inoxing Odesláno 27. listopad 2019 Sdílet Odesláno 27. listopad 2019 Jestli ti svítí kontrolka motoru, tak jednotka si otevírá termostat dřív (termostat má řiditelnou charakteristiku, uvnitř je elektrická spirála) a teplota letí dolů. Při normální funkci auto na volnoběh musí normálně topit a rafika se nehne z 90°C. Samozřejmě fyzikální zákony neobejdeš, tak pokud dáš ventilátor topení naplno a venku bude -40°C, tak teplota chladící kapalina pujde dolů na volnoběhu. Radiátor topení je takový malý chladič motoru, jen s tím rozdílem, že přes něj proudí kapalina pořád, narozdíl od chladiče, kde ho blokuje termostat do určité teploty (malý okruh/velký okruh). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dr. Taby Odesláno 27. listopad 2019 Sdílet Odesláno 27. listopad 2019 (upraveno) Jak jsem se dostal na 90, tak to hřeje a ručička neklesá. Dělá to jen než tam dojede. Po zařazení jde okamžitě teplo. Nejvíc je to vidět, když teplota motoru ukazuje třeba těch 75-80 a vyřadím a plachtím třeba 100-200 m ke křižovatce s tím, že je fukar na 4 a teplota na max. Předpokládám, že v tu dobu by mělo být auto včetně motoru ještě neprohřáté a tak si říkám, jestli to chlazení fukarem přes nový radiátor a ochlazování jízdou je schopen vůbec ten volnoběh kompenzovat. Nemohu vůbec posoudit, jak se to chovalo dosteď. Měl jsem vždy°nastaveno 21,5 °C - někdy jsem na zimu dal 22. Žádná kontrolka nesvítí... Upraveno 27. listopad 2019 uživatelem Dr. Taby Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 27. listopad 2019 Sdílet Odesláno 27. listopad 2019 (upraveno) Jo, takhle. Tak to je normální, do 90°C vidíš reálnou teplotu na přístrojích, pak se ti už zobrazuje pořád 90°C, ikdyž máš třeba 106 nebo 85. Je to kvůli pohodlí uživatelů, aby se neděsili a nevyváděli. Když se začne přehřívat motor, vyletí rafika, začne svítit kontrolka, palubák hlásit atd. Údaj na teploměru je pouze to, co chceš vidět- perfektních 90°C (tak to funguje po dosažení provozní teploty). Mimochodem, takhle je to dneska u všech nových aut (dejme tomu 2005+). Upraveno 27. listopad 2019 uživatelem inoxing Ajap ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dr. Taby Odesláno 5. prosinec 2019 Sdílet Odesláno 5. prosinec 2019 Ta ručička mě začíná krajně znervózňovat. Z práce i do práce jezdím takové účko. Dolů - klidná rovinka s minimální spotřebou a před koncem nahoru. Dohromady cca 15 km. Teplota vody mi na těch 90 vystoupá zhruba kolem 10 ujetých km - teď je kolem nuly. Ale opravdu ta spotřeba je v podstatě minimální. Spíš mě zaráží, že když zastavím na semaforech, tak jak auto hřeje do kabiny, tak teplota má skoro tendence klesat. Jak má fungovat termostat u tohohle motoru? Upřednostňuje to kabinu nebo ohřev motoru? Mě to připadá, že to nové topení, jak má ty větší trubky, tak ochlazuje víc ten prvotní oběh vody, než stačí motor na volnoběh vyprodukovat tepla. Ale možná už jsem jen z toho auta zralej na prášky... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
skanderborg Odesláno 6. prosinec 2019 Sdílet Odesláno 6. prosinec 2019 inoxing, ten podvod s konstantní hodnotou teploměru po ohřátí - to je fakt, anebo si děláš legraci? Já jsem si doteď liboval, jak perfektně funguje regulace termostatu, když se ručička po dosažení 90 ani nehne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dr. Taby Odesláno 6. prosinec 2019 Sdílet Odesláno 6. prosinec 2019 Je to fakt. Už jen z toho důvodu, že by se ti vlastně nikdy nespustit třeba v koloně ventilátor naplno, když by bylo pořád devadesát. Proto mají některá nová auta jen modrou kontrolku studený motor... A žádný teploměr. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
skanderborg Odesláno 6. prosinec 2019 Sdílet Odesláno 6. prosinec 2019 No, jak vidím, pokrok se nedá zastavit, i když je to pouhý klam. Spíš bych ocenil budíky ukazující reálné hodnoty, včetně tachometru bez korekce do plusu. Je to trochu od tématu, ale vzpomněl jsem si na prastarý Moskvič 408/I, ten měl kromě skutečného ukazatele teploty také měřák tlaku oleje a ampérmetr s nulou uprostřed Ale zpět k tématu. Já mám radiátor původní (P308 1.6 VTi, r.v. 2012, 65 tkm), zatím topí, ale když vidím, kolika lidem už se to ucpalo... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 6. prosinec 2019 Sdílet Odesláno 6. prosinec 2019 @skanderborg Nedělám si srandu, tak to funguje (stejně tak i palivoměr ti už neukazuje stav nádrže, ale vypočítanou podle spotřeby atd.). Normální i u jiných značek (např. Octavia 2 ti takhle krásně bude ukazovat). 307 to ještě měla reálně, 308 už to má komfortně krásně 90 °C. @Dr. TabyA k termostatu-k topení, tak přednost má motor- radiátor topení (malý okruh), tam žene voda pořád. A velký okruh je k chladiči motoru (velký okruh)- ten otevírá termostat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mmartinkovic Odesláno 7. prosinec 2019 Sdílet Odesláno 7. prosinec 2019 Mám 308 a na 90 sa ani nedostanem, 80 Max a kúri dobre, model T9 2017. 1,6 bluehdi Včera po zahriatí na 70,odstavene na parkovisku, po10 min som išiel do roboty, komplet studene, po 5 km sa ručička odlepila od min teploty. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dr. Taby Odesláno 8. prosinec 2019 Sdílet Odesláno 8. prosinec 2019 Tak já včera německý vánočnětrhový trojboj. Bylo pravda cca 6-9 °C, ale i po hodinovém stání bylo auto docela teplé. A to jsme stáli vždy minimálně hodinu. Mě to topí opravdu skoro hned, v podstatě jediný nezvyk je, že koukám jak se vrtí ta ručička, třeba při brždění motorem z kopce, nebo na semaforu, když se spustí "lepší" topení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.