graver Odesláno 10. leden 2006 Sdílet Odesláno 10. leden 2006 Mám následující problém: jde těžko otáčet volantem (v určité fázi se odpor skokově zvýší), auto špatně drží stopu a volant se neochotně vrací (nevrátí se úplně do rovné stopy). Tuhé řízení se projevuje jen občas, špatná stopa pořád. Vypadá to jako kombinace špané geometrie (sbíhavost) a problému se servem. Geometrie je dělaná asi před 3 měsíci po výměně kuláčů. Kapalina nikde neteče, žádné divné zvuky. Jen chci vědět, co všechno to může být, než půjdu do servisu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
David 106s16 Odesláno 10. leden 2006 Sdílet Odesláno 10. leden 2006 Ja bych tipnul horni ulozeni tlumicu. Jsou tam axialni loziska a ty casem odejdou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
graver Odesláno 10. leden 2006 Autor Sdílet Odesláno 10. leden 2006 No potěš. Na jakou pálku se mám připravit, pokud to bude tohle? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
graver Odesláno 10. leden 2006 Autor Sdílet Odesláno 10. leden 2006 Ještě takhle: když auto stojí, volantem jde točit s pravidelným odporem, bez výkyvů a nikde nic nelupe a tak - projevuje se to jen za jízdy. I když ten odpor v klidu je imho dost velký (rozhodně to není na takové to točení volantem jednou dlaní), ale nedokážu posoudit, jak je u 405 normálně posilovač účinný. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 10. leden 2006 Sdílet Odesláno 10. leden 2006 Určitě máš v pořádku všechna uložení na přední nápravě? Podle toho, co popisuješ, to ve mě budí dojem, že jsou v háji silentbloky předních ramen - za klidu OK, i geometrie se dá nastavit, ale za jízdy se to rozjede do nesmyslných hodnot - pak to tahá za volant, nevrací se do přímého směru a v zatáčce od určitého natočení kol to může i přeskakovat. V první řadě bych na zvedáku důkladně prošel to uložení ramen - ale může v tom být i něco dalšího. 405 je staré auto, servo na ní nebude nikdy jako u nových aut, vždycky bude mít větší odpor. Zkus si zatočit volantem s vypnutým motorem, hned poznáš, že tam fakt je Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
graver Odesláno 11. leden 2006 Autor Sdílet Odesláno 11. leden 2006 No, už je to v servisu - dál to nešlo Sotva jsem dopsal předposlední příspěvek, sedl jsem do toho a bylo to zas horší - tentokrát se odpor volantu pravidelně měnil i při otáčení na místě (v jedné výseči víc, pak stejný kus míň atd.) a už se s tím nedalo vůbec jet. Uvidíme, na co přijdou. díky všem za informace. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
graver Odesláno 16. leden 2006 Autor Sdílet Odesláno 16. leden 2006 Tak jsem dostal ze servisu překvapivý verdikt - \"nějaká divná\" kapalina v servu - prý jako připálená a pěnila. Výměna za 860 (2l kapaliny, 1,5h práce, +promazání točen na tlumičích) bohužel moc nepomohla - je to lepší tak o 20% (a to asi jen díky tomu promazání). Při otáčení na místě volant jakoby škube (nepravidelný odpor), kola se nevrací úplně do roviny. Když to protočím/projedu a zahřeje se to, je to o něco lepší, takže asi přece jen to uložení tlumičů. Chystám se tam znovu, tak uvidíme. Cena za výměnu točen 2x780 + 3-4 hod. práce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 16. leden 2006 Sdílet Odesláno 16. leden 2006 2 litry, když náplň je necelej litr? Pokud to dělá pravidelně v určité stejné poloze volantu (při otáčení z rejdu do rejdu je to víc než 2 otočky), tak bude nejspíš vadný orbitrol (rozdělovací ventil). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
graver Odesláno 17. leden 2006 Autor Sdílet Odesláno 17. leden 2006 4Oddie: ad náplň: no vida, díky za informaci - zeptám se, jestli tam ten druhej litr narvali pod tlakem nebo ho rozlili. ad orbitrol (a? už je to cokoliv ): nedělá to jen v jedné konstantní poloze volantu, ale několikrát. Prostě při otáčení z jedné krajní polohy se několikrát pravidelně (cca po stejných úsecích) mění odpor otáčení. Jestli jsou ty změny odporu vždy na stejném místě, to nedokážu říct, protože jich je víc. Podle polohy volantu to nepoznám protože už mám taky trochu vůli na převodce řízení (jestli to říkám správně - když se dá volantem trochu otočit bez přenosu pohybu na kola). [upravil dne 17.1.06 graver] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
graver Odesláno 18. leden 2006 Autor Sdílet Odesláno 18. leden 2006 Ještě k tomu servu, abych se neblamoval: podle dokumentace je náplň 0,7l - to je komplet celá soustava vč. nádržky? Jinak v zak. listu u toho byla položka \"olej do automat. převodovky\"... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 18. leden 2006 Sdílet Odesláno 18. leden 2006 Jistě že to dělá několikrát, když z rejdu do rejdu je víc otoček. Podle toho, co popisuješ, máš to řízení tedy v dost šíleném stavu - to se nebojíš s tím jezdit, když máš v řízení vůli? Podle popisu bude v háji jak ten orbitrol, tak je třeba řešit i ty vůle - ještě bych tak toleroval vůli v uložení samotného hřebene na pravé straně, ale rozhodně ne vůli v otáčení (tedy v kloubku, nebo mezi hřebenem a pastorkem), ani v čepech (resp. celých spojovačkách). Edit: jo a náplň = celá soustava [upravil dne 1/18/06 oddie] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
graver Odesláno 18. leden 2006 Autor Sdílet Odesláno 18. leden 2006 No, fakt je, že já nedokážu odhadnout, jak velký je to problém. Výsledek nedávné TK (zcela legální - nikdo neměl důvod to nechat projít) je lehká závada, popsaná jako \"mírná vůle na převodce řízení\", mě to taky nepřijde nějak moc (obvodově asi 1cm) a technici v servisu, kteří to projížděli, to taky neviděli nějak problematicky. Jiného problému s řízením jsem si nevšiml, ale samozřejmě si nechám poradit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 18. leden 2006 Sdílet Odesláno 18. leden 2006 Člověče, neodporuješ si v těch popisech tak trochu? Nejřív píšeš \"Jestli jsou ty změny odporu vždy na stejném místě, to nedokážu říct, protože jich je víc. Podle polohy volantu to nepoznám protože už mám taky trochu vůli na převodce řízení\", a potom \"mě to taky nepřijde nějak moc (obvodově asi 1cm)\" - to si snad děláš srandu, ne? Nikdo po tobě přeci nechce, abys měřil na milimetry, jestli je to ve stejném místě - jestli je ten volant v přibližně stejné poloze když to zadrhne snad poznáš?! Ale ono je to celkem fuk, tohle je prostě na důkladnou kontrolu celého řízení, s tím že bude pravděpodobně minimálně ten orbitrol vadný - ale podle takovýhle popisů se to fakt hádat nedá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vertex Odesláno 18. leden 2006 Sdílet Odesláno 18. leden 2006 Střídal se mi jednou odpor v řízení a měl to na svědomí zatuhlej kloub na volantu, promázli mi ho, zacvaknul jsem tři kilča a pohoda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
graver Odesláno 18. leden 2006 Autor Sdílet Odesláno 18. leden 2006 Neřekl bych, že si odporuju. Popisoval jsem dvě různé věci. Změny odporu otáčení volantu samozřejmě nepopisuju s přesností na centimetr a neodhadnu, jestli jsou na stejném místě - jen říkám, že se během otáčení volantu pravidelně střídají. Ty změny odporu nejsou zase tak výrazné a trvají po určitou dobu otáčení (tzn. volant obvodově urazí třeba 15 obvod. cm s odporem x, dalších 15 cm s odporem y a tak se to střídá, přičemž ani ten přechod není skokový). Další věc je ta vůle - prostě volantem pohnu asi o 1-2 cm, než cítím, že zabírá - prostě ta vůle je poznat na stojícím autě s vypnutým motorem, kdy jde s volantem trochu pohnout úplně volně). Nevím, proč bych i měl dělat srandu, že 1 cm je málo - nerozumím tomu a jestli je to až moc, tak to prostě řekni. Že to chce detailní prohlídku vím taky - proto tam dneska jdu. Jinak díky. Ještě: vadný orbitrol by způsoboval ty změny odporu volantu, ale to, že se dokonale nevrací volant, vypadá spíš na ty točny? A naopak - ty točny můžou způsobit změny odporu otáčení volantu? [upravil dne 18.1.06 graver] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 18. leden 2006 Sdílet Odesláno 18. leden 2006 No konečně trochu použitelnej popis. Za prvé, vyzkoušej s vypnutým motorem, jestli se ten odpor taky mění - pokud ano, je to kloubek řízení nebo to uložení tlumičů. S vypnutým motorem je to ale hůř poznat - i když teďka, když se to auto postaví na sníh, to půjde. Za druhé, s nastartovaným motorem si najdi místo, kde to zadrhává, a přejeď přes něj nejprv pomalu a pak rychle. Pokud se to s rychlostí otáčení stupňuje, dělá to orbitrol, jinak je to něco mechanického. Vůle 1 cm není moc, ale při vypnutém motoru přo otáčení volantam sem-tam v tom nesmí cvakat. Pokud ti tam něco citelně cvaká, je nejprv třeba řešit tohle, a pak se starat dál. Jako první bych opět řešil kloubek řízení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
graver Odesláno 18. leden 2006 Autor Sdílet Odesláno 18. leden 2006 OK, díky. Nenapadlo mě to takhle zkoušet, protože tomu nehovím. Bohužel mám vážnou obavu, že by to nenapadlo ani nikoho v servisu - prostě by podle mého vágního popisu postupně vyměnili půl auta. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vector Odesláno 18. leden 2006 Sdílet Odesláno 18. leden 2006 Původně zaslal: graver OK, díky. Nenapadlo mě to takhle zkoušet, protože tomu nehovím. Bohužel mám vážnou obavu, že by to nenapadlo ani nikoho v servisu - prostě by podle mého vágního popisu postupně vyměnili půl auta. No jak kde a navíc se obávám, že to bude stejně potřeba udělat. Vůle v řízení je, pokud je auto v naprostém pořádku cca 2mm. Servo na mé 405 šlo rozhodně vždycky točit jednou rukou naprosto v klidu. Podle toho popisu je to na jasnovidce, ale v dobrém servisu je to otázka pár minut. Jak mechanické vůle, tak zavěšení kol i uložení tlumičů pozná slušný mechanik na první pohled. Bordel v servooleji by napovídal poškození systému a rozhodně bych bez bližšího prozkoumání nenechal někoho odjet. Maximálně, kdyby mu tam manželka prokazatelně dolila vodu do ostřikovačů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
graver Odesláno 29. leden 2006 Autor Sdílet Odesláno 29. leden 2006 Nakonec jsem se do toho zatím nepustil a asi jsem dobře udělal. V servisu jsem byl už domluvený na výměně točen, ale po prohlídce se jim něco nezdálo, nebyli si jistí, jestli je to tím a nakonec mi řekli, že pokud to uložení vymění, tak nezaručí, že to pomůže. Jak začalo pořádně mrznout (nevím, jestli to s tím souvisí), závada zmizela - volant se točí v pohodě, vrací se, nic nepřeskakuje. Teď po \"oteplení\" (z -20 na -10 ) je to zase o něco horší, ale pořád o dost lepší, než předtím. Tak už nevím, co s tím... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chuck11 Odesláno 30. leden 2006 Sdílet Odesláno 30. leden 2006 Původně zaslal: graver Nakonec jsem se do toho zatím nepustil a asi jsem dobře udělal. V servisu jsem byl už domluvený na výměně točen, ale po prohlídce se jim něco nezdálo, nebyli si jistí, jestli je to tím a nakonec mi řekli, že pokud to uložení vymění, tak nezaručí, že to pomůže. Jak začalo pořádně mrznout (nevím, jestli to s tím souvisí), závada zmizela - volant se točí v pohodě, vrací se, nic nepřeskakuje. Teď po \"oteplení\" (z -20 na -10 ) je to zase o něco horší, ale pořád o dost lepší, než předtím. Tak už nevím, co s tím... Zamrzlo ti kurvítko a zpátky ti rozmrzlo:D:D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.