James.and Odesláno 10. prosinec 2016 Sdílet Odesláno 10. prosinec 2016 Ahoj, nastal problém s větrákem topení. Když otočím kolečkem automatické klimatizace na plno, rozsvítí se půlka první lopatky větráku na displeji. Chvíli se nic neděje. Pak se rozsvítí všechny lopatky a ventilátor běží, je slyšet, ale jakoby ztěžka a pomalu a jen chvíli. Demontoval jsem ho, promazal ložiska olejem, zdá se být v pořádku. Ale stejně to nefunguje. Toto nastává při delším odstavení vozidla. Když se jezdí denně, tak to vcelku běhá. Díky za radu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leo Odesláno 10. prosinec 2016 Sdílet Odesláno 10. prosinec 2016 Nebude spíš problém v ovládání toho ventilátoru (v elektronice)? Domnívám se, že elektronika řekne ventilátoru jak rychle se má točit a nefunguje to naopak, že ventilátor řekne elektronice, že se moc točit nemůže a tak ona ho roztočí jenom trochu a zobrazí půlku první lopatky, ale třeba se pletu. Jak to funguje, když zvolíš ofuk předních skel? To by mělo jet naplno, i když tam to jde asi taky regulovat tím kolečkem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
James.and Odesláno 10. prosinec 2016 Autor Sdílet Odesláno 10. prosinec 2016 Jenže ta elektronika jakmile se ventilátor pohne naskočí na displeji všechny lopatky. Ale ventilátor jakoby kňučí, běží tak 5 vteřin velice pomalu a zase nic. Opakuji, promazal jsem motor a točí se volně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vena garážmistr Odesláno 10. prosinec 2016 Sdílet Odesláno 10. prosinec 2016 Nejsem elektrikář, ale problém bych hledal v té elektronice ovládání jak píše LEO Pokud se motor po rozebrání a vyčištění volně točí tak může být problém v elektrice příp. elektronice ovládání. Zjednodušeně tím kolečkem v podstatě nastavíš jako potenciometrem průtok proudu a podle toho se nastaví otáčky větráku. A pokud je vydrbaná ta deska přes kterou se to nastavuje tak bude točit jen v základních minimálních otáčkách a protože se v té elektronice něco třeba hřeje tak se to po ohřátí vypne aby se zabránilo totální destrukci případně zahoření. Ale to dávám příklad někdo kdo to měl rozebrané mě jistě případně opraví. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
James.and Odesláno 11. prosinec 2016 Autor Sdílet Odesláno 11. prosinec 2016 Tady téma jsem našel. To by mohlo být ono. Už někdo ty výkonové nebo koncové tranzistory u větráku řešil? http://www.peugeot-club.com/topic/63977-klimatizace/?page=5 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
manco Odesláno 12. prosinec 2016 Sdílet Odesláno 12. prosinec 2016 pocitajte chlapci, uz som to riesil Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leo Odesláno 12. prosinec 2016 Sdílet Odesláno 12. prosinec 2016 Ale tazatel píše, že displej nereaguje (nebo špatně) na otáčení kolečkem pro nastavování rychlosti ventilátoru. Pokud by celé ovládání reagovalo správně a akorát se ventilátor netočil, tak je to jasný ventilátor a může zkusit vyměnit třeba ty koncové tranzistory. Taky to může být kombinace obou závad. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
manco Odesláno 12. prosinec 2016 Sdílet Odesláno 12. prosinec 2016 osobne sa to v mojom pripade spravalo rovnako, riadiaca jednotka "zamrzla" a nereagovala na otacanie regulatora... vzdy az casom... Ventilator sa da rozobrat az ku motoru, ten je mozne otestovat pripojenim na 12VDC. Tiez som dlho laboroval a nebol si isty, kde je zavada, ale nakoniec to boli tie vykonove tranzistory. Samozrejme netvrdim, ze to musi byt aj tento pripad Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
James.and Odesláno 12. prosinec 2016 Autor Sdílet Odesláno 12. prosinec 2016 Mě se to chová stejně, jak popisuje Manco. Mrknu na to. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
James.and Odesláno 12. prosinec 2016 Autor Sdílet Odesláno 12. prosinec 2016 Tak další zjištění. Po odpojení hlavního ventilátoru malé motorky větrání (ty dva v předních sloupcích) fungují a ovladač automatické dvouzónové klimatizace také funguje, tak jak má. Jakmile připojím hlavní ventilátor ovládání zamrzne a vše přestane fungovat. Tak to vypadá na ten ventilátor. Snad. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
James.and Odesláno 12. prosinec 2016 Autor Sdílet Odesláno 12. prosinec 2016 Tak dál. Po demontáži ventilátoru na mě vykouklo toto. V tom zalitém segmentu s chladičem jsou ty tranzistory? Poraďte, co dál. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 12. prosinec 2016 Sdílet Odesláno 12. prosinec 2016 (upraveno) jak pise manco pust ventilator priamo bez regulatora na baterke ak pojde v poho najskor bude regulator v tahu kolko ide kablov do regulatora?(na konektore?) moze to mat spetnu vezbu a preto to blbne lebopanel vie ze sa ventilator netoci Upraveno 12. prosinec 2016 uživatelem krtek 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
James.and Odesláno 12. prosinec 2016 Autor Sdílet Odesláno 12. prosinec 2016 Do regulatoru jdou dva kabely, jeden dvoukontaktní - tam jde napětí 14 V jsem naměřil a druhy kabel take s dvema dratky ale slabounkymi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leo Odesláno 13. prosinec 2016 Sdílet Odesláno 13. prosinec 2016 Dráty z auta vedou přímo do toho modulu s chladičem a odtud to jde přímo na uhlíky motoru? V tom asi nikdo nic nevymění, leda to koupit celé (na internetu jsem viděl cenu kolem 1500Kč). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
James.and Odesláno 13. prosinec 2016 Autor Sdílet Odesláno 13. prosinec 2016 před 7 hodinami, Leo napsal: Dráty z auta vedou přímo do toho modulu s chladičem a odtud to jde přímo na uhlíky motoru? V tom asi nikdo nic nevymění, leda to koupit celé (na internetu jsem viděl cenu kolem 1500Kč). Jo, dráty z auta vedou do regulátoru a pak do motoru. Za těch 1500,- koupíš max. jen motor s vrtulí, ale bez regulátoru. Ten regulátor stojí v Citroenu 5000,- Kč. Zde podobný regulátor opravil. http://www.xsara.cz/phpbb3/download/elektrika/demontaz_ventilatoru_xsara_picasso.pdf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leo Odesláno 13. prosinec 2016 Sdílet Odesláno 13. prosinec 2016 Hezký návod . Za 1500Kč jsem našel tento (bude asi jetý): http://www.ebay.co.uk/itm/Widerstand-Heizungswiderstand-Geblasemotor-A43000600-Peugeot-807-/152088371043 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
James.and Odesláno 13. prosinec 2016 Autor Sdílet Odesláno 13. prosinec 2016 Takže jsem začal ďoubat do regulátoru. Výše uvedený návod z xsara.cz nejde aplikovat na C8. Při likvidaci pryskyřice se začal objevovat tišťák se spoustou elektroniky. Integráč, diody, odpory a spousta dalších součástek. Je to tedy pravděpodobně bez poškození neopravitelné. Takže vrakáč nebo nový., Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leo Odesláno 13. prosinec 2016 Sdílet Odesláno 13. prosinec 2016 Zkusil jsi dloubnout i jinam? Elektronika se dala čekat, když to komunikuje s řídící jednotkou a říká jí to, že se nemůže ventilátor roztočit. Jak dodloubeš, tak sem dej prosím nějakou fotku ať víme co nás třeba taky čeká . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
manco Odesláno 13. prosinec 2016 Sdílet Odesláno 13. prosinec 2016 ja som to opravil, precitaj este raz to moje vlakno, spravanie som mal totozne treba vymenit iba 2 vykonove tranzistory Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
James.and Odesláno 13. prosinec 2016 Autor Sdílet Odesláno 13. prosinec 2016 Před hodinou, manco napsal: ja som to opravil, precitaj este raz to moje vlakno, spravanie som mal totozne treba vymenit iba 2 vykonove tranzistory Ano, četl jsem ho. Nechápu, jak jsi se zvládl zbavit té pryskyřice tak, aby jsi neponičil ten tišťák. Fotku pošlu. JollykJocker ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.