Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Hluk a vibrace BlueHDI 1,6 EAT6


JVP

Recommended Posts

Mám zánovní P5008 1,6 BlueHDI s automatem EAT6 - najeto cca 4000km. V poslední době jsem si povšiml tohoto projevu:Když je deaktivovám star/stop systém (buď díky nízkým teplotám, nebo manuálně), mám převodovku v režimu D a zastavím vůz (např. na semaforech) tak:
1. pokud je motor ještě neprohřátý, tak se po zastavení otáčky drží na 800 a po úplném zastavení vozu převodovka patrně "odřadí" na neutrál, otáčky lehce vzrostou (ručka otáčkoměru nadskočí kousek nad 800). Při tom je motor krásně klidný a tichý, zejména pak po odřazení.
2. v okamžiku, když se motor ohřeje, tak se otáčky v klidu sníží, tj. po zastavení jsou kousek pod 800. Zároveň při zastavení znatelně naroste hluk motoru (převodovky) a vibrace a je cítit, že je převodovka stále v záběru. Někdy se po pár vteřinách otáčky samy zvednou na 800, převodovka odřadí na neutrál a motor se uklidní, někdy tomu napomůže prudší zamáčknutí brzdy. Při zastavení do kopce k tomu ale nedochází a převodovka je stále v záběru do dalšího rozjezdu. Podobně, nebo spíše stejně, tj. zvýšená hlučnost a vibrace se auto projevuje, pokud pomalu jedu na volnoběh např. při pojíždění na parkovišti. Ten hluk mě evokuje nejakou vibrující součást motoru nebo na motoru, případně něco v převodovce.  Co mne udivuje je, že ve všech ostatních režimech je auto velmi tiché, ač je to diesel a to včetně zmíněných jízdních režimů, pokud tyto probíhají při studeném nebo částečně ohřátém motoru. Čekal bych opak, tj. větší kravál při studeném motoru.  Mám dojem, že to souvisí s otáčkami. V okamžiku, kdy se motor ohřeje na provozní teplotu, otáčky volnoběhu klesnou - předpokládám, že do té doby jsou z důvodu rychlejšího ohřátí zvýšené (držené nad 800 ot.) ekvivalent sytiče - a jakmile volnoběžné otáčky klesnou pod 800, tak v okamžiku, kdy je spojka v záběru, vozidlo se více třese nějaké rezonanci a tím vzniku slyšitelného hluku a cítitelných vibrací. Je tedy spíše otázkou, zda je tento projev dobře nebo špatně, co může vibrace způsobovat a zda jsou v těchto hodnotách volnoběžné otáčky správně nastaveny.
Doposud jsem si tohoto jevu nepovšiml, neboť při zahřátém motoru v okamžiku zastavení zapnul start/stop systém, což se v této zimě neděje.
Zajímalo by mne,prosím, zda se jedná o standardní provozní jev?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok, díky. Normální to asi není.  Měnič v převodovce jede pořád, v normálním kopci tě udrží i bez brzdy a na volnoběh se rozjede sám. Jak to reaguje, když mírně přidáš plyn se zataženou ruční brzdou? A jak se to chová, když tam máš ručně "N" ? Více by bylo vidět na diagnostice, v jakém z režimů se zrovna nachází měnič momentu.

Jestli je to v záruce, řešil bych to přes servis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se zataženou ručkou jsem nezkoušel. Když tam dám N, vibrace a hluk přestanou a otáčky se ustálí na 800, úplně stejně, jako když zastavím na rovině nebo z kopce a přimáčknu brzdu (převodovka odřadí na neutrál). Když zastavím do kopce s D režimem, tak převodovka neodřadí, ale zůstane pořád v "zátahu", otáčky jsou kousíček pod 800 a je patrný hluk a vibrace. Je mi vcelku jasné, v jakých režimech se to děje, akorát u studeného motoru je režim, kdy je měnič v zátahu otáčkově posazen na 800 a okamžik, kdy odřadí pak lehce nad 800 a v tomto spektru otáček motor jen přede. Když se to ohřeje, tak oba tyto režimy klesnou o pár desítek otáček pod, respektive na 800 a pak se to u režimu v zátahu projevuje zmíněnými vibracemi a hlukem. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...