Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Vyřešeno - Auto netáhne, chyby na diagnostice


Makeš

Recommended Posts

Tento týden jsem u mého busu nechával repasovat startér, protože jsem jednou již zcela nenastartoval, přitom co mi předtím dvakrát pomohlo připojení kabely na druhé auto, a nebo bylo slyšet jednou jen cvaknutí a podruhé motor normálně nastartoval. Současně jsem i z důvodu stáří a již pozorované nižší kapacity měnil baterii. Mám P807 2.0 HDI 100kW rok 2007, 169000km. Diagnostiku startéru, identifikaci vadné pojistky spouštěče při nesprávné tabulce v manuálu jsem byl schopen provést za pomoci rad na tomto fóru, za což velmi děkuji.

Nicméně problémy pokračují, již na prvních kilometrech po této mé opravě jsem cítil jak auto nejede a při prvním větším zrychlení na dálnici se objevila chyba Depollution system faulty a rozsvítila kontrolka motoru. S tím jsem dojel na první výjezd velmi omezenou rychlostí do 80km/h protože to více nedalo, motor nešel do otáček. Po restartu se jenom rozsvítila kontrolka motoru. A vypadalo to trochu lépe, byl jsem schopen i omezeně jet, snažil jsem se motor vytáčet s vědomím že pokud jde o problém na FAPu, takže bych jej mohl zkusit při větších otáčkách "vypálit". Po pár kilometrech zhasla kontrolka motoru, ale motor nejde do příliš otáček, do kopce stále netáhne.

Půčil jsem si od kamaráda ELM 327 bluetooth diagnostiku, stáhl program TouchScan a ukázalo mi to chyby: P2562 - Turbodmychadlo, Regulace plnění motoru, P0299 - Turbo nedostatečný plnící tlak jako uložené chyby, a P0402 - Recirkulace výfukových plynů, Nadměrný průtok jako sporadickou chybu.

Všechny tyto chyby jsem vymazal a po dvoukilometrové projížďce kdy jsem zjistil, že motor stále netáhne se první dvě chyby objevily jako sporadické. Co pozoruji navíc je při vypínání motoru dost výrazné zaklepání které předtím nebylo.

Co se týče turba, již minulý rok při výměně chladiče intercooleru jsem pozoroval zvýšené množství oleje v jeho okruhu, ale po konzultaci s servisem na turba mi zatím nedoporučovali další kroky - nejde kouř z výfuku, nejsou slyšet žádné další podezřelé zvuky, bohužel jsem nebyl schopen se dostat na hřídel turba, abych zjistil jestli není přidřené.

Nejsem v motorech žádný odborník, nicméně prosím o vaše rady na co bych měl zaměřit než bych dával do dalšího servisu, případně na koho se v Plzni s důvěrou obrátit. Díky

 

Upraveno uživatelem Makeš
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem problém nakonec odhalil - po předchozí kontrole kabelů, pojistek jsem znovu sundal horní kryt motoru a vlevo nahoře na sání jsem našel dvě podtlakové hadičky jež jsem při operaci vyndavání či nasouvání startéru musel zřejmě přes jeden kabel co mi tam docela šponoval stáhnout. Naštěstí jsou vytvarované takže je jasné kam která patří, spíše že nejsou více zajištěné, ale jde o podtlak, tak to není více třeba... Problém v pečlivosti, jež jsem tomu bohužel nemohl dát, vzhledem k opravě na parkovišti a časovému tlaku když jsem startér vracel.

Po nasazení již vše naprosto v pořádku auto táhne od nejnižších otáček jak má, po vymazání chyb v diagnostice se znovu neobjevily.

Tak snad to někomu pomůže...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 týdnů později...

presne tento problém som mal. Najprv štartér, ten som dal vybrať, skontrolovať. Zistili sme odtrhnutý uhlík od vinutia. Tak som objednal druhý štartér. Ten sme skontrolovali a namontovali. Po tejto oprave som s autom prešiel cca 250 km z Banskej Bystrice cez stúpanie na Veľké pole za Žarnovicou smerom na Topoľčany a späť. Všetko sa mi zdalo v poriadku. Od minula čo som bol v Krakowe  mi pri vytočení motoru nad 3000 začne behať ukazovateľ teploty od 0 do 130 a späť, aj niekoľko krát po sebe a ECU vypisuje, že mám vysokú teplotu motora a mám okamžite zastať. Od októbra minulého roku kedy sa mi to stalo prvý krát sa to zopakovalo pri ceste z Topoľčian jeden krát, to všetko sa stalo včera. Po návrate som mal jednu zastávku s vypnutím motora. Po naštartovaní som sa potreboval pohnúť do kopca na križovatke. Dával som prednosť. Auto sa rozbehlo, ale ako by som bol mal zatiahnutú ručnú. Vôbec žiaden výkon. Nič, ledvá sa rozbehol na 30 km/hod, do kopca vôbec neťahá, bez výkonu. Mám bluetooth diagnostiku, tá však nevypísala nič. Tak neviem. Dnes sme chceli ísť za dcérou do Krakowa, dostali sme sa len pod Donovali. Motor úplne bez výkonu, do kopca neťahá, otáčky max do 2000. Neviem čo s tým je. Poraďte.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prvně zkontrolovat  čidlo teploty  motoru -v  tělese termostatu - přívodný konektor a dráty -můžou být uhnilé, kontrola podtlakových hadiček hadiček  ovládání  turba a  egru. swirlu   a origo  diagnostika .

Kontrola hadic turba , ale spíše to vypadá že  auto jde v nějakém   nouzovém režimu ,proto omezení otáček  snížený výkon atd.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skúsil som skontrolovať - vytiahnuť hadičky, čo idú s turba pod vzduchový filter a znova ich nasunúť na doraz. skontroloval som aj všetky elektrické konektory okolo tých dvoch tenkých hadičiek a hľa busík ide do výkonu bez problémov. Len problém ostal s tou teplotou, akonáhle vytočím motor cez 2500 otáčok začne tá teplota na teplomery lietať hore-dole a Ecu sa ide zblázniť, aby som zastavil, že mám vysokú teplotu. Po dvoch - troch vybehnutiach sa teplomer  ukludní všetko ide normálne, len nesmie zbytočne vytáčať motor. Ináč výkon je dobrý, aj turbo je pekne na výkone cítiť. Tak že dostať pod kontrolu ešte ten teplomer, alebo čidlo , neviem, a bude všetko v poriadku. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 roky později...
  • O 2 měsíce později...

Mám podobný problém,
P407 2.0HDI RHR jelo jak mělo, při akceleraci mi praskla tlaková hadice, dojel jsem domů cca 10km. Hadici jsem vyměnil a chtěl jsem vyjet, ale auto bylo zpočatku líné. Turbo jako by nešlapalo na 100% po ujetí jednoho kilometru a vytočení ke 3.000 ot./min. vypadlo úplně. tak jsem připojil na diag.  a vylítli na mě 3 chyby P0111, P0113 a P0299, dokážete mě nasměrovat po čem bych měl jít?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Návrat z dovolené, 170 km z celkových 220 s hláškou Závada výfukového systému (FAP) na 2000 ot., max. 2500 s černým kouřem, teplota OK ale netáhne to. 

Nějaký tip? Dík.

IMG_20200817_130212.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...