Přejít na obsah

Recommended Posts

Tak jsem dnes při zajíždění do garáže uviděl hlášku " porucha dobíjení baterie " .

Vzal jsem měřák  a změřil prázdnou baterii, bylo tam 11,55V. Nastartoval a stav klesl k 11V a lehce se měnil ale nad 11,3V to nešlo.

Jestli tomu dobře rozumím, tak šel do kytek alternátor? Nebo může být ještě špatná nějaká pojistka?

Přístup k alternátoru je katastrofální, tak výměnu asi sám nezvládnu.

Vyčetl jsem jen typ VALEO 9646321780 CL15

Peugeot 807

2,2,HDI r.v. 2004

VIN - VF3EB4HWB13122839

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak pak je tedy na řadě ten horší scénář. Promiň, ale již několikrát se zde ukázalo že někteří tazatelé v záchvatu vzteku z "nové" závady začali řešit katastrofické scénáře a zapomněli  na kontrolu toho nejzákladnějšího.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

To samé jsem řešil v létě,byl vydřený sběrací kroužek pod uhlíky.Důvod byla špatně těsnící hadička od serva,dostalo se tak do altíku trochu oleje a udělalo to s prachem brusnou pastu...Jinak komplet repasi altíku mě udělal zdejší specialista na alternátory a startéry za 1000.-Jinak já musel při vyndavání povolit čerpadlo serva i klimy a vyhnout je na stranu,pak už to šlo protáhnout ven,ale mám benzín,takže možná to budeš mít horší...

 

 

 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

tak altík je suchej ale ten přístup... 

nehoře servo, dole klima a na boku filtr oleje.... chtěl jsem ho vyndat a kouknout sběrač ale to v garáži nedám....

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

baterku jsem do rána nabíjel .... po nastartování to nehlásí poruchu ale také dobíjení asi nejde...

stav baterie před nastartováním 12,9V.... při nastartování klesne stav na 12,2 a přidání plynu se zvedá tak k 12,5 - 12,7 podle otaček ale vejš ne...

poruchu to asi nahlásí až při nižším stavu baterie... možná z altíku ještě něco málo leze...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

tak nedobíjí opravdu... zajel jsem si 20 km pro kapra a salát a přijel jsem už na 9V v baterce... ta po vypnutí rychle naběhla na 11V ... snad jsem si nerozhodil řídící jednotku....

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak už tu baterku netejrej,nebylo by to lepší změřit voltmetrem vypnutý,pak nastartovaný a pak se zátěží všecho co jde pustit?Uvidíš hned,i když myslim že to je jasný...jak psal mmartinkovic,pokud je ok bude přes 14V,ale asi je v pytli...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dneska dostal jetej altík a už je tam, zvládl jsem to v garáži a až zas takove opruz to nebyl.

Zvedl jsem na hever, podložil špalkem, sundal pravé přední kolo a vyhodil plastovej podběh.

Povolil kladku řemene, vyvěsil kompresor klimy a pak už šel ven altík.

Zpět to šlo líp, jen jsem zapomněl dotáhnout šrouby od olejového filtru, tak jsem musel pod auto znova.

Pak už jen připojení baterie a očekávání co se stane.... motor naskočil a na baterce jsem naměřil 14,39V.

Tak se operace zdařila :roker

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

tak si musím postěžovat, jak mě Phedra zase vypekla ...

měli jsme teďkon akci z práce za Brnem ... dojedu tam, čekám na zaparkování, a najednou hláška o chybě dobíjení ... mrknu na měřák a tam 12,5 V místo 14,4-14,5

no nic, zaparkuju a jdu chlastat, že v noci stejně už nic nevyřešim

tak jsem ve čtvrtek proklepal všecky pojistky, čumím do motoru jestli nevykoukám něco povolenýho, nic, tak jsem na netu (mobilní signál nahovno) začal hledat číslo na BAES, se kterým jsem měl dobrý zkušenosti ještě z dob ježdění s Feldou, když oni sídlili u M-Paláce

volám tam, ptám se, kam mám přijet, když se přestěhovali a maj dvě adresy, a jestli to stíhaj pořešit, když s tím v sobotu ráno potřebuju jet ...tak mi baba povídá, že to záleží na pořadí zákazníků, tudíž ať to "přinesu" co nejdřív, což jsem ovšem rozuměl, že "přivezu"

teprv na místě, proti OC Futurum, jsem se dozvěděl, že to bylo "přinesu", že jsem měl jako přijít s vymontovaným alternátorem

hm, bezva, a to jako z telefonu poznala jak, že když mi to nedobíjí, tak je altík v pr..., a ne třeba jen prokluzující řemen, viz výše, tak snad jako když volám, že mi auto začlo psát chybu, tak nějakou základní diagnostiku by to chtělo ne?

no nic ... takže otázka, kde se mi v tom můžou pohrabat ... že maj někoho naproti, ale nebere telefon, že na tý druhý adrese teda mají dílnu, ale na to, že jsem v havarijní situaci serou, a do soboty už mi to nevezmou, tak nakonec že maj ještě nějakej spolupracující servis v Tuřanech (ve skutečnosti Brněnské Ivanovice), tak tam volali, že ten mi to teda vyndá a hodí k nim, a to za dva litry ... tak jsem zaskřípal zubama, ale budiž, někdo s tím musí strávit čas nejen na montáž ale taky dovézt to přes půl Brna

tak jedeme ještě přes půl Brna, do servisu dorazím na 11,4 V za běhu takže ještě celkem pohoda

menší pohoda byla v tom, že jsme na tom s kolegou spálili čtyři hodiny, než mě teda dovezl zase zpátky na akci

ze servisu pak volaj, že je altík plnej oleje, takže že bych měl štěstí jen s povolenou kladkou a obešel se bez repasu jaksi ne-e

druhej den, když vyzvedávám, tak se mi protočily panenky, účet na 7901 Káčé, resp. 6530 bez daně

zběžně kouknu, největší položka altík za 3800, tak jako cirka šest mínus cirka čtyři jsou cirka dva, tak si říkám, že to sjednaný plusmínus dodrželi, akorát se nikdo neobtěžoval říct, že se bavíme bez daně

no jenže pak koukám podrobněji, a ono je to teda blíž ke třem než ke dvěma, čili o půlku víc i bez tý daně, a jsou tam takový vtipný položky, jako "dobití akumulátoru" za tři stovky

tak jsem si schválně v autě počkal po otočení klíčkem, až se to ustabilní, a ukázalo mi to 12 V rovnejch - hm, na dobitý baterce bych teda čekal aspoň 12,5 V

jenže za třičtvrtě hodiny mám vyzvedávat děcko ze školky na druhým konci Brna a pátek odpoledne, město totálně zapráskaný ... tak jsem to neřešil

doma pak koukám, že ML Parts (a to jsem nehledal nejlevnější, jen orientačně ťuknul oblíbenej e-shop) mají Bosche výměnným způsobem, čili fabrickej repas, za 3541 i s daní, čili o 1147, víc než čtvrtinu, levnějš, než mě to přišlo v BAESu

a další vtipný položky na faktuře pak byly čistič za 180 (teď jsem kupoval půl litru Liqui Moly Schnell-reiniger za 50; nevím, co teda vlastně čistili, ale v kabině děsně smrděla voňavka), spotřebák 200 (jakej, když se pracovalo jen na altíku a ten je v jeho ceně?), absorpční rohož 250 (WTF ...), no a již zmíněné (ne)dobití, které můj garážník vůbec neúčtuje

tak jsem byl zase za hejla :-(

poučení: BAES never more (jako jak "pořadí zákazníků"? - tak snad když volám, že mám problém, kterej potřebuju řešit hned, a že s tím mám přijet, tak mi snad termín může zarezervovat už na ten telefon a ne čekat, až tam budu a jestli mě někdo nepředběhne ...), a ten druhej servis, AsisTrans, teda už taky nikdy nenavštívím

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Olej se tam dostane když se zapomene dotáhnout nebo praskne víčko k nádržce posilovače.Ze záhybu hadičky to kape přímo na altík.Olej s prachem po nějaké době vydře uhlíky a sběrací kroužek.Stačí když to tam nateče jednou.Repase s výměnou kroužku,uhlíků a ložisek mě stála pokud se pamatuji dobře cca. 1000Kč.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
V 19. 5. 2018 at 8:45, brutall napsal:

A z čeho se tam vzal ten olej? To jako za čas budeš zase repasovat altík? Nebo odstranili i příčinu, nebo jenom důsledek?

že prej "teče úplně všude, celej motor mastnej, cena opravy by převýšila cenu auta" ... no, to nevim, kde vzali, protože od posledního velkýho servisu jsem nedolejval ani kapku (klep klep), to bych si teda asi jako všimnul, kdyby mi ubejval - jakožto že u těhle aut je to normální, nenormální je spíš právě to, že mi neubejvá (resp. trošku asi jo, pár kapek bylo v hadici turba apod., ale tak málo, že je to pod mojí rozlišovací schopnost, furt jsem asi na středu měrky)

takže pokud byl z motoru, tak jedině ze dřívějška

co se týče posilovače, ano, četl jsem to tady v diskusi vejš, ale nenapadlo mě to aktuálně kontrolovat, protože když jsem to pár měsíců hlídal, tak to nemizelo ... kupoval jsem kdysi flašku kvůli oktávce, kde se nějak "vypařil", tak jsem z toho asi (půl?)deci dolil i do Phedry, a to už je pár let, a nevím o tom, že by mi to mezitím třeba dolil servisák

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Hmm, demontáž alternátoru mě tento týden taky čeká, dobíjí perfektně, ale je úplně zadřená řemenice-volnoběžka altíku. Následek je unavený napínák řemene, všechno se klepalo, vibrovalo. Napínák jsem už vyměnil, to byla legrace, ale teď musím pořešit tu řemenici :-( Na sundání řemenice potřebuji nějaký spešl vercajk-podobný tisícihranu.
Mě zase valí odněkud olej do startéru. Tenkrát jsem starter vyndal, nechal zrepasovat, protože zdechla cívka. Je to už 3 roky a evidentně mu ten olej nedělá problém... Točí jak za mlada.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×