Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

H7 Led


jirizdansky

Recommended Posts

TomasARN Co jsem koukal na zeď viz. foto tak je to v pořádku a stoupl jsem si před vozidlo do vzdálenosti cca 5 metrů i do bobku postupně tak neoslňovalo. Samozřejmě když jsem byl v bobku tak už to začalo pomalu a jistě oslňovat, ale to jsem byl na úrovni světlometu. Jelikož to má vysokou svítivost tak si myslím, že je to těsně na hranici oslňování, ale to mají i nové vozy, které jsou tímto vybaveny nebo laserem. A já si říkal jak se to jmenuje a ono to je zrcadlová parabola tak ta je poškozena nad žárovkou a nejspíš má největší podíl na to, že ty kraje jsou žlutý a na silnici to dělá žlutý "V". Našel jsem stránku, která to opravuje, ale pálka neskutečná, že to už radši koupím nové světlomety.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ehm, poněkud nechápu tu logiku, že záleží, jestli člověk před světlama sedí v autě nebo dělá dřepy ... pokud ho to neoslňuje ve stoje/v přídřepu s očima v úrovni běžného řidiče, jakým mechanismem to najednou začne oslňovat toho řidiče?

jinak za našich mladejch let bylo seřizování podle stěny naprostá normálka a oslňovalo se řekl bych míň (ruční regulace naklopení je zlo, zlo, zlo ... :-/)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oslňuje to proto že část světla se odráží uplně jinam než dopředu, muže za to změna ohniska  a pak taky uhel vyzařování světla z LED který je jiný než u klasické žárovky, pak taky vlnová delka světla která se o sklo světlometu lame v jiném uhlu než ze žárovky, je toho víc. To samé dělali Xenony a ted to zažíváme na silnicích zase s LED, pořád dokola.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pánové, oba dva jste absolutně minuli moji pointu

ale zkusím to ještě jednou ... reagoval jsem na:

před 6 hodinami, TomasARN napsal:

Je uplne jedno ... ako sa ti to zdalo ked si stal pred autom

když to neoslňuje člověka stojícího před autem, resp. přidřeplého do výšky řidiče, jak to oslní řidiče? - ona jako ta LEDka nějak operativně mění ohnisko, úhel vyzařování, vlnovou délku a "toho víc" podle toho, jestli zrovna svítí na stěnu, na člověka stojícího a kontrolujícího světla nebo na protijedoucího řidiče?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To tady nikomu nevysvětlíš. Debilů, co dávají ledky místo H7 potkávám... Tím, že je led vyosená září krom horní části paraboly kus spodní, takže ozařuje hodně silným rozptýleným světlem i tam, kde nemá. Když jede proti tobě, řekneš si, je to penis. Když jede ale třeba 10-15km za tebou a pere ti to do bočních zrcátek zhruba jako dálkovými, je to dost nasírající. Podobně se bohužel chovají automatické adaptivní LED, taky nikdo nepřemýšlel o tom, že auto má zpětný zrcátka(ty aspoň nesvítí do vnitřního, pokud ho "vidí"). Vnitřní mám elektrochomatické, ale to též nemá každý. Jezdit s H7 LED je bezohlednost vůči ostatním.

Bohužel zdejší bastliči jsou nejchytřejší na světě, takže můžeš napsat cokoliv - jen oni mají pravdu. Přestal jsem diskutovat, je to ztráta času.

Upraveno uživatelem Pacho69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Pacho69 napsal:

Bohužel zdejší bastliči jsou nejchytřejší na světě, takže můžeš napsat cokoliv - jen oni mají pravdu.

aha, a ty tu svojí "pravdu" máš jako zjevenou od pánaboha, že se můžeš takhle vyjadřovat k názorům ostatních?

třeba já jsem ochoten svůj náhled na různé věci poopravit - má to ovšem tu chybičku, že za mlada jsem nechodil do kostela, nýbrž na matiku, informatiku i filosofii, takže k té opravě mi nestačí předhodit něco od nějaké (pseudo)autority jen tak k uvěření, nýbrž potřebuju nějaký uvěřitelný (ověřitelný) řetěz vysvětlení od nesporných východisek

položil jsem docela jednoduchou otázku, ani po pěti příspěvkách jsem se nedozvěděl přijatelnou odpověď, akorát se tu furt odvádí téma k úplně jiným věcem (jistě všichni dobře známe "... a vy zase bijete černochy!")

jediné relevantní tvrzení, teprv až po zopakování dotazu, bylo na téma nedosažení stejné polohy jako protijedoucí řidič - ano, věřím, že kolega neotestoval všechny možné polohy, například asi nelezl na žebřík, aby zkusil perspektivu řidiče kamionu, nicméně jako zdůvodnění 'je uplne jedno ...' mi to přijde poněkud slabé; dle popisu jeho tělocviku nějakou rozumnou množinu běžných poloh zcela jistě pokryl, důkaz čehož si každý může u auta provést sám

ano, na jednom se shodnem, takováto diskuse je ztrátou času ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No když myslíš, že člověk, který navrhuje světlomety skáče s žebříkem před autem... každopádně hopkání s žebříkem před autem fyzikální (tedy ani optické) zákony ani homologaci neovlivní. Jestli jsi chodil na matiku, pak tedy nechápu, jak o tom můžeš vůbec přemýšlet, je celkem jednoduché si spočítat, co udělá vyosení světelného zdroje v reflektoru. Na tom celkem není co "poopravovat". To, jak svítí H7 LED bohužel potkávám každý den. A rozhodně je to dost podstatný důvod, proč žádná z nich tu homologaci nemá, protože splnit ji neznamená jen to, jakou intenzitou kam svítíš, ale o to, jakou intenzitou kam nesvítíš. A to právě tyhle bastly nesplňují - tam, kam by neměly svítit, tam svítí příliš. Problém je, že výrobce auta v návrhu počítá s přesným umístěním zdroje světla z H7 (které je v ose a prakticky bodové - přečti si třeba normovanou specifikaci na H7), tím se při návrhu řídí. Nedodržení specifikace pak v tom reflektoru znamená, že to nesvítí tam kam má, navíc to klidně může být daleko horší například naklopením paraboly reflektoru (a to třeba sklopením dolu), tam kde by s H7 neodrážel nic, s H7 LD odráží hromadu zbytkového světla... Problém je i to, že intenzita vyzařování nemže být v rozsahu 360 stupňů homogenní, protože to u LED prostě nejde. A způsob vyzařování se liší reflektor od reflektoru, takže v jednom autě je "snesitelný", v druhém "vražedný"...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TomasARN: To přece zjistíš hopkáním s žebříkem před autem, ne? To by ti mělo "poopravit náhled na věci".

 

V ‎14‎.‎12‎.‎2017 at 12:40, kavol napsal:

když to neoslňuje člověka stojícího před autem, resp. přidřeplého do výšky řidiče, jak to oslní řidiče? - ona jako ta LEDka nějak operativně mění ohnisko, úhel vyzařování, vlnovou délku a "toho víc" podle toho, jestli zrovna svítí na stěnu, na člověka stojícího a kontrolujícího světla nebo na protijedoucího řidiče?

když myslí, že to vyhodnotíš hopkáním před autem tak "no comment". Tedy pokud jsi studoval matematiku, tak potěš... Chtělo by to i nějakou tu fyziku.

Upraveno uživatelem Pacho69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kontrolu světel jsem udělal na rychlo a přesvědčil jsem se mimo město ve tmě. Nepotřeboval jsem ani dálkový skoro a hned mě to bylo jasné, že je něco špatně. Světla jsem sklopil z nuly, až na trojku a to je u 406 pozice 0, -, 1, 2 a 3. No rozhodně pojedu ke kamarádovi a dle regloskopu to seřídím, abych neoslňoval nebo neměl moc sklopený světla bude to jistější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 6. 12. 2017 at 20:13, Peugeot 406 Break napsal:

Trochu toto téma obnovím už nějakou dobu přemýšlím a mám vyhlídnuté jedny LED H7, ale zatím koupi odkládám. Co jsem brouzdal na internetu tak jsem jenom u PHILIPS našel homologaci tzv. EMC E8 elektromagnetická kompatibilita, ale i tak nejsou homologované a patří do skupiny off-road. :D Chtěl bych se zeptat ten kdo je používá třeba von_georg slyšel jsem, že prý za deště a mlhy LED žárovky v potkávacích hrůza jakou máte zkušenost s LED žárovky za tohodle počasí?

Koukám ,máme tu Jičíňáka

Upraveno uživatelem Milan+
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pacho69, TomasARN: furt to samý ... řeč byla o oslňování, nikoli o homologaci - hromada keců, ale vysvětlení, čím se teda tak zásadně liší, jestli před těma světlama člověk hopká, anebo tam je v roli protijedoucího řidiče, zase žádný, zase jsem se nedozvěděl, jaká tajemná fyzika se za tím skrývá

pěknej traktátek na téma konstrukce paraboly, ale o tom, jak by například to odrážení hromady zbytkového světla mohlo záviset na tom, jestli je před reflektorem pokusnej králík nebo reálnej řidič, ani slovo

nemám nic proti doporučení nechat si to přeměřit profesionálně, ba naopak, sám jsem to absolvoval, nicméně zcela zásadně nemohu souhlasit s tvrzením ve smyslu, že by vlastnooční pozorování bylo irelevantní k reálnému provozu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...