Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

P. 406 2.0 benzín - problém s vynechavaním motora/otáčkami


SKIMAN

Recommended Posts

Dobrý deň,

potrebolval by som sa Vás opýtať ako vyriešiť problém s mojou 406.

Dnes ráno, keď som štartoval auto pri studenom štarte mi začali otáčky motora kolísať a motor začal vynechávať. Potom keď som sa s autom začal jazdiť tak pri pridaní plynu a preradení z 1 na 2 stupeň medzi 1500 - 2000 otáčkami mi začalo akoby "drhnúť" motor a auto nereagovalo na plyn, akoby sa dusilo. Skrátka nereagovalo na zošliapnutie plynu, najhoršie to je do kopca tam sa auto úplne zadrháva a ako tak reaguje iba na jemné zošliapnutie plynu. Avšak rozbehnutie do kopca je takmer nemožné auto ide doslova "skapať".

Keď je auto na voľnobehu tak na pridanie plynu reaguje bez problémov. Problémy robí iba pri rozbehu medzi tými 1500-2000 otáčkami. Ale pri otáčkach vyšších ako 2000 už ide plynulejšie skoro bez problémov reaguje.

Škrtiacu klapku som čistil sprejom bez demontáže, nebola ani vôbec zanesená na prvý pohľad.

Ako toto vyriešiť bol by som rád za každú vašu radu.

Je to Peugeot 406 2.0 16v benzín r.v 1997

Filter vzduchový, palivový, sviečky boli menené pred 30000km
 

Upraveno uživatelem SKIMAN
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapaľovacia rampa by sa ako prejavovala, vynechávaním motora? Lebo mne motor ide celkom plynule ale len vo vyšších otáčkach.

Map senzor je kde?

Snímač teploty motora je ktoré čidlo? Lebo zelené a hnedé čidlo som menil pred pol rokom.

A falošný vzduch odkiaľ môže nasávať, lebo v obrázkoch mám označený taký diel čo je obsilikónovaný a pozeral som že ten silikoón je už deravý a netesní. Môže odtiaľ nasávať falošný vzduch?

Ako mám vylúčiť tieto príčiny?

IMG_20170514_130143.jpg

IMG_20170514_130156.jpg

IMG_20170514_130202.jpg

InkedIMG_20170514_130131_LI.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

map senor je na spode sacieho potrubia 

snimac teploty motora -je to zelene cidlo

to na fotke je ventl odvetravania klukovej skrine a hadica ide do skrtiacej klapky takze ano moze tade tahat falosny vzduch 

spatna rampa sa prejavuje -vynechavanim alebo trhanim motora(hlavne v spektre nizsich otaciek motora) a niekedy ide z vyfuku smrad 

spatny map senzor sa sprava podobne ako rampa motor cuka ,je problem sa rozbehnut hlavne v mestkej prevadzke kde sa casto preradzuje rychlost 

 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zelené čidlo som menil. Skúsim ho odpojiť, čo to urobí.

A tá rampa sa mi zdá, že asi príčina byť nemala. Lebo motor nevynecháva, ale sa akoby škrtí pri pridaní plynu.

A keď by som chcel ten MAP vymeniť, ako sa to volá presne? A kde presne na spodku sacieho potrubia by mal byť? lebo ho neviem nájsť.

A to odvetranie kľukovej skrine sa mi zdá, že asi bude najlepšie ho skúsiť nejako utesniť na skúšku, čo to spraví.

Upraveno uživatelem SKIMAN
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak našiel som ten MAP senzor, prečistil som ho, bol celý od oleja zašpinený.

Ďalej som to odvetranie kľukovej skrine opravil tak, že som ho zaizoloval PVC izolačnou páskou. Batériu som odpojil na pol hodinu aby sa to reštartovalo.

Dúfam, že to aspoň trocha pomôže, potom vám napíšem ako som dopadol.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak som vyskúšal ísť autom po tom čistení tej klapky a toho MAP senzora. Nezmenilo sa nič, auto na voľnobeh cuká, kolísajú mu otáčky.

Keď prudko zošliapnem plyn tak auto ide roztrhať akoby sa išlo dusiť a niečo mi škrká na PEDÁLI plynovom. Proste auto nemôže ísť do vysokých otáčok lebo vôbec sa nechce hýbať. Do kopca, keď som išiel nemohol som pridávať plyn auto sa úplne dusilo. Musím ho udržovať pri 2000-2500 otáčkach. Nedokázal som ísť rýchlejšie dole kopcem ako 100 km/h, vôbec auto nereagovalo na plyn.

Čo ešte mám robiť som zúfalí.

 

EDIT: Zelené teplotné čidlo som taktiež odpojil, nič sa nezmenilo stále to je rovnaké auto ide roztrhnúť motor je pritom zohriaty na 80°C robí to aj pri studenom štarte.

Ale keď som sa pozeral na motor pri voľnobehu, tak s ním úplne trasie akoby vynechával 1 valec a nemá výkon. Ako som písal, keď idem do kopca tak mi to ledva ide na dvojke pri 2000 otáčkach. Proste auto úplne stratilo výkon na rovine sa ako tak dá ísť s ním, ale do kopca je to hrôza.

Môže to byť aj tá zapalovacia rampa chybná ako ju opraviť?? Ako je to skôr tá klapka?? Ja už neviem.

Upraveno uživatelem SKIMAN
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak nakoniec som rozobral tu zapaľovaciu rampu a veru sú tam dve praskliny. Už mám objednanú novú a na budúci týždeň ju nahodím až, tak vám napíšem, že či už to ide. Inak výrobca pokazenej rampy je SAGEM.

Dúfam, že problém bol naozaj v tej rampe a po výmene to bude klapať.

PS: Keď budem mať trocha času, tak ju potom zalepím podľa toho návodu, čo tu kedysi dal jeden užívateľ, aby som mal v zálohe aj túto rampu.

IMG_20170514_185350.jpg

IMG_20170514_185356.jpg

IMG_20170514_185359.jpg

Upraveno uživatelem SKIMAN
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a oprav si nazov vlakna , motor drhne -to co akoze ti niekde sucha? ,radsej tam daj cuka,skace ,vynechava alebo nieco ine 

inak rampu staci opravit vydlabat stary epoxid v mieste praskliny a zaliat novym epoxidom a mala by fachat dalej

nova bude stat raketu 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...