Jump to content

Problem s potenciometrem na skrtici klapce


lipnicak
 Share

Recommended Posts

306/98/1.6/8V Bosch 4bod vstrik

Mam v haji potenciometr na skrtici klapce,po pripojeni ohmetru v klidove poloze pedalu (potenciometr na zacatku) tam samovolne kolisa hodnota odporu,stim je provazen problem s volnobehem a vetsi spotreba kolem 9l/100km

Da se nekde sehnat za solidni cenu?? v peugeotu to bude stat ranec a v normalnim servisu 3500,-

Uz ste to nekdo menil??

Pripadne jake problemy to delalo.

Dik

Link to comment
Share on other sites

Jenze muze bejt ve stejnym,mozna v horsim stavu nez ta puvodni:bojim

to je trochu risk,obzvlast u elektronickych veci.Jinak proved sem pitvu toho potenciometru. Absolutne netusm,za co chteji v peugeotu 4900,- to co je ve vnitr,nema cenu ani 15 korun. Jediny co ma asi tak velkou hodnotu je znacka BOSCH.Jen tak pro zasmani,kuchnul sem jeste potenciometr ALTMANN a je to neco podobnyho. 3200,- za potenciometr kterej se za chvilinku rozpadne,jen kdyz se na nej nekdo blbe podiva. Tohle by se melo trestat. To je okradani koncovych uzivatelu. Porovnejte si treba procesor v PC,kolik to stoji usili a energie to udelat a ty podelany potenciometry,je to hnus.

Link to comment
Share on other sites

Nie je rozhodujuce, ci tam das potak dratovy, alebo uhlikovy. (Dratak obecne vydrzi viac vykonu W). Dolezite je aby potak mal rovnaku hodnotu ako povodny (ohmy), rovnaky priebeh - Linearny, exponencialny ...) t.j. zavislost odporu na natoceni. Posledna podmienka - uhol natocenia musi byt tiez rovnaky - bezne potaky z obchodu 270 stupnov, u mojej 206 90 st. Samozrejme ho nemozes vykonovo poddimenzovat.

Ak si sikovny bez problemu ho nahradis potakom z elektra - doporucujem prevedenie odpor. drahy na porcelane a zabezpecenie proti vlhkosti - vid. katalogy. Cena okolo 100 Sk. Zivotnost je vsak nizsia.

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: lipnicak

Jenze muze bejt ve stejnym,mozna v horsim stavu nez ta puvodni:bojim

to je trochu risk,obzvlast u elektronickych veci.Jinak proved sem pitvu toho potenciometru. Absolutne netusm,za co chteji v peugeotu 4900,- to co je ve vnitr,nema cenu ani 15 korun. Jediny co ma asi tak velkou hodnotu je znacka BOSCH.Jen tak pro zasmani,kuchnul sem jeste potenciometr ALTMANN a je to neco podobnyho. 3200,- za potenciometr kterej se za chvilinku rozpadne,jen kdyz se na nej nekdo blbe podiva. Tohle by se melo trestat. To je okradani koncovych uzivatelu. Porovnejte si treba procesor v PC,kolik to stoji usili a energie to udelat a ty podelany potenciometry,je to hnus.

Jo, je to superhnus, co na to říct. Po?ák Hella se prodává za 1800,-, primárně na 405-ku, snad je to stejný.

Link to comment
Share on other sites

Tak sem to vyresil.Potenciometr je skoro neznicitelnej.Vetsina problemu byva ve znecisteni drahy a snizeni pritlaku jezdce,pripadne vybehani odporove drahy. Jednoducha oprava :) .Odriznout vrsek potenciometru(vicko), vyndat bezec, vycistit drahu kontoxem a lehounce prisponovat bezec a vychylit ho mimo puvodni drahu. Slozit a vicko zalepit kvalitnim lepidlem (dvouslozka treba Loctite9461). No a mame par tisicovek spatky v penezence :super Otestovano,funguje to!! vse zalezi na sikovnosti.

Link to comment
Share on other sites

Uplne to samy resim ja. Hadam,ze to bude delat standartne servoventil volnobehu,pokud si tedy uz ten potenciometr menil.

Jinak me na diagnoze zjistili taky vadu potenciometru. Problemy byly stejny. Kolisani volnobehu, velka spotreba tak 10-20% a cukani pri akceleraci kolem 3000ot/min. Jizda po dalnici byla peklem,pac sem musel 90, nebo 150km/h, jinak to cukalo. Kdyz totiz strati bezec kontakt s drahou,tak to jakoby chce chcipnout,pak vyleti otacky a pak se to urovna. Pokud to dela v pravidelnych rytmech (sum potenciometru spusobeny vibracemi) tak to muze kolisat. Jediny ceho sem se zbavil opravou potenciometru, je rovnomerny prechod v celych otackach bez prechodu a cukani a snizeni spotreby na cca 7l/100km s puvodnich 9ti. Dalsi co budu resit je ten volnobezny ventil,uvidim co to udela. Ted se mi to taky obcas zhoupne a padaji mi dlouho otacky dolu.

Link to comment
Share on other sites

ja to mam jednoduchy 1.6/8V/model98.4bod vstrik

od vzduchovyho filtru do sani vede prez takovej forichtung rizeni vonobehu,pac je hlavni klapka na volnobehv klidu zavrena,tak tim obtokem tam de vzduch,kterej se reguluje.Kdyz to blbne a zasekava se to tak to kolisa,chcipa,nebo zustane viset. Nejhorsi je,ze to muze delat cokoliv. Kamos kdyz vymenil zapalovaci listu za 7000,- a mel udajne vadny potom jeste dalsi snimace skoro za 10 000,- tak jeden \"vidlak\" prisel na to,ze je vadna ridici jednotka (po bouracce-dovoz Fr.). To se nepocitala prace v autorizovanym servisu,kde nikdo na nic neprisel. Proste a jasne Peugeoty a volnobeh,je jeden velkej problem :myslim

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...