Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

repas čerpadla CP1(špony na DRV)


Mirastr

Recommended Posts

Čau všichni.

Chci se podělit o zkušenosti s čerpadlem Bosch CP1 v mojí 406 HDi.

Prve co mě k tomu vedlo: Po vytažení klíčku zapalování  motor stále běží cca 3 sec. Ucpaný DRV ventil resp. mikrosítko na DRV ventilu. Po vyčištění ok ale po prudším přidání to zdechlo - bylo to špatným vstřikem(jeho korekce byla 2,9 a pravděpodobně za to mohly šponky)

takže prve demontáž čerpadla je asi jasná, pak jsem sundal 3 " hlavičky " s ventilky a vytáhl pístky-ELEMENTY, pozici hlavičku s elmag. ventilem(vyřazuje jeden pístek resp ventilek)jsem si označil, potom jsem povolil tři torxy T30 na čele čerpadla na závit natočil matku hřídele za ní uchytil do svěráku a poklepem a tahem vytáhl hřídel z těla čerpadla.

Pístky elementů byly poškrábané jinak žádné viditelné opotřebení.

Hřídelku jsem přeleštil do zrcadla hadříkem a diamantovou pastou.

Všechny dosedací plochy jsem obrousil 1000vkou smirkem namočeným v naftě(všechny ulepené. tzn. čelo a plochy mezi hlavičkami čerpadla)

Před kompletací vše opláchnout naftou - hlavně jímku pro DRV prostříknout stříkačkou(zbylo tam ještě spousta špon i když jsem si myslel, že to prostříkávám už zbytečně)

Koupit minimálně: Elementy F 01M 101 349 , ventilky do hlaviček F 00R 0P1 249, a sadu těsnění F01M101454

Mělo by to být stejné pro tato čísla čerpadel CP1 0445010001
0445010005, 0445010006, 0445010007, 0445010008
0445010010, 0445010011
0445010013
0445010018, 0445010019
0445010021
0445010024
0445010027, 0445010028
0445010030
0445010038
0445010046
0445010050
0445010074, 0445010072
0445010132
0445010162, 0445010163
0445010178
0445010201
0445010253
0445010276
0445020002

Vše opláchnuté čisté a mastné. Hřídel s čelem a excentrem  a novými  zelenými o kroužky do těla (pozor  větší o kroužek patří na čelo pak je volná drážka a pak přijde druhý menší i když tlustší o kroužek.

Do hlavičky dát těsnění a na něj položit ventilek pak  tělo čerpadla pak teprv za stálého držení otočil hlavou nahoru a dát šrouby. A tak jsem tam dal všechny tři, pak DRV .

Dále vyndejte VT lištu - zásobník a trubky ke vstřikům a prostříkat naftou profoukat vzduchem atd.(hodně jsem z toho ještě vypláchl) čistý filtrbox a nový pal. filtr je samozřejmostí.

čerpadlo jde jak kuna a na DRV ani po 10 000 km ani šponka.

Je to jednodušší než jsem to popsal - prostě se toho nebát,cit,čistotu a je to. Jinak dá se koupit i kluzná ložiska excentr hřídel gufero takže asi tak.

Hodně zdaru všem Míra.Jo a cena byla 2980,- cca tak nějak.

element.JPG

O kroužky.JPG

ventiekl nad pístkem bosch F00R0P1249.jpg

WP_20161207_12_28_11_Pro.jpg

WP_20161207_12_28_17_Pro.jpg

Upraveno uživatelem Mirastr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 měsíce později...
  • O 4 týdny později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...