Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Charlie 607 2.2HDi - náhlá smrt


Charlie 607

Recommended Posts

Tak si tu také založím vlákno k našemu lvíčku.

Je to Peugeot 607 2,2HDi - důvěrně zvaný Pepé :-)

Info o autě:

rok výroby: 2004

motor: 2,2HDi 98kW (DW12TED4)

převodovka: ML6 CL 6ti st. manuál

barva: KDA Dolomites - šedá metalíza (v TP píší bronzová)

výbava: Lux Dynamique (černé kožené čalounění, xenonová světla, navigace s barevným displejem, bílé budíky, 10airbagů, JBL sound system, kazetové rádio Clarion s měničem na 6CD, alarm, ABS, ESP, ASR, vyhřívané sedačky, el. okna, el. zrcátka samostmívací, roleta zadního okna, odnímatelné tažné, zámek zpátečky Construct a spoutu dalších blbin)

kola: 17" Feline na léto - pneu 225/50/17 Nokian zLine                                                                                                                                                          16" na zimu - pneu 225/55/16 Falken HS 449 EuroWinter

 

Auto bylo prodáno jako nové v ČR u Agrega Bludov

Já ho koupil 9/2010 se 76.500km na tachometru (podle servisní knížky ty kilometry odpovídaly) od 1. majitele v perfektním stavu, tehdy za 229tis.

Musím říct, že za těch zatím 6 let a 80tis km jsem s autem maximálně spokojený, nikdy nás nikde nenechalo, i když pár závad bylo, některé ještě jsou, ale povětšinou běžné opotřebení. 

Úpravy na autě:

LED denní svícení v nárazníku                                                                                                                                                                                      Folie na oknech od B-sloupu dozadu, propustnost 15% - jediná nevýhoda - vyřadí to z funkce samostmívání zrcátek

USB zásuvka pro nabíjení vlevo pod volantem

HF Sada 

 

Auto se snažím udržovat v originálním stavu, takže pokud to situace dovolí, tak kupuju originální díly.

Na autě se měnilo:  

95.522km - 02.02.2012 - přední brzdové kotouče a destičky ATE    

104.345km - 05.09.2012 - tyčky předního stabilizátoru, rozvodová sada a řemen příslušenství, naftový vzduchový olejový filtr + olej Total Quarty Ineo ECS 5W-30

117.653km - patice předních blinkrů 

119.668km - 22.01.2014 - výbojky Xenonů D2R 6000K

120.000km - 01.02.2014 - olejový filtr + olej Total Quartz Ineo ECS 5W-30

120.760km - 17.03.2014 - čepy řízení Lemförder

127.585km - 03.10.2014 - zadní brzdové destičky ATE

135.869km - 06.06.2015 - vzduchový a naftový filtr Purflux, převodový olej Total BV 75W-80, olejový filtr + olej Total Quartz Ineo ECS 5W-30

                  - 11.09.2015 - baterie Varta Silver 63Ah

148.622km - 23.04.2016 - olejový filtr + olej Total Quartz Ineo ECS 5W-30

155.906km - 12.12.2016 - oprava vysokotlakého čerpadla Bosch CP1 - přetěsnění a výměna ventilků

156.405km - 26.01.2017 - ramínka předních stěračů

157.023km - 23.02.2017 - výměna cd mechaniky navigace

157.614km - 17.03.2017 - výměna ložiska PP kola, předních brzdových destiček, brzdové kapaliny

165.142km - 29.11.2017 - výměna oleje Total Ineo ECS 5W-30 + originál filtr.

168.712km - 17.04.2018 - výměna rozvodů s vodní pumpou (SKF), výměna řemene příslušenství s kladkama a řemenicí klikovky (SKF), výměna volnoběžky alternátoru (Valeo), výměna zadních brzdových kotoučů (ATE), zadních brzdových destiček (PSA), paken ruční brzdy (Bosch) a lanovodů ruční brzdy (ATE), výměna chladící kapaliny G33 (PSA), doplnění Eolys 176, nové 4ks letní pneu Falken Azenis FK510 

169.665km - 6.6.2018 - výměna spojkové sady Sachs včetně dvouhmotnostního setrvačníku, výměna oleje v převodovce Total 75W-80

Všechny výměny olejů nemám přesně zaznamenané, ale měním po 15tis km pravidelně, jen né vždy si to zapíšu i s datumem. Navíc se ještě měníl kroužek ABS pravěho předního kola. 

FAP podle diagnostiky regeneruje po 700km, množství aditiva usazeného ve filtru 104g (edit 25.4.2018 109g)

Přes léto ještě budu řešit nějaké kosmetické věci - musím vyměnit hlavici řadící páky, nově obšít volant a hlavně vyřešit škrábanec na kufru, co mi na zaparkovaném autě způsobil opilý cyklista - vezl 2kg propan-butanovou lahev, tak mám celkem štěstí, že to zkončilo jen škrábnutím a že tou lahvý auto úplně minul, mohlo to být horší, ale i tak mi to štve. Foto sem dodám později.

 

Tady je pár fotek auta, ale jelikož jsem teď zjistil, že auto moc nefotím, tak aspoň něco, polepším se a časem doplním víc.

DSCF2926.thumb.JPG.56b144ce1cfdda188a9ffedc6ba6ad3c.JPG11.thumb.jpg.6050ea416a1ec8d71a48fe3840e36e8b.jpgDSCF4240.thumb.JPG.32355a6b487e4d32957c37fd796e9beb.JPG

                            

 

S autem jezdíme denně, nejdelší zatím absolvovaná trasa byla v roce 2012, kdy jsme jeli ve dvou na otočku do Holandska - 900km tam a po 2hodinách 900km zpět - celkem 1800km za celkem 23hodin, odřídil jsem si to komplet sám, průměrná spotřeba tehdy byla dle pal. PC 5,9l/100km

                   

 

 

 

Upraveno uživatelem Charlie 607
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky. 

V pátek mi dorazily originál sněhové řetězy, povedlo se mi je sehnat z německa přes ebay.de , jedny mi tam před rokem utekly, jsem zapoměl když končila aukce, tak tentokrát se to povedlo. Tak už jim jen najít místo v autě. Jsou nové, sníh ještě nepoznaly, tak snad jim to dlouho vydrží. Ale příští rok se chystáme na hory, kvůli dětem, aby se kluk v nějaké školičce naučil trochu na lyžích, nebo snowboardu, tak lepší být připraven. 

 

 

Řetězy 1.jpgŘetězy 2.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Tak včera na tachometru naskočilo 157tis km

 

7507e8ff9f15f5526353e0d513451e78.jpg

 

Minulý týden proběhla očista auta z venku, aby nebylo zasolené, tak zas vypadá k světu. Ale na vnitřek se nějak nemůžu pořád dostat. Včera jsem si přivezl čistič kůže Peugeot Technature tak o víkendu se k tomu snad dokopu.

 

Dnes jsem vyměnil cd-mechaniku navigace, tak už zas navigace jede. Původní mechanika nechtěla.načítat cd, zkoušel jsem nechat vyměnit i laser, ale nic. Tahle zatím šlape, tak snad to vydrží.

 

Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V pátek výměna orig. ložiska pravého předního kola (tak je v autě zas parádní ticho), orig. předních brzdových destiček, brzdové kapaliny Peugeot DOT4+, ztržení hran na kotoučích a zjištění dalších pár závad, takže se ještě budou měnit zadní kotouče, pakny ruční brzdy, lanovody ruční brzdy. 

Včera jsem se s autem projel lehonce přes 500km přes Prahu, Hradec Králové, Litomyšl do Svitav a zpět s vlekem. Po dálnici 110, zbytek dle limitů, spotřeba 9litrů/100km, ten vlek je za autem v dálničním tempu celkem znát, i když byl prázdnej a pak nebyl moc naloženej, cestou zpět nám foukal pěknej protivítr rovnou do čumáku což spotřebě taky nepřidalo. Jel jsem si pro přibližovadlo Peugeot 103, až bude kapku lepší počasí tak ho vyčistím, udělám lepší fota a založím mu tu také vlákno v příslušné sekci. 

P1.jpg.773fb363a942c3ccc2aab1ec335fe542.jpgP2.jpg.03b424797505262b3a56dd18d5de3304.jpgP3.jpg.25cbb36dcdc7d334e8d936b212d4e905.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 8 měsíců později...

Nevím, byl jsem pro ní ve Svitavách u kluka co je fanda do Citroenů, měl tam krásný zrenovovaný náklaďáček a předtím měl 2CV. Jen tu na fóru vlákno i přímo k téhle 103jce v sekci moto. Přes zimu ji chci dát trochu dokupy a přes léto už snad bude v každodenním provozu.

     

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Nejčastěji je to těsnění jak se do toho strká motorek ostřikovačů. Už jsem ho také měnil.
Těsnění stojí 124,- OEM 643445 
A taky se mi jednou povedlo vytáhnout ten husí krk, ten je taky jen nasazenej do nádobky přes těsnící gumu.
OEM 643472 - 44,-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Budu kupovat rozvodovou sadu s vodní pumpou a nevím co vzít. Komplet INA, SKF, Bosch, nebo nějakou jinou? Co by jste doporučili?

A druhej dotázek, je třeba měnit rozvodovou sadu vaček - řetízek mezi vačkama? Je na to nějaký doporučený interval? A co vše je třeba demontovat aby se k tomu dalo dostat?

Díky

     

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Tak dneska objednáno od Badisaka komplet rozvody s vodní pumpou, řemenice klikovky, drážkovaný řemen a kladky vše SKF, ještě objednám origo chladící kapalinu a v březnu do servisu. Ještě se bude měnit EGR a žhavky, ale to už mám doma - origo.

A ve druhé vlně půjdou komplet zadní brzdy - kotouče, destičky, pakny, lanovody ale to nechám na duben.

     

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes dorazil balík od Badisaka, vše vzorně zabaleno, perfektní. Díky.

 

Rozvodová sada s vodní pumpou SKF - vše je od SKF - pumpa made in Spain, řemen Italy, kladky France

 

Napínací kladka řemene příslušenství SKF je od Dayco - made in Italy

 

Vodící kladka řemene příslušenství SKF je taky od Dayco s ložiskem Koyo - made in Japan

 

Řemen příslušenství SKF je SKF made in France

 

Odpružená řemenice klikovky SKF na sobě žádný popis nemá, ale na krabici je taky made in France.

 

To jen tak pro zajímavost co SKF do svých krabic dává.

 

A ještě bych měl jeden dotaz, když už tohle všechno budu měnit, mám pro jistotu vyměnit i volnoběžku alternátoru?

 

K rozvodovýmu řetízku vaček s napínákem se zatím nikdo nevyjádřil, tak nevím, vyměnit spolu s rozvodama, nebo nechat být?

 

Najeto 168tis km.

 

     

 

 

3c24a9500a48142d6df20d2258f0024a.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

V úterý nám tu kapku napadl sníh a domu to mám celkem do kopce, klouzalo to dost. No na křižovatce pod kopcem jsem musel zastavit a už jsem se nezmákl rozjet natolik abych kopec v klidu vyjel. Protiprokluz mě zastavil v půlce kopce. Naštěstí jde u 607 ASR vypnout, sice kola hrabali, ale rozjel jsem se a i dojel až domu.

Dneska ráno při příjezdu do práce se zas ozvala regenerace FAP - spustila se sahara, tak odpoledne jsem udělal cestou domu trošku zajížďku po dálnici a zregenerováno.

Ještě jsem doobjednal volnoběžku alternátoru, když už se to bude vše měnit tak ať je to komplet. Příští týden by měl proběhnout servis.

No a pomalu se porozhlížím po letních gumách, dosud jsem měl Nokian zLine, cena teď 2400/ks, ale přemýšlím jestli nezkusím Barum Bravuris 3 - necelých 1700/ks, no ještě uvidím. Ale nejdříve dám ještě zkontrolovat geometrii, zadek se zdá být v pohodě, ale předek se hodně sjíždí venky pneumatik. Zajímavé ale je, že jen u letních, zimáky se sjíždí zdá se rovnoměrně.

No a aby toho nebylo málo, tak po zahřátí auta je cítit chladící kapalina, tak snad to při servisu odhalí odkud to jde. Doufám že jen z vodní pumpy.

     

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Dneska jsme si udělali výlet a potkal nás defekt - píchlé kolo. Přišlo mi že auto nejede tak lehce, tak zastavím a prázdné levé zadní kolo, ale nijak extra znatelné to na jízdě nebylo. A senzory v zimní sadě nemám.

Jsem ale rád, že u 607 je vše ještě v pořádku a má plnohodnotnou rezervu. Tak výměna a jelo se dál. Zimáky už měli stejně poslední sezonu, tak to aspoň tolik nemrzí.

Někde na cestě kterou projíždím několikrát denně jsme chytli hřebík.

DSC_2059.JPGDSC_2060.JPGDSC_2063.JPG

     

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Zítra jde auto konečně do servisu.

Dneska mi ale kapku nemile překvapilo i když jsem to trochu čekal. Ráno požadavek na regeneraci, po 200km od poslední regenerace, tak jsem auto napíchl na dia a v ŘJ motoru jsou závady aditivace nafty - málo aditiva. Na displeji auto ale nic nehlásí. Je to už druhý požadavek na regeneraci po 200km, předtím regenerovalo po 650km.

Tak jsem auto odstavil a domluvil si servis.. Doufám že FAP bude jinak v pořádku a že chybí jen to aditivum, jestli ne, tak holt výměna FAP.

Najeto 168500km.

 

Jaké aditivum mám objednat? Walker Eolys 176, nebo Peugeot Infineum F7995 ?? Eolys je skoro o polovinu levnější než Infineum, má smysl jít do originálu, nebo úplně stačí aditivum walker? A budou stačit 3litry? 

     
 

Upraveno uživatelem Charlie 607
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...