lexa Odesláno 10. leden 2006 Sdílet Odesláno 10. leden 2006 Poraďte mi, kde se dá sehnat, myslím koupit měřák na autobaterie, který je schopen změřit baterku pod zátěží? Dříve na autoakumulátory existoval takový měřák, ale jen na měření jednotlivých článků, ten mám a přes něj prou z celé baterky mám strach pustit, protože asi odejde, nejde o voltový rozsah ten si můžu upravit předřazeným odporem k ukazateli, ale spíš o tu ocelovou spirálu, která simuluje zátěž. Napsal jsem to asi složitě, ale kdo ví o co se jedná tak bude vědět. A ještě poraďte nějakou solidní nabíječku autoaku, ale za moravské čechokredity tak přibližně do 1500,- čk, ale s plným komfortem. Myslím to vážně. Dík za rady.:myslim:papa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 10. leden 2006 Sdílet Odesláno 10. leden 2006 Na měřák se vykašli a jezdi dokud to startuje. Moderní baterie odcházejí stylem \"náhlá smrt\", pak si koupíš novou. (Není to jen můj názor, minule mi to potvrdil zkušený autoelektrikář, že to měření nic nepoví...) Nabíječka: obyčejnou (700 Kč) co dá 4 A nebo když utrácet tak 6 A. Stejně ji použiješ jen když zapomeneš svítit anebo při velkých mrazech. Dobiješ aby to nastartovalo a pak se už musí dobít samo. Alternátor dává až desítky ampérů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lexa Odesláno 11. leden 2006 Autor Sdílet Odesláno 11. leden 2006 S náhlou smrtí to ve většině připadů není, snižování kapacity se pozná podle tohoto měřáku, a když ta baterka spadne pod určitou mez pak náhle umře. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pinďa Odesláno 11. leden 2006 Sdílet Odesláno 11. leden 2006 Ta mašinka je dobrá věc, ale kolikrát ji využiješ? Já když mi začala blbnout baterie (na Favouši), tak jsem zajel do Bosch servis Havel (v Přerově) a tam mi hodili baterii na ten zátěžák a po 5 sekundách - ejhle odpadl jeden článek a po 15 sekundách ještě druhý. Já si říkal proč jsem nemohl nastartovat. Takže ihned výměna za novou. Pokud si to nechám přeměřit jen tak - stojí to 50 Kč, ale když jsem pak měnil baterii tak to bylo zadara, včetně kontroly dobíjení (protože na baterii dávali 3 roky záruku). [upravil dne 11/1/06 Pinďa] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Keeper Odesláno 11. leden 2006 Sdílet Odesláno 11. leden 2006 to LEXA, presne tak, su to zbytocne vyhodene peniaze.Pred tyzdnom som menil bateriu za novu a kazdy autorizovany predajca ma merak aj so zatazou a zmera ti to zadara.On by ti mal skontrolovat kazdu bateriu pred tym nez ti ju preda.Moju staru mi checkol a hned som zistil preco som ju nabijal .Proste som ju tam nechal a hned kupoval novu. Priemerna doba zivotnosti je cca 4 roky--je to obmedzene na pocet startov a samozrejme studenych startov. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lexa Odesláno 11. leden 2006 Autor Sdílet Odesláno 11. leden 2006 Nechci to jen pro sebe, kolegové mě o to žádají, ale dobrá, zeptám se u prodejců baterií. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 12. leden 2006 Sdílet Odesláno 12. leden 2006 Jak baterka začne slábnout a začnou s ní potíže, tak stejně během měsíce nebo při prvním mrazu odejde. Na to zjištění nepotřebuješ zátěžák. Byl jsem před měsícem u autoelektrikáře s baterkou, která točila pomaleji. Změřil to zátěžákem a řekl: je už slabší, tak záleží na vás. Kdyby to auto jezdilo tady blízko tak bych to byl riskl a nechal ji tam. Ale šlo o auto, které jezdí do zahraničí, tak jsme ji preventivně vyměnili. S tou \"náhlou smrtí\" jsem to asi moc paušalizoval, ale asi před 5 lety jsem zažil několik baterek, které opravdu umřely ze dne na den. Ty nynější se ohlašují pomaleji. Jestli chceš koupit přístroj, tak kup raději stejnosměrný kleš?ový ampérmetr (Toje ten co obejme kabel, asi 1200 až 1500 Kč). Změříš skutečný nabíjecí proud, při dostatečném rozsahu (nevím, přes 200A) i startovací proud. Bývá kombinován s digitálním voltmetrem, takže skutečně ověříš, na jaké napětí to nabíjí a jaký proud jde skutečně do baterky. [upravil dne 13.1.06 P607Olda] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
malypeto Odesláno 12. leden 2006 Sdílet Odesláno 12. leden 2006 U nas v servise pouzivame elektronicky tester akumulatorov z oznacenim BS 7200,dost dobre ukaze stav,ale vo vacsine pripadov sa mi osvedcil aj tak obycajny plavakovy hustomer na Akumulatory.Clovek vidi stav elektrolitu (hustotu,tj pomer kyseliny) a aj to,ci je elektrolit priehladny alebo spinavy...Pri ciernom elektrolite je zivotnost akumulatora asi uz niekde v okoli konca. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lexa Odesláno 14. leden 2006 Autor Sdílet Odesláno 14. leden 2006 Tak jsem sehnal od borce, kde prodává aku tu spirálu na ten původní měřák, teď jen upravit rozsah odpůrkem a je to!:roker:aut:papa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 14. leden 2006 Sdílet Odesláno 14. leden 2006 Kolik to bere? 100 A nebo více? To je výkon kolem 1200 až 2000 W, tak se nespal! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lexa Odesláno 14. leden 2006 Autor Sdílet Odesláno 14. leden 2006 Všechno vím, prý to svítí tak, že se od toho dá zapálit cigareta, proud odhadoval taky aasi na 100 A, že prý to nemá čím změřit. A to já zas jo tak až si ten měřák dneska a zítra dodělám a okalibruju, tak připojím a změřím i ten proud a uvidíme co na to ta stará baterka, která mi teď ve čtvrtek \"odešla\".:papa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.