Jump to content
Sign in to follow this  
Milhausekkk

Třepající se kryt výfuku

Recommended Posts

Ahoj,

vzadu pod autem je kolem výfuku umístěn tepelný kryt ve tvaru obráceného U, který vlastně chrání i pneumatiku, která je pod autem kousek od toho krytu. Když nastartuju auto, tak se mi ten kryt klepe a bouchá, drnčí to do té rozšířené části výfuku. Když si k tomu kleknu, tak ten kryt na straně u zadního blatníku drží, uvolněný je na druhé straně za tou rozšířenou stranou výfuku, kde už nevidím. Myslíte, že mi upadl držák toho krytu na té vzdálenější straně pod autem, nebo mi asi upadl i držák výfuku, že to tam drželo nějak pohromadě? Potřebuju jezdit do práce a nevím, jestli mi jízdou nemůže něco upadnout nebo abych nezpůsobil nějaké další škody. Moc díky za info

 

...... včera jem měl problém viz výše, tak jsem ho popsal ...... před chvíli jsem si byl zkontrolovat olej a jen tak jsem to i pak nastartoval, ať si to znova poslechnu ..... a nic ... žádné vibrace plechu, žádné zvuky .... přitom pořád platí, že když s ním zatřesu, tak drží jen na straně u zadního blatníku a ta vzdálenější strana je jen ve vzduchu ...... to mi hlava nebere a 100 % to drnčel ten krycí plech.... zázrak

 

Edited by Milhausekkk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tam žádný držák krytu není. Na kastli jsou přivařený šroubky a ten kryt je matkama přichycené přimo ke kastli. Proklepali se ti ty matičky tím hliníkovým krytem. Stačí z hliníku vystřihnout kus plechu a přichytit to přez něho. Měl sem to samé. Oprava je na chvilku. Jen se moc nedá dostat k jednomu šroubku. Tak mi ten plech ve předu drží jen na jednom a stačí to

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikto tu nemá čarovnú guľu aby vedel v akom stave máš výfuk, je potrebné auto zdvihnúť a spraviť obhliadku výfuku, najčastejšie odhnije spojenie medzi stredným a zadným výfukom, vtedy sa začne koniec výfuku postupne prepadať smerom dole a spoj medzi stredným a zadným výfukom naopak ide smerom hore a dochádza ku kontaktu s tým hlinikovým krytom, až podľa obhliadky sa dá určiť či bude potrebná výmena výfuku , prípadne oboch výfukov, resp. oprava vyverením koncovky na spojení výfukov atď.

Ak sú výfuky OK, tak ostáva iba opraviť uchytenie hlinikového krytu presne tak ako píše stafflik pomocou vyrobených hliníkových podložiek (ktoré sú väčšie ako diera v kryte) len by som odporúčal opraviť všetky odhnité matice aby to držalo na všetkých štyroch šrubách, v opačnom prípade oprava asi dlho nevydrží. Samozrejme najlepšie sa to robí keď je zadný výfuk demontovaný.

Hliníkový kryt zadného výfuku nechráni iba rezervu (sw, break) ale aj napr. brzdové potrubie a vodiče od bzdového snímača, ktoré sa môžu, hlavne pri uvoľnenom zadnom výfuku časom poškodiť a oprava sa predraží.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes jsem to řešil na své 308SW - myslím, že je to prakticky stejné. Hliníkový kryt tam drží na 4 matkách - na desítku klíč. U všech se mi postupně proklepal hliník kolem podložek až kryt padnul na tlumič výfuku.

Stačí auto zvednou na hever, něčím pro jistotu podepřít (nebo nacouvat na malé nájezdy).

S nástrčkama na golu jsem se dostal ke všem matkám - i té vpředu, jen je rozumné použít ohebný nástavec.

Pod matky jsem nasadil  jako podložky rozkleplá provrtaná víčka od piva a opět to drží. Co tam dám až se i toto proklepe zatím nevím, ale pořešíme až to nastane,

Původně jsem tam chtěl dát větší klasické podložky, ale šrouby jsou vlastně zapuštěné a nebylo jak je tam dostat. Takže snad tam dát kousky naohýbané páskoviny. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, díky za rady.

Výfuk je v pohodě, mám ten problém co přesně popisuje nade mnou RichVa .... ten hliníkový plech mi drží na straně ukončení výfuku, kde ústí spaliny. Na opačné, té vzdálenější straně pod autem, to nedrží. Už jsem objednaný ke kamarádovi na zvedák. Všem moc díky za rady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes mě taky propadl ten kryt na zadním dílu výfuku. Byli tam už dávané podložky 30mm a 2vě propadli Dostal jsem se jen na jednu tak jsem dal ještě větší abych vydržel jezdit bez rachotu do konce týdne . Koukal jsem že budu muset sundat zadní díl výfuku abych to mohl opravyt pořádně. 

Mám dotaz : jak se oddělávájí ty gumové úchyty ? mají nějaký pásek dokola :myslim nebo se odšroubují ty matičky?

Něco jsem vyfotil a ten druhý kryt je taky načatý:roll

003 (3).JPG

004 (4).JPG

007 (3).JPG

010 (3).JPG

011 (4).JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cákni trochu konkoru na ten čep a tu gumu z něj normálně stáhni - jde to blbě , ale jde to . Možná je lepší než kulatý podložky dát plechovej pásek přes oba šrouby - bude to držet větší plochu a dýl to vydrží

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak mezi nami devcaty....stejne se stalo me uz pred dvema lety.....ten kryt jsem normalne nad vyfukem utrhnul.....naohybal nad tlumicem vyfuku aby tam zustal prostor a normalne jsem ho nastrelil do tlumice vyfuku samorezkama do sadrokartonu....drzi to uz dva roky...nic se neklepe a teplotne to izoluje bez problemu....u hdi se zadni dil vyfuku beztak sotva ohraje...zdarec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo já to nějak udělám ale musím sundat ten zadní díl výfuku a jak jsem v rychlosti to opravoval tak mě právě padl do oka ten pásek na těch gumách .

Byl jsem tam zalezlej na rychlo protože jsem druhý den potřeboval jet a strašně to drnčelo Moc místa jsem tam neměl tak musím oddělat i rezervu a na něco najet Jsem se tam šprajcnul a málem jsem ani nevylezl:D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosim Vas mohl by ten uhnily kus plech nad výfukem jit slyset az do interieru? Mam ho uhnily taky a v interieru se mi zacalo něco silene rezonovat,drncet a nemuzu za boha na to dojit co by to mohlo byt...
tak me napadlo tohle.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Presne takhle jsem to zjistil ja... mel jsem urvany 3 ze 4 drzaku toho plechu. Ale zadna veda.

Normalne jsem si lehl pod auto(auto na zemi), prostriknul ty stefty konkorem, dal pivko, vlezl znova pod auto povolil, dal velke podlozky, vystrizene z plechu hlinikoveho a znovu dotahnul... dal jsem nove matky.

Prace na hodku i pivkem a strihanim podlozek.

Pouzil jsem dlouhej nastavec na malou golu a kdyz daval zpatky, tak je dobre nandat matku do orechu goly, napatlat vazelinou, na ni "prilepit" novou hlinikovou podlozku a pomalu cele nadadit na steft... ta vazelina to pekne podrzi, ze to neskloune... tak nemusis ani sundavat vyfuk, nandas to zespodu cele. Mluvim o zadnim dilu vyfuku 1,6 NFU.

 

Ale pobavil jsi me. "mam utrzeny kryt vyfuku, neco rachoti, ale nemuzu prijit na to co..." 

Nemyslim to blbe... ale kdyz mam na aute neco utrzenyho a neco rachoti, tak si bud jistej, ze to ma neco spolu spolecnyho...

Edited by Lukas.407

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...