Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

106 RALLY


vilda

Recommended Posts

  • O 2 měsíce později...
  • O 3 týdny později...

No vidiš to, to už to asi bude pěkně uhánět. Tak co zkusit ostřejší vačky a snížit kompresy a načipovat to až pak. Teď jsem se vrátil z vrakáče v Suchdole, jsou tam docela příjemný, na rozdíl od Nových Butovic. Zkus to tam, jsou na začážku Kamické ul. po pravé straně. Tel 0602/250121 Jakou barvu má tvoje kára?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to máš vymazlený. Já mám černou 106 S16 s modrýma plastama a modrou šachovnicí na kufru. Mám tam komplet výfuky od Supersprinta bez katíku, kit sání KN. Dal jsem tam drážkovaný Brembo kotouče, Momo volant. Kola jsme nechal originál, ale pneu jsem dal 195/45/14. Už pokukuju po podvozku, asi to bude Spax -50mm, má nastavitelnou tuhost. Nekdy vyrazim na závody nebo jezdíme na okruhu tak to přitáhnu natvrdo a pak po Praze to chci mit trochu "komfortnejsi" jestli se to da rict o -50 podvozku. Odkud jsi že jsem tě nikdy neviděl? Na jarnim tuningu v Brně jsem viděl něco podobného tvojemu na 15kach kolech, ale ještě to mělo standartní podvozek. Nebyl jsi to ty? O kolik sníží ty HR pružiny? Fotka mojí 106 je v sekci členové.

[Editováno 8/5/02 martin106S16]

[Editováno 8/5/02 martin106S16]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...
  • O 7 let později...
Původně zaslal: DavidPinkas

Zdravíčko pánové, chci se zeptat, jestli nemáte náhodou někdo zkušenosti s šestistupňovou převodovkou do 106. 1,6i 74kw Rallye. Má to smysl?

Na co? Kdybys tam měl třeba přeplňovanou S16, tak neřeknu, ale na 1.6 8V? Nenapadá mě jediný důvod pro... :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: peugeot09

Co třeba celkově kratší převody a lepší akcelerace + spotřeba oproti pětistupňové mršce? :)

Promiň, špatně jsem se vyjádřil - v tomhle máš samozřejmě pravdu. Nicméně, šestikvalt se dá k tomuhle motoru dostat jen jedním způsobem - vyrobit redukci na přírubu a vstupní hřídel a namontovat převodovku z Gti6. S kamarádem strojařem jsme to před časem řešili a výsledek byl, že to jde, ale je to tak pracné (poloosy, táhla řazení, výroba úchytu na kastli), že pokud to nemá být ostrý závodní speciál, tak se o tom vůbec nevyplatí ani přemýšlet. U civilního auta na běžné ježdění je to holý nesmysl. Lepší akceleraci a kratší převody můžeš získat ještě dalším způsobem - buď přeskládáš skříň s použitím kol z různých verzí převodovek (existuje asi 40 verzí MA5 s různými poměry), nebo koupíš komplet krátkej vnitřek od Quaife, kde synchronizovaná verze stojí kolem 50 000 Kč, dogbox dokonce 120 000 Kč. K tomu si můžeš dohodit dlouhou pětku, když se ti bude chtít šetřit palivo. Relativně jednoduché řešení je vyměnit stálý převod za kratší, čímž se sice kvalty nepřiblíží k sobě, ale zlepší se akcelerace, za cenu snížení maximálky. Ještě jednodušší varianta tohoto řešení je dát menší kola, to taky funguje.

Shrnuto a podtrženo - šestikvalt nemá smysl pro obrovskou pracnost. Standardní pětikvalt MA5 se dá upravit pro rychlejší akceleraci několika způsoby a minimálně výměnu stálého převodu zvládne každý druhý automechanik. Nicméně, nemyslím si, že by ta převodovka byla z výroby nastavená špatně (pro auto na běžné ježdění, samozřejmě). Pokud se od tazatele nedozvíme, z jakého důvodu uvažoval o šestikvaltu, tak to nemá cenu dál řešit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...