Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Výměna zárovek za LED na


Wensdy

Recommended Posts

Mám LEDky v parkovačkách, měl jsem v osvětlení RZ v pátých dveřích na minulém autě (berlingo) jsem měl v zadních světlech snad kromě couvačky a mlhovky všude LEDky.  Na pátých dveřích u RZ po nějaké době začnou blikat asi jim nesvědčí ty otřesy při zavírání dveří. V parkovačkách drží lépe než klasické žárovky kde se u těch bezpaticovek vyhřívají ty objímky. Mám nějaké obyč. koupené v autodílech. Což má nevýhodu protože i když zhasneš tak jakoby žhnou u 807 to tolik nevadí ta si po nějaké době vypne elektriku sama ale u berlinga mi to žralo proud pořád a když jsem auto odstavil na 3-4 dny tak potom nechytlo páč byla vyšťavená baterka. A u blinkrů to vadilo jak mají malí odběr že blikali moc rychle nestíhal přerušovač někteří to řešili přidáním klasické žárovky do obvodu aby byl vyšší odběr a přerušovač pak pracoval normálně. Ale dnes už jsou tyhle neduhy asi vyřešené.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já zatím řešil parkovačky a osvětlení zavazadlového prostoru. V parkovačkách mám z Ali a jsou CAN-BUS a na rozdíl od Vény mi ani nežhnou. V zavazadlovém prostoru mám LEDpole.  

 

 

1003082_1.jpg

HTB1aq2jKFXXXXaVXpXXq6xXFXXXq.jpg

Upraveno uživatelem Doctor Who
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chystám se teďkonc měnit světla, takže jsem si objednal LEDky i H7 a žlutý H3 (na Phedře jdou H3 do mlhovek) ... uvidím, jak to tam pásne, jestli to udrží správnou linii bez oslňování, a poreferuju

jinak v interiéru mám kvůli holkám barevný (modrý v barvě potahů a růžovoučký do dětský řady), takovej ten typ bez 'skla' jen čtyři diody 5050 okolo a pátá navrchu[1], a ty jsou naprd, strop a dveře v pohodě, ale co jsem zkoušel do obrysovek a na značku, tak to šlo hned do háje, do měsíce začly blikat nebo část čipů odešla úplně, a v kufru už jsem to taky musel vyměnit

- vzadu teď mám typ co jsou vpodstatě jako dva plošný spoje kolmo na sebe, jeden se strká do patice a na druhým je 3x3 = 9 ks menších LEDek[2], a ty se zatím tváří hodně v pohodě, akorát mě štvou, že jsou nejstudenější ze všech žárovek, co v autě mám (včetně toho, že půl značky mi osvětlujou LEDky z couvací kamerky, a ty jsou taky teplejší, tak to vedle sebe vypadá jak pěst na oko)

- do obrysovek jsem nakonec nacpal výkonnější, bílá plastová základna, asi centimetrovej kovovej kroužek a navrchu čočka[3], a až na to, že vedle halogenu je to barevně opět pěst na oko, vypadaj celkem dobře, a zatím drží; mám je v červený variantě taky ve třetím brzdovým světle, a to je super

pak jsem zkoušel dát LEDky do osvětlení ovládání klimatizace, který bylo vypálený, ale tam je problém s rozměrama a že je tam hodně pitomě vymyšlená patice, čínskej nepřesnej krám tam buď nejde nacpat nebo nedrží, je to k zlosti ...

ostatní (blinkry apod.) jsem zatím neřešil, jestli mi tam něco odejde, tak tam asi půjde LED, ale jinak v tom nevidím praktickej přínos (viz výše, interiér kvůli barvám, obrysovky a brzda kvůli větší svítivosti - zejména ty obrysovky, když kiksne potkávačka na straně do silnice, tak ta standardní pětiwattová bludička to moc nespasí, a když někomu nesvítí ani ta, tak to už je napřesdržku, jakože takovejch aut v poslední době potkávám přehršle :-/)

moje auto kvůli žárovkám naštěstí neřve (eventuelně uvidím, co ty blinkry), ale jinak mi teda přijde na palici, aby člověk případně kupoval "canbus" LEDky, dát si světelnej zdroj s nízkou spotřebou a k tomu pálit zbytek příkonu na odporu, aby nakonec ta spotřeba vyšla stejně, jak auto očekává ...

nakupuju zásadně z Ali, až na ty dodací lhůty (většinou to ale vázne na naší poště) je to v pohodě, ceny proti tomu, co chtěj tady za to, co leze ze stejný čínský továrny, jsou nesrovnatelný, většinou je to i levnější než to samý na e-bay, a v pohodě vrací peníze když to nefunguje (s reklamací po delší době by to byl problém, ale to ostatně i tady, a věc za 20 centů neřeším - jo, kdybych to samý koupil tady přes stovku pár, jak jsem taky viděl nabízet, tak to si do toho kšeftu dojdu)

[1] https://www.aliexpress.com/snapshot/6907399607.html?orderId=69305466557828&productId=32370773896

[2] https://www.aliexpress.com/snapshot/7393439691.html?orderId=73369675877828&productId=32395588916

[3] https://www.aliexpress.com/snapshot/7136095193.html?orderId=71266427177828&productId=2030209472

před 4 hodinami, Vena garážmistr napsal:

i když zhasneš tak jakoby žhnou u 807 to tolik nevadí ta si po nějaké době vypne elektriku sama ale u berlinga mi to žralo proud pořád a když jsem auto odstavil na 3-4 dny tak potom nechytlo páč byla vyšťavená baterka

to nechápu ... přece když se zhasne, tak na žárovce nemá být žádné napětí, tudíž nemá co žrát, a kdyby tam bylo, tak nedává smysl, aby LEDka baterku vyžrala a normální žárovka ne, když ta se chová vpodstatě (ehm) jako obyčejnej odpor, tzn. pokud by tam napětí bylo, tak ten proud přes ni protýká taky a taky "žhne", byť třeba oproti LEDce pro člověka neviditelně ...???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele nejsem elektrikář vím jen že elektrika ze zdi kope. Ale zjišťoval jsem co a jak a nějak jsem se dostal k tomu že LEDka dokáže svítit i na jakýsi bludný nebo zbytkový proud který se v autě prý normálně vyskytuje. Bylo mi řečeno že pokud bych použil ty s CAN-BUS jak popisuje Doctor Who tak by to nedělalo. No a baterku to za 3-4 dny dokázalo sežrat protože jich žhnulo zkrátka moc a celkově to mělo spotřebu jako třeba 2x21w

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj.

Vysvětlete mi prosím ten rozdíl v typech těch LEDek. Canbus, atd.

dík

Ty žárovky se právě chystám měnit protože mi taky zase při mrazech začala haprovat baterka a proto bych rád snížil spotřebu toho co musí svítiti furt.

Upraveno uživatelem Wensdy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Vena garážmistr napsal:

LEDka dokáže svítit i na jakýsi bludný nebo zbytkový proud který se v autě prý normálně vyskytuje

jo, to je normální, že to umí svítit i bez přímýho napájení; sice tedy nevím, jak ty proudy bloudí v autě, ale ono je to bloudění leckdy záhadou i na baráku, který je podstatně jednodušší

před 2 hodinami, Vena garážmistr napsal:

Bylo mi řečeno že pokud bych použil ty s CAN-BUS jak popisuje Doctor Who tak by to nedělalo.

jo, to dává smysl, proud si samozřejmě vybere cestu menšího odporu, jde přes zátěž a na LEDku se už nedostane dost, aby svítila, potud dobrý

před 2 hodinami, Vena garážmistr napsal:

No a baterku to za 3-4 dny dokázalo sežrat protože jich žhnulo zkrátka moc a celkově to mělo spotřebu jako třeba 2x21w

no ale tohlento nechápu - v čem se zátěž "žhnoucí" LEDkou liší od zátěže čímkoliv jiným (LED+odpor u canbus LEDky nebo normální žárovka), že jedna vysosá baterku a druhá ne?

na 2*21 W by jich teda muselo "žhnout" setsakra moc, to je asi 3,5 A, u obyčejných LEDek je to "žhnutí" v řádu nějakých mikroampér na čip, no ale ať nežeru, i kdyby to byl 1 mA, a každá žárovka měla 10 čipů (mnou výše odkazované typy mají 3 až 9 čipů), tak to je nějakých 350 žárovek, tolik světel to Berlingo snad nemá ... jasně, říkal jsi "třeba", ono 3,5 A by  baterku vytáhlo do mrtě za den a ne za 3-4 dny, ale tak já jsem tu spotřebu zaokrouhlil fakt brutálně nahoru

hlavně nechápu tu otázku toho vypnutí versus "bludné proudy" - jaktože zhasnutí světla tam ten přívod neodřízne, zatímco vypnutí přechodem do economy jo?

fakt by mě tady zajímalo vysvětlení ... rozuměj, nepřu se s tou tvojí praktickou zkušeností, na to jsem v životě viděl už dost takovejch pitominek, ale prostě mi to teoreticky nedává smysl, kde je chyba?

před 1 hodinou, Wensdy napsal:

Vysvětlete mi prosím ten rozdíl v typech těch LEDek. Canbus, atd.

co "atd.", konkrétně mezi čím dalším?

LEDky označované jako "canbus" jsou určené pro auta, která si hlídají přepálené žárovky, což je založeno na předpokladu, že každá žárovka podle svého příkonu bere určitý proud, takže ŘJ kontroluje, že tam přibližně takový proud teče a příliš odlišný vyhodnotí jako chybu

protože LEDky dosahující stejného světelného toku mají zhruba 5-10x menší příkon než normální autožárovky, nebude jimi procházet dostatečný proud, aby se to nebralo jako chyba - čili je potřeba nějak dosáhnout zvýšení odebíraného proudu, což se dělá paralelním připojením odporů, přes které teče zbytek proudu potřebného k dosažení "nechybového" stavu; taková "canbus" žárovka má tedy příkon podobný normální žárovce (resp. o něco menší, ale tak, aby se to vešlo do tolerance většiny aut), na svícení se použije jenom část, a zbytek se jen tak protopí na těch odporech (podobně, jako by se protopil na vlákně obyčejné žárovky)

"ne-canbus" tyto odpory nemá, jenom svítí, netopí (resp. topí minimálně, 100% účinnosti světelných zdrojů jsme ještě nedosáhli)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kavol: psal jsem že nejsem elektrikář. A vše co jsem psal jsou moje praktická zjištění. Zkrátka po odstavení 807 a zamknutí mi " žhnou " obyčejné LEDky v parkovačkách ještě nějakou dobu a do stejného stavu se dostanou okamžitě po odemčení dálkou.  Na Berlingu to dokázalo baterku vysosat při odstavení na dobu 3-4 dny. Byli tam 2x přední blinkr 2x přední obrysovka a 2x zadní obrysovka 2x brzdová 2x blinkr a 2x osvětlení RZ a to baterku vytáhlo. Když jsem auto chystal k prodeji a vytahal jsem z toho všechny LEDky tak to přestalo dělat z toho vyvozuju že to mělo souvislost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som dal v 605 len to predných obrysoviek, vo vnútri na strop a do dverí na osvetlenie prahu.

Vo vnútri to po zhasnuti ešte málinko svieti, lebo nemá kde minút volty.

Obrysovky zhasnú hneď, vzadu mám obycajne žiarovky.

Nechcelo sa mi špekulovať a experimentovať. Kupoval som na ebay, 10 ks, tuším 4€ , 4 smd ledky dookola, jedna z vrchu.

Upraveno uživatelem mmartinkovic
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně jak píše Lukáš. Je to detekce přerušeného vlákna BSIčkem. Proto normální LEDky slabě svítěj, když tam dáš CAN-BUS LEDky, tak to jednak spálí na odporech a druhak to vyhodnotí jako v pořádku a už tam nic necpe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no co já jsem četl, tak že si to má hlídat za provozu, nejen přerušení ale i nadproud (takže některý auta zahlásí jako chybu i 100 W žárovku místo 55 W, i když pojistky ještě neletí), o detekci při vypnutým klíčku jsem neslyšel ... ale dneska je těch výmyslů neskutečně mnoho, každej výrobce a pomalu každej nejen model ale i facelift to má jinak, by se z toho jeden zbláznil ... každopádně teda ještě jednou dík za info, aspoň můžu klidně spát, nebude mě v noci strašit superpozice atd. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...