somira Odesláno 23. prosinec 2016 Sdílet Odesláno 23. prosinec 2016 Tak jsem dnes při zajíždění do garáže uviděl hlášku " porucha dobíjení baterie " . Vzal jsem měřák a změřil prázdnou baterii, bylo tam 11,55V. Nastartoval a stav klesl k 11V a lehce se měnil ale nad 11,3V to nešlo. Jestli tomu dobře rozumím, tak šel do kytek alternátor? Nebo může být ještě špatná nějaká pojistka? Přístup k alternátoru je katastrofální, tak výměnu asi sám nezvládnu. Vyčetl jsem jen typ VALEO 9646321780 CL15 Peugeot 807 2,2,HDI r.v. 2004 VIN - VF3EB4HWB13122839 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vena garážmistr Odesláno 23. prosinec 2016 Sdílet Odesláno 23. prosinec 2016 No dřív než řešit nejkatastrofičtější scénář, zkontroloval jsi řemen? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
somira Odesláno 23. prosinec 2016 Autor Sdílet Odesláno 23. prosinec 2016 Jo, jo.... to bylo první co jsem koukal ... v perfektním stavu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vena garážmistr Odesláno 23. prosinec 2016 Sdílet Odesláno 23. prosinec 2016 Tak pak je tedy na řadě ten horší scénář. Promiň, ale již několikrát se zde ukázalo že někteří tazatelé v záchvatu vzteku z "nové" závady začali řešit katastrofické scénáře a zapomněli na kontrolu toho nejzákladnějšího. Vlado81 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pe.Tr Odesláno 23. prosinec 2016 Sdílet Odesláno 23. prosinec 2016 Co napinaci kladka? Prvne bych dobil baterku a pak znova zkusil zmerit dobijeni Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
somira Odesláno 23. prosinec 2016 Autor Sdílet Odesláno 23. prosinec 2016 Řemen je napnutý slušně, tenhle problém jsem doufal. Baterie se už nabíjí, tak uvidím co změřím pak. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vlkklx Odesláno 23. prosinec 2016 Sdílet Odesláno 23. prosinec 2016 To samé jsem řešil v létě,byl vydřený sběrací kroužek pod uhlíky.Důvod byla špatně těsnící hadička od serva,dostalo se tak do altíku trochu oleje a udělalo to s prachem brusnou pastu...Jinak komplet repasi altíku mě udělal zdejší specialista na alternátory a startéry za 1000.-Jinak já musel při vyndavání povolit čerpadlo serva i klimy a vyhnout je na stranu,pak už to šlo protáhnout ven,ale mám benzín,takže možná to budeš mít horší... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
somira Odesláno 23. prosinec 2016 Autor Sdílet Odesláno 23. prosinec 2016 tak altík je suchej ale ten přístup... nehoře servo, dole klima a na boku filtr oleje.... chtěl jsem ho vyndat a kouknout sběrač ale to v garáži nedám.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mireko Odesláno 23. prosinec 2016 Sdílet Odesláno 23. prosinec 2016 stačí povolit a vyhnout čerpadlo klimy a altík jde spodem protáhnout ven nic složitého Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
somira Odesláno 24. prosinec 2016 Autor Sdílet Odesláno 24. prosinec 2016 baterku jsem do rána nabíjel .... po nastartování to nehlásí poruchu ale také dobíjení asi nejde... stav baterie před nastartováním 12,9V.... při nastartování klesne stav na 12,2 a přidání plynu se zvedá tak k 12,5 - 12,7 podle otaček ale vejš ne... poruchu to asi nahlásí až při nižším stavu baterie... možná z altíku ještě něco málo leze... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pe.Tr Odesláno 24. prosinec 2016 Sdílet Odesláno 24. prosinec 2016 Tak to je na jeho repas Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mmartinkovic Odesláno 24. prosinec 2016 Sdílet Odesláno 24. prosinec 2016 Pri dobíjaní by si mal namerat cez 14V. Relax sa dá spraviť aj doma, pokiaľ tomu trošku rozumie a má nejaké vybavenie. Pozrieť uhlíky,zberne krúžky, či prerazenú diodu sa dá aj doma. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
somira Odesláno 24. prosinec 2016 Autor Sdílet Odesláno 24. prosinec 2016 tak nedobíjí opravdu... zajel jsem si 20 km pro kapra a salát a přijel jsem už na 9V v baterce... ta po vypnutí rychle naběhla na 11V ... snad jsem si nerozhodil řídící jednotku.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vlkklx Odesláno 26. prosinec 2016 Sdílet Odesláno 26. prosinec 2016 Tak už tu baterku netejrej,nebylo by to lepší změřit voltmetrem vypnutý,pak nastartovaný a pak se zátěží všecho co jde pustit?Uvidíš hned,i když myslim že to je jasný...jak psal mmartinkovic,pokud je ok bude přes 14V,ale asi je v pytli... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
somira Odesláno 28. prosinec 2016 Autor Sdílet Odesláno 28. prosinec 2016 Tak jsem dneska dostal jetej altík a už je tam, zvládl jsem to v garáži a až zas takove opruz to nebyl. Zvedl jsem na hever, podložil špalkem, sundal pravé přední kolo a vyhodil plastovej podběh. Povolil kladku řemene, vyvěsil kompresor klimy a pak už šel ven altík. Zpět to šlo líp, jen jsem zapomněl dotáhnout šrouby od olejového filtru, tak jsem musel pod auto znova. Pak už jen připojení baterie a očekávání co se stane.... motor naskočil a na baterce jsem naměřil 14,39V. Tak se operace zdařila Vlado81 a Jarda5 ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kavol Odesláno 19. květen 2018 Sdílet Odesláno 19. květen 2018 tak si musím postěžovat, jak mě Phedra zase vypekla ... měli jsme teďkon akci z práce za Brnem ... dojedu tam, čekám na zaparkování, a najednou hláška o chybě dobíjení ... mrknu na měřák a tam 12,5 V místo 14,4-14,5 no nic, zaparkuju a jdu chlastat, že v noci stejně už nic nevyřešim tak jsem ve čtvrtek proklepal všecky pojistky, čumím do motoru jestli nevykoukám něco povolenýho, nic, tak jsem na netu (mobilní signál nahovno) začal hledat číslo na BAES, se kterým jsem měl dobrý zkušenosti ještě z dob ježdění s Feldou, když oni sídlili u M-Paláce volám tam, ptám se, kam mám přijet, když se přestěhovali a maj dvě adresy, a jestli to stíhaj pořešit, když s tím v sobotu ráno potřebuju jet ...tak mi baba povídá, že to záleží na pořadí zákazníků, tudíž ať to "přinesu" co nejdřív, což jsem ovšem rozuměl, že "přivezu" teprv na místě, proti OC Futurum, jsem se dozvěděl, že to bylo "přinesu", že jsem měl jako přijít s vymontovaným alternátorem hm, bezva, a to jako z telefonu poznala jak, že když mi to nedobíjí, tak je altík v pr..., a ne třeba jen prokluzující řemen, viz výše, tak snad jako když volám, že mi auto začlo psát chybu, tak nějakou základní diagnostiku by to chtělo ne? no nic ... takže otázka, kde se mi v tom můžou pohrabat ... že maj někoho naproti, ale nebere telefon, že na tý druhý adrese teda mají dílnu, ale na to, že jsem v havarijní situaci serou, a do soboty už mi to nevezmou, tak nakonec že maj ještě nějakej spolupracující servis v Tuřanech (ve skutečnosti Brněnské Ivanovice), tak tam volali, že ten mi to teda vyndá a hodí k nim, a to za dva litry ... tak jsem zaskřípal zubama, ale budiž, někdo s tím musí strávit čas nejen na montáž ale taky dovézt to přes půl Brna tak jedeme ještě přes půl Brna, do servisu dorazím na 11,4 V za běhu takže ještě celkem pohoda menší pohoda byla v tom, že jsme na tom s kolegou spálili čtyři hodiny, než mě teda dovezl zase zpátky na akci ze servisu pak volaj, že je altík plnej oleje, takže že bych měl štěstí jen s povolenou kladkou a obešel se bez repasu jaksi ne-e druhej den, když vyzvedávám, tak se mi protočily panenky, účet na 7901 Káčé, resp. 6530 bez daně zběžně kouknu, největší položka altík za 3800, tak jako cirka šest mínus cirka čtyři jsou cirka dva, tak si říkám, že to sjednaný plusmínus dodrželi, akorát se nikdo neobtěžoval říct, že se bavíme bez daně no jenže pak koukám podrobněji, a ono je to teda blíž ke třem než ke dvěma, čili o půlku víc i bez tý daně, a jsou tam takový vtipný položky, jako "dobití akumulátoru" za tři stovky tak jsem si schválně v autě počkal po otočení klíčkem, až se to ustabilní, a ukázalo mi to 12 V rovnejch - hm, na dobitý baterce bych teda čekal aspoň 12,5 V jenže za třičtvrtě hodiny mám vyzvedávat děcko ze školky na druhým konci Brna a pátek odpoledne, město totálně zapráskaný ... tak jsem to neřešil doma pak koukám, že ML Parts (a to jsem nehledal nejlevnější, jen orientačně ťuknul oblíbenej e-shop) mají Bosche výměnným způsobem, čili fabrickej repas, za 3541 i s daní, čili o 1147, víc než čtvrtinu, levnějš, než mě to přišlo v BAESu a další vtipný položky na faktuře pak byly čistič za 180 (teď jsem kupoval půl litru Liqui Moly Schnell-reiniger za 50; nevím, co teda vlastně čistili, ale v kabině děsně smrděla voňavka), spotřebák 200 (jakej, když se pracovalo jen na altíku a ten je v jeho ceně?), absorpční rohož 250 (WTF ...), no a již zmíněné (ne)dobití, které můj garážník vůbec neúčtuje tak jsem byl zase za hejla :-( poučení: BAES never more (jako jak "pořadí zákazníků"? - tak snad když volám, že mám problém, kterej potřebuju řešit hned, a že s tím mám přijet, tak mi snad termín může zarezervovat už na ten telefon a ne čekat, až tam budu a jestli mě někdo nepředběhne ...), a ten druhej servis, AsisTrans, teda už taky nikdy nenavštívím Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brutall Odesláno 19. květen 2018 Sdílet Odesláno 19. květen 2018 A z čeho se tam vzal ten olej? To jako za čas budeš zase repasovat altík? Nebo odstranili i příčinu, nebo jenom důsledek? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vlkklx Odesláno 19. květen 2018 Sdílet Odesláno 19. květen 2018 Olej se tam dostane když se zapomene dotáhnout nebo praskne víčko k nádržce posilovače.Ze záhybu hadičky to kape přímo na altík.Olej s prachem po nějaké době vydře uhlíky a sběrací kroužek.Stačí když to tam nateče jednou.Repase s výměnou kroužku,uhlíků a ložisek mě stála pokud se pamatuji dobře cca. 1000Kč. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kavol Odesláno 20. květen 2018 Sdílet Odesláno 20. květen 2018 V 19. 5. 2018 at 8:45, brutall napsal: A z čeho se tam vzal ten olej? To jako za čas budeš zase repasovat altík? Nebo odstranili i příčinu, nebo jenom důsledek? že prej "teče úplně všude, celej motor mastnej, cena opravy by převýšila cenu auta" ... no, to nevim, kde vzali, protože od posledního velkýho servisu jsem nedolejval ani kapku (klep klep), to bych si teda asi jako všimnul, kdyby mi ubejval - jakožto že u těhle aut je to normální, nenormální je spíš právě to, že mi neubejvá (resp. trošku asi jo, pár kapek bylo v hadici turba apod., ale tak málo, že je to pod mojí rozlišovací schopnost, furt jsem asi na středu měrky) takže pokud byl z motoru, tak jedině ze dřívějška co se týče posilovače, ano, četl jsem to tady v diskusi vejš, ale nenapadlo mě to aktuálně kontrolovat, protože když jsem to pár měsíců hlídal, tak to nemizelo ... kupoval jsem kdysi flašku kvůli oktávce, kde se nějak "vypařil", tak jsem z toho asi (půl?)deci dolil i do Phedry, a to už je pár let, a nevím o tom, že by mi to mezitím třeba dolil servisák Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda5 Odesláno 21. květen 2018 Sdílet Odesláno 21. květen 2018 Hmm, demontáž alternátoru mě tento týden taky čeká, dobíjí perfektně, ale je úplně zadřená řemenice-volnoběžka altíku. Následek je unavený napínák řemene, všechno se klepalo, vibrovalo. Napínák jsem už vyměnil, to byla legrace, ale teď musím pořešit tu řemenici :-( Na sundání řemenice potřebuji nějaký spešl vercajk-podobný tisícihranu. Mě zase valí odněkud olej do startéru. Tenkrát jsem starter vyndal, nechal zrepasovat, protože zdechla cívka. Je to už 3 roky a evidentně mu ten olej nedělá problém... Točí jak za mlada. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.