Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Vzduchový filtr


Sw3x

Recommended Posts

Zdravím, mám 206ku 1,6 80kW 2001 a chtěl bych tam dát tento vzduchový filtr https://www.escape6.cz/raemco-univerzalni-vzduchovy-filtr-fialovy-se-vstupem-77-mm-s-moznosti-redukce-na-70-nebo-63-mm-id238727/?gclid=CIaOq_iD8tECFcMp0wodLrAC-A

místo továrního, půjde to bez problému ? A jakou velikost musí mít vstup ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prosím ti nech tam origo výkonově vyjde lepší tedy pokud nechceš překonat celé saní. Je to potvrzený nedávno jsem o tom cel nikde článek pokusím se ho pak najít. Navíc origo filtry propuštěn míň bordelu, takže žádném k and N filtr bych nebral....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nejjednodužší je vyndat stávající filtr a změřit to. Stačí i metrem, na mm to změříš v pohodě. Bude to brát teplejší vzduch z motorovýho prostoru, to je jasný. Lepší je když nasává vzduch mimo motorový prostor. Filtrovat to bude míň, když je propustnější. Ale jinak si tam dej podle libosti co chceš.

Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 hodinami, Sw3x napsal:

Proč by mi to mělo brát teplo od motoru ? Dám to směrem k baterii tam motor není jen chci vědět jestli mi to půjde když to vyměním.

Protože motor vlastně vyzařuje teplo jen nahoru a dolů ale ne do stran. Origo nasávání je skrz přední mřížku mezi světly, když tohle zrušíš, tak potom půjde ten vzduch asi kudy? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Něco jsem tedy našel.. :D Vážně jen kvůli pocitu a vzhledu bych ho do svýho auta "sportovní" filtr nedal.. Už jen kvůli tomu prachu co se dostane do válce navíc.... Opotřebení motoru se mnohokrát zvýší.. Pokud chceš tedy výkon tak bych radši měnil origo filtr každých 20 000 km a měl bych klid.. 

Tady máš pár článků ohledně zázračných filtrů..

http://www.motorkari.cz/tema/?t=176107

http://www.motorkari.cz/tema/?t=176802

http://play.iprima.cz/autosalon/autosalon/autosalon-2016-50/test-vzduchovych-filtru

 

Upraveno uživatelem dagustino
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vždyť je to úplně jedno. U staré pixly, co se dostala do ruky ťůnerovi, už to nestihne nijak zásadně uškodit, vždyť už se to houpá jedním kolem na magnetu, a ve sběrně se zlobit nebudou, že to má nižší kompresi... Pro pečlivého majitele, co od auta očekává co nejspolehlivější dlouhou službu to není, ale takového něco takového zpravidla ani nenapadne. No a ťůner, co je pro něj na prvním místě "zvuk", s tím stejně nějaké zásadní nájezdy najezdit nestihne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Pokud už chceš měnit filtr za nějakej kónusový, tak ho aspoň pořádně izoluj(nech odstínit) od motorové části, kde je nejvíc teplo, jinak to pojede ještě hůř než se sériovým filrem a naveď k němu dostatek studeného vzduchu, na závodních autech je to řešeno pomocí nasávače, který je umístěn pod kapotou těsně nad chladičem, mezi maskou uprostřed mezi světly(ale tahle kravinak není zrovna laciná). Někde tu byl i návod jak filtr odstínit a udělat tak náporové sání ze spodu auta(jako provizorní řešení ok, ale ne trvalé), nebo udělat nasávač(rozšklebený žralok), od něj svést trubku a nakoenc trubky umístit filtr, který musíš odstínit(třeba kusem plechu)od motoru a chladiče. Jak to namontovat? - Nejlepší je změřit průměr trubky s trubkou kterou tam chceš dávat a průměr filtru(té díry), kterou bude nasazen na trubku. Trubka by měla o něco menší, aby šla nacvaknout, narazit na původní otvor a ten pak svorkou stáhnout, a konec trubky, musí být zase menší než průměr díry u filtru - příklad: Filtr má průměr 60mm, takže trubka musí mít logicky o něco míň(58) aby šel filtr na ni nasadit a dobře stáhnout sponou a samotná trubka zase musí sednout na původní.

Osobně si myslím, že je to hloupost dávat sportovní filtr na sériové auto, filtr se dává jako konečná úprava, kdy máš auto dolaďěné a odzkoušené. Tahle móda je pro tunery, kteří chcou aby jim auto řvalo a všichni se za nimi ohlédly, ale když přijde na věc, tak to auto pak ve vyšší rychlosti nejede a dochází mu dech(vyjimka jsou Ti, kteří mají filtr odstíněný a dobře vyřešený, takových je ale jen pár). Pokud je to všechno dobře provedeno a seřízeno jak má, pak by se měl výkon opravdu zvednout v rámci do 10%, dle papírů, skutečnost je ovšem poněkud jiná a onen výkon je zanedbatelný, říká, se a já jim dávám za pravdu, že na motory co mají obsah od 1.0 - 1.6 bez turba je nárůst výkonu od 2-12 koní max. takže s tvojí 1.6 80kw by sis polešil tak na 85-87kw max. a to za předpokladu, že bys vše udělal jak se má.

Co se týče filtrů samotných, jsou 2 verze - Kónusový filtr to je ten velký a druhá verze jsou uni vložky do originálních boxů, s Kónusovým filtrem máš jistou změnu zvuku za sporotvní a jistý nárůst výkonu(10%), zatímco vložky zvuk skoro nemění a výkon je zhruba poloviční, ale s jistotou, že vše zůstane stejné, jen vyměníš vložky - papírovou za bavlněnou a tím umožníš motoru lepší nasávání vzduchu( i logicky přez co se líp dýchá, přez papír nebo přez látku?!).

 

Já osobně jsem se u své 306 uchýlil jen ke změně vložky(daleko jedodušší a původní sání je dobře řešené), protože u 306 to není tak jednoduché filtr odstínit aby funguval jak má a navíc je to kravina dávat sporotvní filtr na 1.4l obsah bez turba, téměř žádná změna ve výkonu a kdo si myslí, že ano, tak je...

Upraveno uživatelem V4SY
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...