Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Topení


Namessis

Recommended Posts

Jestli ti svítí kontrolka motoru, tak jednotka si otevírá termostat dřív (termostat má řiditelnou charakteristiku, uvnitř je elektrická spirála) a teplota letí dolů. Při normální funkci auto na volnoběh musí normálně topit a rafika se nehne z 90°C. Samozřejmě fyzikální zákony neobejdeš, tak pokud dáš ventilátor topení naplno a venku bude -40°C, tak teplota chladící kapalina pujde dolů na volnoběhu. Radiátor topení je takový malý chladič motoru, jen s tím rozdílem, že přes něj proudí kapalina pořád, narozdíl od chladiče, kde ho blokuje termostat do určité teploty (malý okruh/velký okruh).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem se dostal na 90, tak to hřeje a ručička neklesá. Dělá to jen než tam dojede. Po zařazení jde okamžitě teplo. Nejvíc je to vidět, když teplota motoru ukazuje třeba těch 75-80  a vyřadím a plachtím třeba 100-200 m ke křižovatce s tím, že je fukar na 4 a teplota na max. Předpokládám, že v tu dobu by mělo být auto včetně motoru ještě neprohřáté a tak si říkám, jestli to chlazení fukarem přes nový radiátor a ochlazování jízdou je schopen vůbec ten volnoběh kompenzovat.

Nemohu vůbec posoudit, jak se to chovalo dosteď. Měl jsem vždy°nastaveno 21,5 °C - někdy jsem na zimu dal 22.

Žádná kontrolka nesvítí...

Upraveno uživatelem Dr. Taby
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, takhle. Tak to je normální, do 90°C vidíš reálnou teplotu na přístrojích, pak se ti už zobrazuje pořád 90°C, ikdyž máš třeba 106 nebo 85. Je to kvůli pohodlí uživatelů, aby se neděsili a nevyváděli. Když se začne přehřívat motor, vyletí rafika, začne svítit kontrolka, palubák hlásit atd. Údaj na teploměru je pouze to, co chceš vidět- perfektních 90°C  (tak to funguje po dosažení provozní teploty).

Mimochodem, takhle je to dneska u všech nových aut (dejme tomu 2005+).

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Ta ručička mě začíná krajně znervózňovat. Z práce i do práce jezdím takové účko. Dolů - klidná rovinka s minimální spotřebou a před koncem nahoru. Dohromady cca 15 km. Teplota vody mi na těch 90 vystoupá zhruba kolem 10 ujetých km - teď je kolem nuly. Ale opravdu ta spotřeba je v podstatě minimální. Spíš mě zaráží, že když zastavím na semaforech, tak jak auto hřeje do kabiny, tak teplota má skoro tendence klesat. Jak má fungovat termostat u tohohle motoru? Upřednostňuje to kabinu nebo ohřev motoru? Mě to připadá, že to nové topení, jak má ty větší trubky, tak ochlazuje víc ten prvotní oběh vody, než stačí motor na volnoběh vyprodukovat tepla. Ale možná už jsem jen z toho auta zralej na prášky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, jak vidím, pokrok se nedá zastavit, i když je to pouhý klam. Spíš bych ocenil budíky ukazující reálné hodnoty, včetně tachometru bez korekce do plusu. Je to trochu od tématu, ale vzpomněl jsem si na prastarý Moskvič 408/I, ten měl kromě skutečného ukazatele teploty také měřák tlaku oleje a ampérmetr s nulou uprostřed :)

Ale zpět k tématu. Já mám radiátor původní (P308 1.6 VTi, r.v. 2012, 65 tkm), zatím topí, ale když vidím, kolika lidem už se to ucpalo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@skanderborg Nedělám si srandu, tak to funguje (stejně tak i palivoměr ti už neukazuje stav nádrže, ale vypočítanou podle spotřeby atd.). Normální i u jiných značek (např. Octavia 2 ti takhle krásně bude ukazovat). 307 to ještě měla reálně, 308 už to má komfortně krásně 90 °C.

@Dr. TabyA k termostatu-k topení, tak přednost má motor- radiátor topení (malý okruh), tam žene voda pořád. A velký okruh je k chladiči motoru (velký okruh)- ten otevírá termostat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já včera německý vánočnětrhový trojboj. Bylo pravda cca 6-9 °C, ale i po hodinovém stání bylo auto docela teplé. A to jsme stáli vždy minimálně hodinu. Mě to topí opravdu skoro hned, v podstatě jediný nezvyk je, že koukám jak se vrtí ta ručička, třeba při brždění motorem z kopce, nebo na semaforu, když se spustí "lepší" topení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...