Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Odvzdušnenie chladiacej sústavy


Kukajz

Recommended Posts

  • O 3 roky později...

Pre tych, co budu v 308cke (T7) hladat odvzdusnovaci ventil chladiaceho okruhu na vstupe do kabiny.

P.S. Fotil som ked bol demontovany plastovy kryt pod stieracmi (8251 CE), plastova vzpera drziaca tento kryt (8251 CF / RP 96 716 753 80) a odhlucnenie, ktore je o vzperu uchytene. Normalne to tak pekne nevidno ked je vsetko namontovane.

20210120_200608.jpg

20210120_200652.jpg

20210120_200711.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A kam bys ho dal ty? :D Zase tak špatný přístup tam není. Když se nadzvedne ta nádržka s brzdovkou, tak se tam ruka prostrčit dá. Navíc zase tak moc často se nemrzka nemění ;) Každopádně na 1,6 HDI je toho takhle "dobře" přístupného víc. Když měním filtry, tak si vždycky pěkně zanadávám :D A třeba EGR nebo žhavičky, to už je vyloženě pro masochistu :aut  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dal bych ho někam k diferáku, aby kvůli odvzdušnění muselo auto na zvedák, nebo mechanik na zem pod auto :myslim, dyť to musíš vidět sám, že poslední roky je umístnění filtrů atd. úplně na hlavu, nemluvě, že auta nemají třeba výpustný ventil na chladiči atd., přitom okopčit nějakou hovadinu umí automobilky okamžitě, místo toho, aby usnadnili život svým mechanikům v servisech, nebo myslíš, že jsou ti mechoši z posledního vývoje nadšení??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To nevím, nejsem od fochu. Jenom vím, že když máš vybavení a znalosti, tak se spousta věcí dělá líp... Třeba na 508 mi to přijde všechno úplně v pohodě. A když máš navíc sloupový zvedák, tak je to radost a příjemně strávený čas :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Faktom je, ze na 308 T7 je par veci vyslovene zle konstrukcne navrhnutych. Kto to auto ma a robi si zakladnu udrzbu sam, tak o tych chybach vie. V podstate je to taky projekt "dodo" (dorob doma). Vela som sa pri tomto aute naucil a som za to svojim sposobom aj vdacny, ale rozhodne by som bol radsej, keby to bolo uz z vyroby navrhnute tak, aby nebolo treba taketo veci vobec riesit. Hovorim o:

  • dovnutra vlisovany vypust na olejovej vani a chybajuci otvor v podmotorovom kryte na vypustenie oleja (toto fakt nevymysli len tak hocikto)
  • nedrziace torpedo pod stieracmi a voda zatekajuca na odhlucnenie / bateriu / motor (uchytenie torpeda na sklo ultratenkymi plastovymi listickami, ktore vekom povolia a zacnu sa rozpadat, musel navrhnut naozaj vysloveny idiot a totalnou ceresnickou na torte je, ze sa podla Serviceboxu nedaju objednat nove listy ako nahradny diel samostatne a dodavaju ich len spolu s novym celnym sklom)
  • odvodnenie prednej casti karoserie spravene tak, ze voda steka po nastavcoch pomocneho ramu od chladica k ukotveniu nastavcov na pomocny ram a vdaka tomu, ze su tie nastavce profilovane (maju v hornej casti zliabok), tak voda v zliabku stoji a zacne to tam hrdzaviet 
  • nedavno mi zacal blbnut zadny stierac a ostrekovac - nahodne sa samovolne bezdovodne spusti (zatial neviem ako to vyriesim, vraj je to packou, tak asi ju skusim rozobrat ak sa bude dat)

Vsetky vymenovane veci okrem zadneho stieraca / ostrekovaca som si svojpomocne vyriesil vyslovene pod oknami domu. Este aj kontrolku regeneracie FAP som si do spätaku dorobil (ale ta sa neda nazvat konstrukcnou chybou, to bol predsa zamer inzinierov, aby sa ludia nestresovali, ze prebieha regeneracia). Takze po tomto vsetkom su uz take veci ako tazko pristupne filtre, odvzdusnovaky a bateria len "detail", na ktorom sa teraz uz len smejem. Ale ano, prvykrat som bol aj z toho dost rozcarovany, pamätam doteraz. Vymeny rozvodov, zhavicov, vstrekov a EGR sa bojim preventivne uz vopred. To samozrejme odveziem niekomu, kto ma skusenosti, kedze to je mimo mojich kutilskych moznosti.

No, tak som sa "postazoval". :) Zaroven uz ani nemusim zakladat vlakno o svojom aute kedze som tu zhrnul vsetko podstatne. Este dodam, ze som auto kupoval s realnym najazdom 113 tisic km z mojej firmy, cize kompletna historia a jasny povod. Teraz mam najazd 128 tisic km. Regeneracia filtra sa spusta kazdych 800 km (nejazdim s tym po meste, len okresky a dialnice) a prebehne za 3-4 minuty. Mam pocit, ze by sa mohla spustat aj neskor kedze trva tak kratko (asi filter nie je uplne plny), ale asi je ten interval 800 km pevne nastaveny niekde v riadiacej jednotke, lebo sa to spusta so zeleznou pravidelnostou po tych cca 800 km. Len velmi vynimocne sa spusti skor (po emisnej ked to vytocil technik na 5000 sa spustila po 580 km). Snad nieco z toho co som napisal niekomu pomoze. Napr. o tej korozii ukotvenia nastavcov pomocneho ramu som sa nedocital vobec nikde a aj sa celkom divim, lebo tym musi trpiet kazda jedna 308cka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hovorim o tom v cervenych kruzkoch - to som mal nacate kedze tam vzdy po dazdi stecie voda a stoji tam. Nehovorim, ze to bolo prehrdzavene a rozpadalo sa to, ale nacate to uz bolo. Skontroluj si to radsej. Vyslovene ide len o to miesto napojenia na pomocny ram. Inak toto moje auto aj dost stalo v garazi pocas tych 6 rokov vo firme, takze sa neda povedat, ze by zazilo horsie podmienky ako ostatne 308cky. Inak je uplne bez korozie. Len tieto konce nastavcov boli nacate a ocelovy disk rezervy (v nom tiez stoji voda kedze je zvonku pod podlahou).

308-pomocny_ram-nastavce.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já si vždycky myslel, že vývoj má směřovat k lepšímu a posledních cca 15 let vidím opak, přece taková výměna oleje v motoru by měla být konstrukčně vyřešena tak, aby byla co nejjednodušší a tím i co nejrychlejší :myslim, vždyť je to operace, která bude patřit k nejčastějším v životě auta..., nemá smysl strkat hlavu do písku jen proto, že je to peugeot--jiné značky to umějí a mechanici taková auta rádi dělají, jen se zkuste poptat kamarádů mechaniků, proč neradi berou auta PSA, ještě nedávno se dal kabinový filtr vyměnit u pežotů během 5 minut, dnes je to o zlomení páteře--o tohle mi jde a pežot to uměl vymyslet, jen si vzpomeňte výměnu filtrů na takové 205 nebo 406--když to srovnáte s dneškem, kde vzduchový je někde za motorem, olejový někde dole za hadicema a když ho měníte musíte je vyndat a pak je stejně okolí zasrané od oleje (pokud si to nevystelete hadrama), o naftovém filtru ani nepíšu, protože každý rok výroby má jiný filtr 😯, tohle přece nevymyslí zdravý člověk, tak sem se zas vykecal , amen 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale jo, máš určitě pravdu. Třeba koncern to umí taky dobře :D 
@slimboy Koukám na fotky, když to bylo odstrojené a nic. Sucho :myslim To samé s rezervou. Tu máme teda normálně v podlaze v kufru. Tu mám vyndanou 2x ročně, když přezouvám a kontroluju jí jestli je v pořádku a tam teda voda nikdy nebyla :myslim  Nemáš nějak špatně udělané odtoky pod sklem? Když totiž mění čelní matláci, tak tamtudy pak různě teče :( 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S celnym sklom to asi nesuvisi, odvodnovacie otvory pod sklom su uplne ciste a priechodne. A co si tak z hlavy pamätam, tak odvodnenie z celneho skla vyustuje na podblatniky viac vzadu a nie v tych miestach ukotvenia nastavcov na ram, takze tam asi nebude zrada. Ale skusim niekedy zistit odkial presne sa tam ta voda dostava, aspon zo zvedavosti. Ale to az niekedy na jar ked bude pekne sucho a pokropim auto. A co sa tyka rezervy - kombik ju ma pod podlahou, nie v kufri. Keby rezerva bola vnutri v aute a hrdzavela by, tak to uz by som ju davno vybral a spravil si v tej vanicke akvarium s vodnymi rastlinkami. :D 

P.S. Ten olejovy filter na 2.0 TDI je este o dost väcsia chutovka ako na 1,6 HDi. Asi PSA a VAG sutazia, kto to navrhne horsie, ale uznavam, ze VAG v tomto pripade vyhrava. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...