zingali Odesláno 14. únor 2017 Sdílet Odesláno 14. únor 2017 Minulý týden jsem jako pracovní auto a také vozítko pro ženu koupil velmi zachovalou thalii 2003. Má najeto zhruba totéž co moje 207 a tak jsem neodolal auta porovnat. Renault mě mile překvapil motorem, je tichý, jde vyrovnaně a pěkně za plynem, v prvních metrech se zdá být živější než 207. Hledal jsem auto co nejspolehlivější - s minimem elektroniky, takže nemá ani posilovač řízení. Parkování je pracnější, při jízdě to nevadí. Zajímavé je, že jsem zkoušel i thalii která měla servo posilovač a oproti 207 moc účinný nebyl. Zásadní rozdíl mezi auty je v podvozku, thalia - vysoký, měkký, houpavý. Jako kdysi moje lada samara. 207 má podvozek pevný, přesný, kam otočím volantem tam bez většího naklánění jede okamžitě, přestože je o cca 300 kg těžší než thalia. Motor je při stejném objemu také lepší, ty kilowatty a vyšší točivý moment (55,70 kw, 114/136 Nm) nejsou jen na papíře. Táhne od spodu a ve větším rozsahu otáček než thalia. Dobře zrychluje i v rychlostech nad 130 km/h. Jediná vada krásy je vyšší spotřeba oleje. Na thalii nemám dálniční známku, vyšší rychlost jsem moc nezkoušel. Ale odhadem nad 130 km/h to bude slabší. Jestli bude renault spolehlivý, budu ho mít rád. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 15. únor 2017 Sdílet Odesláno 15. únor 2017 kdybys posuzoval oba vozy se stejným motorem (1.4 8V), dost těžce by ses rozhodoval, který je lepší , thalia má velký kufr, 207 je hezčí... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zingali Odesláno 15. únor 2017 Autor Sdílet Odesláno 15. únor 2017 207 je opravdu hezčí, podvozek je parádní, motor až na ten olej výbornej. Motor 1,4 8V neznám, ale tuším že s ním auto moc nepojede. A taky by rozhodla cena. 207 jsem sehnal předváděcí - nejetou s klimatizací za bratru 219 tis. Thalia byla určitě dražší. Kdybych si mohl vybrat, chtěl bych 207 se starším ne Vti 1,6 motorem dnes je v 301 a kupodivu taky označen jako Vti. Jenomže když jsem auto kupoval, tyhle motory už prodejci nenabízeli. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zingali Odesláno 24. únor 2017 Autor Sdílet Odesláno 24. únor 2017 Thalia po najetí 1500 km. Podvozek se zlepšil přifouknutím gum, bylo tam 1,5 atmosfér. Dále výměna filtru sání (vyluxoval jsem hrst sušených vos), zapalovacích svíček- zase ty vosy namíchaný se sušenýma včelama (předchozí majitel byl nejspíš včelař, vosař nebo dokonce hmyzař), kabelů zapalování. Motor jde krásně vyrovnaně a je trochu živější. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zingali Odesláno 20. červenec 2017 Autor Sdílet Odesláno 20. červenec 2017 Nedávno jsem uskutečnil přímé porovnání obou aut. Kolega řídil thalii a dostal instrukce "uviset to" za mnou co nejdéle do delšího kopce. Ukázalo se, že 207 je skutečně o dost výkonnější. I při své nadváze ujela tak, že jsem to nečekal. Renault má okamžité zrychlení po rozjezdu velice dobré, ale pak vadne. I tak ho mám rád, slouží výborně - jako pracovní auto k rekonstrukci baráku je moc užitečnej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ajap Odesláno 11. srpen 2017 Sdílet Odesláno 11. srpen 2017 (upraveno) Já porovnávám Peugeot vs. Renault opravdu často (viz podpis) Thalia je low cost, je to auto dělané opravdu na rozpočet je to dost znát. Na druhou stranu ten motor (1,149l,55kW) je asi nejlepší ve své kategorii. Odspodu je sice bohužel dost emisně udušený (mám Euro4), ale na psanej výkon opravdu silný - když s ní občas jedu mimo město a předjíždím, tak mně vždycky překvapí, jak srdnatě zrychluje i v rychlostech nad 100km/h. Ono holt má to autíčko 900kg... Motor je vyloženě úsporný a je považovaný za až absolutně spolehlivý. A Thálinka je schopná s ním jezdit do 7l/100km v čistě městském provozu (v zimě do 7,5l) a kolem 5l/100km v mimoměstském. Posledně jsem s ní jel asi 50km mimoměstskou trasu s naloženými 3 metráky briket za 5,2l, přitom jsem jel "s provozem" rychlostma cca 100-110km/h v poměrně kopcovitém terénu. A to palubní počítač kecá do plusu, dle tankování to auto žere tak o 0,1-0,2l míň, než píše... Podvozek je opravdu houpavý, ale relativně jistý, ve vyšších rychlostech auto při plynulé jízdě drží stopu pocitově "jako po kolejích", ale je poznat, že prudký manévr by byl asi "o hubu". Mám to auto opravdu rád, ale samozřejmě je poznat, že to není žádný technologický zázrak. Při rychlostech nad 100km/h už začíná být opravdu hlučné a kolem 130km/h už spotřeba oproti nahoře zmiňované poměrně dramaticky roste - při dálničním tempu bere nad 7l. Hlavně po koupi nové 308 si na něj musím vždycky pár dní zvykat, tam už je rozdíl v celkovém dojmu z auta a z jízdy prostě propastnej. Na druhou stranu, dokáže bez problémů zastat roli i rodinného auta, pro někoho, kdo nemůže nebo nechce dávat moc peněz snad ani neexistuje lepší koupě. Upraveno 11. srpen 2017 uživatelem Ajap Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zingali Odesláno 16. srpen 2017 Autor Sdílet Odesláno 16. srpen 2017 Moje thália po prvním majiteli se servis. knížkou a se skutečnými (ověřenými) 95 tis. km stála 37 tis.kč. Celkový stav výborný - potvrzeno na STK, zachovalý interiér. Celková investice (rozvody, kabely svíčky atd.) byla cca 45 tis. Za ty prachy výborný auto - teď slouží při rekonstrukci domu. Vždycky když přesednu do 207 ocením podvozek a řízení - kam otočím tam jede přesně, bez naklánění i ve vysoké rychlosti. Taky mám pořád sjeté vnější kraje předních pneumatik. Thálii možná trochu křivdím protože dojíždím staré zimní pneu. Uvidím až budou jednou nové letní... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ajap Odesláno 16. srpen 2017 Sdílet Odesláno 16. srpen 2017 (upraveno) Hm, tak podle toho bych tipoval, že za 50 tisíc bych ji možná pořád zvládl prodat. Kdybych teda chtěl, což nechci. Jít dolů z 60 (za tolik jsem ji před 3 lety koupil jako šestileté auto) na 50 tisíc za 3 roky, to je slušně nicotná ztráta hodnoty Upraveno 16. srpen 2017 uživatelem Ajap doplnění Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zingali Odesláno 16. srpen 2017 Autor Sdílet Odesláno 16. srpen 2017 Můžu se zeptat jak funguje ten motor v 308 t,2 thp 96 kw, to je tříválec? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 16. srpen 2017 Sdílet Odesláno 16. srpen 2017 (upraveno) 1.2 jsou čtyřválce oprava--tak třívalce Upraveno 16. srpen 2017 uživatelem ozzy56 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 16. srpen 2017 Sdílet Odesláno 16. srpen 2017 1.2 v peugeotech jsou 100% tříválce. většinou u tech novějších s označením Puretech, vyšší výkony než 60KW jsou s Turbem. Kdyby se to někumu nezdálo @ozzy56 tak třeba tady http://www.auto.cz/test-peugeot-308-1-2-e-thp-tri-valce-staci-81114 Čtyřválce jedině 1,6 VTi a nebo 1,6 THP Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 16. srpen 2017 Sdílet Odesláno 16. srpen 2017 (upraveno) spolupracovník minulý týden koupil Peu 2008 s 1.2 benz. 110 koní a tvrdí mi, že je to čtyřválec, tak na něho hned zítra skočím Radku, díky za upozornění Upraveno 16. srpen 2017 uživatelem ozzy56 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 16. srpen 2017 Sdílet Odesláno 16. srpen 2017 To ma stopro trivalec. Staci kouknout pod kapotu. Je to videt Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ajap Odesláno 16. srpen 2017 Sdílet Odesláno 16. srpen 2017 Je to tříválec. Ten slabší jede výborně, ten silnější rovnou skvěle. Opravdu až nečekaně dobře. Renaultí čtyřválec 1,2 TCE 97kW je proti tomu chcíplotina. Asi vyšší točivý moment u Pežotu a jiné zpřevodování. Tomu odpovídá i zrychlení 0-100km/h - 9,6s u 308 a 10,6 u Megane... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zingali Odesláno 17. srpen 2017 Autor Sdílet Odesláno 17. srpen 2017 Věřím že jede dobře jak je na tom se spolehlivostí, co třeba radosti jako spotřeba oleje? Nějak se těch tříválců bojím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 17. srpen 2017 Sdílet Odesláno 17. srpen 2017 Zatím nevim jestli to ten olej sežralo a nebo ho tam nalili méně při výměně a pak si to trošku vzalo, v každým případě ta měrka je naprd... Jinak 27tis km od novoty najel bez jakehokoliv zaváhání Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ajap Odesláno 17. srpen 2017 Sdílet Odesláno 17. srpen 2017 Ohledně spolehlivosti jsem toho zatím nikde moc neviděl/nečetl, vzhledem k tomu, že se už dělá cca 3-4 roky, tak to beru jako pozitivum Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pe.Tr Odesláno 17. srpen 2017 Sdílet Odesláno 17. srpen 2017 Pokud 1,4 benzin tak doporucuji fiat a nejlip nove tipo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Péťa Odesláno 17. srpen 2017 Sdílet Odesláno 17. srpen 2017 Na Tipo kombi jsem se byl podívat v autosalonu a moc pěkné! V základu slušná výbava, 5 let záruka - samá pozitiva. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pe.Tr Odesláno 17. srpen 2017 Sdílet Odesláno 17. srpen 2017 Presne tak, zadne zbytecnosti co se kazi, normal motor a hezke zvenku a zevnitr. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.