motor se systémem nepřímého vstřikování, který dosahuje maximálního výkonu 88 kW (120 k) při 6 000 ot/min a vyvíjí maximální točivý moment 160 Nm při 4 250 ot/min. To musí točit do omezovače 6500ot jako každý jiný 16V motor Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Klemoň Odesláno 2. červen 2017 Sdílet Odesláno 2. červen 2017 (upraveno) No bezvadný. Tak to jsem chtěl přesně slyšet. Tak mne napadá jak jsem mohl projít v dubnu přes emise ? Ještě mne napadá jestli to nedělá plynový pedál? Upraveno 2. červen 2017 uživatelem Klemoň Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Klemoň Odesláno 2. červen 2017 Sdílet Odesláno 2. červen 2017 Takže právě čerstvě vyzkoušeno. Na neutrál se dá motor vytočit cca na 6.500 otáček = takže takto OK . ALE . . . Jízda se zařazeným 2. rychlostním stupněm maximálně 5.200 otáček a pak stop - dál to nejde. Rychlost cca 70 km/hod,, ale jen opravdu cca , na to jsem se nesoustředil. Můžu zkusit jindy na dálnici na 4. rychlost. Ale i tak můžete mi tento stav nějak vysvětlit ??? To přeci není normální . . . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanF1 Odesláno 2. červen 2017 Sdílet Odesláno 2. červen 2017 Emise uděláš, protože benzín se drží na středních otáčkách. Ne jako nafta do omezovače. RH sem dal, že výkon vrcholí na 6000 ot. Omezovač bude o kus dál, takže asi na těch 6500 ot. To by mělo jít na jakýkoliv rychlostní stupeň (na ten nejvyšší asi už ne ). Já bych zajel na diagnostiku, zda tam nemáš nějakou chybu. Tohle na mě působí, jako bys byl v nouzovém režimu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.