Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Rozumný servis Kladno a okolí? 4hx tlakuje vodu, ale hlava by už davno hebla.


gom_18

Recommended Posts

Ahoj,

mám dobře zajetou, 255000 km, 607 s motorem 4hx a automatem. Už delší dobu mi unikala voda víčkem expanzky. Servisák asi před 5tkm mi řekl že nic nenašli, vzhelem k tomu že šlo asi o litr na 800km tak sem to neřešil. Situace se řádně zhoršila.
Myslím, že kdyby to byla hlava nebo těsnění tak už to dávno kixlo totál. Mám podezření na Vodní mezichladič, nebo chladič u egru. Voda je čistá, olej taky i v převodovce. Auto jede normálně. Jenom tlakuje voda.


1) Neznáte někoho kdo má rozum a nebude hned sundávat hlavu v Kladně a okolí, nebo Praze?
2) Pokud bude CO2 v chladičce (takový ten test s zelenou kapalinou :D), dá se odhadnout jestli to není jenom chladič u egru, nebo ho třeba vyndat a nalakovat?

3) Nemůže to dělat odcházející vodní pumpa nebo tak něco ještě?

4)Nemám ji radši rovnou hodit ze skály?

Dík moc

 

Upraveno uživatelem gom_18
Doplnění o vykristalizované jádro dotazu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ozzy56

No a co mi zbývá? :-(
Sice vyřeším, ale všichni víme, že to je to jediné co slyšet nechci.

V podstatě to chci dát do servisu, ale po několik zkušenostech, které se dají shrnout jako "pane to jste si měl koupit oktávku 1,9 tdi, to tady umíme opravit všichni...." Hledám někoho tady v okolí. Do Ostravy bych s tím ted jel ke svému servismanovi ve skocích po asi 50 km..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

oddie
Sem tam nenapsal že hlava byla dole loni.
Jde o to, že mám přesně takhle blbou zkušenost se servisem. Přijel sem byl to banální problém, který kdyby to frajer prošel tak najde, ale on rovnou rozdělal půl auta, protože to přece může být jenom tohle. Když to bude hlava tak to nakonec bude hlava. Ale nechci aby se udělala hlava a pak se zjistilo že to byl jenom chladič..

Od toho že by to byla hlava mne odrazuje i to že když to nechám natočené bez zápřavu tak to drž.. Jenom v jízdě to natlakuje. Navíc to není že bych to vychrstlo nebo tak. U všeckeho když mi zdechlo těsnění nebo hlava, tak to šlo do hajzlu během  tak 100km. Tohle se začalo zhoršovat asi po 5t km. .
 

Upraveno uživatelem gom_18
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 minutami, ozzy56 napsal:

tak jeď podle svého--vyměnit výměník pod filtrem atd., jak píšeš, ale tam jde pak olej do vody (olej má vyšší tlak než voda)

Nechci měnit kostku.
Spíš sem myslel
Výměník u egru, nebo vodní mezichladič. V obou může být větší tlak a zároveň se nemůže míchat olej do vody voda do oleje atp.
 

Výstřižek.PNG

Upraveno uživatelem gom_18
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud to tlakuje, a nejde voda do oleje ani olej do vody, znamená to, že jdou do vody spaliny. Případ, kdy to tlakovalo a ztrácela se voda jen při zátěži taky pamatuju - když před cca 15 lety Mladá Franta slavnostně koupila na "test" 405 1,8TD, měli tam přesně takovou závadu, a byl prasklý válec - bez zátěže to drželo, při zátěži a tedy vyšší (lokální) teplotě povolilo. To je závada hodně exotická, nicméně to klidně může být něco podobného - mikroskopická prasklina, klidně i v té hlavě. Ty výměníky můžeš zkusit dočasně přemostit, na vyzkoušení, a hned uvidíš, že to tím není...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jelikož moje praktické znalosti končí u vzduchem chlazené motorky a motorů jak ze žigula, přidám pár možná hloupějších dotazů.
1) Koukal jsem do service boxu že se ten motor dělal i bez toho chladiče před egrem. Pokud ho odpojím od chladicího okruhu asi tím ničemu extra neublížím, když to půjdu zkusit?
2) To samé odpojení vody od toho mezichladiče?

3) Nejak se mi nepodařilo z toho plánu vykoukat kam teče z toho chladiče egr voda, další duritku na něm nevidím? (Nemá někdo nějaké pěkné schéma z serv.manuálu, nebo tak něco? Jsem zvědavý)

4) Poradíte mi, prosím, někoho zručného v okolí. Kladno nebo Praha. Do V-grupu (autorizák) to nepovezu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 minutami, parizov napsal:

Hlavně si nech určitě i natlakovat tu hlavu. Já bych, podle toho co píšeš, řekl, že by to mohla být právě ona...

No nevím kolik si kdo řekne za sundání a případné nandání hlavy, ale posledně sem pak celkem dlouho žral suché rohlíky a pil vodu z kohoutku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nic se neděje.

Dobře zas tak akutní to nebylo, ale za podobnou opravu sem u 406 nechal celkem přes 30t Kč z toho 15 za práci. A to nevím jestli je částka kterou do toho auta ještě dát. Vzhledem k tomu jak k takovým autům přistupuji v čr pojišťovny.
 

Upraveno uživatelem Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Částka, co do toho auta dát, je samozřejmě další otázka. Já ji zpravidla odvíjím spíš od toho, co od daného kusu ještě očekávám, spíš než od jeho zůstatkové hodnoty... Ale samozřejmě v takovém případě, kdy dojde k vážnější závadě znemožňující další provoz, je třeba mít rozmyšlenou i variantu, co v případě, kdy ta oprava nebude mít smysl - prodej neopraveného na díly, koupě jiného atd. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo tohle heslo razím taky.
Když to bude hlava tak to bude hlava. Když se na něm dělalo posledně tak šly vstřiky ven dobře. (to neznamená že musí i teď), ale u někoho nedrahého bych se třeba do 20j kč? mohl vejít?
Spíš jde prostě o to že sem se v servise tady v okolí 2x spálil. Jednou mne těžce natáhli a podruhé mi totálně přeházeli zapojení podtlaků.

Takže primárně hledám ten slušný servis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 minutami, oddie napsal:

Částka, co do toho auta dát, je samozřejmě další otázka. Já ji zpravidla odvíjím spíš od toho, co od daného kusu ještě očekávám, spíš než od jeho zůstatkové hodnoty... Ale samozřejmě v takovém případě, kdy dojde k vážnější závadě znemožňující další provoz, je třeba mít rozmyšlenou i variantu, co v případě, kdy ta oprava nebude mít smysl - prodej neopraveného na díly, koupě jiného atd. 

To je to měl sem v plánu nechat si ho ještě tak do konce platnosti tj. do příštího léta. Gumy mi zbývají tak akorát na to. A pak jej někomu věnovat za něco pěkného na díly.
S tímhle stářím a nájezdem to už snad ani nikdo nekoupí na ježdění.

No nového, když já mám oči pro 406 coupé, 306 kabrio, 607, nebo takovou 206 v sedanu :-D Prostě dneska staré střepy nebo exotický nesmysl. No i když mi teď celkem učarovala mazda 3 v sedanu, jenže tu bych si v výbavě co se mi libí nemohl teď vzít hotově (proto mi měla 607 ještě rok vydržet) a na auto které mne neživí si prostě nepůjčím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak sem dnes přemostil vodní okruh výměníku před egrem a voda už netlakuje.

Díky moc za rady. Teď ještě musím vymyslet jak tam nacpat ruce až ho budu měnit. :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...