Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Kotoučovky na zadek místo bubnů - 405


Tuldous

Recommended Posts

Nazdárek...

chci se zeptat, co všechno by bylo potřeby vyměnit na zadní nápravě u 405 v kombajnu při změně bubnů na kotoučovky... Všichni vědí, že s bubnama jsou problémy a naskytla se možnost koupit koutouče a brzdiče za dobrou cenu.... V pondělí se na to můžu jít kouknout, ale jestli to celý bude moc drahý tak se na to vy..dnu...

Nevím ani jestli má pův. náprava nějaké držáky, či snad uchycení pro nové brzdiče.... a co chycení kotoučů....

A další věc prosím.. co brzdné účinky... nebude to pak dělat bo..del dohromady... Stačí jen, aby dobře fungoval zátěž. regulátor nebo je to celý špatně? A raději teda nekombinovat? Jako bych byl nerad, kdyby mě začal předjížděl zadek v zatáčce třeba na sněhu... A to jízdu na sněhu můžu....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mel vzadu kotouce na 309GTI a zadne zvlastni starosti s nima nastesti nebyly, ale bubny jsou vseobecne povazovany za mene problemove.

Vyhodou kotoucu je zrejme jen lepsi odvod tepla (dlouhe brzdeni z velkych rychlosti nebo hodne nalozeny auto).

U 309 jsem mel dojem, ze zatezovy regulator stejne zadnim brzdam moc prace nedaval, takze ty kotouce mely vyuziti jen pri velkem nalozeni auta (5 lidi a cement v kufu nebo tezkej vozik hodne nalozenej na oj).

Ja bych do toho asi nesel, snad jen pokud bych ty zadni brzdy potrebovaly i z jineho duvodu komplet vymenit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj Toldousi,ja to taky vyměnoval a je to super.Musis si koupit ty třmeny,pak kotouče(pruměr-249mm,tlouš?ka-10mm),specialní uchyty na třmeny a plechový kryty na kotouče-tohle se dá sehnat pekny z vrakacě!:super.Tyhle uchyty drzi třmen na rameni-důležité.Dále lanko ruční brzdy-2x obě strany(stojí zruba 2x 200kč) a doporučoval bych regulator brzdnýho učinku-my ho sundali na 405SRI a brzdí to normalně!Ale doporučuju,protože dostat smyk a rosekat sebe i auto!!!:grr:grr.Ale vyplati se to je to znat a neni problem z ručkou a vyměnou obložení,\"praskaním\",slabnutim brzdneho učinku(fadding)atd.Doporučuju si to vyměnit ja to mam ted na 405GR a je to jinej povoz!:super:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Pája Rybišár

Ahoj Toldousi,ja to taky vyměnoval a je to super.Musis si koupit ty třmeny,pak kotouče(pruměr-249mm,tlouš?ka-10mm),specialní uchyty na třmeny a plechový kryty na kotouče-tohle se dá sehnat pekny z vrakacě!:super.Tyhle uchyty drzi třmen na rameni-důležité.Dále lanko ruční brzdy-2x obě strany(stojí zruba 2x 200kč) a doporučoval bych regulator brzdnýho učinku-my ho sundali na 405SRI a brzdí to normalně!Ale doporučuju,protože dostat smyk a rosekat sebe i auto!!!:grr:grr.Ale vyplati se to je to znat a neni problem z ručkou a vyměnou obložení,\"praskaním\",slabnutim brzdneho učinku(fadding)atd.Doporučuju si to vyměnit ja to mam ted na 405GR a je to jinej povoz!:super:papa

Čaus Pájo,

rozčiluje mě, jak se to pořád s..e .... hlavně ručka je vždycky za dva tři měsíce na okrasu.....

Lanka už jsem sice koupil, ale to mi v krámě vyměněj, to není problém....

Ale co ty speciální úchyty, jdou přidělat na starou nápravu? Nemusí se kvůli tomu měnit náprava?

Maj to někde na vrakárně prý komplet a jen za kotouč a brzdič chtěj litr- tedy za jeden ... Tak uvidím co s tím . v pondělí se to půjde shlédnout a uvidíme.... Ještě dejte někdo vědět, jestli víte co a jak ..... Dík Tulda

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... myslel jsem si to s tím nábojem ... No uvidím co na mě vytáhnou za preiss.....

A s tou hýbavostí je to jasný..... nejdřív jestli se vůbec hýbou a pak je vzít.... Nejlepší stejně bude je rozdělat vyčistit namazat nahodit nové manžetky a je na dva roky pokoj .... Uvidí se...

Ještě jedna věc kolem..... co kovové trubičky .... budou pasovat.... Já jen aby to nebylo zbastlený..... A co te regulátor brzdného účinku.. to je stejná věc jako zátěžový regulátor? Nebo něco jiného? Tuldin

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Leggatstreetcars

Původně zaslal: Pája Rybišár

dej si bacha na tu rucku, kdyz to tam bude stat nejakej tem mesic, muze to bejt zarezli a pak to je v p..i - hodne stesti

Já myslel samozřejmě ty lanka nový,koukni na autokelly maj je tam za 200kc jedno:papa

nemel jsem na mysli lanka, ale brzdice...:super

Já jsem pochopil a Pája snad taky.... Starý lanka bych tam nerval-nesmysl.... A co ty připojovací trubičky.... Je potřeba je vyměnit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já bych dal radši ty bubnovky do perfektního stavu a vys..l se na takové přestavby, zdá se mi to jako zbytečné vyhazování peněz. A pokud tam nedáš ten regulátor který pokud dáš starší ti může počase umřít, tak hodně štěstí v zimě bez ABS. Ono kotouče se dávají na auto s výkonem od 80kw, ale na tak lehké auto je to zbytečnost. Oktávka je o půl tuny těžší a taky na 66kw nejsou. Pokud není ABS, tak jsou kotouče v zadu jen přepych.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... ještě porozmýšlím..... Uvidím na kolik to celé vyjde a jak velkej zásah to bude podle původní nápravy a podle toho usoudím....

Jen mě zaujala myšlenka \" Oktávka je o půl tuny těžší a taky na 66kw nejsou.\" Kolik váží Oktávka v kombíku? 1800 Kilo? Ale to je i přívěsným vozíkem což? :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aj bubny aj kotucovky maju svoje muchy,,,, ja mam kotuce,,, byva problem s tym,,,, ze rucna je riesena cez osku,, ktora zatlaci na valcek,,,, je to dobre kym sa to nepo.ere,,, lanka ani tak nehrdzaveju,,, s tym som sa este nestretol,,,, ale pokial ide o brzdny ucinok,,, byva celkom dobry,,,, inak neviem ako mysleli v Peugeote,,, ked v r. 92 pri facelifte nahradili kotuce bubnami. Ideal je system ktorry ma otec na Toyote Celice,,,, ma kombinaciu kotuc bubon,,,, bubon je na rucku,,,, je to nezavisle od seba a da sa vymenit len sucast, ktora sa pokazila,,,,,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podle meho auta (4x kotouče), kde funguje regulátor brzdné síly, a kde jsou brzdy v dobém stavu, musím říst že nic moc brzdy, sice mají citlivý náběh, ale celkově nic moc, podle mě nebudou bubny o nic horší, jo neříkám s ABS je to jiná... ale to bohužel nemám

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čus, jezdil jsem s Roverem 416Si. Ten měl 4x kotouč, ABS, SRS...! Při jakémkoliv brždění jsem necejtil, že by zadek brzdil. Auto se vždy naklonilo dopředu! Ručka? Už ani nevím, kolik hodin jsem se ji snažil poštelovat a nikdy se mi to nepovedlo! Z kopce to prostě neubrzdilo nic i když jsem ji zatah tak, že jsem myslel, že jí vyrvu. Teď mám 309ku bez abs a jinejch vychytávek, mam tak bubny a nemužu si na to stěžovat, ručka brzdí skvěle a ještě se mi nestalo, že by se auto při brždění znatelně naklopilo na předek, protože zadek super zabírá a auto jde k zemi jak ve předu, tak i vzadu!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čau draku z Dakaru,

já vím já vím.... No jenže když já měl kotoučovky vzádu na CRXxu a to tři roky... Pak na Preludě asi jen čtyři měsíce.... Teď je mám na na 406 tce a nemůžu si na to stěžovat.... Problém je v tom, že se 405 pětkou jsem najezdil od 65 do 80 ročně a to se ti pak nechce furt rozdělávat a čistit.... ono by chtělo ale není moc času...

Nikdy jsem neřekl, že by bubny brzdily špatně... ale ručňovka je po deseti, patnácti tisících na parádu Měl jsem tři 405-tky v kombi a všechny stejný..... A když za tím máš vozík s tunou a lítat někde s šutrem aby Ti to neujelo z kopce, to taky není nějakej přepich....

Jen se naskytla malinká možnost to zaměnit, a jestli to bude moc peněz tak se na to vy..ru. Spíš mi šlo o to jak je to technicky náročné a jestli to vůbec jde bez výměny nápravy ....

Ale i tak dík. Tulda

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Tommate

Tak já bych dal radši ty bubnovky do perfektního stavu a vys..l se na takové přestavby, zdá se mi to jako zbytečné vyhazování peněz. A pokud tam nedáš ten regulátor který pokud dáš starší ti může počase umřít, tak hodně štěstí v zimě bez ABS. Ono kotouče se dávají na auto s výkonem od 80kw, ale na tak lehké auto je to zbytečnost. Oktávka je o půl tuny těžší a taky na 66kw nejsou. Pokud není ABS, tak jsou kotouče v zadu jen přepych.

jen tak bokem..pul tuny ? neprehanej :) 4x4 ochcavka v kombiku 74kw vazi cca lehce pres pul tunu..405tka ma tusim neco kolem 1300 ...tohle bych nedramatizoval :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...