Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

Jak demontovat tapecirunk zadnich dveří P 508 SW


pery56

Recommended Posts

Tak přátele, včera mi zase spadlo okna na dalších dveřích :( ... to je snad pešek. Takže za 14 dní dvě okna.... Asi už pro jistotu vyměním to okno poslední, aby mě to někde nevypeklo. Jo a když to okno spadne dolu, tak musíte rozebrat dveře, abyste ho vytahli. A to se mi stalo nastesti 500m od baraku a mel jsem jet na dalnici.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na zadných dverách to spadnutie nieje taká tragédia, keďže to sklo sa celé nemestí do dverí, kus zostane vonku, je možné ho vytiahnuť hore a do medzery medzi sklo a výplň dverí napchať napr. papier alebo niečo aby nespadlo. Takto sa dá núdzovo jazdiť pokiaľ sa to nevymení. Istejšie je potom rozobrať dvere a do vnútra miesto sťahovačky vložiť kus dreva, ktorý podopiera sklo :D

Inak neviem prečo dávate dolu aj to madlo dverí, keď ho vôbec nieje treba demontovať. Penovú výplň odlepím okolo a je tam normálne miesto. Dvere som demontoval bez návodu a keď som videl ako je to madlo upevnené tak som sa ho ani nepokúšal demontovať lebo to presne vyzeralo na to že by som ho urval a vrzgajúce dvere nechcem mať.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, jde to těžce, mě se osvědčil způsob namotat Lanka na člůnek veprosted a pak jedno malé kolečko a pak jeden tlačí na plastového jezdce kde jsou Lanka uchycen a druhý se snaží před druhé malé kolečko nahodit lanko. Jde to těžce, sám to člověk neudělá. Málem kolečku je výsek, kde se dá lanko a pak dírkou v kolečku něco vrazis a snažíš se tocit.

Jinak taky jsem měl Lanka jinak dlouho a nedal jsem to tam, použil jsem původní Lanka, které již tam byla. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 41 minutami, funthomas napsal:

lanka nie su krátke ale musia byt poriadne napnute. je tam malo manevrovacieho priestoru ale da sa to.... posledny krok je pretocenie hlavnej kladky a ulozenie do lozka pre motorcek. Toto je asi najschodnejsi sposob.

Mne pomohol práve tento sposob, najskor som lanká uložil do bežca, následne som lanká prevliekol cez kladky, jedno lanko som namotal do kolieska ktoré toči motorček, potom aj druhé s tým e som to koliesko misel pretočiť, aby ozubenie smerovalo k miestu, kde príde motorček, nešlo to veľmi ťažko. Naozaj treba obe lanká mať čo najviac našponované hlavne na tom koliesku ktorým točí motorček. Koliesko pri pretáčaní som nemal umiestnené tam kde má byť uložené, ale tak, aby dráha lanka bola čo najkratšia. Po pretočení kolieska som to koliesko už iba uložil na miesto a osadil motorček. Pri tomto postupe som si vystačil sám a išlo to celkom ľahko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, tak mám za sebou již druhou stahovačku ... asi kazdy mame svuj zpusob: nejdriv dat lanka do bezce a potom pred jednom mensi kolecko a jako druhy krok omotat vetsi ozubene kolecko a ulozit ho ... potom posledni krok je nahodit lanko na mensi kolecko, na hrane kolecka je výsek, kde dam nalko a pak vrazim drat do jeden z direk v kolecko a otocim ... opet jak rikate, musi byt vse poradne napnute.

Co se tyka madla, tak i kdyz pisete ze neni potreba odmontovat, tak me tam proste vadi pri manipulaci, takze odlepim penovy kryt, a fobacky madla jsou dle fotky ... po odkryti krytu zatlacit na zobacky z VNITRNI STRANY madra ... a jde to jednoduse. Jen clovek musi prijit na to jak.

Tak se mejte. Me uz zbyva jen jedny dvere a tak asi bezce radeji vymenim, at mam klid na dusi.

 

madlo jisteni.JPG

madlo.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...
  • O 2 týdny později...
  • O 1 měsíc později...

Tak pred 9 dňami mi zapraskalo v zadných ľavých dverách (takže cca 3 mesiace po zadných pravých) a samozrejme sťahovačka v pr*eli. Výmena už bola teraz celkom že rýchlovka. Použil som opravnú sadu objednanú cez ebay, doba dodania bola 9 dní, cena 18€. Na dverách musíme plochým šrobovákom vypáčiť čierny lesklý kryt madla dverí (sú tam západky dokola). Následne odskrutkovať 2 torx skrutky - všetky torxy idú povoliť aj vhodne veľkým plochým šrobovákom. Pri zámku dverí je hore malý plastový štuplík, ten treba tiež vybrať, ako inak - silou. Vyberieme panel ovládania okna plochým šrobovákom a odpojíme kábel. Následne treba obklad dveri doslova silou vytrhnúť, pozor na kabeláž, k obkladu je stále pripojený káblik na výškový reproduktor a ambientné osvetlenie madla dverí (ak ho máte), tieto odpojíme po oddelení obkladu od dverí. Potom treba odlepiť penovú tesnenie, netreba dať dole celé, stačí odlepiť spodnú a vrchnú časť. Sťahovačka je ku sklu priskrutkovaná 2 torx skrutkami, použiť možno rovnaký šrobovák ako pri demontáži obkladu. Samotná sťahovačka je pripevnená ku dverám 3 maticami, na ktoré treba nástrčný kľúč 10-ku - 2 sú pod penovým tesnením a 1 hore pod tmavou penovou nálepkou, všetko ide opatrne odlepiť bez poškodenia. Plastový držiak madla dverí nieje treba demontovať. Ešte treba odpojiť káblik ku sťahovačke a potom už ide cez spodný otvor v dverách vybrať. Po oprave sťahovačky, ktorá je popísaná v príspevkoch vyššie (doporučujem sa držať mojho postupu, oprava tejto druhej sťahovačky mi trvala cca 10 minút bez demontáže) postupujeme opačným sposobom. Sťahovačkou pokial možno nehýbeme tlačitkami bez namontovania skla. Po opätovnom priskrutkovaní okna a sťahovačky k dverám skúsime pohyb okna cez pripojené tlačidlo, ak je všetko OK, treba naspäť prilepiť biele penové tesnenie dverí. Povodná žuvačkovitá lepiaca hmota už nebude lepiť dostatočne, ja som použil Pattex Opravné lepidlo, je hustej konzistencie a veľmi dobre hneď drží. Štuplíky, ktoré držia obklad dverí k samotným dverám doporučujem zaobstarať nové. Pokiaľ sa demontáž robí cez leto, zvyknú niektoré prežiť, v zime sa ale bez milosti lámu a aby sme predišli rezonanciám obkladu, doporučujem všetky vymeniť (6ks). Nezabudneme pripojiť kábliky na reproduktor, osvetlenie a prevliecť káblik na pripojenie tlačitka sťahovania okna, obklad zhora nasunúť do drážky, zatlačit, zaskrutkovať 2 torxy, osadiť kryt madla a užívať si opätovne funkčné sťahovanie okna.😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Tak mám za sebou repasi zadní stahovačky. Ten kdo vymyslel přidělání tapecu by potřeboval nakopat do řiti. Čekal jsem že až povolí ty plastové cvoky tak že udělám kotrmelec vzad. Nakonec povolily  , 4 ze 6 jsem ulomil , madlo jsem nesundaval . Po vyndání stahovačky jsem chvíly tápal jak to tam patří , nové lanka a středové kolečko bylo jiné než origo. Kolečko má o drážku víc, lanka jsou tenčí a jedno je delší.  Originál byly obě stejně dlouhé . Po snaze namotat a přehodit nové lanka přes kladky jsem to vzdal a použil původní origo lanka a středové kolečko. Použil jsem metodu namotat střed a naposled přehodit krajní kladku za pomoci tenkého šroubováku a pootočení sykovkama.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tie plastové úchytky sa cez zimu veľmi radi lámu, cez leto vydržia viac. Treba si ale vždy kúpiť náhradné a ideálne vymeniť všetky. To koliesko s drážkami je v opravnej sade naozaj iné, ja som tiež zatial na obe zadné okná použil to pôvodné, to mi príde kvalitnejšie. Lanká majú rôznu dĺžku aj tie originál, dlhšie patrí na stranu kladky, ktorá je viac vzdialená od hnacieho motorčeka. Pokiaľ pôvodné lanká niesu zničené pri namotaní (dosekané) tak je tiež vhodnejšie použiť tie pôvodné.v podstate miesto tej celej opravnej sady by stačil iba nový bežec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to dělal ve vyhřáté dílně kde jsem auto nechal několik hodin vyhřát. Ty původní lanka byly obě stejně dlouhé  , pokud jsem tam dal ty z opravné sady ( jedno kratší ) ani ve dvou jsem to na kladku nedostal , pokud jsem si změřil kolik to povolí na pružinách tak pořád na obvod kladky bylo málo. Ty nové lanka byly rozměrově úplně jiné než originál. Dokonce jsem je zkoušel prohodit a stejně jsem je nenasadil. Tady jsem právě četl že jsou rozměrově jiné tak jsem se při demontáži soustředil kde bude kratší a kde delší o no prdlačku obě jsou stejné .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

Vyměňoval jsem už 3x stahovacku u auta a vždy na tu opravnou sadu. Ano jak říkáte ty lanka jsou jinak dlouhý. Nejdřív jsem myslel že mi poslali špatnou sadu. S první stahovackou jsem se trápil, ale pak jsme přišli na grif, jak využít nové lanka. Fígl je v tom že musíte zatlačit na člunek, kde jsou lanka, tím se lanko napne a udělá více vůle na druhé. Dvě stahovacky jsem dělal s tchánem, ruce navíc pomůžou, ale třetí už jsem zvládl sám s novou sadou.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já se toho už nebojím , udělám to s prstem v nose :D  ale budu se opět opakovat originální lanka jsem měl stejně dlouhé a nové kdy byly pružiny stlačeny na doraz jsem nedostal pomocí šroubováku a kolegy ani ke středovému čepu kladky natož  na vršek. V opačném případě jsem se koncem lanka nepřiblížil ani ke středovému kolečku na tož ho zaháknout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak potom asi existuje viac verzií originálnych sťahovačiek (čo by som sa vôbec nečudoval) lebo u mňa aj tie origo lanká sú rôzne dlhé. Lanká navlačem na bežec, prevlečiem cez kladky, namotám na vodiace koliesko čo najviac, potom ho pretočím, tým sa lanká dostanú na svoje pozície a uložím ho na miesto kam patrí. Veľa ľudí robí chybu v tom, že lanká vedú inou cestou ako majú byť, potom to ide ťažko a vo finále to asi moc dobre ani nefunguje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...