Jump to content
James.and

Větrák topení

Recommended Posts

Ahoj, nastal problém  s větrákem topení. Když otočím kolečkem automatické klimatizace na plno, rozsvítí se půlka první lopatky větráku na displeji. Chvíli se nic neděje. Pak se rozsvítí všechny lopatky a ventilátor běží, je slyšet, ale jakoby ztěžka a pomalu a  jen chvíli. Demontoval jsem ho, promazal ložiska olejem, zdá se být v pořádku. Ale stejně to nefunguje. Toto nastává při delším odstavení vozidla. Když se jezdí denně, tak to vcelku běhá. Díky za radu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nebude spíš problém v ovládání toho ventilátoru (v elektronice)? Domnívám se, že elektronika řekne ventilátoru jak rychle se má točit a nefunguje to naopak, že ventilátor řekne elektronice, že se moc točit nemůže a tak ona ho roztočí jenom trochu a zobrazí půlku první lopatky, ale třeba se pletu.

Jak to funguje, když zvolíš ofuk předních skel? To by mělo jet naplno, i když tam to jde asi taky regulovat tím kolečkem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jenže ta elektronika jakmile se ventilátor pohne naskočí na displeji všechny lopatky. Ale ventilátor jakoby kňučí, běží tak 5 vteřin velice pomalu a zase nic. Opakuji, promazal jsem motor a točí se volně. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nejsem elektrikář, ale problém bych hledal v té elektronice ovládání jak píše LEO Pokud se motor po rozebrání a vyčištění volně točí tak může být problém v elektrice příp. elektronice ovládání. Zjednodušeně tím kolečkem v podstatě nastavíš jako potenciometrem průtok proudu a podle toho se nastaví otáčky větráku. A pokud je vydrbaná ta deska přes kterou se to nastavuje tak bude točit jen v základních minimálních otáčkách a protože se v té elektronice něco třeba hřeje tak se to po ohřátí vypne aby se zabránilo totální destrukci případně zahoření. Ale to dávám příklad někdo kdo to měl rozebrané mě jistě případně opraví.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale tazatel píše, že displej nereaguje (nebo špatně) na otáčení kolečkem pro nastavování rychlosti ventilátoru. Pokud by celé ovládání reagovalo správně a akorát se ventilátor netočil, tak je to jasný ventilátor a může zkusit vyměnit třeba ty koncové tranzistory.

Taky to může být kombinace obou závad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

osobne sa to v mojom pripade spravalo rovnako, riadiaca jednotka "zamrzla" a nereagovala na otacanie regulatora... vzdy az casom... Ventilator sa da rozobrat az ku motoru, ten je mozne otestovat pripojenim na 12VDC. Tiez som dlho laboroval a nebol si isty, kde je zavada, ale nakoniec to boli tie vykonove tranzistory. Samozrejme netvrdim, ze to musi byt aj tento pripad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak další zjištění. Po odpojení hlavního ventilátoru malé motorky větrání (ty dva v předních sloupcích) fungují a ovladač automatické dvouzónové klimatizace také funguje, tak jak má. Jakmile připojím hlavní ventilátor ovládání zamrzne a vše přestane fungovat. Tak to vypadá na ten ventilátor. Snad.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak pise manco pust ventilator priamo bez regulatora na baterke ak pojde v poho najskor bude regulator v tahu 

kolko ide kablov do regulatora?(na konektore?) moze to mat spetnu vezbu a preto to blbne lebopanel  vie ze sa ventilator netoci 

Edited by krtek 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dráty z auta vedou přímo do toho modulu s chladičem a odtud to jde přímo na uhlíky motoru? V tom asi nikdo nic nevymění, leda to koupit celé (na internetu jsem viděl cenu kolem 1500Kč).

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 7 hodinami, Leo napsal:

Dráty z auta vedou přímo do toho modulu s chladičem a odtud to jde přímo na uhlíky motoru? V tom asi nikdo nic nevymění, leda to koupit celé (na internetu jsem viděl cenu kolem 1500Kč).

Jo, dráty z auta vedou do regulátoru a pak do motoru. Za těch 1500,- koupíš max. jen motor s vrtulí, ale bez regulátoru. Ten regulátor stojí v Citroenu 5000,- Kč. :D Zde podobný regulátor opravil. 

http://www.xsara.cz/phpbb3/download/elektrika/demontaz_ventilatoru_xsara_picasso.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže jsem začal ďoubat do regulátoru. Výše uvedený návod z xsara.cz  nejde aplikovat na C8. Při likvidaci pryskyřice se začal objevovat tišťák se spoustou elektroniky. Integráč, diody, odpory a spousta dalších součástek. Je to tedy pravděpodobně bez poškození neopravitelné. Takže vrakáč nebo nový., 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zkusil jsi dloubnout i jinam? Elektronika se dala čekat, když to komunikuje s řídící jednotkou a říká jí to, že se nemůže ventilátor roztočit. Jak dodloubeš, tak sem dej prosím nějakou fotku ať víme co nás třeba taky čeká :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Před hodinou, manco napsal:

ja som to opravil, precitaj este raz to moje vlakno, spravanie som mal totozne

treba vymenit iba 2 vykonove tranzistory

Ano, četl jsem ho. Nechápu, jak jsi se zvládl zbavit té pryskyřice tak, aby jsi neponičil ten tišťák. Fotku pošlu.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...