Jump to content

Dosluhující baterie?


BonePM
 Share

Recommended Posts

Zdravím všechny,

mám problém buď s alternátorem, nebo baterií. Dělá to toto:

normálně nastartuju, jedu :-), asi tak po půl hodině přestane ukazovat otáčkoměr, všechno pohasne, o chvíli později začne vynechávat motor, jen když jej držím v otáčkách, tak - taknějak - jede - rozjet se ale na semaforu uz je vylouceny. Baterie je viditelně starší 66 Ah, ale nevím jak stará. Kontrolka dobíjení za jízdy nesvítí. Je možné, že-je li baterie stará, nestačí účinnost dobíjení spotřebě auta a tak to po nějaké době klesne pod kritickou mez? Nebo může být vadný alternátor (to se mi nezdá, když to v těch vyšších otáčkách jaksi drží..), jak řekli v jednom nejmenovaném servisu (potom ale řekli, že ho v tomto autě nemohou najít, a? si jej sám vytáhnu a donesu :-))

Díky za úvahu, radu, či vysvětlení..

Bone

Link to comment
Share on other sites

Viděl bych to na alternátor, vypadáto, že ti nedobíji, ale spíš vyžírá baterku, a kontrolka ti může normálně zhasnou. Zkus změřit napětí jak řikal rimmer, popřípadě by neškodilo změřit ampérmetrem jestli a kolik dobíji. Baterii bych asi vyloučil, a? stará přece, když nastartuje tak altík by to měl všechno už potom stíhat.:papa

Link to comment
Share on other sites

Ne nárazník, ani nic jiného, jsem nedělal, protože jesem to přesně takhle dostal. Docela se mi to líbí, auto vypadá \"nasraně a placatěji\", což se ke třílitru hodí :-)

Jinak už jsem vytáhl voltmetr od bratra, který mi jej neustále zcizuje a je to špatné, za běhu motoru U=11,74 V. (se světly 11,60V). Po vypnutí klíčku 12,35 V (a stoupá až na asi 13,5, asi během dvou minut. Stará baterka). Bude to tedy dobíjecí systém -alternátor, řemen, regulátor, rozvod. Jen doufám, že tam není nějaký konektor, který mi v tom servisu (výměna startéru) nechaly omylem rozpojený. Začalo to totiž až PAK. Už vidím, jakou by měli někde jinde radost, že propojí konektor a naúčtují mi 5000 za výměnu alternátoru či cokoliv podobného.. Je zima a já teď nemám garáž, takže servis to bude muset jistit.

Jinak ta baterka je ale opravdu divná, sice startuje, ale napětí běžně samo klesá i stoupá, má nějakou falešnou kapacitu. I když je to asi zbytečné, vyzkouším o víkendu jinou..

..jo a na nádru to stálo, pravda, nějakej čas.

Link to comment
Share on other sites

Jo a DÍKY ZA REAKCE, celkově mi připadá elektrika v mém autě v katastrofálním stavu.

Mimochodem, nemáte někdo krytky na originální zrcátka? Někdo tam dal jakási šílená-neorigoš, která sice blikala, ale červeně a nakonec jedno samo upadlo. Originální mám, ale jsou otevřená - nemají ten přední krycí plast. Myslím, že to asi neseženu, tak se to chystám sám odlaminovat, trošku hranatější tvary. Dám tam taky blinkr, oranžovej na diody a mřížku, která bude designově korespondovat s mřížkou u sání. Uvidíme co z toho vyleze.

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: BonePM

Ne nárazník, ani nic jiného, jsem nedělal, protože jesem to přesně takhle dostal. Docela se mi to líbí, auto vypadá \"nasraně a placatěji\", což se ke třílitru hodí :-)

Jinak už jsem vytáhl voltmetr od bratra, který mi jej neustále zcizuje a je to špatné, za běhu motoru U=11,74 V. (se světly 11,60V). Po vypnutí klíčku 12,35 V (a stoupá až na asi 13,5, asi během dvou minut. Stará baterka). Bude to tedy dobíjecí systém -alternátor, řemen, regulátor, rozvod. Jen doufám, že tam není nějaký konektor, který mi v tom servisu (výměna startéru) nechaly omylem rozpojený. Začalo to totiž až PAK. Už vidím, jakou by měli někde jinde radost, že propojí konektor a naúčtují mi 5000 za výměnu alternátoru či cokoliv podobného.. Je zima a já teď nemám garáž, takže servis to bude muset jistit.

Jinak ta baterka je ale opravdu divná, sice startuje, ale napětí běžně samo klesá i stoupá, má nějakou falešnou kapacitu. I když je to asi zbytečné, vyzkouším o víkendu jinou..

..jo a na nádru to stálo, pravda, nějakej čas.

No tak to mas jasne...nedobiji altik :) Me stala repase (vymena uhliku a usmernovace, nevim co tam jeste delali, mozna lozisko..proste cena za repas...) 2000,- pro tvoji predstavu, ale nyni ani na volnobeh se napeti nehne, ani pri plne zatezi vsech spotrebicu..porad 13.9 ... a to si tady musel prokecat plno prispevku..tos mel udelat preci prvni kdyz vidim, ze mi chcipa baterka pri jizde :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ja vim, mel jsem to udelat hned, dat to do servisu a uz bych to mel. Jenze me zarazilo, ze to bylo v poradku a po navsteve v servisu a vymene starteru to prestalo dobijet, i kdyz kontrolka (zarovka je v poradku) neukazuje zadny problem. Nerad bych daval nejake vetsi penize, kdyz to muze byt nejakou hlouposti, proste tim, ze tam s tim neco udelali. Neco rozpojili treba. (omylem treba) Proto o tom chci vedet vic, nez to budu resit servisem, na ty uz mam nejake reference. (ja ted stejne radeji jezdim MHD, bydlim totiz v centru, tak je to jednodussi, proto to prilis nespecha)

No a s tim prokecanim..me bavi si o tom psat a resit i na teoreticke rovine - to auto jsem si vyrazne oblibil. (naopak muj kamarad ho nesnasi, boji se ho, i kdyz zrychlim jen na 50kmh :D

Link to comment
Share on other sites

rimmer:

Jasně, je to mé auto. Mám tu krásný byt první kategorie, v nejhezčím brněnském domě s pavlačemi, novými okapy, a plno sousedy. :super

Mimochodem Václavská je fajn, že se tu může stát, ale třeba teď byla silná inverze. Ta vytvořila na autě půl milimetru tlustou vrstvu šmíru (dokonce se to zdálo velmi mastné). To jsem si pak musel jít koupit Iron, abych vůbec odjel. Jednou jsem dokonce, bylo to brzo ráno, neodjel.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...