Mathew1 Odesláno 17. březen 2017 Sdílet Odesláno 17. březen 2017 Zdar borci už sem to tu někde psal, z víka kam se nalívá olej mi jde olej ven , zkontroloval jsem hladinu oleje i těsnění víka ventilů i to víčko samotné, dokonce i odfuk z klikové skříně a už fakt nevím co bych kontroloval, ještě jsem to v životě neviděl. Podotknu , že jsem měnil olej + olej. filtr a vzduchový filtr a dával jsem nový výfuk. Nikdy před tím mi to nedělalo . Jestli někdo něco ví budu rád. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vena garážmistr Odesláno 17. březen 2017 Sdílet Odesláno 17. březen 2017 No borče, ono když by se vědělo jakej motor ten olej plive tak by se radilo lépe. Nehledě k tomu že v pravidlech je doporučeno mít alespoň motorizaci v podpisu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Midloch Odesláno 18. březen 2017 Sdílet Odesláno 18. březen 2017 Obecně pro motory platí, že na volnoběh by ve víku pro nalévání oleje by měl být podtlak. Pokud z něj fouká ven, netěsní pístní kroužky... Ověříš změřením komprese ve válcích. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
parizov Odesláno 18. březen 2017 Sdílet Odesláno 18. březen 2017 Jj, většinou se tak u motorů projevují hlavně pístní kroužky. Dál mě ještě napadá zaslepené odvětrání klikové skříně, snad i prasklá hlava, těsnění... Možná jsi si toho ale spíš nevšiml dříve. Že by to začalo výměnou oleje je dost nepravděpodobné i když teda ne úplně nemožné. Nikdo přesně takhle na dálku neví, co se s autem dělo (nastartování bez náplně, použití nevhodného oleje, poškození hlavy příliš dlouhým šroubem... např., ale to se doufám nestalo)... Trochu odbočím, ale vzpomněl jsem si (a je to už dávno) na následné hledání závady po tom, co si majitel sám údajně jen vyměnil kontakty v rozdělovači. Nic se nedařilo objevit, dokud nezmínil, že dával i nové těsnění pod karburátor. No, samozřejmě při výrobě těsnění zapomněl na tu hlavní díru... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 18. březen 2017 Sdílet Odesláno 18. březen 2017 před 11 hodinami, Midloch napsal: Obecně pro motory platí, že na volnoběh by ve víku pro nalévání oleje by měl být podtlak. Takový motor (ať nový, nebo jetý) se mi ještě pod ruce nedostal.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mathew1 Odesláno 19. březen 2017 Autor Sdílet Odesláno 19. březen 2017 Je to Peugeot 106 1.4 i 55kw rv. 2000. Před výměnou nežral olej a jezdil půl roku bez závad , proto mě to děsí. Zkusím to dát mechanikovy a ten snad bude vědět. Hlavu jsem nedělal a šrouby už vůbec ne, odvětrávání z klikovky je průchozí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mathew1 Odesláno 19. březen 2017 Autor Sdílet Odesláno 19. březen 2017 Midloch: Z víka kam se nalévá olej jde menší tlak z klikové skříně , proto tam je odfuk , který vede do sání a občas si ten motor "odfoukne" . O podtlaku jsem ještě nic neslyšel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
parizov Odesláno 19. březen 2017 Sdílet Odesláno 19. březen 2017 Tak ono pokud je nalévací víčko zavřené a funkční odvětrání do sání, měl by tam nějaký podtlak teoreticky i být. Pokud je víčko otevřené tak už opravdu asi ne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Midloch Odesláno 19. březen 2017 Sdílet Odesláno 19. březen 2017 Já nemyslím podtlak tak velký, že ti to vcucne ruku. Když přiložíš papír na nalévací víko, tak se přisaje. Právě kvůli odvětrání karteru. Pokud by tam měl být přetlak, tak ti to teče nejenom kolem nalévacího víka ale i kolem všech gufer. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 19. březen 2017 Sdílet Odesláno 19. březen 2017 Uf.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ajap Odesláno 23. březen 2017 Sdílet Odesláno 23. březen 2017 Co si pamatuju, tak u Feldy 1.3l ani Oktávky 1,6l podtlak "pod víčkem" rozhodně nebyl. Naopak, funělo z toho vždy pěkně. Těch Felicií bylo víc, dokonce u mé vlastní mně po zpuchření těsnění víčka ten tlak víčko vystřelil za jízdy pryč - nebylo šroubovací. Ujel jsem tak 200km, naštěstí jsem v cíli z nějakého důvodu kouknul pod kapotu a uviděl tu spoušť. To mně došlo, co byla ta divná rána někdy ze začátku jízdy Podotýkám, že motorově byla všechna ta auta OK. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Midloch Odesláno 23. březen 2017 Sdílet Odesláno 23. březen 2017 (upraveno) Tak ještě jinak, emisní předpisy už od euro I (1993), požadují po výrobci motorů prokazovat těsnost klikové skříně zkouškou. Ta zkouška probíhá v několika režimech. Určitě při volnoběhu bez zatížení motoru, při simulované rychlosti na brzdě při různém zatížení motoru a pro každý z těchto stavů musí být v klikové skříni tlak menší jak atmosferický= podtlak. Nevím jestli platí pro naftové motory ale pro benzín určitě. Osobně mám motor EW, který je známý v zimě zamrzáním odvětrání. To pak vyhází všechen olej měrkou. Odvětrání mám OK a když povolím víčko, tak zůstane na fleku a neodskakuje a neodfukuje. Na tachometru mám bambilion = moc . Marhew1: ještě mě napadá, u tohoto motoru je mezi ventily a víkem ventilů krycí plech. Máš ho tam nebo pod víčkem oleje vidíš rovnou na ventily? Upraveno 23. březen 2017 uživatelem Midloch Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 24. březen 2017 Sdílet Odesláno 24. březen 2017 (upraveno) před 11 hodinami, Midloch napsal: Tak ještě jinak, emisní předpisy už od euro I (1993), požadují po výrobci motorů prokazovat těsnost klikové skříně zkouškou. Jak prokazování probíhá Ten meziplech mně taky napadl.... Upraveno 24. březen 2017 uživatelem Hafity Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mathew1 Odesláno 25. březen 2017 Autor Sdílet Odesláno 25. březen 2017 Mám tam ten krycí plech ale včera jsem jel cca 16 km do města a zpět a spustila se sahara , mám dojem , že se motor přehřívá a tudíž jde voda do oleje nebo naopak .Když jsem se díval po jízdě na vicko a naklonil ho stekalo po něm pár kapek tekutiny připomínající rez a stekalo to rychle , olej by se táhl , takže je asi jasno... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 25. březen 2017 Sdílet Odesláno 25. březen 2017 Kontrola odvzdušnění chladící soustavy? Nejsou moc tvrdé hadice? Jak dlouhé to auto jezdí trasy? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mathew1 Odesláno 25. březen 2017 Autor Sdílet Odesláno 25. březen 2017 Do práce jezdím 30 km do práce a 30 km zpět , docela dost . Ale neodvzdušňoval jsem to . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 27. březen 2017 Sdílet Odesláno 27. březen 2017 30 km by snad mělo stačit, aby to nebyl kondenz.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Namor74 Odesláno 28. březen 2017 Sdílet Odesláno 28. březen 2017 (upraveno) Já bych si tipnul na poškozené tesnění pod hlavou u mazacího kanálku. Ale je to jen můj tip na základě osobních zkušeností (dva roky zpátky, cena opravy asi 5.5k ). Upraveno 28. březen 2017 uživatelem Namor74 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.