Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Nový Peugeot 308: vůz s technologickým duchem


Radek Hurvajz

Recommended Posts

TISKOVÁ ZPRÁVA

 

5. května 2017

Nový Peugeot 308: vůz s  technologickým duchem

 

Značka Peugeot píše další kapitolu v historii svého bestselleru a představuje nový Peugeot 308.

Jeho styl zdůrazňuje vertikální maska chladiče, které dominuje logo značky, elegantně tvarovaná kapota a světelný podpis s LED diodami u všech verzí výbavy.

Kabina Peugeot i-Cockpit® je obohacena o kapacitní dotykový displej spojený s 3D online navigací s optimalizovanou rychlostí přístupu k funkcím a novou grafikou.

Nový Peugeot 308 je vybaven veškerými podpůrnými prvky řízení použitými u SUV Peugeot 3008.

Dynamické kvality nového Peugeotu 308 zajišťuje v tomto segmentu vzácná osmistupňová automatická převodovka spojená s dieselovým motorem BlueHDi 180 k S&S nebo se zcela novým dieselovým motorem o výkonu 130 k. Peugeot díky těmto novým účinným motorům a novému systému snižování emisí u benzínového i dieselového motoru předjímá budoucí emisní normu Euro 6.c.

 

Elegantní propracovaný design

 

Elegantní nový Peugeot 308 nabízí vyvážené proporce jak u hatchbacku, tak u SW. Jeho expresivní styl se objevuje u všech šesti úrovní výbavy: Access, Active, Allure, GT Line, GT, GTi[1]. Z linií přesně kopírujících mechaniku vyzařuje robustní a dynamický charakter vozu.

 

Nová elegantní kapota je opatřena vertikální maskou chladiče, na které je hrdě umístěno logo značky. Lev je umístěn uprostřed, nápis PEUGEOT v  horní liště. Nový Peugeot 308 nabízí pohled šelmy, který zajišťují světlomety s LED diodami vytvářející světelný podpis vozu. Velmi dynamický blatník podtrhuje energický charakter vozu, jeho tři velkorysé otvory ve spodní části zajišťují účinné chlazení motoru. Do bočních výklenků jsou zasazeny mlhové světlomety. Zadní světla používají motiv tří zářících drápů jako trvalý světelný podpis. Díky krátkým předním a zadním převisům si nový Peugeot 308 zachovává vynikající ovladatelnost.

 

 

 

 

 

Podpůrné prvky řízení a konektivita

 

Nový Peugeot 308 doplňuje nabídku podpůrných prvků řízení a nabízí 8 systémů nové generace, např. Nouzové automatické brzdění (Active Safety Brake) nebo Zásah při neúmyslném opuštění jízdního pruhu (Active Lane Departure Warning). Jedná se o první vůz skupiny PSA s Adaptivním tempomatem s funkcí Stop u automatické převodovky a s funkcí 30 km/hod u manuální převodovky.

 

Nový Peugeot 308 je pro snadnější parkování opatřen systémem Visiopark 1 se zadní 180° kamerou. Dalším pomocníkem je funkce Park Assist, která dokáže změřit volné místo k zaparkování a ovládá během parkování volant namísto řidiče.

 

Řada řidičů očekává, že zůstanou ve svém voze připojeni k internetu. Systém i-Cockpit® nového Peugeotu 308 nabízí funkci Mirror Screen umožňující duplikovat displej telefonu na dotykovém displeji. Jde o systém triple play kompatibilní s protokoly Mirrorlink®, Android Auto® a Apple CarplayTM. Nová 3D navigace nabízí funkci hlasového ovládání. Rychle reagující navigace s připojením na TomTom® Traffic umožňuje optimalizovat trasy podle reálného provozu.

 

 

Účinné nové motory

 

Dieselový motor BlueHDi 180 S&S, který je určen výhradně verzi GT, je nyní spojen s automatickou převodovkou EAT8 nové generace. Tato nová převodovka, vyvinutá ve spolupráci s japonským výrobcem Aisin, řadí osm převodových stupňů lineárně a velmi reaktivně. Umožňuje spustit systém Stop&Start již od 20 km/hod. Tento výkonný a účinný motor okouzlí zákazníky toužící po intenzivních zážitcích za volantem.

 

Peugeot je jednou z prvních značek, jejíž vozy již dnes v předstihu splňují emisní normu Euro 6.c. Tento předstih je součástí transparentního postupu skupiny PSA, která svým zákazníkům umožňuje přístup k nezávislému a certifikovanému měření spotřeby v reálném provozu.

Od září 2018 nebudou emise v reálném provozu (RDE) smět přesáhnout 2,1 násobek homologovaných emisí.

 

Nový Peugeot 308 nabízí stále účinnější nové benzínové a dieselové motory. Řidiči tak mají k dispozici uznávané dynamické kvality a současně nízkou spotřebu paliva.

 

Tříválcový benzínový motor prošel výrazným vylepšením. Emise jsou zpracovávány u zdroje a u výfuku, výsledkem je ještě účinnější snížení znečištění ovzduší a další snížení spotřeby. U motoru PureTech 130 k S&S bylo díky přesnějšímu řízení vstřikování vylepšeno spalování. Plyny procházejí přes katalyzátor a filtr pevných částic s pasivní regenerací (Gasoline Particle Filter). Díky nové manuální šestistupňové převodovce je využita výkonnost tohoto motoru na maximum.

 

Pokud jde o dieselové motory, nový Peugeot 308 je prvním vozem skupiny PSA s novým motorem BlueHDi 130 k S&S. Tento čtyřválcový motor rovněž využívá systém zpracování emisí u zdroje a u výfuku. Účinnost spalování je zlepšena patentovanou specifickou geometrií spalovací komory, což je postup, který prokázal svou účinnost v závodě 24 hodin v Le Mans. Systém selektivní katalytické redukce SCR (Selective Catalytic Reduction) má  opět o něco vyšší účinnost. Je umístěn co nejblíže motoru pro rychlejší spuštění systému následného zpracování výfukových plynů.

 

Nový Peugeot 308 a Peugeot 308 SW se vyrábějí v továrně v Sochaux ve Francii.

 

 

Pozn.: Nabídka verzí a doplňků výbavy se může lišit dle zemí určení.


[1] Nabídka úrovní výbavy se může lišit dle země určení.

0PEUGEOT_308_0905JS_213.jpg

PEUGEOT_308_0905PROD_301.jpg

PEUGEOT_308_0905PROD_054_FR.jpg

PEUGEOT_308SW_0905JS_201.jpg

PEUGEOT_308_0905PROD_058_UK.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si řeknu klukům, ať mi Cupru půjčí. :D Spíše mě zajímá ten podvozek. V zatáčkách je tedy jistější 308? 

Já jel zatím jenom se Superbem 206 kW (no, měl trochu víc :D ), DSG. Výkonem dobrý, ale převodovka delší (230 a sází šestku). Podvozek nic moc. Taky je to těžký. Při vysokých rychlostech ten Sup jel líp jak 308, to bude tím objemem. Ale zážitek z 308 byl někde jinde. 

EDIT: kouknul jsem na to srovnání a zajímavé, čekal bych, že Pug bude nejslabší. Asi rozhodl ten torsen. :myslim Kdyby Cupra byla ve čtyřkole, bylo by to asi o něčem jiném. 

Upraveno uživatelem MilanF1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...