Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Nova 3008 - skusenosti, postrehy, rady


PeugeotHDi

Recommended Posts

Vin obdržen přes SZ:papa

Tady se strejda Peugeot chová jako Šalamoun, v Service boxu je psáno:

MOTOR VSTŘIKOVÁNÍ EB2DTS 96 KW
PALIVO BEZOLOVNATÝ BENZÍN

Já mám u své 308 z 06/2017 toto:

MOTOR VSTŘIKOVÁNÍ EB2DTS M 96KW
PALIVO BENZIN 95 OKTANŮ KVALITA A/B/E/E+

Takže varianta motoru je asi opravdu lehce jiná, ale je mně to divné, že mám M (modernizovaná), mám auto před faceliftem...:myslim

Jen "bezolovnatý benzín" jsem měl i u staré 308 1,6 VTi, ale tam byla na nádrži (pokud si dobře pamatuju) taky 95 a hlavně v techničáku byla psaná BA 95 B...

Kompletnější tabulku pošlu do SZ.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 hodinami, Macek78 napsal:

Zdravim.

Mám otázečku na majitele 3008 1.2 PureTech.Na můj dotaz prodejci,co mi doporučuje abych tankoval,mi odpověděl, že v pohodě můžu tankovat i N95.Na víčku od nádrže je však N95 přeškrknutý.Tak nevim a zatim tankuji jen  N98.Co tam tedy  tankujete vy???Předem všem děkuji za odpověď.

Jak to jede ta 1.2?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

3008 s 1.2 jede (aspon dle meho) velice slusne.Mne prodejce prave rekl,ze v pohode muzu tankovat i n95.Kdyz by byl rozdil jen ve vykonu,tak by to jeste bylo v pohode.Horsi by bylo,kdyby se s motorem neco stalo.Myslim si,ale ze to je celkem malo pravdepodobne.Nejaky rozdil,tam ale byt musi. Jestli je rozdil jen v oktanech,a tudiz asi dle meho jen ve vykonu,tak by to na motor zadny skodlivy vliv mit nemelo.

Upraveno uživatelem Macek78
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Praveze to nie je vobec o vykone. Oktanove cislo znamena odolnost paliva voci detonacnemu horeniu. Pri pouziti nespravneho paliva moze dojst k samozapalom a zanasaniu motora karbonom. Cim vyssi kompresny pomer, tym je motor narocnejsi na oktanove cislo. Napr. v US maju benzin s malym okt. cislom, preto musia vyrabat motory s velkym objemom a malym kompresnym pomerom. Nedosiahnu vysoky vykon ale aspon krutiaci moment. Neviem to lepsie popisat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si jen dovolím doplnit, že moderní malé turbomotory mívají kompresní poměr takový, že N98 vůbec nevyužijou. Takže to bude pravděpodobně o některých konkrétních režimech, ale nejvíc kvůli očekávané vyšší kvalitě paliva u N98.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Podle mě je to dobrá spotřeba, holt “móda” SUV něco stojí, ta auta jsou těžká a s velkou čelní plochou. Stará 308SW měla asi o něco menší čelní plochu než současná 3008, ale asi byla o něco těší - na dálnici vzala s 1,6 VTi bez problémů přes 8l... Celkovou spotřebu za 110tkm jsem měl přes 8l.

 

V nové 308 se dá jezdit po městě při snaze i pod 7l, bez snahy kolem 8l. Mimo město se dá jet klidně za 5-5,5l, při ustálené 130km/h auto bere 6l. V SUV ti na dálnici pápne i diesel, už dávnější kolega se Sportage s 2l dieselem a automatem měl kombinaci 8l/100km...

Celkovou spotřebu za prvních 4500km mám 6,6l, od 3008 bych očekával o litr víc, při převážně dálničním provozu i o dva.

Oktany benzínu na spotřebu z principu nemají vliv.

Upraveno uživatelem Ajap
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...
  • O 2 týdny později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...